Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1166
Som sikkert mange andre, har jeg hatt samme epost-addresse i rundt 12-15 år. Iløped av disse årene fra jeg vare bare pjokken har jeg brukt denne addressen til litt av hvert å får sinnsykt med spam i innboksen.

Har lest litt om Unroll.me, som gjør jobben for deg om du lager bruker å logger inn. Men leser også i andre artikler at de selger informasjonen din.

Noen som har erfaring mes Unroll.me eller et alternativ?
Sitter i skrivende stund med runst 4500+/- uleste eposter hvor mesteparten er bare spam å "tilbud om lån" osv.

Hjelp
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dei fleste e-postlevrandører har spamfilter i dag. I praksis er spamfilter såpass gode at spam i dag er minimalt problem. Eg får ein plass rundt 10-15000 spam i døgnet, og kombinasjon av graylisting og Spamassassin er så effektivt at 1-2 slepp gjennom i måneden.
Min erfaring er også at det fort kan være tusenvis av eposter fra én og samme mailingliste, og dermed er det ikke så fryktelig mange mailinglister å melde seg av totalt sett. Jeg hadde også typ 5000 uleste, men etter å ha unsubscribet fra, tja, 8-10 mailinglister, så ble det fullstendig knyst. De veldig få gjenværende som kommer av drittmails (kanskje 1-2 hver dag) havner rett i søppelboksen. Så min anbefaling er å faktisk bare gå gjennom det manuelt først. Jeg brukte ikke mer enn kanskje 10 minutter, og så kommer det jo inn en og annen ekstramail her og der fra lister du har glemt å unsubscribe deg fra, så tar du bare dem etterhvert.

Alternativet er jo å bare starte fresh med en helt ny epostadresse. Hvis du har hatt den siden du var bare en pjokk, og du er som meg, så er det kanskje like greit å bytte ut kulcamgutt89@shitmail-adressen sin uansett..?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Dei fleste e-postlevrandører har spamfilter i dag. I praksis er spamfilter såpass gode at spam i dag er minimalt problem. Eg får ein plass rundt 10-15000 spam i døgnet, og kombinasjon av graylisting og Spamassassin er så effektivt at 1-2 slepp gjennom i måneden.
Vis hele sitatet...
Bruker bare telefonen min til epost, og her blir viktige eposter filtrert som spam, og motsatt. Så må daglig sitte i Outlook appen og se gjennom alle mapper for å lete etter en mail jeg venter på. Blir slitsomt i lengden.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Alternativet er jo å bare starte fresh med en helt ny epostadresse. Hvis du har hatt den siden du var bare en pjokk, og du er som meg, så er det kanskje like greit å bytte ut kulcamgutt89@shitmail-adressen sin uansett..?
Vis hele sitatet...
Hahah, har en veldig nøytral addresse som inneholder navnet mitt bare

Men ja, må nok gå gjennom manuelt, selv om det høres ut som flere timers arbeid.
Sist endret av Ondskap; 4. april 2018 kl. 15:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Eg vil gjerne tipse om at gmail har ein funksjon der du kan skrive epostadresse+freakforum@gmail.com. Hvist du bruker mailadressen på freakforum, så vill alle eposter fra freakforum sendes til epostadresse+freakforum@gmail.com. Om du i fremtiden vil slutte å motta eposter fra freakforum, eller hvis noen spamroboter har snappet opp din epostadresse og sender spam til den adressen, så blokkerer du alle innkommende eposter til epostadresse+freakforum@gmail.com.