Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2868
Jeg skal kjøpe meg Shell nå, og da lurer jeg på hvilken tilbyder jeg skal velge.

Jeg er ute etter noe som er billig og stabilt.

Er det noen som erfaringer, noen shelltilbyder jeg bør holde meg unna?

Jeg skal hovedsaklig bruke shellet til irc,eggdrop, muh, psyBNC.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Jeg har shell fra easyisp, storfornøyd. tror det kosta 250 spenn for en prosess. Ganske bra oppetid tror jeg, jeg bruker den bare til bnc uansett
Søk på forumet så finner du et par sånne Thread'er som er blitt postet før.
Men MultiNet AS er gode, og koster bare 55kr i måneden, da får du 3 bakgrunnsprosesser.
Eller LinuxShell.no, men siden var visst nede nå. De koster også en ca 50 kr i måneden.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
http://shells.no/ <-- Les (under "Omtaler")
Ministry of Love
sptz's Avatar
www.linuxnation.no jeg er i værtfall storfornøyd med dem..
Linuxnation? Vel, de ble roota, kalte det for DoS angrep og stengte kontoen min fordi de mistenkte meg for aa vaere innblandet. (Grunnlag? Jeg kjoerte BNC paa IPn som angrepet var rettet mot (hostname linuxnation.biz). Etter en lang klage via e-mail aapnet de omsider tilgangen igjen og naa sitter jeg med unik IP hos de. Greit det, men jeg tviler paa det ville ha skjedd hvis jeg ikke klaget etter de stengte shellkontoen. I tillegg har de vaert ganske ustabile i det siste og sikrer tydeligvis ikke deres stoerste og dyreste server godt nok.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Har hatt konto hos ostrevei.no en bitteliten stund nå, og er stort sett ganske så fornøyd med det. Folka som driver det har peiling iaffal Hadde litt nedetid en stund, med det var pga ddos, og pga linjeleverandøren deres gikk ned.
Hvis de ikke har gjort det, skulle de iaffal bytte.

Og hold deg langt unna Kvalito! Bare så det er sagt.
www.polarhome.com - koster 10 spenn engangspris.

god uptime faktisk, og man får MYE for penga. anbefaler dette som førstegangskjøp.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
www.gratisshell.com ?
Har hørt at de er enormt ustabile, men så koster det deg jo ingenting
Opprinnelig postet av web0
Linuxnation? Vel, de ble roota, kalte det for DoS angrep og stengte kontoen min fordi de mistenkte meg for aa vaere innblandet. (Grunnlag? Jeg kjoerte BNC paa IPn som angrepet var rettet mot (hostname linuxnation.biz). Etter en lang klage via e-mail aapnet de omsider tilgangen igjen og naa sitter jeg med unik IP hos de. Greit det, men jeg tviler paa det ville ha skjedd hvis jeg ikke klaget etter de stengte shellkontoen. I tillegg har de vaert ganske ustabile i det siste og sikrer tydeligvis ikke deres stoerste og dyreste server godt nok.
Vis hele sitatet...

skjedde dette 19 .des ??

For en kammerat av meg fikk ogsaa stengt shellet sitt pga dem mente han var "grunnen" til et dos angrep, og de nekta aa refundere noe
sanders: Det skjedde i romjula, har ikke en noeyaktig dato men var rundt 26/27 desember og klagemail ble sendt 28 desember.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
har betalingsshell hos linuxnation (casa+caritas) og ostrevei.
må si jeg er mest fornøyd med det jeg har hos casa.. den er helt sinnsvakt stabil, og er aldri nede..
Hadde hos uten.net før, men nå har jeg hos SIS.. Var mer fornøyd med uten.net, men sis har faktisk begynt å få bedre uptime nå enn før. Men jeg vil anbefale uten.net.

[edit]
er en stund siden jeg hadde hos uten, så jeg er ikke helt sikker på hvordan de er nå - ang. uptime o.l.
[/edit]
▼ ... over en uke senere ... ▼
Iam on my own.
Mitt eget shell er og blir best
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
jau, men er ikke rare botnettet man kan sette opp på en server :> må ofte litt payhosts til hvis man ikke har free accounts overalt
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hva med å bare sette opp en egen linux boks hjemme eller hos en kompis med adsl/noe annet kjapt, så slipper du å betale noe som helst?
Jo, men da må den være på 24/7 og ha en ganske grei upstream..
nytter ikke med telenor adsl da om du får 2-3 brukere (?)
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av reallife
Jo, men da må den være på 24/7 og ha en ganske grei upstream..
nytter ikke med telenor adsl da om du får 2-3 brukere (?)
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke en monsterlinje for å kjøre en bnc eller tre.
Jeg har 256kb/s ut, og kjører 3-4 klienter konstant... null prob. Eneste er når apache-servern som står på samme linja blir makset ut på store bilder osv
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
jau, skal ikke rare greiene til for å ha en shellbox..
mener at netonline har sånn ca 7kB/s avg bandwidth usage, hvis jeg ikke husker feil
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Opprinnelig postet av magstr
www.gratisshell.com ?
Har hørt at de er enormt ustabile, men så koster det deg jo ingenting
Vis hele sitatet...
www.gratisshell.com
R.I.P.
GratisShell.com
Har testet endel gratisshell.. anbefaler det ikke..

Hadde shell fra http://www.uten.net en stund, ganske fornøyd med den, men hører de sliter litt med linjen sin om dagen, de er da også litt dyrere enn de andre tror jeg
Er jo noen gullfunn blant alle gratis shellene rundt forbi.
Bruker min mest til å la BitchX'en idle på IRC, og den fungerer utmerket til det
Gratis shell kan være OK så lenge man kan detach'e BX og har bra uptime
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opprinnelig postet av reallife
Jo, men da må den være på 24/7 og ha en ganske grei upstream..
nytter ikke med telenor adsl da om du får 2-3 brukere (?)
Vis hele sitatet...
Den der skal du bare stikke med. Ingen problem med 100-200 brukere på ei Telenor ADSL(bare beregnet i forhold til gjennomsnitt.. Ikke testet, men jeg har 10-20 brukere nå).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har aldri sett noen sider med gratis shell. Kanskje det skal være gratis men de funker ikke.
Opprinnelig postet av jonepet
Den der skal du bare stikke med. Ingen problem med 100-200 brukere på ei Telenor ADSL(bare beregnet i forhold til gjennomsnitt.. Ikke testet, men jeg har 10-20 brukere nå).
Vis hele sitatet...
100-200 brukere nei. aldri. husk at tilkobling til server i seg selv stjeler båndbredde da.
Sist endret av Nichotin; 1. april 2003 kl. 15:08.
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som vet om noen sider med gratise shell?

Er det vanskelig å sette opp en egen server i linux, slik at man kan kjøre prosesser på irc f.eks? Finnes det howto`s til dette?
det finnes guggel så da finnes det howto's også ..
Har lett en god del, men finner ikke noen...derfor tenkte jeg at kanskje noe her visste om noen.
Kjøp deg et shell. De fleste gratisshell tillater heller ikke bakgrunnsprosesser som eggdrop.
=)
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Mener at det er en haug av gratisshell på EfNet. Nå kommer jeg da ikke på noen i farten, men google har sikkert noe. Hadde 4-5 kontoer fra like mange gratisshell folk. Funket rimelig greit. Nå går jeg bare å venter på arrogan.se ..
Da har jeg en gledesmelding; arrogan.se er oppe
Om du har en Cisco-router kan bounce med den. ^^
Jeg har internett fra Monet, og jeg kjører en boks (også kalt langvann.net) - Den står på 1mb/256 tror jeg. Det funker fett med webserver og 3-4 irc-klienter, sålenge de bare holder seg langt unna å bruke samme hostname som jeg bruker.
Som nevnt før, så trenger man ikke monsterlinje for å holde oppe 3-4 klienter.
Sitat av stiffie
Jeg skal kjøpe meg Shell nå, og da lurer jeg på hvilken tilbyder jeg skal velge.

Jeg er ute etter noe som er billig og stabilt.

Er det noen som erfaringer, noen shelltilbyder jeg bør holde meg unna?

Jeg skal hovedsaklig bruke shellet til irc,eggdrop, muh, psyBNC.
Vis hele sitatet...
Du kan få et gratis shell fra meg, hvis du vil. Har fine oppetider på serveren min. De få gangene serveren er nede er når faren min leker hobbyelektriker (Ikke så veldig ofte, og serveren er nede i 5-10 minutter...)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av charzer
Du kan få et gratis shell fra meg, hvis du vil. Har fine oppetider på serveren min. De få gangene serveren er nede er når faren min leker hobbyelektriker (Ikke så veldig ofte, og serveren er nede i 5-10 minutter...)
Vis hele sitatet...
Har du lyst til å mate meg med ett shell og? ^^