Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1437
Har nettopp begynt og sette meg inn i irc, men kan noen forklare meg kort hvordan man setter opp en irc bot?
Har lest litt på egghelp.org, men det er til unix?
Noe som fungerer til windows?
Kjøp deg et linux shell og sett opp boten der, det er det enkleste.
Om du absolutt skal ha til windows så er det noe som heter windrop, har selv testa det og det funker greit nok...
Ja, "eggdrop" til windows. Windrop.
Trådstarter
Skal se litt på windrop =) men fant noe som het winbot, er det et bra alternativ da?
Boter som kjøres på win32 er ikke et bra alternativ. Windrop og slikt er sett på som nød alternativ hvis du er mellom shell kontoer.
...og hvis du har tenkt å sette opp en bot på den maskinen du sitter på til daglig, så er det egentlig lite vits. Kjøp deg en shell-konto et sted, så blir det ihvertfall litt mer meningsfylt...
Trådstarter
Fikk en del gode råd av en venn =) koster en shell-konto mye da? hvor kan jeg finne en gratis en?
Du finner bla noen som driver med freeshell på noen kanaler på irc, men jeg vil ikke anbefale dette. Siden de sannsynligvis er veldig ustabile..

Her får du bla et shell med en bgprosess til ca 400,- for et år, http://www.host-it.no
http://www.arrogan.se
smsShell med 1 bg process(1 IRC session, f.eks. 1bot) til kr 25/mnd eller 199kr/år. Tar du 25kr/mnd kan du betale med mobilen
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vær hvertfall litt kritisk når du velger leverandør av shell konto. Hør rundt med kunder shell leverandøren din har om mulig, hør hvordan de er innen stabilitet og kundeservice om du er ny innen dette emnet.
Man kan fort bli irritert når man trenger bots online, og de stadig er nede.

Menmen, selv har jeg ingen anbefalinger her og nuh siden det er lenge siden jeg har drevet med dette og leverandører kan ha forandret seg mye de siste årene.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Merk at denne tråden er i fra oktober 2004. *stenge*

Velkommen til forumet.