Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 40674
Jeg bruker en hårvoks av dette merket. Terence Renati er produsenten.

Jeg har lett litt rundt omkring etter steder hvor denne kan kjøpes på nettet. Forhåpentligvis billigere enn hos frisøren, men uansett for å slippe å ta turen til frisøren for å kjøpe bare det.

Jeg har søkt mye på Google, men finner bare denne siden:

http://www.billigvoks.dk/default.asp?site_id=2

men de leverer dessverre ikke til utlandet (Fra Danmark). Har også søkt på eBay (!) og kelkoo uten noen treff. Noen her som vet hvor jeg eventuelt kan kjøpe dette på nett? Som sagt er både norske og utenlanske butikker aktuelt...
Tør jeg spørre om hvor mye en boks med det koster ?
usertitle import
bleh's Avatar
Du sparer neppe mye på det der, en boks Renati koster 100 kr i Norge. Du må betale frakt når du bestiller på internett. You do the math.
Trådstarter
En boks Renati koster 150 kr hos frisøren. I Danmark koster det 85 danske kroner, dvs 90 norske. Hvis jeg bestiller flere om gangen, så kan det lønne seg å bestille fra nett, selv fra utlandet
usertitle import
bleh's Avatar
Da har du vært hos en dyr frisør. Nå vet jeg ikke hvor du bor da, men her i Bergen koster de iallefall kr 100.
Hvis du er villig til å se på andre merker kan du vel sjekke ut: www.lookfantastic.com
100 i bergen :S teit.
I trondheim er det faktisk 150 også, har aldri sett billigere.
Jeg husker det var noen på nFF som kjøpte renati på nettet, kanskje det var Carlo, iallefall et nick på C synes jeg å huske men jeg fant ikke noen tråd om det lenger.

Men hvis du kjøper mange i slengen så blir de gamleste ekkel, det er en ferskvare kan hende det ikke blir sånn om man ikke har åpnet dem da.
Trådstarter
Sitat av BakkiZ
Men hvis du kjøper mange i slengen så blir de gamleste ekkel, det er en ferskvare kan hende det ikke blir sånn om man ikke har åpnet dem da.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg håper på, at de holder seg så lenge de er lukket

Er det mulig å spore opp denne karens om laget en tråd om dette tidligere? Kom gjerne med forslag hvis dere vet noe mer, folkens!
Anbefaler å gå på lookfantastic og kjøp Fudge eller tigi Bedhead.

billig frakt og slipper toll
Ifølge homsepatruljen er ikke voks bra. Gele er tingen.
Det er neppe mye å spare på dette, slik som i min tilfelle, tenk på hva du kommer til å bruke de 20-30kr spart på: ingenting. Du kommer til å kaste dem bort, så hvorfor ikke bare kjøpe renati for 150? BTW, hva foretrekker du? den hvite eller grå?

OT: Hvis du liker renati, kan jeg også anbefale "sexyhair" sine produkter; "healthysexyhair" "silksexyhair" og "shortsexyhair" etc.. Fudge er også phett

edit: søtnos: det ER stor forskjell på en liten boks gele til 20kr på rema og ekte vare, det blir som å sammenligne HB og vodka.

edit2: selvfølgelig, Human-Xit, my bad
Sist endret av cokeloop; 25. juli 2005 kl. 14:08.
Sitat av cokeloop
..... edit: søtnos: det ER stor forskjell på en liten boks gele til 20kr på rema og ekte vare, det blir som å sammenligne brennvin og vodka.
Vis hele sitatet...
Vodka ER jo brennevin da Men du mener sikkert som å sammenligne HB og Vodka..

Edit: Men jeg er helt enig, heller renati til 150 enn "rema"/"coop" til 20-30,-
Sist endret av Human-Xit; 25. juli 2005 kl. 13:49.
Hva er så spess me renati voksen da ? =p leste faktisk noe greier i db en dag her fra quarten, der en kar sa han ikke hadde klart seg uten RENATi voksen sin og TIGER beltet sitt.. assa, hva er så utroli bra med den da ? =p er vel bare vanlig mud voks eller ? =O
Trådstarter
Sitat av cokeloop
BTW, hva foretrekker du? den hvite eller grå?
Vis hele sitatet...
Jeg foretrekker den grå, for det er den eneste jeg har prøvd! Hva er forskjellen?
Nå blir jeg garantert kjølhalt her, men er det noen som har prøvd vanlig fuktighetskrem i håret? Høres teit ut, men det funker faktisk overraskende bra!
Znyp, la meg gjette.. du var så desperat etter hårvoks, så du prøvde vanlig fuktighetskrem?
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Som Znyp sier, har også hørt andre som bruker dette. Stylingproduktene til "American Crew", lukter og føles faktisk som fuktighetskrem.
Sitat av jeTs
Hva er så spess me renati voksen da ? =p leste faktisk noe greier i db en dag her fra quarten, der en kar sa han ikke hadde klart seg uten RENATi voksen sin og TIGER beltet sitt.. assa, hva er så utroli bra med den da ? =p er vel bare vanlig mud voks eller ? =O
Vis hele sitatet...
Renati voks er noe av den beste voksen jeg har vært borti, men trenger små mengder for å få håret hvilken som helst vei man vil.
Vet ingenting
Faen så dyrt det er i sørnorge? Her i nord koster den 60-70kr.
kjøp fructis surf hair på hennes & mauritz! 40 spenn eller no og den er bra!
Renati er digg voks, jeg bruker den grå. Her koster den rundt 160kr! Fugde fungerer også bra. Men jeg får alltid det problemet at voksen ikke helt holder håret der hvor jeg vil ha det. Noen som har noen tips? Hårspray ?
fortsatt Fructis Surf Hair!
Sitat av solader
Znyp, la meg gjette.. du var så desperat etter hårvoks, så du prøvde vanlig fuktighetskrem?
Vis hele sitatet...
Vel ja. Scenarioet var vel nettopp kommet ut av dusjen før en vorspiel, og hadde det ganske travelt. Seff var jeg tom for voksen jeg bruker vanligvis og uten NOE i håret så ser jeg uberteit ut. Prøvde vanlig natusan fuktighetskrem, og ble faktisk ganske greit. Håret føles ikke så fett ut som med vanlig voks og det holden var meget bra!

Du kan jo prøve det en gang før du tar en dusj så har du ikke noe å tape
Fikk litt lyst
Det kommer jo veldig ann på hvordan type hår man har da... Noen klarer seg med fuktighetskrem, mens andre må nesten ha lim i håret for at de skal kunne forme det etter behov. Jeg selv bruker paste, husker ikke merke atm, men den er hvit og lukter kokkos og er på en grønn sylinder flaske.
JEg bruker noe som heter High hair (bouncy dip strong control) eller noe sånn! Det holder som bare det
Hva med Dax Wax? Det er noe jævlig seigt noe som ikke går ut av håret!
Dax ødelegger håret.
▼ ... over et år senere ... ▼
hva med gelwax som man får kjøpt på hennes&maurits...
Ødelegger det håret eller?
Koster 30 kr
Haha, hvordan klarer du å finne en over et år gammel tråd som handler om hårvoks?

Du får ikke stylet håret like bra i alle frisyrer med Gelwaxen til H&M. Men ellers kan den faktisk funke veldig bra den også. Men håret blir ganske ekkelt og klissete av den, også er den kald og ubehagelig å kline i håre synes jeg, lugger kanskje litt av og til, også lukter den H&M
hvis man skal ha skikkelig hold i håret så bruker man gelatinpulver blandet ut i varmt vann. Holder bedre enn noe annet, men kan bli litt vel stivt synes mange.
Sist endret av Nero; 26. oktober 2006 kl. 22:54.
Renati er det beste!
Her koster en boks renati 179,- hos frisørn..
Jeg brukte Renati før, den er fin. Men nå har jeg gått over til Gelwax fra H&M, jeg synes den er fantastisk bra, og anbefaler den på det sterkeste. Og jeg kunne fint hatt råd til Renati til 150kr istedenfor h&m sin til 30kr, men jeg synes h&m sin er mye bedre.

Bakkiz: Kald & ubehagelig? Du skal jo varme voksen i hendene før du har den i håret

En kompis av meg var i krise og hadde ikke voks før han skulle på fest. Han brukte flytende Melange, hehe, det funket vistnok, men ekkelt
Stive priser må jeg si. Hos frisøren min koster en boks Renati 69,- kroner.
Sitat av nikita
Stive priser må jeg si. Hos frisøren min koster en boks Renati 69,- kroner.
Vis hele sitatet...
Slagord for Renati: Stive priser for stive frisyrer!

:P
Sitat av bleh
Da har du vært hos en dyr frisør. Nå vet jeg ikke hvor du bor da, men her i Bergen koster de iallefall kr 100.
Vis hele sitatet...
Du tar faktisk grundig feil da.. De fleste frisører i Bergen og omegn, tar 149,- for 1 og 199,- for 2. Det er nok når man kjøper 2, at prisen blir 100, og derfor tenker du den prisen. Ellers er Bergen like dyr som resten av Norge.
Fudge kostet over 200 kr på min frisør (220 eller.no) Elsker fudge sin shaper, man kan også anbefale dynamite (fudge sin hårkur) til å få hold i håret, å det blir super glatt dagen etter =)

Ellers har frisøren min og resten av Ålesund slutta å slege fudge, trist for nå må jeg bruke kms sin hai play =(

Men bestille sant på nettet ? er ikke mange kronene du sparer (bortsett fra om du bruker en halv boks per dag da. flisespikkerier sier jeg


og det kommer fra en SUNMØRING ! =)

Edit: skrivefeil.
Sitat av PeeJay
Fudge kostet over 200 kr på min frisør (220 eller.no) Elsker fudge sin shaper, man kan også anbefale dynamite (fudge sin hårkur) til å få hold i håret, å det blir super glatt dagen etter =)
Vis hele sitatet...
Du hørtes litt tvilsom ut
Med alt dette snakket om priser, er det like mye i wax trondhjems-boksen som i bergens-boksen?
Renati!!!! grå boks med svart lokk må være den beste voksen jeg har prøvd (har bare prøvd 5 voxser da men) bruker Renati Strong hold vær dag.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
GelWax fra H&M er den beste og billigste, ofre 30 kr for å teste den, det er verdt det! den sitter som ei kule i all slags vær.
D:FI er best =D
Jeg bruker studio line remix... Men jeg har lyst på noe som gjør at det holder lenger, uten at det ser ut som jeg er våt i håret, hvis dere skjønner hva jeg mener... Håret mitt er halvlangt, og meningen er at det liksom skal stå ut i alle kanter! Noen som har noen idè for hvilken gele/voks jeg bør bruke?
Renati er litt for svak etter min smak, men bruker den allikevel. Sliter ofte med å få det til sånn som jeg vil. Er GelWax fra H&M sterkere enn den gråe renatien eller? Jeg må av og til ty til Dax
Bruker Define Creating Wax jeg, selvom den er elendig. Er ikke så lett å skaffe seg bra voks når man bor på landet.
Sist endret av zorro; 3. juni 2007 kl. 13:26.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av pyrogutt
Renati!!!! grå boks med svart lokk må være den beste voksen jeg har prøvd (har bare prøvd 5 voxser da men) bruker Renati Strong hold vær dag.
Vis hele sitatet...
Sorry for å ødelgge morroa i denne tråden, men nå er det ingen som har postet her siden 27. Oktober 2006....
da fortsetter vi bare tråden, samma hvor gammel den er hvis det er noen faste som holder seg til den.

GelWax er litt sterkere en renati, men på langtnær så hard som Dax, mye enklere å få ut av håret også

GelWax'en er lettere å få ut en renati'n også, trenger ikke såpe en gang

og billigst xD

Noen som vet hva som er best til å fjærne Dax? har prøvd litt av vært, og funnet ut at Zalo (fettfjernende) funker best, men ikke kongebra, må vaske 2-3 ganger med Zalo for å få det ut.

noen som vet om en såpe som kværker Daxen på første forsøk?
Tråd startet 24. Juli 2005
Bump #1 27. Oktober 2006
Sitat av madano
hva med gelwax som man får kjøpt på hennes&maurits...
Ødelegger det håret eller?
Koster 30 kr
Vis hele sitatet...
Bump #2 3. Juni 2007
Sitat av Fredrik91
GelWax fra H&M er den beste og billigste, ofre 30 kr for å teste den, det
er verdt det! den sitter som ei kule i all slags vær.
Vis hele sitatet...
Okej.
Sist endret av John B; 4. juni 2007 kl. 14:55.
SalkiN, hvor får man kjøpt den grønne sylinder pastaen?
Husker jeg prøvde noe ala det en gang, vil gjerne ha mer