Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2826
Er 15 år og et par venner skal ta MDMA denne helga. De spurte om jeg vil bli med men jeg er litt små redd. Vil dette fucke med hodet mitt og er 1g alt for mye? Kan jeg bli skada i hodet?

Takk for alle svar
Jeg får vel starte med å fraråde deg det på det sterkeste! Du har mange år igjen å utvikle deg på, vær så snill og vent med MDMA og narkotika generelt til du nærmer deg 20 i alle fall. hvert eneste år du venter nå vil gjøre deg mye positivt. Stoffene forsvinner ikke, og vil vente på deg til du er eldre. Jeg anbefaler deg å ikke bli med vennene dine på dette, hvis du absolutt vil være sammen med dem vil jeg anbefale å ikke ta MDMA.

I seg selv er ikke stoffet veldig farlig, men det er folk som har dødd av det. Ett gram er ALT for mye, etter hva jeg har lest.

Hvis du likevell blir med på dette bør du lese deg opp på stoffet. Å drikke nok vann er viktig, ikke for lite, og ikke for mye.

Stoffet i seg selv er ikke det værste. Det værste er hvis folk finner ut at du har prøvd det, da har du fort fått deg et stempel for resten av ungdomstiden din, og det er ikke så artig.

tl'dr: Vent til du er eldre (eller aldri)!
Sist endret av Membranplan; 8. desember 2014 kl. 13:35.
Dropper det
Sitat av BigNigg Vis innlegg
Dropper det
Vis hele sitatet...
Smart! Du kommer nok til å være glad for dette valget i fremtiden
Starter med en moralpreken som han over meg. 15 år er alt for tidelig for å leke seg med MDMA. Vil anbefale deg å vente i MINST 3-4 år til.

Nå som det er sagt så er 1g på en person alt for mye. Vanlig dose er 0.15g - 0.30g per person(kan variere).
Generelt så er sansyneligheten for at du blir fucka i hodet liten, og siden du er 15 vet jeg ikke om den sansyneligheten øker.
Er disse vennene eldre enn deg eller på samme alder?
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
15 år er altfor ungt. 1 gram er altfor mye.
0,150mg er greit start. Spis godt på morningen og dagen. Ellers bare husk at hvis du skulle bli redd, så minn deg på at det er bare noe du har tatt og du kontrollerer formen. Hvertfall hvis du ikke tar mer enn 0,2g. Så er det bare å ta på den musikken du liker best. Vær gjerne med gode venner og ikke bare "bekjente". At minst 1 av dere har erfaring fra før er nok lurt. Ellers er det bare å ha en vann flaske på bordet og noe bananer og cannabis til nedturen. Banan er omtrent det eneste jeg får ned etterpå :-p ikke overdriv vann drikkingen. Bare drikk normalt vann. Som jeg forstår så ska du ikke ut å danse og rave og svette så da trenger du ikke være like obs på vannet. Ellers kan tyggis være greit å ha :-) lean back relax and enjoy! Ser du droppet det som er veldig bra gjort! Mdma finnes som sagt om 5 år. Og hjernen din utvikler seg kanskje mest fra mann er 14-22 hos gutter. Så å begynne å klusse til med utviklingen kam være dumt. Kjenner folk som tar mdma vær helg og nailer både bachelor og mastergrad i alt mulig. Alt med måte og hva du ellers fyller hverdagen din med.
Jeg kommer ikke til å gjøre det i helga, men på hvilken måte påvirker det utviklingen av hjernen?

Og takk for alle svarene!

Jeg kommer ikke til å gjøre det i helga, men på hvilken måte påvirker det utviklingen av hjernen?

Og takk for alle svarene!
Sist endret av BigNigg; 8. desember 2014 kl. 14:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Minner om at den originale terapeutiske dosen av MDMA er 125mg, jeg ser ingen grunn til å starte med mer enn det.
Jeg ville fortalt kompisene dine om doseringen, 1 gram er ALT for mye, man trenger ikke å peise på med mest mulig første gangen.

MDMA i seg selv er lite toksisk, om man ikke er en idiot og tar 1 gram på en gang, så lenge man holder seg til vanlige doseringer og ikke tar det hver helg men venter et par måneder i mellom tar man lite til ingen skade av det.
Du kan selv lese mer på emnet her: Neurotoxicity of methylenedioxyamphetamines (MDMA; ecstasy) in humans: how strong is the evidence for persistent brain damage? Kort og godt: Høyt og ofte forbruk har vist indikasjoner på skade i det seretonerge systemet samt kognitive evner og hukommelse.
Sist endret av Dodecha; 8. desember 2014 kl. 14:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tusen takk
Du burde også gjøre vennene dine obs på at veldig mye av det som blir solgt som mdma, ikke er mdma. Mye 15-åringer ikke burde få i systemet sitt. Tviler på at de har de beste kontaktene akkurat.
Sist endret av Loffenius; 8. desember 2014 kl. 15:19.
Jeg er enig i alt som er sagt, vil bare legge til at det er greit å huske at man bygger opp en akutt toleranse så det er absolutt ingen vits å ta mer enn èn dose på en kveld, noe mer enn dette vil ikke forlenge turen, men bare gjøre nedturen værre. Helst bør man vente minimum en måned, men kanskje helst to-tre måneder mellom hver tur for å unngå å ødelegge magien.

Ang. skader på hjernen så er her et utdrag fra wikipedia:

MDMA use has been shown to produce brain lesions, a form of brain damage, in the serotonergic neural pathways of humans and other animals.[1][4] In addition, long-term exposure to MDMA in humans has been shown to produce marked neurotoxicity in serotonergic axon terminals.[20][26][27] Neurotoxic damage to axon terminals has been shown to persist for more than two years.[27] Brain temperature during MDMA use is positively correlated with MDMA-induced neurotoxicity in animals.[20] Adverse neuroplastic changes to brain microvasculature and white matter also seem to occur in humans using low doses of MDMA.[20] Reduced gray matter density in certain brain structures has also been noted in human MDMA users.[20] In addition, MDMA has immunosuppressive effects in the periphery, but pro-inflammatory effects in the central nervous system.[28] Babies of mothers who used MDMA during pregnancy exhibit impaired motor function at 4 months of age, which may reflect either a delay in development or a persistent neurological deficit.[16][29]
MDMA also produces persistent cognitive impairments in human users.[2][15][16] Impairments in multiple aspects of cognition, including memory, visual processing, and sleep have been noted in humans;[15][16] the magnitude of these impairments is correlated with lifetime ecstasy or MDMA usage.[2][15][16] Memory is significantly impacted by ecstasy use, which is associated with marked impairments in all forms of memory (e.g., long-term, short-term, working).[15][16]
The most serious short-term physical health risks of MDMA are hyperthermia and dehydration;[26][30] this is due to a life-threatening complication – hyponatremia (excessively low sodium concentration in the blood) – associated with drinking large quantities of water without replenishing electrolytes.[26][30][31]
Vis hele sitatet...
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Du burde også gjøre vennene dine obs på at veldig mye av det som blir solgt som mdma, ikke er mdma. Mye 15-åringer ikke burde få i systemet sitt. Tviler på at de har de beste kontaktene akkurat.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med dette? Skal fortelle dem.
https://www.youtube.com/watch?v=dYzm...ature=youtu.be , trenger bare se starten. Det meste av det som blir solgt som MDMA, er bath salts. Nå vet jeg heller ikke om vennene dine har skal kjøpe mdma krystaller eller i pilleform. Om det er i pilleform så er det veldig stor sjanse for at det er andre greier i pillen også som for eksempel speed (amfetamin).
Sitat av BigNigg Vis innlegg
Hva mener du med dette? Skal fortelle dem.
Vis hele sitatet...
Det han mener er at det KAN være det stoffet dere har kjøpt ikke er mdma, men et annet stoff som feks PMMA.
Som de sier i videoen jeg linket så er over halvparten av tilfellene de tester det folk tror er mdma, viser seg å bath salts som består av "synthetic cathinones" og forkjellige "amphtamines". Er ikke så gøy å tro man har kjøpt mdma, men egentlig har kjøpt metamfetamin og annet dritt.

Så de burde kjøpe et test kit for å være sikre på hva de har fått.
Sist endret av Loffenius; 8. desember 2014 kl. 16:17.
En jeg kjenner har en gang fått ''ikke MDMA'' og blitt superfucka, ikke gøy. Er dog ikke like vanlig med bath salts i Norge som f.eks. i USA.
begynte selv tidlig i 15-16 års alderen å eksprimentere med droger som hasj, ecstacy, og amfetamin. Min anbefalling er å holde seg langt unna du kan gå på skikkelige smeller som ikke er morsomt i det hele tatt! Har vel egentlig alltid slitet psykisk, men ser ikke borti fra at båda cannabis, amfetamin og ectasy har gjort det verre.. vent noen år ville jeg gjort!
Vent til du er godt over 20, vennen min. Vær snill å fortell det samme til vennene dine.