Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  126 17777
Er ikke noe vits i å diskutere drinkmixn for min del lengre, hvis jeg skal ha tak i det senere får jeg vel fiske eller no sånt. Hvis ikke skal jeg skjelle ut pizzatrynet bak disken så det holder neste gang, for dette finner jeg meg ikke i.

Ble uansett så jeg brukte RedBull, som jeg er drittlei av, syns det smaker piss her jeg sitter med tre sting og en halvt amputert fot...
Sist endret av Eplegutten; 15. august 2011 kl. 01:18.
Det kan være det kommer opp ''vis legitimasjon'' på skjermen. Det gjør det på butikken her med energidrikke, rizzla, lighter, fyrstikker og tennvæske. Pluss mye mer som jeg ikke husker.
De fleste driter i det, men det finnes alltid noen som tar reglene litt for seriøse.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Er ikke noe vits i å diskutere drinkmixn for min del lengre, hvis jeg skal ha tak i det senere får jeg vel fiske eller no sånt. Hvis ikke skal jeg skjelle ut pizzatrynet bak disken så det holder neste gang, for dette finner jeg meg ikke i.

Ble uansett så jeg brukte RedBull, som jeg er drittlei av, syns det smaker piss her jeg sitter med tre sting og en halvt amputert fot...
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal du skjelle ut personen bak disken?
H*n følger bare reglene som er satt.
Hvis h*n ikke gjør det, kan h*n miste jobben!

Prøv og arbeid på en serviceplass selv, og opplev hvordan folk oppfører seg!
(Fleste folk er rent generelt drittsekker og bryr seg ikke om andre..)
Sitat av Cokebottles Vis innlegg
Hvorfor skal du skjelle ut personen bak disken?
H*n følger bare reglene som er satt.
Hvis h*n ikke gjør det, kan h*n miste jobben!

Prøv og arbeid på en serviceplass selv, og opplev hvordan folk oppfører seg!
(Fleste folk er rent generelt drittsekker og bryr seg ikke om andre..)
Vis hele sitatet...
Tenkte mer på hvis sjefen var i kassa Og nei, det med å skjelle ut var kødd, har funnet ut at saklige diskusjoner kommer mye lengre enn kjefting
Sist endret av Eplegutten; 15. august 2011 kl. 01:38.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Tenkte mer på hvis sjefen var i kassa Og nei, det med å skjelle ut var kødd, har funnet ut at saklige diskusjoner kommer mye lengre enn kjefting
Vis hele sitatet...
istede for og skrive hun/han hele tiden så skriver man h*n
(Dette var faktisk første gang jeg har brukt det i et innlegg)

EDIT: Du endra posten din før jeg skrev tilbake?
Sist endret av Cokebottles; 15. august 2011 kl. 01:43.
Sitat av Cokebottles Vis innlegg
istede for og skrive hun/han hele tiden så skriver man h*n
(Dette var faktisk første gang jeg har brukt det i et innlegg)

EDIT: Du endra posten din før jeg skrev tilbake?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg fant det ut nettopp, google er så langt unna av og til thanks anyway
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av zumbie Vis innlegg
Du har lov å kjøpe begge deler. Men når det gjelder drinkmiks, så si at du skal bruke den til å lage alkoholfri drinker, ellers kan det være hjemmel for å nekte deg (hjelpe til med lovbrudd).
Vis hele sitatet...
Det er ikkje eit lovbrot for ein under 18 å drikke, så det er neppe tilfellet.
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Det med kondomer er jo faktisk uansvarlig av Rema om jeg får kalle det det. Er du 16 år, har du lov å ha sex, og helsetjenester ser jo helst at du bruker kondom i den alderen. Både pga. smitte av kjønnsykdomer og uønsked graviditet.. Hadde lett sendt et brev eller liknende til Rema og tatt opp denne situasjonen.

Legger også til at jeg synes å huske når jeg gikk på uskolen, ble vi opplyst om at prevensjon skulle alle ha tilgang til, nettopp pga. det jeg nevnte over. Dette fikk vi vel vite når vi var på helsestasjonen.
Vis hele sitatet...
Faktisk har du lov til å ha sex selv om du er under 16, du har bare ikke lov til å ha sex med hvem du vil (straffelovens paragraf 196). Riktignok står det at straff *kan* falle bort, men det gjør den i praktisk talt alle tilfeller, og de fleste land med litt vett i skolten har introdusert såkalte "Romeo og Julie" lover som lovliggjør sex mellom mindreårige. Det ville uansett vært fullstendig bortkastet å forby det, da folk har sex uavhengig om de har lov til det eller ikke (kom ikke her og fortell meg at de ikke har oralsex i Georgia ). Jeg er enig med en uttalelse som jeg tror kom fra politiet, faktisk: "La kidza pule i fred". Derfor kommer jeg ikke til å forby barn å ha sex i mitt hus, som virker som er en vanlig tilnærming til problemet, da det vil føre til at de har sex et annet sted, som i mitt hode vil være mye verre enn i, for eksempel, stua, hvor jeg vet at det er trygt.

Med tanke på at de har sex uansett, er det kontraproduktivt å forby kjøp av kondomer for visse aldersgrupper.

Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Dette er helt fullstendig feil.
ALLE butikker skal holde seg til regler som gjelder for dagligvarer, altså matbutikker, jernia, clash ohlson osv.
De har ikke lov til å sette egne regler for varer du kjøper. De kan skjule varer og sette grenser for at du ikke skal ha med bagasje osv i butikken, men de kan ikke si at du skal være over 16-18 år for å kjøpe ditt og datt som det ikke allerede er 18 års grense som er satt fra staten.

Kondomer kan alle sammen i alle aldre kjøpe uansett kvanto.
Drinkmix er HELT alkoholfritt. Det er ikke engang 0.0000001% alkohol i disse. (men kan inneholde nøtter) vet ikke hvorfor, men sånn er det.

Hvis de krevde legg for Drinkmix så skal du be han sjekke flaska og se at det ikke er alkohol.
Hvis han har bedt om legg, så er det mest sansynlig pga en person i butikken med en IQ under 20 som har lagt inn varen og trykket tilfeldivis på 18 års grense knappen når han la inn varen.

Har selv jobbet i butikk i mange mange år og veit hvordan dette foregår

Men kos deg med Drinkmixen. Den er god å nyte på en fin dag i sola
Vis hele sitatet...
Jeg skulle da tro de kan sette regler for det, det er da dems varer? Om jeg ikke vil selge pcer til personer under 10 år, skal jeg da ha rett til å ikke gjøre det. Dessuten er det slett ikke uvanlig med skilt langs linjene "We reserve the right to refuse to serve anyone".

Forøvrig har jeg blitt bedt om leg når jeg skal kjøpe de merkeligste ting, for eksempel fyrstikker, ALKOHOLFRI cider, nesespray (da det er et legemiddel), og, underlig nok, komprimert luft (???). La oss si at jeg er under 18 og er alene hjemme, og ikke har noen varmeovner. Den eneste varmekilden jeg har, er peisen, men jeg er tom for fyrstikker. Jeg går på butikken for å kjøpe fyrstikker, men blir nektet å kjøpe dem fordi jeg er under 18. Skal jeg da fryse ihjel? Jeg må innrømme at jeg brøt ut i latter når kjerringa, som forøvrig heter det samme som et headset fra Razer, spurte om jeg hadde leg når jeg skulle ha fyrstikker .

Heldigvis er det ikke et problem nå lenger da jeg har et utseende som tilsier at jeg er i 25-årsalderen.
Sist endret av BjørnHarrier; 15. august 2011 kl. 05:31.
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Så vi skal heller legge til rette for et lovbrudd ved at en 14 åring får ha hatt sex? (forutsatt at kjæresten/elskern/onenightstandsen) er over 16.
Det gjør det ikke mere riktig om de har kondom. Da kan du jo nesten like gjerne gå og kjøpe en angrepille om du kun er redd for graviditet. Denne trenger du ikke legg på.
Og de hjalp med å gjøre en 14 år gammel jente gravid? Det blir akkurat som og si at hvis du var på soverommet hennes hadde hun sikkert ikke blitt gravid da heller!
Hvis de vil nekte og selge til de under 18 år er det fullt lovlig og jeg kan se synspunktet dems helt fint.
Da kan man jo muligens bare la være?
Han får en fullt så ikke ufarlig blanding så du mener at de som ikke får tak i drinkmixen sin går og kjøper seg 96% i stedet?
Kanskje vi like gjerne skal åpne polutsalget for alle aldere så vi vet hva de drikker?
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med at vi ikke skal engasjere små barn til å ha samleie, men om de først skal ha så bør man legge det mest mulig til rette for de så det får minst mulig negativt utfall.
Tror du at en 14 åring har kunnskapen om en angrepille og at det første hun gjør er å reise å kjøpe seg en? Er heller sikker på at det løpet er kjørt, før hun finner ut av det.
Det blir akkurat som rusdebatten. Narkomane kommer til å ruse seg uansett om det er lovlig eller ei, burde vi ikke da gjøre det sånn at det blir minst mulig negativt utfall for de?

Forøvrig det med drinkmixen ble satt veldig på spissen fra min del...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er ikkje eit lovbrot for ein under 18 å drikke, så det er neppe tilfellet.
Vis hele sitatet...
Men det er vel ulovlig å selge "alkoholprodukter" til mindreårige? Den heter tross alt drinkmix, så alkoholprodukt er jo åpen for tolkning her.

Akkurat som når man blir bedt om legitimasjon ved kjøp av f.eks Rizla. Det er ett tobakksprodukt.

Kan også legge til at det for noen år siden ble enighet om en lokal aldersgrense på formfett i byen hvor jeg kommer fra. Der slo alle butikkeiere seg sammen etter en del negative oppslag i lokalavisa og tok affære.
Unlicensed Surgeon
Sitat av caperno Vis innlegg
Men det er vel ulovlig å selge "alkoholprodukter" til mindreårige? Den heter tross alt drinkmix, så alkoholprodukt er jo åpen for tolkning her.

Akkurat som når man blir bedt om legitimasjon ved kjøp av f.eks Rizla. Det er ett tobakksprodukt.

Kan også legge til at det for noen år siden ble enighet om en lokal aldersgrense på formfett i byen hvor jeg kommer fra. Der slo alle butikkeiere seg sammen etter en del negative oppslag i lokalavisa og tok affære.
Vis hele sitatet...

Sitat av Alkohololoven
§ 1-3. Definisjon av alkoholholdig drikk
I denne lov brukes alkoholholdig drikk som fellesbetegnelse på drikker som inneholder mer enn 2,5 volumprosent alkohol, likevel slik at aldersgrensebestemmelsen i § 1-5 også får anvendelse på drikk mellom 0,7 og 2,5 volumprosent alkohol.
Med brennevin forstås drikk som inneholder tilvirket alkohol ublandet eller i blanding med andre produkter. Enhver drikk som inneholder 22 volumprosent alkohol eller mer, regnes som brennevin.
Som alkoholholdig drikk etter denne lov regnes ikke væsker som ved denaturering eller av andre grunner er uhensiktsmessig som berusningsmiddel og heller ikke væsker som bare er tilsatt den mengde alkohol som er nødvendig for oppløsning eller holdbarhet

§ 1-5. Aldersgrense.
Salg, skjenking eller utlevering av alkoholholdig drikk med 22 volumprosent alkohol eller mer må ikke skje til noen som er under 20 år.
Salg, skjenking eller utlevering av alkoholholdig drikk med lavere alkoholinnhold enn 22 volumprosent må ikke skje til noen som er under 18 år.
Vis hele sitatet...
Så lenge ikke drikken har over 0,7% alkohol er den lovlig å selge til alle, inkludert barneskoleelever.
Gjør en kjerring gravid og saksøk Rema 1000. Det hadde jeg gjort.
Sitat av Damaged Vis innlegg
Gjør en kjerring gravid og saksøk Rema 1000. Det hadde jeg gjort.
Vis hele sitatet...
Ville ikke fungert, ingen av de ansatte i Rema sier at du skal ha samleie med noen, det var ditt eget valg!
Sitat av Cokebottles Vis innlegg
Ville ikke fungert, ingen av de ansatte i Rema sier at du skal ha samleie med noen, det var ditt eget valg!
Vis hele sitatet...
Finn en som gjør det, betray a buddy. Verdt det for 100 millioner
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Det er sære regler for slikt. Har selv kjøpt drinkmikser uten problem før, men har blitt stoppet på kondomer?! (Jeg er 17.)
Bruker kun gratis kondomer fra statens helsevesen nå...
Jeg vil uansett ikke oppfordre barn på under 16 eller 18 år til å ha samleie men jeg vil tro de fleste 14åringer idag vet om angre pille da den relativt ofte blir stjelt av barn på apoteket i nettopp den aldern. Var en nyhetsreportasje om det for ikke så lenge siden.
Hvis jeg hadde hatt en datter på 14 hadde jeg forsåvidt aldri lagt tilrette for at hun skulle ha sex i stua mi! Det blir bare feil i mine øyne. Muligens at jeg er veldig gammeldags men nei...
Og hadde hun kommet hjem med en pakke kondomer som jeg fant i sekken hennes hadde nok tankene løpt rimelig løpsk.
Jeg syntes ikke de skal ha sex i den aldern i det hele tatt. Derav om jeg styrte rema 1000 her hadde jeg nok satt 18 års grense på kondomer så fikk de heller gå og kjøpe seg en angrepille på apoketet eller klippe til en plastpose eller noe...
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Jeg vil uansett ikke oppfordre barn på under 16 eller 18 år til å ha samleie men jeg vil tro de fleste 14åringer idag vet om angre pille da den relativt ofte blir stjelt av barn på apoteket i nettopp den aldern. Var en nyhetsreportasje om det for ikke så lenge siden.
Hvis jeg hadde hatt en datter på 14 hadde jeg forsåvidt aldri lagt tilrette for at hun skulle ha sex i stua mi! Det blir bare feil i mine øyne. Muligens at jeg er veldig gammeldags men nei...
Og hadde hun kommet hjem med en pakke kondomer som jeg fant i sekken hennes hadde nok tankene løpt rimelig løpsk.
Jeg syntes ikke de skal ha sex i den aldern i det hele tatt. Derav om jeg styrte rema 1000 her hadde jeg nok satt 18 års grense på kondomer så fikk de heller gå og kjøpe seg en angrepille på apoketet eller klippe til en plastpose eller noe...
Vis hele sitatet...
Tørr jeg spørre hvor gammel du var før du hadde sex? 18? 16? GI DEG. Ikke faen om du var så gammel før du hadde sex.

Se på deg selv, og trekk erfaringer derifra.
Man kan ikke akkurat bare stoppe seg selv heller, alder av 12 eller 16.

De fleste har pult før de er 14, og det er jo NORMALT.

Dvs man er "taper" etc av definasjon av vennekretsen, da.

Selv om DU var treig i utviklingen, betyr ikke at vi andre er det. Vi kunne tenke for oss selv av en alder på 14.
Sist endret av Bundy; 15. august 2011 kl. 17:14.
Sitat av Bundy Vis innlegg
De fleste har pult før de er 14, og det er jo NORMALT.
Vis hele sitatet...
Nå synes jeg både du og vår reaksjonære vektervenn er på viddene.

Tall fra Norge viser at blant 14-åringer har bare 3,5% av jentene hatt samleie og 2,2% av guttene. For 15-åringer er de tilsvarende tall 9,9% og 5,2%. Den seksuelle debutalder for jenter er gjennomsnittlig 17,3 år for jenter og 18 år for gutter.
— Fra «Seksuell debutalder blant norsk ungdom» et forskningsprosjekt ved dr philos Pål Kraft ved Universitetet i Bergen.
Vis hele sitatet...

EDIT: Men selvfølgelig mener jeg det er tullete med 18-års grense på kondomer, det sier jo seg selv at det er tjenlig å redusere antall tenåringsgraviditeter, samt kjønnssykdommer.
Sist endret av The Great Catsby; 15. august 2011 kl. 17:26.
Vel, beklager. Jeg snakket ut i fra mine erfaringer
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Jeg vil si det er uansvarlig og begynne og sex på den aldern selv om det er akkseptert av norsk lov.
Hvis jeg da eide en rema 1000 butikk og ville sette 18 års grense på kondomene står jeg fritt til det.
Hvis du absolutt må ha kondomer så får du gå på helsestasjonen for ungdom... Er ikke værre en det
Vis hele sitatet...

Sitat av mp34567 Vis innlegg
Jeg syntes det er for ung og det er min personlige mening
Jeg mener at man er ikke er stilt for nok å ta seg av et barn og eventuelt andre uheldige ting som kommer med dette.
Det er overhodet ingen lek og ha sex og muligens ende opp med å sette et barn til verden eller påføre hverandre kjønnsykdommer osv
Vis hele sitatet...

Sitat av mp34567 Vis innlegg
Jeg vil uansett ikke oppfordre barn på under 16 eller 18 år til å ha samleie men jeg vil tro de fleste 14åringer idag vet om angre pille da den relativt ofte blir stjelt av barn på apoteket i nettopp den aldern. Var en nyhetsreportasje om det for ikke så lenge siden.
Hvis jeg hadde hatt en datter på 14 hadde jeg forsåvidt aldri lagt tilrette for at hun skulle ha sex i stua mi! Det blir bare feil i mine øyne. Muligens at jeg er veldig gammeldags men nei...
Og hadde hun kommet hjem med en pakke kondomer som jeg fant i sekken hennes hadde nok tankene løpt rimelig løpsk.
Jeg syntes ikke de skal ha sex i den aldern i det hele tatt. Derav om jeg styrte rema 1000 her hadde jeg nok satt 18 års grense på kondomer så fikk de heller gå og kjøpe seg en angrepille på apoketet eller klippe til en plastpose eller noe...
Vis hele sitatet...


Er det bare meg som oppfatter det eller er vår gode venn helt på vidda med sine selvmotsigelser? Rådet om å klippe til en plastpose og bruke angrepille som prevensjon hadde nok fungert bra i den teoretiske rema1000 butikken hans.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Er det bare meg som oppfatter det eller er vår gode venn helt på vidda med sine selvmotsigelser? Rådet om å klippe til en plastpose og bruke angrepille som prevensjon hadde nok fungert bra i den teoretiske rema1000 butikken hans.
Vis hele sitatet...
Tror bare stakkaren er under en illusjon om at ungdommer som ikke får tak i kondomer lar være å ha sex, og at det er med kondomer man får uønskede graviditeter og kjønnssykdommer.
Sist endret av Nerdefruen; 15. august 2011 kl. 18:21.
Jeg var 17 men ser ikke helt poenget. Du kan ikke bare stoppe deg selv heller? Da vil jeg si at du har noen farlig lyster du burde få kontroll på....
Haha bundy har blitt mange nye inlegg siden sist jeg sjekket innom denne tråden, men angrer ikke på det akkurat, her er det mye visdom og plukke opp:P

mp34567: Sex er behagelig, det at du ikke så poenget vil vel heller si litt mer om deg. Er du grisekåt er det ikke alltid like lett og stoppe, kuken hard som granitt og våt som en klut. Er vel greit og ikke bli nektet kondomer da....
Du kunne i allefall fått navnet mitt riktig (Furt)

Ja men vi har tydeligvis forskjellige meninger om når folk skal ha sex og ikke. Det er forsåvidt greit men bare en kommentar til dere sier alle at dere ikke kan stoppes, hva gjør du når dama sier nei? Voldtar henne isteden siden du absolutt ikke kan stoppes? Dette er isåfall lyster dere defintivt burde få under kontroll
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Jeg vil uansett ikke oppfordre barn på under 16 eller 18 år til å ha samleie men jeg vil tro de fleste 14åringer idag vet om angre pille da den relativt ofte blir stjelt av barn på apoteket i nettopp den aldern. Var en nyhetsreportasje om det for ikke så lenge siden.
Hvis jeg hadde hatt en datter på 14 hadde jeg forsåvidt aldri lagt tilrette for at hun skulle ha sex i stua mi! Det blir bare feil i mine øyne. Muligens at jeg er veldig gammeldags men nei...
Og hadde hun kommet hjem med en pakke kondomer som jeg fant i sekken hennes hadde nok tankene løpt rimelig løpsk.
Jeg syntes ikke de skal ha sex i den aldern i det hele tatt. Derav om jeg styrte rema 1000 her hadde jeg nok satt 18 års grense på kondomer så fikk de heller gå og kjøpe seg en angrepille på apoketet eller klippe til en plastpose eller noe...
Vis hele sitatet...
Om du syns det er greit eller ikke, er vel irrelevant, da de kommer til å gjøre det uansett. Og gjør de det ikke hjemme, gjør de det et annet sted, og er det bra?

Det er ikke lenge siden jeg selv var i den alderen, jeg vet hva jeg snakker om. Hvis "kidza" vil "pule", så gjør de det.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Eplegutten, siden jeg vet hvem du er, og har sett deg.. så skjønner jeg at folk kan ta deg for å være litt yngre enn du er

Men fortsatt syns jeg ikke betjeninga på Rema skal kunne nekte deg å kjøpe drinkmix. Jeg tror jeg vet hvem som gjorde det og ut ifra beskrivelsen din.
Ta deg en tur på Coop i bygda du bor i, ta me den drinkmix og gå til kassa som har tipping, hils fra meg og mamma'en min fixer den biffen uten risk for jobben sin
Det er ikke alkohol i drinkmix(bare å titte bak på), var nok bare han i kassa som faila. Jeg har kjøpt dette mange ganger før jeg fyllte atten og var aldri noe problem, kjøpte også en cider brus/dyr barne champagne på meny engang som vel og merke hadde 0.1 prosent eller noe, men fortsatt ikke noe problem...