Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 2251
Hvordan får jeg plass på avrusning fortløpende? Jeg har «fått» plass på ARA om 2 uker men jeg vil slutte drikke nå, legevakta sa «vi har ikke tid til sånne som deg» er det sånn at jeg må drikke meg sanseløs og få plass på sykehuset for å få hjelp som en 22 år gammel alkoholiker? Skamløst system hvertfall.
Mulig fastlegen din kan gå med på valium og antabus frem til du skal inn.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Mulig fastlegen din kan gå med på valium og antabus frem til du skal inn.
Vis hele sitatet...
Fastlegen er stengt, faen ikke om jeg skal ha Antabus. Sykt jeg som alkis ikke kan dra å få valium i mot abstinenser når jeg trenger det uten uker med venting.

Jeg har 0 benzo problemer bare jævlige alko problemer, jeg burde kunne fått det uten uker med venting, alternative er at jeg må drikke frem til jeg får plass.
Sist endret av YoungAlkis; 20. oktober 2023 kl. 15:55.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor ikke antabus? Er du ordentlig motivert når du nekter et effektivt middel mot inntak av alkohol?
Hvis du har vært langvarig alkoholiker og du får plass om bare to uker er det vel bare å drikke frem til du skal inn. Er vel ikke det mest politisk korrekte svaret men men
Fordi antabus gjør meg dårlig bare jeg trenger fyskisl midler til å slutte med alko.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hvis du har vært langvarig alkoholiker og du får plass om bare to uker er det vel bare å drikke frem til du skal inn. Er vel ikke det mest politisk korrekte svaret men men
Vis hele sitatet...
Jojo, men er litt med at jeg var psykisk klar for hjelp nå og jeg er 22 har ikke penger til å kjøpe 15-20 øl om dagen i ukesvis heller.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hvis du har vært langvarig alkoholiker og du får plass om bare to uker er det vel bare å drikke frem til du skal inn. Er vel ikke det mest politisk korrekte svaret men men
Vis hele sitatet...
Men tar gjerne imot billige alko midler hvis du vet om det som ikke er håndsprit, fikk værste diaré sist gang jeg rørte det.
Sist endret av YoungAlkis; 20. oktober 2023 kl. 18:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Fordi antabus gjør meg dårlig bare jeg trenger fyskisl midler til å slutte med alko.


Jojo, men er litt med at jeg var psykisk klar for hjelp nå og jeg er 22 har ikke penger til å kjøpe 15-20 øl om dagen i ukesvis heller.


Men tar gjerne imot billige alko midler hvis du vet om det som ikke er håndsprit, fikk værste diaré sist gang jeg rørte det.
Vis hele sitatet...
Det at man blir dårlig av å drikke alkohol når man bruker antabus er jo selve stopperen i seg selv. Man vet mentalt hvor sykt dårlig man blir og tar ikke risken, og er man dum nok til å prøve så lærer man på den harde måten og prøver aldri igjen. Antabus har vært veldig nyttig for de jeg kjenner som har brukt det, inkl innad familie
Drikker jeg ikke blir jeg psykotisk av delirium får kramper i ledda, det er mer en bare det psykiske. Derfor jeg vil gjør det via proffe.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du nevnte du har vært hos legevakta, med dårlig resultat.
Du kan spørre legevakta om de kan ordne deg en plass på akuttpsykiatrisk.
Det er ikke avrusing per se. Men de har sikkert regime på hvordan de behandler pasienter med rusmiddelavhengighet.
Jeg er tung alkis og ble så syk at jeg fikk atrieflimmer og måtte elkonverteres. Det slo tilbake siden jeg fortsatte og drikke. Legene nekter nå å elkonvertere meg igjen før jeg er edru. Fikk overlegen der til å skrive et hasteskriv om tilstanden og at det hastet at jeg måtte bli avruset, i tillegg til forespørsel om døgnbehandling på Trasopp. Ingenting skjedde så gikk til fastlegen som også sendte et stemplet brev og et par dager senere fikk jeg telefon fra Aker sykehus og plass på avgiftning. Det er fader ikke lett og var litt av en kamp. Må bli her en ti dager før jeg skal på halvdagsvurdering og se om jeg er relevant for døgnbehandling.

Sier ikke at du må være hjertesyk for å få plass, men om du går til fastlegen og sier at du har et alvorlig problem og trenger avgiftning så skjer det nok ganske fort om han er game. Får nå 30mg valium om dagen og mer om jeg spør, i tillegg til apodorm for å sove.
Lag pruno. Er man skikkelig alkis så må man jobbe. Ikke bare sitte med butikkvarer
Sist endret av Astro Man; 20. oktober 2023 kl. 19:44.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Drikker jeg ikke blir jeg psykotisk av delirium får kramper i ledda, det er mer en bare det psykiske. Derfor jeg vil gjør det via proffe.
Vis hele sitatet...
Skjønner. Høres jævlig ut, håper du holder ut to uker til og får det bedre av behandling!
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hvis du har vært langvarig alkoholiker og du får plass om bare to uker er det vel bare å drikke frem til du skal inn. Er vel ikke det mest politisk korrekte svaret men men
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjønner. Høres jævlig ut, håper du holder ut to uker til og får det bedre av behandling!
Vis hele sitatet...
Takk kompis, joa jeg holder ut. Greia er jeg er ikke en 50 åring som får penger på trygd for å hjelpe addictionen min. Har lav til 0 inntekt og er økonomisk det tærer på. Jeg selv kan gjerne drikke i 2 uker til, men går av foreldre sine lommer og jeg bruker minst 500+kr om dagen på drikke. I denne økonomien så er det hardt for dem selv med lønninger nærme million tallet.
Sist endret av YoungAlkis; 21. oktober 2023 kl. 00:13.
Anonym bruker
"Moden Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan kan fastlegen være stengt? Det høres helt fjernt ut.
Videre nekter du å ta antabus fordi du blir dårlig av det som er hele poenget med det og ønsker å få valium istedenfor som blir å bytte ut en avhengighet med en annen eller som fører til dobbelt misbruk.
Det kan virke som du prøver å finne en snarvei som ikke finnes, en magisk løsning som kan gjøre deg lykkelig av dumme valg du selv går inn for.

Kanskje en ide å slutte å bruke mamma og pappa banken, få din egen inntekt og forstå at penger ikke vokser på trær og at det du holder på med er selvdestruktivt samt også ødeleggende for dine nærmeste.

Ser ikke ut som du trenger å være 50+ å gå på trygd når du uansett får mer enn nok hjelp til å fortsette din addiction av dine foreldre som burde satt en stopper for det for lenge siden.

Ja det er tøft og kjipt å høre sannheten, men sånn er det å vokse opp.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan kan fastlegen være stengt? Det høres helt fjernt ut.
Videre nekter du å ta antabus fordi du blir dårlig av det som er hele poenget med det og ønsker å få valium istedenfor som blir å bytte ut en avhengighet med en annen eller som fører til dobbelt misbruk.
Det kan virke som du prøver å finne en snarvei som ikke finnes, en magisk løsning som kan gjøre deg lykkelig av dumme valg du selv går inn for.

Kanskje en ide å slutte å bruke mamma og pappa banken, få din egen inntekt og forstå at penger ikke vokser på trær og at det du holder på med er selvdestruktivt samt også ødeleggende for dine nærmeste.

Ser ikke ut som du trenger å være 50+ å gå på trygd når du uansett får mer enn nok hjelp til å fortsette din addiction av dine foreldre som burde satt en stopper for det for lenge siden.

Ja det er tøft og kjipt å høre sannheten, men sånn er det å vokse opp.
Vis hele sitatet...
Hvis du tror at det er bare å stoppe på dagen medikamentfritt kan du ingenting om alkohol abstinenser. Jeg kan lett tjene penger jeg, men da gjennom kriminelle ting noe jeg ikke vil gjøre. Bruke valium i noen dager kontra å drikke er natt og dag.
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Hvis du tror at det er bare å stoppe på dagen medikamentfritt kan du ingenting om alkohol abstinenser. Jeg kan lett tjene penger jeg, men da gjennom kriminelle ting noe jeg ikke vil gjøre. Bruke valium i noen dager kontra å drikke er natt og dag.
Vis hele sitatet...
Jeg lukter krokodilletårer.
Faren min var alkis helt til han døde, og det er ikke synd på deg i det hele tatt.

Du får da ikke bestemme behandlingen din, og nei det er ikke synd på deg. Ta den antabus behandlingen og slutt å klag din kødd. Du har selv drukket deg dit du er og da får du jammen meg ta konsekvensene som en voksen.

Legen er fult klar over abstinensene alkohol har og du får ikke kranglet til deg beroligende midler når du misbruker alkohol.
Hvis faren din var alkis bør du forstå at det ikke er bare bare å slutte uten hjelp. Jeg ber ikke om sympati heller spurte om hvordan man fortest får plass.
Du får ikke raskere plass med mindre du går til noe privat og betaler selv dessverre.

Lykke til.
Be om Naltrekson, det fungerer bra mot alkoholavhengighet.
Anonym bruker
"Moden Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Hvis du tror at det er bare å stoppe på dagen medikamentfritt kan du ingenting om alkohol abstinenser. Jeg kan lett tjene penger jeg, men da gjennom kriminelle ting noe jeg ikke vil gjøre. Bruke valium i noen dager kontra å drikke er natt og dag.
Vis hele sitatet...
Joda, det er faktisk bare å stoppe.
Sluttet med flere langt mer avhengighetsskapende rusmidler enn alkohol cold turkey og har ikke sett meg tilbake siden etter årevis med avhengighet. Men har kanskje litt mer viljestyrke enn du sitter med.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda, det er faktisk bare å stoppe.
Sluttet med flere langt mer avhengighetsskapende rusmidler enn alkohol cold turkey og har ikke sett meg tilbake siden etter årevis med avhengighet. Men har kanskje litt mer viljestyrke enn du sitter med.
Vis hele sitatet...
Det virker som du ikke er så kjent med stoffer. Man kan fint bråstoppe med f.eks opiater, men en alvorlig benzo og alkoholavhengighet kan man dø av hvis man bråstopper.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda, det er faktisk bare å stoppe.
Sluttet med flere langt mer avhengighetsskapende rusmidler enn alkohol cold turkey og har ikke sett meg tilbake siden etter årevis med avhengighet. Men har kanskje litt mer viljestyrke enn du sitter med.
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt, alkohol og benzo abstinenser kan man faktisk dø av. Du finner ikke noe mer farlig en alko abstinenser så hva du sier er løgn, muligens benzos bare.
Anonym bruker
"Moden Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Door145 Vis innlegg
Det virker som du ikke er så kjent med stoffer. Man kan fint bråstoppe med f.eks opiater, men en alvorlig benzo og alkoholavhengighet kan man dø av hvis man bråstopper.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg kan ikke stoffer i det hele tatt etter flere år som avhengig av flere forskjellige stoffer og daglig bruk Riktignok ikke alkohol avhengighet, men benzo har vært dypt inne i bildet.
Alkohol har jeg bare dårlige erfaringer med fra folk rundt meg, så det skvipet der holder jeg meg stort sett unna. Smaker ikke godt engang i de aller fleste tilfeller.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, jeg kan ikke stoffer i det hele tatt etter flere år som avhengig av flere forskjellige stoffer og daglig bruk Riktignok ikke alkohol avhengighet, men benzo har vært dypt inne i bildet.
Alkohol har jeg bare dårlige erfaringer med fra folk rundt meg, så det skvipet der holder jeg meg stort sett unna. Smaker ikke godt engang i de aller fleste tilfeller.
Vis hele sitatet...
Så hvorfor uttaler du deg om alko avhengighet når du ikke kan noen ting om det? Tulling
Anonym bruker
"Moden Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Så hvorfor uttaler du deg om alko avhengighet når du ikke kan noen ting om det? Tulling
Vis hele sitatet...
Er ikke tulling bare fordi jeg ikke gir deg svaret du ønsker. Bli litt eldre enn 22 og slutt å sutre over at du ikke gidder å gå inn for å slutte så kanskje ordene dine får litt mer betydning.

Avhengighet er avhengighet, derfor kan jeg også uttale meg om det med langt flere år på nakken enn du har vært i live.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke tulling bare fordi jeg ikke gir deg svaret du ønsker. Bli litt eldre enn 22 og slutt å sutre over at du ikke gidder å gå inn for å slutte så kanskje ordene dine får litt mer betydning.

Avhengighet er avhengighet, derfor kan jeg også uttale meg om det med langt flere år på nakken enn du har vært i live.
Vis hele sitatet...
Man kan ikke bare slutte på alkohol uten profesjonell hjelp. Det kan være livstruende, det å oppfordre noen til å slutte på egen hånd er et horribelt forslag.
Anonym bruker
"Moden Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Man kan ikke bare slutte på alkohol uten profesjonell hjelp. Det kan være livstruende, det å oppfordre noen til å slutte på egen hånd er et horribelt forslag.
Vis hele sitatet...
Det finnes noe som heter å trappe ned, du er klar over det?
Slutte å drikke så mye og starte å bruke antabusen er ett godt sted å begynne istedenfor å slenge med leppa bare fordi noen sier noe du ikke er enig i.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det finnes noe som heter å trappe ned, du er klar over det?
Slutte å drikke så mye og starte å bruke antabusen er ett godt sted å begynne istedenfor å slenge med leppa bare fordi noen sier noe du ikke er enig i.
Vis hele sitatet...
Jeg driver og trapper ned og holder meg på «lav» promille frem til jeg får plass. Jeg skrev det er økonomisk vanskelig for meg å kjøpe 15-20 enheter om dagen, noe som er nedtrapping for meg.
Anonym bruker
"Moden Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser på dine tidligere innlegg at du har "sluttet" flere ganger, men siden du bare begynner igjen så har du jo ikke noe ønske om å slutte, selv ikke når du får hjelp med både avrusning og benzo.
500+ kr dagen bare på alkohol kan ikke kalles økonomisk vanskelig på noen måte, ikke kan det kalles lav promille heller.
Enten så overdriver du noe helt sinnsykt eller så lyver du i bøttevis.

Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results. -Albert Einstein
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser på dine tidligere innlegg at du har "sluttet" flere ganger, men siden du bare begynner igjen så har du jo ikke noe ønske om å slutte, selv ikke når du får hjelp med både avrusning og benzo.
500+ kr dagen bare på alkohol kan ikke kalles økonomisk vanskelig på noen måte, ikke kan det kalles lav promille heller.
Enten så overdriver du noe helt sinnsykt eller så lyver du i bøttevis.

Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results. -Albert Einstein
Vis hele sitatet...
Er 500kr dagen på alkohol ikke masse for en 22 åring? Jeg har ikke millionlønn jeg. 15 øl er ikke masse når en sover maks 2-3 timer om dagen. Det er akkurat nok for å ikke få de værste ubehaget. Det fordelt på 18-20 timer gir ikke så høy promille, med mindre man ikke er vandt til å drikke så masse. Vanlige helg drikkere, drikker gjerne borti mot det på 8-10 timer. Forskjellen er jeg drikker fra morgen til kveld og har høyere toleranse en de aller fleste.
Har legen bedt deg drikke frem til innleggelse eller ber han deg slutte? Hvis han ber deg slutte har han vurdert at du tåler det og hvis ikke du tåler det gir han deg jo råd som kan være livstruende.

Er det en sjans for at du overvurderer hvor dårlig du blir? En avhengig hjerne vil jo gjerne komme opp med grunner til hvorfor man trenger både øl og piller.

Er to sekspakninger dagen nok til å få dødelige abstinenser liksom?
Sist endret av Astro Man; 22. oktober 2023 kl. 09:26.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Har legen bedt deg drikke frem til innleggelse eller ber han deg slutte? Hvis han ber deg slutte har han vurdert at du tåler det og hvis ikke du tåler det gir han deg jo råd som kan være livstruende.

Er det en sjans for at du overvurderer hvor dårlig du blir? En avhengig hjerne vil jo gjerne komme opp med grunner til hvorfor man trenger både øl og piller.

Er to sekspakninger dagen nok til å få dødelige abstinenser liksom?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke snakket med lege, men hadde møte med ruskonsulent på fredag som «ba» meg drikke fram til innleggelse. Jeg tror selv ikke jeg dør akkurat heller, du har rett i det du sier om at jeg åpenbart bruker det som en unnskylding til å drikke fram til jeg skal inn. Men jeg klarer ikke slutte uten benzos og hjelp uansett.
Sist endret av YoungAlkis; 22. oktober 2023 kl. 09:32.
Noe du ikke har råd til? Da er det jo ikke beste rådet.

Det er jo ikke lenge siden du var her og fortalte at du hadde fått noe benzo og det var da 10mg valium per dag. Har du allerede fått en så alvorlig avhengighet at det er farlig å stoppe med de også?

Håper de to ukene her går fort for deg.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Noe du ikke har råd til? Da er det jo ikke beste rådet.

Det er jo ikke lenge siden du var her og fortalte at du hadde fått noe benzo og det var da 10mg valium per dag. Har du allerede fått en så alvorlig avhengighet at det er farlig å stoppe med de også?

Håper de to ukene her går fort for deg.
Vis hele sitatet...
benzos har vært ting jeg har brukt i periodevis, men aldri hatt noe reelt problem med. Alkohol for meg er mye værre, har slitet med det i mange år og har havna i dette mønsteret flere ti talls ganger. Og blir Stein dårlig dagen etter hver gang jeg drikker, og ender alltid opp på lange bendere. Jenta jeg får valium fra er på ferie nå også, så har ikke så lett tilgang på benzos til å prøve slutte hjemme heller. Også helt klart en psykisk greie at jeg føler jeg fortjener å drikke fram til innleggelse.
Men stein dårlig blir du jo. Er det snakk om fyllesyke eller dødelige abstinenser her?
Starter med fyllesyke første par dagene, så ender det med abstinenser etter 10-14 dager. Får kramper i ledda og kraftige psykotiske utbrudd av Delirum. Slutter jeg å drikke sover jeg ikke på 70++ timer. Sitter bare og håper på å få plass fortløpende. Er noe med at det er lettere å slutte i trygge rammer der man har tilgang på medisiner hvis det trengs. Sitte alene på rommet kl 3 på natta og tro folk er etter deg og få hallusinasjoner tærer på psyken.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Starter med fyllesyke første par dagene, så ender det med abstinenser etter 10-14 dager. Får kramper i ledda og kraftige psykotiske utbrudd av Delirum. Slutter jeg å drikke sover jeg ikke på 70++ timer. Sitter bare og håper på å få plass fortløpende. Er noe med at det er lettere å slutte i trygge rammer der man har tilgang på medisiner hvis det trengs. Sitte alene på rommet kl 3 på natta og tro folk er etter deg og få hallusinasjoner tærer på psyken.
Vis hele sitatet...
Hmm, bruker du faste medisiner? 10-14 dager virker ekstremt lang tid. Det er velkjent at abstinenssymptomene starter når alkoholkonsentrasjonen i blodet er null. Personlig opplever jeg alltid krampeanfall innen 24 timer etter at jeg slutter å drikke, og deretter oppstår delirium senest 24-48 timer senere om jeg har kjørt hardt.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men for å svare på tråden din, kan du få akutt plass 24/7 når som helst. Du må bare spille kortene dine riktig. Ring legevakten og uttrykk at du ikke orker å ha det slik lenger, at du er dritt lei. Hvis du ikke får hjelp nå, vurderer du å ta ditt eget liv. Da vil du komme inn på sykehuset raskere enn du aner, og du vil ikke bli skrevet ut før du er edru og har gjennomgått en psykiatrisk evaluering. I tillegg vil du få benzos etter CIWA-scoren.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men for å svare på tråden din, kan du få akutt plass 24/7 når som helst. Du må bare spille kortene dine riktig. Ring legevakten og uttrykk at du ikke orker å ha det slik lenger, at du er dritt lei. Hvis du ikke får hjelp nå, vurderer du å ta ditt eget liv. Da vil du komme inn på sykehuset raskere enn du aner, og du vil ikke bli skrevet ut før du er edru og har gjennomgått en psykiatrisk evaluering. I tillegg vil du få benzos etter CIWA-scoren.
Vis hele sitatet...
Takk for et ordentlig svar og ikke bare en hel Haug med at jeg må skjerpe meg.