Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2399
Hei!
Jeg fikk telefonen til far nå i julen, det er en S3. Jeg har telefon, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med den. Jeg er gira på å bruke den til noe kult. Jeg har litt lyst til å lage noe med gps tracker, wifi-cam eller noe lignende. Noen her som har any ideas? Jeg har masse ledninger og verktøy og slikt. Har også en blåtann mottaker som er ment til trådløs lyd for musikkanlegg. Har en S2 også jeg kan bruke hvis jeg trenger to telefoner. Gjør ikke noe om jeg må demontere litt, eller kjøpe deler fra ebay.

Hvorfor jeg ikke gidder å selge den, er fordi jeg ikke trenger pengene og orker ikke å stresse med det. Med mer eller mindre ikke noen i Bergen er keen på en telefon til 2k.
Helt sikkert noen i Bergen som er villig til å betale 2000 kr for en ny Galaxy SIII. Men du trenger jo ikke pengene, så skjønte ikke hvorfor du dro opp dette i siste setning.
Bruk den til timelapser med lapse-it .
Prank noen! Ta superlim under telefonen, og legg den midt på gata i Bergen, og film folk som prøver å plukke den opp
Sitat av ztaale Vis innlegg
Bruk den til timelapser med lapse-it .
Vis hele sitatet...
Spennende, kanskje jeg kan sette den mot byen, og se hva som endrer seg i Bergen by i løpet av hele 2013. Men samtidig tenkte jeg egentlig litt mer action. Lage et ir cam kanskje.

Har S3 noen fete nye tekniske duppeditter i seg, som jeg kunne anvendt til noe?
Sitat av Zetta Vis innlegg
Du kan jo sette opp en konkurranse her på freak og gi den bort, hvis det stemmer at du ikke trenger penger.
(Ja jeg sier dette fordi jeg er drit keen på en S3, fordi jeg mistet min iphone i fylla)
Vis hele sitatet...
Jeg er egentlig ikke så gira på å gi den bort. Jeg vil lære meg noe nytt. Jeg vil lage noe fett. Noen som har peil på om det går an å koble den via usb til en mottakerboks med relé-er. Da kunne jeg eventuelt bare programmert en app slik at jeg kan skru relé-ene av og på for å styre lys osv
Hvis du ikke har erfaring med custom ROMs så kan du leke deg med det.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hvis du ikke har erfaring med custom ROMs så kan du leke deg med det.
Vis hele sitatet...
Jeg har rootet alt jeg har, så er liksom ikke like fett lenger. Man installerer liksom bare siste CM10, så har man det beste/raskeste. Eller har du noe annet fett å tilføye med custom roms? Jeg er villig til å prøve det ut
Sitat av koalafant Vis innlegg
etter du har gjort det legger du den ut på youtube! får mange visninger også fortsetter du og pranke så blir du like kjent som PSY.


Vis hele sitatet...
Da lærer jeg ikke noe innen de tingene jeg har lyst til å lære noe om akkurat nå. Men kunne kanskje vært morsomt for folk som liker slikt
Vil du ha et kult tips? lag en kodelås til noe.... bruk mobilen, lag en app (eller fin en) som kan lage alt mulig av kodelåser, send signalet over til en bluetooth enhet for så og åpne opp en lås eller aktivere noe.... Siden du ikke trenger mobilen så kan du også lage et nice design der du kun ser skjermen og alt av taster osv. ligger gjemt inne i en boks eller liknende
Men syntes fremdeles det er en god ide å gi den til noen for en tjeneste Du kan jo alltids ønske deg noe selv om du ikke trenger det ^^
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Vil du ha et kult tips? lag en kodelås til noe.... bruk mobilen, lag en app (eller fin en) som kan lage alt mulig av kodelåser, send signalet over til en bluetooth enhet for så og åpne opp en lås eller aktivere noe.... Siden du ikke trenger mobilen så kan du også lage et nice design der du kun ser skjermen og alt av taster osv. ligger gjemt inne i en boks eller liknende
Vis hele sitatet...
Det å integrere den i noe tror jeg kan være kult, har vurdert å sette den inn i armlenet på sofaen. Men tror det passer bedre med en iPad.
Ingen andre kule forslag?
En iPad vil nok bli for stor og en S3 for liten? Ville nok heller ha satset på en Nexus 7 til det.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
En iPad vil nok bli for stor og en S3 for liten? Ville nok heller ha satset på en Nexus 7 til det.
Vis hele sitatet...
Ja true. Men en mini ville vært ypperlig, litt mer fan av iOS.
Sitat av JackLocker Vis innlegg
Det å integrere den i noe tror jeg kan være kult, har vurdert å sette den inn i armlenet på sofaen. Men tror det passer bedre med en iPad.
Ingen andre kule forslag?
Vis hele sitatet...
Jeg tror faktisk en S3 passer ypperlig til dette!
Har en ide om at du kan lage en remote controll med S3'en.
Armlenet på sofaen skal kunne åpnes og lukkes og når man åpner armlenet, ser man S3 skjermen som en remote controll liggende der.
Dere må innrømme at det er rimelig irriterende og miste fjernkontrollen til TV'en!
Multifjernkontroll som nevnt tidligere.
Gi den til veldedighet.
Dedikert musikkspiller som ligger på kaffebordet.
Du kan nå spille to instrumenter samtidig siden du har to telefoner. Trommer og keyboard
Bruk det som fast speedometer/GPS i bilen.
Du kan teste hvor mye den tåler og legge det ut på youtube
Bruk den til og lese bøker
Bygg den inn og lag tidnes kuleste alarmklokke
Wifi HotSpot
In-Car Media Device
Lag en media device til bilen som nevnt her.. Bygg den inn i dashen på bilen og installer en obd2 med bluetooth i bilen.. Dermed har du en kjørecomputer Som forøvrig også kan spille musikk film, navigasjon osv...
Jeg kjøper lett telefonen av deg, i Bergen
Selg den og ta deg en ferie!
Ta en drop-test og last opp videoen på youtube.