Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 716
Håper at en eller annen der ute kan hjelpe meg med oppskriften på å fjerne den uønskede verktøylinjen (se rød pil) som plutselig dukket opp etter installasjonen av et freewareprogs. Jeg ble ikke spurt om installasjonen, og nå ligger den altså der.

Jeg har høyreklikket på verktøylinjen og "haket av" Accessories, og da forsvinner linjen. Neste gang jeg starter opp I.E. så ligger disse knappene/linkene på menyen igjen og gliser til meg.

Jeg aner ikke hvor i systemet denne møkka gjemmer seg. Jeg har slettet alle favoritter som jeg ikke kjenner. Søkt på filer og navn, men ingenting nytter.

En ting jeg syntes er merkelig, er at alle andre knapper i menyen og verktøylinjene er på norsk bortsett fra denne "accessories" knappen.

Jeg har kjørt Win2K i 2 1/2 år og har ikke opplevd dette før. Norton A.V. 2002 kjører jeg kontinuerlig også.

Jeg merker ingen problemer med maskin eller software ellers, men det er så irriterende at disse åtte linkene ligger der.

På forhånd takk!


http://home.online.no/~fpaal/artimages/Screenshot2_comp.jpg

Sist endret av Fleinsopp; 19. februar 2002 kl. 20:37.
Prøv å oppdatere I.E.
Better than thou.
Prøvd å avinstallere programmet som du installerte før dette dukket opp?
Finn ut om linkene har en "fellesnevner" (noe de sikkert har), søk på denne url strengen i Søk -> Etter filer eller mapper eller Regedit
Joda, det er vel som Qee skriver et webappz. Nå har jeg gravd i mapper og sjekket legg til/fjern, avinstallert IE6.0 i den grad det lot seg gjøre. Jeg har reinstallert IE 6.0 med oppdatering fra MS, men ingenting nytter.
Webappzet heter FreeMP3_v.2.0.exe og den fant jeg på Astalavista (bombe?).

Nå lurerer jeg på om det er noen mulighet til å finne ut hvor denne legger seg hvis jeg kjører "install" en gang til. Finnes det et eller fler program som fotfølger bevegelsene til dette webappzet under installasjonen.

Jeg kjører Clean Sweep også, men ble ikke særlig klokere av det.

Forslag mottas med takk!
Og så var problemet løst.

Hvorfor kan man aldri ta seg tid til å lese igjennom saker og ting? Hadde jeg brukt en av knappene på verktøylinja og lest hva som dukket opp på en av sidene, så hadde dette irritasjonsmomentet vært løst for lenge siden.

Langt ned på siden lå det en nedlastingsfil for uninstall. Lasta den, og vips der var det borte fra IE 6.0

Uansett takker jeg for moralsk støtte, og lover at jeg skal lese litt mere før jeg begynner å skrike etter hjelp neste gang.

Ha en god dag!