Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  307 79563
Blir kvalm av å lese hvor trangsynte folk er om miljøet her. At folk ikke liker er helt greit for meg, men at noen vil plaffe de ned med luftgevær, mate dem med rottegift og alt mulig annet gjør meg bare trist. Det eneste jeg kan anbefale, er å legge ut gummislanger. Dette er gjort i Norge før, og det har hatt stor effekt også. Det samme er for så vidt også informert om flere ganger lenger bak i tråden, men følte jeg måtte komme med det en gang til.
Sitat av Avatar Vis innlegg
Blir kvalm av å lese hvor trangsynte folk er om miljøet her. At folk ikke liker er helt greit for meg, men at noen vil plaffe de ned med luftgevær, mate dem med rottegift og alt mulig annet gjør meg bare trist. Det eneste jeg kan anbefale, er å legge ut gummislanger. Dette er gjort i Norge før, og det har hatt stor effekt også. Det samme er for så vidt også informert om flere ganger lenger bak i tråden, men følte jeg måtte komme med det en gang til.
Vis hele sitatet...
Ja huff altså, stakkars måker små. Er nok ikke lett å være måke om dagen når alle vil dem tilhælvete dit pepper'n gror. Men du ett og annet poeng der, og det har fått meg til å tenke litt på nytt:

Kom fram til; >
> vi må tenke mer på måkene, selv de de egentlig driter i oss.. -- kom igjen da alle sammen, solidaritet med måkene, og for en fredelig felles sameksistens! Skål for dét!

[COLOR="Silver"](fredelig sameksistens, akkurat som mellom Sovjet og Usa, de likte ikke hverandre, men who cares når de kom fram til <fredelig sameksistens ohyeah>)[/COLOR]

[yrgræææ kræ -kræ -kræ -kræ -kræ -kræ grrææææ - kræ.. /maniacseagullrant]
Sist endret av aeon_illuminate; 7. august 2013 kl. 02:08.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Kan jo skaffe seg god aim med luftgevær og måker gitt. Hours in-game, oh wait, outside-game: Currently:0.
Litt off-topic, men da jeg var mindre fortalte min litt gale grandonkel meg at når de var små så lagde de marsipanballer med natron i, som de kastet til måkene, for så å se dem eksplodere...
Sikkert blitt nevnt i tråden før, men:

Måker holder seg unna rovfugler, så du kan sette opp en falsk ugle eller to på altanen eller på taket, så skal du se de fjerner seg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Samme skjedde her... Bor jo en plass med mange hus i nærheten, men det vi gjorde var gikk ned til en innsjø hev ut
gammelt brød og venta på at de skulle komme. Så fikk jeg skutt to som parret seg. Traff den ene mitt i nakken og ut gjennom halsen Holdt strøket stille en stund før de våkte seg igjen. Forresten brukte luftgevær

Sitat av caperno Vis innlegg
Da jeg var liten så skjøt vi måker og levere de inn på den lokale bensinstasjonen i bytte mot penger. Jeg lurer fremdeles på hvorfor de var interessert i å kjøpe måker og hva de gjorde med de.
Vis hele sitatet...
De Laget sikkert pølser av dem..
Måker kan bare avlives etter tillatelse fra kommunen, men ingen får slik tillatelse.

Kommunen avliver heller ikke måker for å holde bestanden av måker og duer nede ifølge Tandberg. De avliver kun fugler hvis de er skadet.

-Hovedtrenden er at vi gjennomfører avbøtende tiltak så vilkårene ikke blir for gode. Hvis forholdene ikke er tilrettelagt vil bestanden avta. Skyter vi, får vi bare det samme problemet neste år, sier Tandberg.
Vis hele sitatet...
http://dt.no/nyheter/maker-som-brake...ange-1.7215881
▼ ... over en måned senere ... ▼
Man kan vel fritt jakte enkelte arter av måker under godkjent jakt tid (med jegerprøve og betalt jegeravgift som en forutsettning). Dette går vel under generell småvilt jakt og da trenger man heller ikke annet en tilatelse av grunneier. Jakt på sjøen er forøvrig åpent for alle norske statsborgere så der trenger man heller ikke spøøre grunneier.