Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 993
Vi har 6 maskiner i huset som er koblet opp mot en 8 ports router.
Alle maskinene kjører med WinXP Pro med tilhørende oppdateringer.
Hele nettverket har fungert tilfredsstillende i to år uten noen form for problemer.

Linjen kommer fra Telenor og er på 1024/256 med tilhørende modem Zyxel Prestige 600 serie. Routeren er en SMC Barricade 7008 med siste versjon firmware.

I de siste månedene har modemet og routeren låst seg slik at vi må foreta en svenskereset av disse to (koble ifra strømmen).
Etter dette fungerer det perfekt i alt fra 2 timer til 2 dager, så plutselig "henger" det igjen, og samme resetprosedyre må utføres igjen til stor frustrasjon.

Telenor har målt linjen, og finner ingen feil, modemet og router er også skiftet ut til andre fabrikater (Alcatel Speed Touch Home modem og Belkin Router). Et par nettverkskort er også skiftet ut på rundgang.

Vi har Norton Antivirus 2003 på alle maskinene i huset. Vi har også Norton systemworks som kjøre jevnlig. Linja til Telenor måler 1060Kbps, noe jeg må sier er absolutt tilfredsstillende.

Nå begynner jeg etter hvert å gå tom for ideer om hva dette problemet kan være. Kan det være et virus eller et annet sabotasjeprogram som forårsaker problemene?

Er det noen som har en eller flere teorier, så tar jeg disse imot med stor takk.

P.S. Glemte å skrive at både modem og router må resettes når problemet oppstår.
Høres ut som spenningsfeil. Få målt om spenningen holder seg stabil i huset.

mm
Kabelfeil?
skjer det samme hos oss, bare at vi trenger bare reset'e routeren. så funker det normalt etterpå.
Trådstarter
Spenningsfeil er det ikke, og heller ikke kabelfeil. Begge deler ble sjekket for 2 uker siden. Takk for tipsene. Noen fler?
Har akkurat det samme problemet jeg og :/ Må restarte kabelmodemet og routern.
hadde det problemet selv. I mitt tilfelle byttet jeg routeren og da funket det , men jeg har kabel-internet.har du prøvd å bare ha en maskin koblet rett til modemet?
Jeg hadde noe av samme problem. Min Billion (tror det var det den hette). Denne kobla bare fra inet en gang i blandt. Men den kresjet ikke. Så det var bare å resette den. Men ble jo lei av dette etter vært. Så dermed gikk jeg over til Slackware på noen litt eldre deler (K6-2 ). Aldrig hatt problemer med linjen siden.