Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 10709
Hei Folkens!

Ikke rart at mitt pseudonym blir gjentatt stadig vekk i avisspaltene om dagen. Jeg gjentar etter avisene: DETTE ER FARLIGE GREIER.

Ikke flørt med tanken på å "teste" Fleinsopp. Les her:
http://www.aftenposten.no/forbruker/...ticleID=192008

Muligheten for at du kan "drite på draget" er stor. Du kan få i deg dødelig sopp. Jeg nevner et eksempel: Du har røyka, eller tatt deg et par pils/drinker for mye, og foreslår en tur i skogen på leting etter Fleinsopp. Du er ikke sikker på hvordan faenskapen ser ut, men tar sjansen allikevel. Dere plukker et eller annet som ligner. All verdens råd om hvordan dette skal inntas kan man selvfølgelig lese seg til, men vær så snill(e) ikke prøv det.

Glem alt som har med "billig dop" å gjøre. Alt fra Butan gass til Tipp-Topp lim. Nei, stikk heller en tur i butikken og kjøp noen ærlige sixpack med øl, og du vil oppdage at morgendagen oppleves bedre både for deg og dine nærmeste. Litt fyllesyk? Det har aldri vært skadelig, men for all del, vær forsiktig med å la det bli en vane. Beste middel mot reparasjon er: Vann, mat, en telefon til foreldre, zapping og mosjon. Kom deg ut, og få kroppen til å virke igjen.

Jeg vet hva jeg snakker om. Jeg har aldri testet Fleinsopp, og kommer heller ikke til å gjøre det, men ut i fra hva jeg leser meg frem til så er dette et skummelt dop.

P.S. Les mer her om giftig sopp: http://www.nhm.uio.no/botanisk/bot-m...fakta/gift.htm

Take care, det er ikke bare deg det går utover. Du har sikkert en familie som av alle ting ikke ønsker å være med på å bære "tre-penalet" ditt til hvile på kirkegård.

Hilsen Moralens Vokter (ikke er jeg kristen, ikke er jeg muslim, men jeg har barn som er i en alder hvor dette er utfordrene )

Good luck!

Tenk fornuftig, det er ikke bare deg det gjelder!

skukmle greier...nei så dypt må man ikke synke...alle har da råd til en six pack
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Personling så har jeg aldri prøvd dop, og kommer aldri til og gjør det heller. Jeg røyker ikke eller snuser en gang :P
Enig med sofaen
Originalt postet av Ond^Sofa
Personling så har jeg aldri prøvd dop, og kommer aldri til og gjør det heller. Jeg røyker ikke eller snuser en gang :P
Vis hele sitatet...
I Agree
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Har jeg starta en ny trend eller? :P

Det er iaffal bra atte det er så mye fornuftig folk her.
scheiss. er det bare hasj som ikke er fali' nå?
Jeg hverken røyker, drikker eller doper meg...
Apropos alkohol, en fyr ble knivstukket i strupen under en fest ikke så veldig langt unna der jeg bor...
(Moralen er Fylla har ikke skylda, det er din skyld)
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Den moralen liker jeg.

Hva med Fylla har skylda, men hvem ahr skylda for fylla? :P
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Altså.. jeg er helt enig med at fleinsopp er farlig. MEN det sto i den artikkelen at de IKKE var rusmisbrukere, det vil si at de sannsynligvis ikke har prøvd noe annet.. de hadde ikke PEILING på hva de gikk til.. Flein/LSD er en helt ny verden... dette kan jeg si av egne erfaringer.. de har sikkert blitt redd av alle de "virkelige" hallissene de fikk.. ALT BLIR ekte når man spiser flein/syre. Alle ting blir beveglige og fargene smelter sammen.. Selv om man egentlig er ganske klar i toppen.: JEG for min del synest dette er verdens BESTE BESTE BESTE ting! men jeg vil ikke oppfordre noen til å gjøre det. fordi det er megetfarlig.. Særlig hvis man ikke har peiling på hva man går til.
Jeg spiste " Hoppende kondomer " i helgen.. Jeg spiste altså en fjerdedel av ett frimerke.. Det vil altså si en HEL trip..MANGE (samt meg) har spist en HALV trip altså 1/8 av ett bilde(du ser at bildet er delt opp i fire bilder..og at hver av de bildene er delt opp i fire)jeg spiste også 3 rohypnoler og 4 sobriler ++ at jeg røykte mye hasj.. jeg var " drønnet " i litt over 12 timer..og det var INGEN ting som kunne gjøre meg gal(jeg skriver dette fordi i artikkelen sto det at det var MEGET MEGET farlig å blandet med andre stoffer) .. MEn jeg kan tenke meg at HVIS man ikke vet hva man går til .. så kan man HELT sikkert bli det.. Men jeg vet det.. Jeg gledet meg til at alt skulle bli anderledes.. jeg vet åssen det er.. og da er det BARE HERLIG å NYTE REISEN!!!


(jeg spiste den gule med paraplyen)
(++at det er real bilde og real størrelse)for dem som ikke vet!
-sp3q
Sist endret av spQ; 10. september 2001 kl. 14:59.
hmm.. ingen ting kunne gjøre deg gal sier du?
da er det rimlig enkelt å få en kniv i ryggen vettu?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Fulle ekkle innpåslitne mennesker gjør meg gal! Jeg blir også gal av at mobiltelefonen min ringer hvert minutt...jeg blir også(litt) gal av å spise ecstasy(derfor jeg har slutta,(begynte å kjenne bivirkningene samt skadevirkningene(etter en lang periode på 6-8månder med MYE MYE MYE ecstasy spising(gjennomsnittlig 15-20 i uka)
Men syre(LSD) har jeg ikke merket noe skadevirkning på.. men den dagen det skjer vil jeg jo ikke gjøre det mer... anyway.. så mente jeg at under selve tripen.. har jeg ALDRI opplevd noe som kunne gjort meg gal... kanskje bare HØYLYDTE mennesker og stressende mennesker(som nevnt øvers(LES:FULLE EKKLE MENNNESKER)
Man må være med folk på samme form/nivå som deg! ellers kan det gå gale.. Men de folka som jeg er med.. har peiling.. ingen som flipper ut.. er ikke redd... og har alltid noen valium på lur(LES: hjelper folk å komme ned på(hvis det skulle oppstå en badtrip) men jeg for min del skjønner ikke hvordan en badtrip i det heletatt kan oppstå.. hvis man ikke da er syk til sinns..og det anntar jeg at jeg ikke er..

MEN:

Det står RESPEKT av å holde seg borte fra rus(generelt)!

-sp3q
Sp3q: Du er ikke helt god No offence, hehe
hehe! jeg kjenner han! og han er langt ifra god!
▼ ... flere år senere ... ▼
Ja, fleinsopp er farlig dersom man ikke vet hva man gjør. Fleinsopp er farlig dersom det forveksles med annen sopp, en normal dose fleinsopp gjør i verste fall at man får noen timer med angst og dårlig vibber. Leser du artikkelen ser du at det som skjedde med disse ungdommene var så ille som at "de ble veldig redde". Hvor mange ungdommer tror du blir pumpa for alkohol hver helg og faktisk er døden nær?

Er det ikke litt merkelig å si som du gjør, at fleinsopp er veldig farlig og det vet du, fordi du aldri har prøvd det selv og baserer deg på en delvis feilaktig artikkel fra aftenposten?

Man får ikke nyresvikt av fleinsopp, spiser man feil sopp kan man få nyresvikt. De soppene som gir nyresvikt ligner ikke mye på fleinsopp. Skal redsel for å plukke feil sopp være et argument for at nordmenn skal slutte å plukke matsopp?

Hvorfor har du valgt "Fleinsopp" til nick dersom du er så imot det?

"Tenk fornuftig" er et godt råd. Kanskje du burde forsøke det?
"Jeg driver ikke med dop jeg. Ikke røyker jeg heller".

"Helt enig".

"Jeg er også enig".

Hæ?

Hva er poenget med å skrive innlegg i en tråd om farlig sopp bare for å si at du personlig ikke driver med noen form for rus? Det blir liksom som å gå inn på et bilforum, åpne en tråd om Opel Kadett og si at "Jeg kjører ikke bil jeg. Hakke lappen en gang".
Sitat av mxyzptlk
"Jeg driver ikke med dop jeg. Ikke røyker jeg heller".

"Helt enig".

"Jeg er også enig".

Hæ?

Hva er poenget med å skrive innlegg i en tråd om farlig sopp bare for å si at du personlig ikke driver med noen form for rus? Det blir liksom som å gå inn på et bilforum, åpne en tråd om Opel Kadett og si at "Jeg kjører ikke bil jeg. Hakke lappen en gang".
Vis hele sitatet...
haha. Så sant, Så sant

Sitat av Fleinsopp
Hei Folkens!

Ikke rart at mitt pseudonym blir gjentatt stadig vekk i avisspaltene om dagen. Jeg gjentar etter avisene: DETTE ER FARLIGE GREIER.

Ikke flørt med tanken på å "teste" Fleinsopp. Les her:
http://www.aftenposten.no/forbruker/...ticleID=192008

Muligheten for at du kan "drite på draget" er stor. Du kan få i deg dødelig sopp. Jeg nevner et eksempel: Du har røyka, eller tatt deg et par pils/drinker for mye, og foreslår en tur i skogen på leting etter Fleinsopp. Du er ikke sikker på hvordan faenskapen ser ut, men tar sjansen allikevel. Dere plukker et eller annet som ligner. All verdens råd om hvordan dette skal inntas kan man selvfølgelig lese seg til, men vær så snill(e) ikke prøv det.

Glem alt som har med "billig dop" å gjøre. Alt fra Butan gass til Tipp-Topp lim. Nei, stikk heller en tur i butikken og kjøp noen ærlige sixpack med øl, og du vil oppdage at morgendagen oppleves bedre både for deg og dine nærmeste. Litt fyllesyk? Det har aldri vært skadelig, men for all del, vær forsiktig med å la det bli en vane. Beste middel mot reparasjon er: Vann, mat, en telefon til foreldre, zapping og mosjon. Kom deg ut, og få kroppen til å virke igjen.

Jeg vet hva jeg snakker om. Jeg har aldri testet Fleinsopp, og kommer heller ikke til å gjøre det, men ut i fra hva jeg leser meg frem til så er dette et skummelt dop.

P.S. Les mer her om giftig sopp: http://www.nhm.uio.no/botanisk/bot-m...fakta/gift.htm

Take care, det er ikke bare deg det går utover. Du har sikkert en familie som av alle ting ikke ønsker å være med på å bære "tre-penalet" ditt til hvile på kirkegård.

Hilsen Moralens Vokter (ikke er jeg kristen, ikke er jeg muslim, men jeg har barn som er i en alder hvor dette er utfordrene )

Good luck!

Tenk fornuftig, det er ikke bare deg det gjelder!

Vis hele sitatet...

Sikre kilder du gir ut

Ingen av de funker.

Og tror ikke denne posten hjelper for om folk skal spise sopp eller ikke
Nå trudde jeg jaggu det hadde klikka for Speq. Så så jeg når tråden ble startet
Noen som har lagt merke til at denne tråden er 5! år gammel?
Ser ikke helt poenget med å dra den opp igjen..
Hm, så ikke at tråden var så gammel.

The devil is in the details er det vel noe som heter.. Tullepost uansett.
Sitat av Basme
Nå trudde jeg jaggu det hadde klikka for Speq. Så så jeg når tråden ble startet
Vis hele sitatet...

haha det så jeg ikke
Sopp og LSD er farlig for folk som ikke har sterk nok psyke til det, de som ikke takkler at verden rundt dem blir til en helt ny en, at allt rundt deg er levende, farger smelter og flyr avgårde, mennesker blir vrengt og vridd. Vis man ikke takkler sånne greier og enda sykere ting som man ikke kan beskrive med ord engang så er ikke sopp eller LSD tingen, kan gå skikkelig galt. Jeg dro derimot på fest etter og ha spist 4 syre lapper og drukket en sixpack pils, var pent tura i rundt 14 timer og det var en syyyk fest for og si det sånn, men faen det var kult Hoppa rundt mens jeg så likmark komme ut av huden min på armene og flere tusen biller som kravlet rundt uttafor + jeg har det med og kunne se igjennom huden min på LSD og det er ganske artig også synes jeg når man ser blodårene og nerver flytter seg rundt under huden Elsker de greiene as, skal prøve meg på 6 lapper neste gang vis jeg får årna det, gleder meg som en unge^^
Farlige saker det her^^
Sitat av Formen
men faen det var kult Hoppa rundt mens jeg så likmark komme ut av huden min på armene og flere tusen biller som kravlet rundt uttafor
Vis hele sitatet...
Ingenting er vel gøyere enn en tur på LSD med likmark som kryper ut av armene.

Spøk til side: dersom du fikk en kraftig 14 timers tripp på fire lapper er det vel ikke så lurt å ta seks lapper neste gang? Det høres litt i meste laget ut.
hva er dette med nyrene, det gjelder vel bare dersom man spiser feil sopp, eller er jeg bare uopplyst.
Sitat av Fleinsopp
Muligheten for at du kan "drite på draget" er stor. Du kan få i deg dødelig sopp. Jeg nevner et eksempel: Du har røyka, eller tatt deg et par pils/drinker for mye, og foreslår en tur i skogen på leting etter Fleinsopp. Du er ikke sikker på hvordan faenskapen ser ut, men tar sjansen allikevel. Dere plukker et eller annet som ligner. All verdens råd om hvordan dette skal inntas kan man selvfølgelig lese seg til, men vær så snill(e) ikke prøv det.
Vis hele sitatet...
Gulrøtter er farlig, du kan risikere og være så dum å forveksle den med en giftig sopp og dø. Er jo temmelig idiot dersom du konsumerer en sopp du ikke vet er flein.
Sitat av knuthulu
Ingenting er vel gøyere enn en tur på LSD med likmark som kryper ut av armene.

Spøk til side: dersom du fikk en kraftig 14 timers tripp på fire lapper er det vel ikke så lurt å ta seks lapper neste gang? Det høres litt i meste laget ut.
Vis hele sitatet...
Sant nok. Jeg tror mange av skrekkhistoriene (de få av dem som er delvis sanne) grunner i uerfarne, ofte unge, brukere som har hat det fett 1-2-3-4 ganger, og tenker som så, logisk nok, at mer stoff = mer moro.
Dessverre funker ikke psykedelia sånn. En person med noen få tripper bak seg har ikke sett nok av psyken sin til å være noenlunde trygg på at det ikke skjærer seg om han tar en større dose. Dessuten, bæder man først når man har spist et ark eller tre, så finner man ikke alltid veien tilbake alene før virkningen har gitt seg.
En skikkelig bædtripp ender sjeldent i lukka avdeling, men 3 måneders heftig depresjon og en permanent fobi for psykedelia er ikke nødvendigvis kult.

Ellers.. flein. Studer bilder nøye, les om identifikasjonspunkter. Hvis du gjør leksa di klarer du nok ikke å finne noen sopper som ligner det minste og i tillegg kan drepe deg. Dessuten, finner du bare en eneste sopp som du er sikker på, så er det mye lettere å se hva du har plukka feil.
Jeg må ærlig innrømme at jeg ble dypt og inderlig overrasket da jeg leste denne poste. Men så oppdaget jeg plutselig hvor gammel den er, og jeg ble egentlig litt glad, vi har faktisk klart å utvikle oss et ganske godt stykke fra den tid. Faktisk en god del folk som har skjønt, etter å ha lest vettig informasjon, at man ikke dør av å ta seg en trip i ny og ne. Ikke det at jeg faktisk har fått muligheten til å lese artikkelen, da den tydeligvis ikke ligger ute lenger. Men selvfølgelig, dette er sikkert fordi jeg er ganske full på hjemmelaget ferskenvin akkurat nå.

Fred til alle...

Og ha en gripende natt..
Her er ihvertfall artikkelen som det ble referert til i første post!
Sitat av Basme
Nå trudde jeg jaggu det hadde klikka for Speq. Så så jeg når tråden ble startet
Vis hele sitatet...
Hehehe, jeg lo godt da jeg satte i gang med å lese denne tråden her..
Fy faen, dette er lenge siden!
Må si jeg kjenner en viss flauhetssmak i kjeften når jeg leser mitt ( ganske så uvitende ) syn på LSD og sopp.

Tidene har forandret seg drastisk siden den gang(for min sin del i allefall).
Jeg har slukt ett år i militæret, flyttet 5 ganger og sluttet med diverse rusmidler - i tillegg til at jeg har blitt 5 år eldre..

Men du hadde nok hatt rett Basme, om dette hadde vært for 5 år siden. Det var vel klikka litt for meg der.
At jeg skriver i september 2001, at jeg hadde sluttet å spise ecstasy var også bare vrøvl.. Garantert ønske tenkning - basert på den lille fornuften jeg -muligens- hadde igjen i hodet mitt.
Jeg sluttet ikke med ecstasy før i mars 2002 - der jeg og etter den datoen spiste E igjen også.. Jeg har nå ikke poppet E, siden Sensation Black Edition 2004.

Skummle greier - uansett!

Håper at folk gjør seg OBS på når tid emner og poster er startet - slik som f.eks her: at en 5 år gammel tråd blir tatt opp igjen, der det enda ikke har kommet noe mer "good info" ang. dette emnet.
Men det som er bra å se - er at folk har blitt flinkere å bruke søke funksjonen, noe som kan og vil gjøre at gamle tråder blir tatt opp igjen.
De fleste blir klokere med åra da speq - man blir ikke bare eldre.

(Du har iallefall fått en annen tegnsetting enn du hadde for fem år siden)
Sitat av Fleinsopp
Hei Folkens!

Ikke rart at mitt pseudonym blir gjentatt stadig vekk i avisspaltene om dagen. Jeg gjentar etter avisene: DETTE ER FARLIGE GREIER.

Ikke flørt med tanken på å "teste" Fleinsopp. Les her:
http://www.aftenposten.no/forbruker/...ticleID=192008

Muligheten for at du kan "drite på draget" er stor. Du kan få i deg dødelig sopp. Jeg nevner et eksempel: Du har røyka, eller tatt deg et par pils/drinker for mye, og foreslår en tur i skogen på leting etter Fleinsopp. Du er ikke sikker på hvordan faenskapen ser ut, men tar sjansen allikevel. Dere plukker et eller annet som ligner. All verdens råd om hvordan dette skal inntas kan man selvfølgelig lese seg til, men vær så snill(e) ikke prøv det.

Glem alt som har med "billig dop" å gjøre. Alt fra Butan gass til Tipp-Topp lim. Nei, stikk heller en tur i butikken og kjøp noen ærlige sixpack med øl, og du vil oppdage at morgendagen oppleves bedre både for deg og dine nærmeste. Litt fyllesyk? Det har aldri vært skadelig, men for all del, vær forsiktig med å la det bli en vane. Beste middel mot reparasjon er: Vann, mat, en telefon til foreldre, zapping og mosjon. Kom deg ut, og få kroppen til å virke igjen.

Jeg vet hva jeg snakker om. Jeg har aldri testet Fleinsopp, og kommer heller ikke til å gjøre det, men ut i fra hva jeg leser meg frem til så er dette et skummelt dop.

P.S. Les mer her om giftig sopp: http://www.nhm.uio.no/botanisk/bot-m...fakta/gift.htm

Take care, det er ikke bare deg det går utover. Du har sikkert en familie som av alle ting ikke ønsker å være med på å bære "tre-penalet" ditt til hvile på kirkegård.

Hilsen Moralens Vokter (ikke er jeg kristen, ikke er jeg muslim, men jeg har barn som er i en alder hvor dette er utfordrene )

Good luck!

Tenk fornuftig, det er ikke bare deg det gjelder!

Vis hele sitatet...
INgen som er så idiot i hode og er dritings å stikker inni skogen og leiter etter flein. For den voker ikke i skogen en gang. Tror du har drukket en "erlig" six-pack for mye jeg. Å ivertfall ikke si at du vet hva du snakker om når du så absolutt ikke vet hva du snakker om. Six-pack er dop det og . Fuck u ikke tro på alt du leser i avisa!
"Jeg har peiling -hør på meg-, har aldri prøvd det selv.. men har lest litt om det.."