Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1000
Har satt sammen en ny maskin med følgende remedier:

ABIT BD7-RAID Retail
P4 1,8GB NW Boxed
1 stk. 512MB DDR-DIMM PC2100 DDR CL2.5
1 stk. Abit AGP Siluro Geforce2 MX-400 64MB
1 stk. IBM Deskstar 30GB IDE 7200RPM
1 stk. Western Digital Caviar 60GB IDE 7200RPM

Prøvde å reinnstallere/reparere Win2K, men får ikke greiene til å virke. Bootingen kommer til Win2K logoen, og deretter kommer følgende blåskjerm:

***Stop: 0x0000001E (0xC0000005,0xEB4818A6,0x00000000,0x00000028) kmode_Exception_not_handled

Så står det videre:
Kontroller at du har nok diskplass. Hvis en driver nevnt i Stoppfeilmeldingen, deaktiver driveren eller kontakt maskinleverandøren for driveroppdateringer. Prøv å bytte skjermkort.

På neste linje står det:
Kontakt maskinvareleverandøren for BIOS-oppdateringer. Deaktiver BIOS-minnealternativer som hurtigbufring eller skyggebios. Hvis du trenger å bruke Sikkerhetsmodus for å fjerne eller deaktivere komponenter, start datamaskinen på nytt og trykk F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer. Velg deretter sikkerhetsmodus.

Har gjort følgende etter denne meldingen:
Reasatt Bios, stillt denne på nytt
Prøvet oppstart av Win2K på nytt, neb negativt
Prøvet oppstart i sikkerhetsmodus, negativt
Diskplass er det nok av
Kjørt innstallasjon av Win2K i reparasjonsmodus nok en gang, men jeg er like langt.

Fikk et tips om at oppsettet i CMOS/Bios hastigheter og frekvenser kunne være gale. Her er hva det står

Alle punkter med stjerne bak er passive, dette fordi jeg ikke har bruker-definert noe som helst. Sannsynligheten for at det er noe fullstendig feil her er så absolutt til stede. Imidlertid, så er jeg dritredd for å gjøre noe feil. Dette med å regne ut Multiplieren og alt det der vet jeg ikke hvordan man gjør.

I CMOS setup Utility står det følgende:

CPU operating speed: 1800(100)
X-Ext. Clock (CPU/AGP/PCI): 100/66/33*
x-FSB Ratio (CPU:PCI): 3:1*
x-Multiplier Factor: x18*
X-Memory Freq. (CPURAM): Auto*
x-Speed Error Hold: Disabled*

CPU Power Supply CPU Default
x-Core voltage: 1,5V*
x-DRAM Voltage 2,5V*

Da Hovedkortet er nytt, er det da vanlig at det meste i CMOS setup instiller seg riktig bare man legger inn hastigheten på CPU`n?

Har nødig lyst til å formatere, da dette blir en omfattende prosess med installasjon av alle programmene.

Dette ble mye på en gang, men jeg håper......

På forhånd takk!
spellingnazi
canonix's Avatar
Du kan lese på http://www.osr.com/ntinsider/1999/kmode_except.htm

Vet ikke hvor mye det hjelper deg though.. Men det er sikkert verdt et forsøk.