Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6132
Hei folkens

Jeg har da hørt om denne headshop'en som ligger i Tromsø, og har gjerne lyst å ta turen innom. Tenker å kjøpe "materiale" til joints, eller en pipe, evt grinder. Men som de fleste røykere er jeg skeptisk, og ikke minst paranoid. Saken er den at jeg har akkurat fylt 18 år, og lurer på hvordan eieren av shappa blir å reagere når en så ung person kommer inn døra.. Men det er derfor jeg spør dere, har noen her vært der, og hva synes dere? Er selvfølgelig livredd for at det skal bli registrert navn der, politiet følger med eller annet. Er ganske idiotisk, men liker best å være på den sikre siden. Noen som kan fortelle litt? Takk!
Det du kan gjøre er å bestille på nettet.
Sist jeg sjekket var vel ikke brukerutstyr ulovelig før det er brukt.
Navn registreres nok ikke uansett og alder har lite å si.
Der man kan kjope longpapes her jeg bor bryr de seg ikke om alder i det hele tatt, jeg har kjopt longpapsene mine der siden jeg var 16. saa tror ikke det skal vere noe problem, vertfall ikke med tanke paa at du er 18 alt.
Det går helt utmerket fint!
Har selv vært der mange ganger rett etter jeg fylte 18
Mannen som eier sjappa er tidenes feteste fyr.
Så lenge du er myndig så blir du godt tatt imot.
Ingenting å bekymre seg for, se fram til en hygglig og lærerik samtale!
Hørte rykter om at de skulle legge ned sjappa så det er bare å handøe mens en kan...
GalaxyBrain's Avatar
Trådstarter
16 3
Så bra at du har vært innom, takk for svar! Har bare et spm til, det står på google at det er åpent fra 23.00 - 05.00 ? Stemmer dette da?
Fyren bak kassa kunne ikke brydd seg om hvor gammel du er eller hva du kjøper. Han skal ha pengene dine. Jeg har aldri vært i headshoppen i Tromsø, men har handla diverse i Shangri-La sia jeg var ihvertfall åtte. Politiet kunne heller ikke brydd seg mindre om hva du kjøper. Tenk om kokken skulle fått noia hver gang han skulle ut å kjøpe seg ny kniv. Satt på spissen, men allikevel - de har ikke noe å ta deg for. Dessuten syntes jeg ikke det er veldig ungt å som atten-åring skulle kjøpe seg stasj til planta si.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Knife Freak Vis innlegg
Politiet kunne heller ikke brydd seg mindre om hva du kjøper.
Vis hele sitatet...
De har tydeligvis ikke noe bedre å finne på noen steder.

Stoppet av politi pg.a. rullepapir
Sist endret av Bothrops; 14. juli 2015 kl. 22:44.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
De har tydeligvis ikke noe bedre å finne på noen steder.

Stoppet av politi pg.a. rullepapir
Vis hele sitatet...
Da skal du ha maks uflaks. Om du skulle bli stoppet av politi utenfor sjappa, etter å ha kjøpt brukerutstyr, så har de fortsatt ingenting å ta deg for; du har ikke gjort noe ulovlig før du bruker brukerutstyret.

Angående ransakelse:
Sitat av ung.no
Etter straffeprosessloven § 192 kan det foretas ransaking av en persons bolig, rom eller oppbevarnigssted for å sette i verk pågripelse eller for å søke etter bevis eller etter ting som kan beslaglegges eller som det kan tas heftelse i. [COLOR="Red"]Kravet er at personen med skjellig grunn mistenkes for en handling som etter loven kan medføre frihetsstraff. Bestemmelsen krever en begrunnet mistanke. Dette innebærer at det må være mer sannsynlig at personen har begått en straffbar handling som vedkommende i tilfelle kan straffes for enn at personen ikke har begått den.[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Har kjøpt mitt utstyr der siden jeg var 16 år.
Fyren bak kassa er tidenes fyr, gir deg gode tips til hva å hvorfor du burde kjøpe akkurat det du kjøper.
Flere ganger han har anbefalt et billigere produkt når jeg f.eks har kjøpt en vannbong, fordi det dyreste er ikke alltid det beste. Så det at han "bare er ute etter penga dine" er bare vas.

Har opplevd en gang at en kompis av meg ble stoppet av purken å spurte hvem han slapp av med headshoppen, men sikkert mest fordi de var bekymra for at han som kjørte var "klistra" mens han kjørte.

Bruker du kontanter registreres ingenting uansett.
Stikk innom for en hyggelig prat og et godt kjøp, selv vært stamkunde der i 7 år, anbefales
Sist endret av Ondskap; 14. juli 2015 kl. 23:50.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Flere ganger han har anbefalt et billigere produkt når jeg f.eks har kjøpt en vannbong, fordi det dyreste er ikke alltid det beste. Så det at han "bare er ute etter penga dine" er bare vas.
Vis hele sitatet...
Jeg formulerte meg på en flåsete måte. Det jeg mener er at han vil jo selge deg det du vil ha, uavhengig av hvor gammel du er - sett bort ifra at du er en tiåring som skal ha glassbong og filter. Han anbefaler også ting for å vise at han har interesse, kunnskap og service - slik at man som kunde skal være fornøyd, komme tilbake og kanskje anbefale butikken til andre.
Man driver butikk for å tjene penger.
Sitat av Knife Freak Vis innlegg
Jeg formulerte meg på en flåsete måte. Det jeg mener er at han vil jo selge deg det du vil ha, uavhengig av hvor gammel du er - sett bort ifra at du er en tiåring som skal ha glassbong og filter. Han anbefaler også ting for å vise at han har interesse, kunnskap og service - slik at man som kunde skal være fornøyd, komme tilbake og kanskje anbefale butikken til andre.
Man driver butikk for å tjene penger.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig gjør man det, det jeg mente er at han ikke prøver å flå deg for alt du har, slik jeg fikk en følelse av at det var det du mente, beklager det.
Poenget mitt er at man får ypperste service når man handler på Hampen
Det tror jeg at skal gå helt fint du.


Regner med at de fleste kundene overlever, statistisk sett.


Helge som driver sjappa er en veldig ålreit fyr som også har støttet Normal veldig mye. Han har donert 22.000,- til førerkortsaken blandt annet, og er vår største backer i nyere tid.



https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater


Her har du et bilde av plenen hans. Desverre tror jeg ikke det er noen rabatter for Normal medlemmer!


Men det er jo synd hvis sjappa er lite besøkt.


Politiet kunne jo ta alle samtidig hvis den var populær. Enkelt for dem, enkelt for oss.


^Advarsel. Forsøk på humor.


Normal pønsker på å trykke opp sitt eget rullepapir med vår logo og et "norskt" design. Det er noe som vi kunne bruke for å tjene inn litt penger til andre prosjekter, samt at det sprer norsk cannabis-identitet.
Sist endret av normal; 15. juli 2015 kl. 00:21.
Som eier av Hemp & Headshop, Tromsø vil jeg si at jeg har hatt som varemerke å sjekke alder, hvis tvilen er der. Og vi holder 18 års aldersgrense på alle røykerelaterte produkter. At en og annen ung freak, under 18 har klart å sneket seg til et kjøp, det kan jeg ikke se bort fra. Men ha det helt klart at jeg er streng på bevis. Og butikken er ikke der av økonomiske interesser. Penger er ikke et mål, men kun et middel. Jeg driver hovedsaklig med folkeopplysning så folk skal venne seg til denne planten, for alt det den er godt for. Jeg har daglig folk fra hele verden innom, som synes arbeidet er veldig bra. Og de stråler over at det er bevegelse for saken i nord. Jeg ønsker alle velkommen til butikken. Og er det noen som er så heldig at de har medisinsk cannabis er de hjertelig velkommen til mitt kontor, for å kunne ta seg røyk. Jeg sitter gjerne i trekken
Sist endret av Herr Uglesett; 15. juli 2015 kl. 00:46.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Kupper denne tråden i stedet for å opprette en ny. Skulle hatt meg en ny glasspipe, finner ikke slik jeg vil ha på eBay. Fant derimot en på nettbutikken til Headshop, men jeg er paranoid til de grader og sikker på at om jeg bestiller der ifra vil purken før eller siden stå på døra her... For å berolige meg selv tenkte jeg å slenge med frukttobakk, men det er bortkastede penger for jeg skal jo ikke røyke frukttobakk...

Dere som har bestilt, bestiller dere i deres eget navn og betaler med VISA eller er det lurest å bruke oppkrav? Har det skrekkscenarioet jeg ser for meg noen ganger skjedd? Har lyst til å bestille fra en norsk nettbutikk da jeg vet det ikke går gjennom tollen, skal jeg bestille fra everybodydoesit så går den vell gjennom tollen og i verste fall blir den åpna og navnet mitt oppskrevet? Jeg har ikke peiling. Og nå føler jeg meg sabla dum, men better safe than sorry... De gangene jeg har trengt utstyr tidligere har jeg fått det av venner, hvor de har fått det ifra aner jeg ikke, sannsynligvis handlet fysisk i en butikk fordi ingen jeg kjenner har bestilt på nettet.
Sist endret av Mafakkaz; 28. april 2016 kl. 22:28.
Kjøp et spendon-kort og kjøp med det istedet for visa'en, da vil de ikke kunne bevise at det er du som har bestilt. Er kanskje smart å handle kortet med kontanter fremfor visa da.