Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3240
Hei. Sitter her med noe Sudafed, fra USA. Det er "12 hour pills" som vistnok slipper ut litt, etter litt. Og de er hvite og blåe (altså pillene.) Ikke røde. De inneholder "pseudo ephedrine" som skal være litt som "truckers speed" Tok nettopp en, i og med at jeg er ubeskrivelig trett, og vingler med bena.

Er det trygt å ta flere? står at man ikke skal ta mer en 2 i løpet av 24timer. Vil dette ødelegge leveren`? Står nemlig på flere nettsider at folk tar 3-4 av disse, før de merker noe serlig effekt. Vet da ikke om disse menneskene tar røde eller blå piller. (Matrix, hehe )
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det er bortimot umulig å svare på dette uten at vi vet hvor mange mg "pseudo ephedrine" disse inneholder.
og hva er pseudo efedrin? det er ihvertfall ikke et medisinsk navn.

ser nå at det faktisk ER et reelt navn. feil av meg.
Sist endret av somnium; 26. august 2009 kl. 18:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
dette står bak på pakken

"Active ingredient in each tablet
Pseudoephedrine HCI 120mg"
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Du kan jo sjekke Erowid for rapporter. Etter det jeg vet så er Pseudoephedrine mest populært fordi dette brukes i prosessen for å lage Methamphetamin.

http://www.erowid.org/experiences/su...phedrine.shtml
Trådstarter
Sett der, men jeg lurer på om jeg kan ta flere av disse sudafed, eller om det er skadelig for leveren min?
Trenger rett og slett noe til å holde meg våken, og har ikke tilgang på kaffein.

noen som har noen svar? Setter stor pris på det, har en matteprøve i morgen
Sist endret av Duddy; 26. august 2009 kl. 20:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hold deg til anbefalt dosering, så unngår du serdeles ubehagelige bivirkininger som hjerteklapp og insomnia.

Det er jo litt seint nå, men det beste du kan gjøre før en matteprøve er å få en god natts søvn, samt å sørge for at glukogenlagrene er fulle og at du har med noe karbohydratholdig mat på prøven. Efedrin vil sannsynligvis ikke hjelpe deg til å prestere bedre på prøven.
Trådstarter
hjerteklapp? var oppe hele natta (red bull og en pille for mye) Men skoret fortsatt veldig bra på denne prøven Tenkte jeg ksulle stoppe med all denne koffeinen, i og med at i det siste har jeg hatt vondt i hjertet/venstre lunge, i tillegg til at kroppen klør som bare fy, og at jeg blir veldig svimmel når jeg reiser meg.

Takker for svar
Sitat av Duddy Vis innlegg
hjerteklapp? var oppe hele natta (red bull og en pille for mye)
Vis hele sitatet...
/facepalm

På grunn av mennesker som du var Red bull ulovlig i norge, heldigvis er det tilbake igjen.

PS: hold deg vekk fra koffein ruser, seriøst farlig

PPS: Hvorfor er du oppe så sent dagen før matteprøven din?
Når du har sånne problemer av koffein tviler jeg på at det å gå over til efedrin vil gjøre ting bedre.
Halla....

Holdt selv, for noen år siden, på med en slanke greie med efedrin. Brukte da litt forskjellige efedrinpreperater. Har ikke (bevisst) vært borti pseudoefedrin! Når det er sagt, tror jeg ikke virkningen av psuedo er veldig forskjellig! Om noen har peil på forskjellen sånn helt nøyaktig, vil jeg gjerne vite det!

Googla endel rundt på nettet, og fant noe som jeg mener kan være tilsvarende de pillene du har: http://www.emea.europa.eu/humandocs/.../H-772-sv1.pdf

Aerinaze heter altså disse pillene, og det er en eller annen form for "cold medicine"! Pillene består av to stoffer, hvorav det ene, desloratadin (antihistamin) slippes ut i kroppen med en gang, mens 120mg efedrin skilles ut i kroppen gradvis over en periode på 12 timer! Det er med andre ord en depotfunksjon på efedrinen i disse tabelettene. Spiser du en pille får du med andre ord ikke 120mg effe rett på!

Når jeg selv holdt på med dette brukte jeg vanlig effedrin, 50mg! Jeg kunne da spise et par stk uten større problemer. Har også spist adskillig flere enn dette ved noen anledninger, og lever enda! Riktignok gikk pumpa rimelig raskt etter det!

Så som en konklusjon tror jeg ikke du dauer av å ta to av de pillene på en gang. Jeg vil allikevel anbefale deg å gå meget rolig fram, da det helt klart er forskjell på folk! Kan du, etter en pille, kjenne at du er litt gira og at hjertet slår kolbøtte, bør du ikke spise flere! Merker du lite, eller ingen virkning av en pille, ville jeg prøvd med en til! Gå rolig frem!!! For mye efedrin blir fort ubehagelig, så bare ta deg god til, og lytt til kroppen!

Hunter
Hunter S, Takker for veldig bra svar! KP Du har nok rett med at effedrinen blir satt ut i systemet, i løpet av 12timer.
Faktisk oplevd at jeg har blitt litt sliten av sudafed bruk. Får prøve "rene" effedrin piller