Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  307 79552
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Vet ikke om det er så aktuelt. Men min farfar fortalte meg at når han var kiddo, så stappet han og en kompis kinaputter i en haug med sild, og tente på en og en, mens de kasta dem inn i helvetesflokken. Fuglen som fikk tak i silda var blid helt til den plutselig ikke kunne tenke mer, da den gikk i lufta. Kanskje en ok måte å få fjernet dritten på?
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
U mad bro?
Vis hele sitatet...
ja, jeg er litt opprørt over hvor umodne og tankeløst kalde dere er.
Sitat av sugerøret Vis innlegg
nei, les mellom linjene.

du kan ikke skyte uskyldige. måkene har ikke gjort noe gærnt, om du har et problem med måkene så er det isåfall ditt problem og ikke dem sitt.

ergo, du flytter, ikke de.

du forstår nå, ikke sant?
Vis hele sitatet...
Greia er at måker betaler ikke 2-3 millioner for sitt hus, mens det gjør vi som blir plaget av de...
Så det er ikke veldig lett å bare ta til vingene å fly avgårde når man har betalt den summen for en plass du ønsker å bo.
Sist endret av ZELDUR; 8. juni 2011 kl. 21:26.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Du fikk det til å høres litt annerledes ut, men ok.
Måkene har gått til angrep på meg hver eneste gang jeg har prøvd å gå til butikken.
Vis hele sitatet...
javel, hvis du SERIØST følte deg truet så beklager jeg, slapp av, pust rolig nå.

men, slår du tilbake når måkene angriper?
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Det er en haug med måker her nede på et fabrikkområde..greit nok at de skriker og oppfører seg tilbakestående på dagtid. (for da sitter jeg med dubstep i 7.1 headsettet) Men på kvelden, når jeg skal sove så skriker de. Her i natt oppførte de seg som noen galninger kl 12 så jeg ikke fikk sove, skulle på jobb kl 07.

Kan jeg hente et gevær og skyte dem? Hva sier loven om det? Er de freda?
Vis hele sitatet...
Haha, ring politiet, er ikke lov med bråk etter klokken 23.00 hvis jeg ikke husker feil!

OT: Skal vel egentlig ikke være noe problem og knerte noen måker, selv er jeg stadig hos min mor som bor ute i gokk, og jeg og en kompis skyter nok en del måker da, og vi har aldri fått problemer av det, og ja, vi har politi der. Men vet egentlig ikke hvordan reglene er. Men regner med siden vi aldri har fått problemer så er det vel ikke noe problem.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av qanuk Vis innlegg
ja, jeg er litt opprørt over hvor umodne og tankeløst kalde dere er.
Vis hele sitatet...
Og jeg blir helt opprørt over hvor tilbakestående dyr måker er. De bæsjer bokstavelig talt på deg når de er rett over deg, hva faen? + at de går til angrep og står oppe på det jævla hustaket og leker tøff mens de vræler til deg. Så vræler de når du sover uten at du har ørepropper..

Er det rart at jeg får lyst å ta livet av dem da?

Sitat av sugerøret Vis innlegg
javel, hvis du SERIØST følte deg truet så beklager jeg, slapp av, pust rolig nå.

men, slår du tilbake når måkene angriper?
Vis hele sitatet...
Jeg tramper i bakken og ta snur de litt, men de kommer tilbake....
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Du altså, er ikke nok med at dem bråker, men de angriper meg når jeg skal til dagligvareforretningen også.

Jeg bare går der, minding my own business og de går til angrep. Skal faen meg finne egga og lage speilegg så skal jeg selge dem til nærmeste restaurant.
Vis hele sitatet...
Skjønner akkurat hvordan du har det. Forrige sommer måtte jeg gå en fem minutters omvei til job pga de jævla skapningene. For hver gang jeg gikk der hvor måkene var måtte jeg utføre skremmende ninjatrixx for at de ikke skulle fly på meg.

Skyt de alle, jeg gir faen. Kan se for meg at NOAH hadde gjort en stor sak ut av det, heh.
Faen måker er noe forbanna dritt, skjønner godt at TS vil drepe alle de jævlene hadde gått for luftgevær, er alltids morro å snik skyte de jævlene, samt at du blir vel sikkert å få en ''good feelin' '' etter alt det styret de har laget for deg. Er jo helt uaktuelt at du skal flytte pga noen jævla måker :S ... Kill 'em all!
Skal vi sjå...

Jakttid på måker: 21 august til 28/29 februar. Ellers er det det frie sjøfugljakta som begynner 10 september.

Våpen: Luftgevær er forbudt å bruke til jakt. Punktum.
Altså, minstekravet er salong. Hagle er det eneste det er forsvarlig å skyte flyvende fugler med.

Hvem: Alle som har jegerprøve, og har betalt jegeravgift kan jakte.

Ellers trenger du tillatelse fra grunneier, kan godt være at den koster penger.
Du må ha sikker bakgrunn. Altså, ingen bebyggelse, ingen offentlig vei.


Gjøre seg til kjelting eller dyreplager ved å skyte på dyr med luftgevær er bare patetisk.
Det er ei grunn til at luftgevær er forbudt til jakt her i landet, og det er anslagsenergi.
At et luftgevær skyter 300 fps har ikke en dritt å si når kula så vidt veier et gram.
Sist endret av Jandre; 8. juni 2011 kl. 21:33.
Sitat av Provo Vis innlegg
Du trenger jegerprøve og jegerlisens, det må være i jakttid, du må ha godkjennelse fra grunneier og det er ikke lov å jakte midt tettbygd strøk. Du kan høre med din kommunale viltforvalter hvordan reglene er akkurat der du er.
Vis hele sitatet...
Noen venner av meg er plaget med skjære, og sendte inn brev til Rådhuset. Fikk svar at om de fikk noen med jegerlisens til å stille opp så kunne man få skutt dem, men de måtte lokkes til et sted utenfor tettbygd strøk. Det beste alternativet var et jorde. De fikk da selvfølgelig beskjed om at de måtte høre med grunneier om tillatelse. Men ettersom grunneier for tiden sitter inne dømt for medvirkning til trippeldrap så har de ikke gjort noe ennå....
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Noen venner av meg er plaget med skjære, og sendte inn brev til Rådhuset. Fikk svar at om de fikk noen med jegerlisens til å stille opp så kunne man få skutt dem, men de måtte lokkes til et sted utenfor tettbygd strøk. Det beste alternativet var et jorde. De fikk da selvfølgelig beskjed om at de måtte høre med grunneier om tillatelse. Men ettersom grunneier for tiden sitter inne dømt for medvirkning til trippeldrap så har de ikke gjort noe ennå....
Vis hele sitatet...
Fare for dette scenarioet altså

Vennene dine spør om lov fra grunneier til og skyte måker der, de skyter måkene, grunneieren blir irritert over skuddene og måkene som er der for å bli skutt at han skyter vennene dine. Okei, nå var jeg kanskje bare useriøs.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tokoq Vis innlegg
Fare for dette scenarioet altså

Vennene dine spør om lov fra grunneier til og skyte måker der, de skyter måkene, grunneieren blir irritert over skuddene og måkene som er der for å bli skutt at han skyter vennene dine. Okei, nå var jeg kanskje bare useriøs.
Vis hele sitatet...
Seriøst eller ikke, jeg lo.
Sitat av tarjei1994 Vis innlegg
Lån en salongriffle med lyddemper av en av dine venner som har dette lovlig.
Vis hele sitatet...
OBS! Smeller noe jævlig! Har selv skutt måker med salongrifle og lyddemper, og det smeller noe latterlig.
Tingen med den jeg brukte er at det smeller ikke der du ligger og sjillern, men det låter i retningen du skyter. -Det var erfaring.

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=8ow_YqRICT4

Her har han en heldempet rifle, men må man ikke ha et kortere løp for å få utnyttet dette?
BTW: Minimum løpslengde er etter våpenforskriften 40cm, lyddemper, rekylbrems og lignende ikke medberegnet.
Remember, everything is legal, as long as you dont get caugth
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Og jeg blir helt opprørt over hvor tilbakestående dyr måker er. De bæsjer bokstavelig talt på deg når de er rett over deg, hva faen? + at de går til angrep og står oppe på det jævla hustaket og leker tøff mens de vræler til deg. Så vræler de når du sover uten at du har ørepropper..

Er det rart at jeg får lyst å ta livet av dem da?



Jeg tramper i bakken og ta snur de litt, men de kommer tilbake....
Vis hele sitatet...
du tror de er "ute etter deg"? måker er nok som dyr flest, de prøver bare å (over)leve og gjøre sitt. og i forhold til artenes tildelte intelligensnivå, er det vel strengt tatt du som oppfører deg tilbakestående i dette tilfellet.

jeg bor selv ved kysten og går daglig gjennom byparken og treffer på måker til alle tider. selvsagt kan det være irriterende å våkne til hysteriske måkeskrik, men dette er noe man bare må finne seg i. hvis du prøver å ignorere det vil du tilslutt ikke legge merke til dem engang.
Må bruke subsonicpatroner for å få full effekt av lyddemperen. Ellers smeller det litt når kula bryter lydmuren.


Edit:
Et lite triks som kan funke når måkene prøver å stupbombe deg.
Bare kast en liten neve med sand og smågrus opp i lufta, det er ufarlig for måkene, men de skjønner tegninga ei lita stund.
Sist endret av Jandre; 8. juni 2011 kl. 21:41.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av qanuk Vis innlegg
du tror de er "ute etter deg"? måker er nok som dyr flest, de prøver bare å (over)leve og gjøre sitt. og i forhold til artenes tildelte intelligensnivå, er det vel strengt tatt du som oppfører deg tilbakestående i dette tilfellet.

jeg bor selv ved kysten og går daglig gjennom byparken og treffer på måker til alle tider. selvsagt kan det være irriterende å våkne til hysteriske måkeskrik, men dette er noe man bare må finne seg i. hvis du prøver å ignorere det vil du tilslutt ikke legge merke til dem engang.
Vis hele sitatet...
Ja jeg står på toppen av hustak og driter folk i huet mens jeg skriker alt jeg kan.
Sitat av Tokoq Vis innlegg
Fare for dette scenarioet altså

Vennene dine spør om lov fra grunneier til og skyte måker der, de skyter måkene, grunneieren blir irritert over skuddene og måkene som er der for å bli skutt at han skyter vennene dine. Okei, nå var jeg kanskje bare useriøs.
Vis hele sitatet...


Eiendommen er leid bort, men de fikk beskjed om at de måtte kontakte grunneier og ikke leietager for en slik "aktivitet". Hvordan skal man få tak på Per Kristian Orderud?
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg


Eiendommen er leid bort, men de fikk beskjed om at de måtte kontakte grunneier og ikke leietager for en slik "aktivitet". Hvordan skal man få tak på Per Kristian Orderud?
Vis hele sitatet...
Hvis han sitter inne, prøv fengslet? :P
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Nei jeg bor i et tettstrøk langt fra kysten, en halv mil elns. Det er ikke kyst heller, er vel mer havn.

Halden forresten
Vis hele sitatet...
Ikke tilfeldigvis i Moss? For er det måkene ved peterson du skal ta, møter jeg opp med hagle å hjelper til!
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Jeg bare går der, minding my own business og de går til angrep. Skal faen meg finne egga og lage speilegg så skal jeg selge dem til nærmeste restaurant.
Vis hele sitatet...
Hva slags restauranter kjøper ferdig stekte speilegg av måse av en privatperson?
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Ikke tilfeldigvis i Moss? For er det måkene ved peterson du skal ta, møter jeg opp med hagle å hjelper til!
Vis hele sitatet...
Jeg skrev i det du quotet hvor jeg bor, lol.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Jeg skrev i det du quotet hvor jeg bor, lol.
Vis hele sitatet...
Haha! Min feil! Leste bare første linjen!
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Haha! Min feil! Leste bare første linjen!
Vis hele sitatet...
Hehe vel..jeg har ikke weapon..enda.
Hvorfor alltid ty til vold? Fugleskremsel blir jo brukt overalt fordi det funker. :P
Hvis området ikke er stort kan du legge ut gummislanger (etterligninger av ekte slanger) da forsvinner fuglene. Funker som bare det.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av merulz Vis innlegg
Hvorfor alltid ty til vold? Fugleskremsel blir jo brukt overalt fordi det funker. :P
Vis hele sitatet...
Når jeg blir angrepet mens jeg går er det lite trolig at et fugleskremsel vil virke. Med mindre vi lager et fugleskremsel som kan hoppe og vifte med armene og skremme fuglene.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Når jeg blir angrepet mens jeg går er det lite trolig at et fugleskremsel vil virke. Med mindre vi lager et fugleskremsel som kan hoppe og vifte med armene og skremme fuglene.
Vis hele sitatet...
Kjøp deg hatt og monter et fugleskremsel på
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Når jeg blir angrepet mens jeg går er det lite trolig at et fugleskremsel vil virke. Med mindre vi lager et fugleskremsel som kan hoppe og vifte med armene og skremme fuglene.
Vis hele sitatet...
Så legg inn en liten lydkilde som bidrar til skremme effekten. Bruk kreativiteten man!
Og dersom det stemmer at de angriper deg (noe jeg egentlig tror er en smule overdrevet) kan du faktisk kontakte viltnemda/politiet så fikser de biffen.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Hvis området ikke er stort kan du legge ut gummislanger (etterligninger av ekte slanger) da forsvinner fuglene. Funker som bare det.
Vis hele sitatet...
Hva med noen ekte slanger?
Sitat av merulz Vis innlegg
Så legg inn en liten lydkilde som bidrar til skremme effekten. Bruk kreativiteten man!
Og dersom det stemmer at de angriper deg (noe jeg egentlig tror er en smule overdrevet) kan du faktisk kontakte viltnemda/politiet så fikser de biffen.
Vis hele sitatet...

At måser stuper ned rett mot deg er ikke akkurat et ukjent problem. Hvertfall ikke i Trondheim hvor jeg bor. Enkelte stedet kan man nesten ikke oppholde seg uten at de grønne ekle bymåsene flyr rundt øra dine å skriker
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Haagens Vis innlegg
At måser stuper ned rett mot deg er ikke akkurat et ukjent problem. Hvertfall ikke i Trondheim hvor jeg bor. Enkelte stedet kan man nesten ikke oppholde seg uten at de grønne ekle bymåsene flyr rundt øra dine å skriker
Vis hele sitatet...
Eneste minuset med den byen.
Imens du gjør dette/forsøker kan du lage en POV vid?
La oss skape et virus som kan ta knekken på disse udyrene. Måse-AIDS kanskje?
Sitat av Muradi Vis innlegg
La oss skape et virus som kan ta knekken på disse udyrene. Måse-AIDS kanskje?
Vis hele sitatet...
Vi kan kalle det MAIDS!
På ei strand hjemme var det et problem med måker, så noen (usikker på om det var finansiert via kommunen) gav måkene mat med iblandet et stoff (susikkert på hvilket) som antenner under 40 grader(som er måkers kroppstemperatur) slik at når de spiste det ville de brenne opp innenfra og dø, ganske raskt.

Eventuelt så kan du bruke luftgevær, jeg og en kompis skjøt skjærer for foreldra hans med luftgevær da vi var mindre. Funka ganske fint, og det er ingen som hører skuddene :P
Sitat av wubster Vis innlegg
På ei strand hjemme var det et problem med måker, så noen (usikker på om det var finansiert via kommunen) gav måkene mat med iblandet et stoff (susikkert på hvilket) som antenner under 40 grader(som er måkers kroppstemperatur) slik at når de spiste det ville de brenne opp innenfra og dø, ganske raskt.
Vis hele sitatet...
o_O hva er galt med deg?
"Kanskje du forandrer mening etter å ha blitt holdt våken et par netter av de jævla flygende støy- og drittdispenserne.

Når det er sagt, vil jeg ikke anbefale å skyte. Var det meg, ville jeg heller skaffet noen ørepropper. "

Fettern min hadde det problemet for mange år siden. Han hadde ikke noen luftrifle sånn som jeg hadde men han hadde gått en eller annen form for kampsport, så han hadde noen perfekt tilpassede treklubber. Natta før en viktig tentamen begynnte luftsvina med det vanlige skrikeriet sitt, til slutt gikk min fetter hva man kan kalle "apeshit". Han angrep de luftsvina som ikke enda hadde lært å fly. Resultatet var et blodbad, de voksne fuglene holdt seg unna resten av den sommeren. De var tilbake året etter, jeg vet ikke om han fikk has på dem.

PS: Er det rødsprit wubster? Jeg har hørt at man kan ta livet av måker ved hjelp av rødsprit og loff. Stemmer nok, rødsprit er farlig greier.
Sist endret av Petter H; 8. juni 2011 kl. 22:31.
En hubro i plast gjør susen...nabo'n har en på taket og etter den kom på plass har jeg ikke sett en måke her i omegn.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Herregud da mann. Skaff deg et par ørepropper så slipper du å gå rambo på de slemme, slemme pip-pippene.

Du har ikke en sjanse til å kverke alle uansett. Alt du vil oppnå er bot, straff og en side i VG.
Tidligere kompis av meg blandet plumbo med loff, og ga det til måsene, i følge han selv førte det til at måkene eksploderte etter kortere tid.
Eat to bite?
Curver's Avatar
Kommer ifra samma by og kan påstå at de måkene aldri har plaga meg. Jaja, synes det er totalt unødvendig å skyte dem fordet da... Selvom naboen sitter med gevær og skyter fugler på taket på huset mitt når jeg er på ferie. (han sitter da med lydmeper, jegerlisens, våpenlisens, og i jakt tida)

Og du, vis du skal ta måkeegga så lover jeg deg, de er lette å finne. De fleste burde vite hvor de er, og jeg sier det ikke til deg.
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Skal du gjennomføre dette med suksess, bør du lokalisere flesteparten av redene, for så og ta knerten på eggene i valgfri stil(spise, knuse?)..
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hehe, tror det er trådstarter i det bilde der. Eid av måker.
Hva er det her for slags sadistisk møkkatråd? Er det at det er ulovlig å drepe dem den eneste grunnen til at deres bjeffende nabobikkjer fortsatt er i live, kanskje? Greit nok at dere misliker måker, men faen heller; skulle jeg skutt alle som irriterte meg innimellom ville det nesten ikke vært folk igjen i landet.

Her kan man bestille seg noen ørepropper i stedet.
Sist endret av Gamgee; 8. juni 2011 kl. 23:55.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Nei jeg bor i et tettstrøk langt fra kysten, en halv mil elns. Det er ikke kyst heller, er vel mer havn.

Halden forresten
Vis hele sitatet...
Det er nær kysten i min ordbok.
Helte nitro på noen brødbetær som måkene spiste... fungerte ikke...
Sitat av surf's up Vis innlegg
OBS! Smeller noe jævlig! Har selv skutt måker med salongrifle og lyddemper, og det smeller noe latterlig.
Tingen med den jeg brukte er at det smeller ikke der du ligger og sjillern, men det låter i retningen du skyter. -Det var erfaring.

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=8ow_YqRICT4

Her har han en heldempet rifle, men må man ikke ha et kortere løp for å få utnyttet dette?
BTW: Minimum løpslengde er etter våpenforskriften 40cm, lyddemper, rekylbrems og lignende ikke medberegnet.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke Grov-kaliber for og drepe fuglene
Hell frostveske i brød, kjøtt eller noe sånt, det funker, mange ørn som er felt med den, det er noe i den frostvesken som funker som bare faen, faller som fluer, å når den funker mot ørn, så funker den nok mot måker å
Sist endret av Yoshii; 9. juni 2011 kl. 00:15.