Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  439 65683
Det var selvfølgelig lyd på det opptaket også?
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Det var selvfølgelig lyd på det opptaket også?
Vis hele sitatet...
kun det politiet slettet sies det
Nettopp. Så de HAR slettet bevis.
Sitat av Dough Vis innlegg
Ja. Dette visste de naturligvis og det ble skrevet i rapporten. Det er tross alt deres distrikt. Dessuten er det ganske selvforklarende at bensinstasjoner i siviliserte strøk har videoovervåkning i 2023. Ikke bare for pumpeavstikk men akkurat denne Esso’n er også helt ekstremt belastet med helgefyll. Alt annet enn videoovervåkning her ville virkelig bare vært rart.
Vis hele sitatet...
Nei, dette er noe de fant ut etterpå.
Hvorfor ellers ville de gå inn for å slette bevis?

Stoler pent lite på en politirapport skrevet av folk som sletter bevis for å komme unna med kriminelle handlinger.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Nei, dette er noe de fant ut etterpå.
Hvorfor ellers ville de gå inn for å slette bevis?

Stoler pent lite på en politirapport skrevet av folk som sletter bevis for å komme unna med kriminelle handlinger.
Vis hele sitatet...

Og som allerede har forfalsket rapporten til å begynne med!
▼ ... over en uke senere ... ▼
https://www.politiforum.no/avviser-v...teresse/248509

Hvorfor er ting som blir oppdaget lenge etter at han ble banket opp av politiet, egentlig "relevant" for at politiet valgte å banke ham opp? Høres mest ut som de forsøker å finne på mest mulig dritt for å få offeret til å fremstå som en gjøk, sånn at politiet som banket ham opp liksom skal få sympati for å ha begått vold.

Med den logikken der kan vel politiet banke opp hver eneste person de møter, for sikkerhets skyld. I tilfelle den personen som blir banket opp muligens kan finne på noe ulovlig etter å ha blitt banket opp av politiet.
Alt dette er jo en del av kampanjen advokaten til den voldelige berserker politimannen setter i verk. Han benytter alle kanaler og alle triks i boka for å male et så negativt bilde av offeret for volden i forkant av rettsaken. Senest idag var han ute og sa han nå jobber for å få avblåst og avlyst anken også listet han opp forskjellig kriminalitet og hendelser voldsofferet har vært involvert i men som ikke har en dritt med akkurat denne saken å gjøre.

At politiforum gjør akkurat det samme og svartmaler offeret og forsøker å vri saken som om det er helt naturlig å nesten slå ihjel folk under en pågripelse er faktisk litt skremmende. Det viser jo at den voldelige politimannen ikke er alene, han har fortsatt støtte av politikolleger og sikkert også sjefer oppover i systemet. Noe som betyr at uansett utfall av denne saken vil slikt skje igjen.

Vi trenger nye holdninger i politietaten, og vi trenger klare konsekvenser ved brudd på reglene.
Spiller ingen rolle hva han har gjort eller ikke gjort.
Politiet brøt fortsatt loven og slettet bevis.

Vi kledde ABB i dress og ga han en rettferdig rettssak selv om han drepte masse uskyldige unger.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det rart man erter på seg politiet når man er innblandet i så mye dritt…

https://www.aftenposten.no/norge/i/m...nedEntry=95420

Jo mer dritt denne kødden av en guttunge gjør, jo mer sympati og forståelse får jeg faktisk for politiet. Selv om det politiet gjorde var grovt.

(Lenken funker ikke, men Kevin er siktet for å lage en pistol ved bruk av 3D-printer.)
Sist endret av David01; 1. februar 2024 kl. 07:51. Grunn: Abc
Ja skikkelig sjarmerende denne guttvalpen som har litt å lære i møte med politiet.

Her er linken til Nettavisen
Bedriften has gikk konkurs ett halvt år før dette. Tipper han prøvde å svindle til seg penger. Jeg vet at han er en skikkelig pikk som alltid prøver å lure til seg noe men hjemmelagde våpen tok kaka. Han er så jævla klovn.
Sitat av David01 Vis innlegg
Er det rart man erter på seg politiet når man er innblandet i så mye dritt…

https://www.aftenposten.no/norge/i/m...nedEntry=95420

Jo mer dritt denne kødden av en guttunge gjør, jo mer sympati og forståelse får jeg faktisk for politiet. Selv om det politiet gjorde var grovt.

(Lenken funker ikke, men Kevin er siktet for å lage en pistol ved bruk av 3D-printer.)
Vis hele sitatet...
Så fort det kom frem at han hadde våpen på seg under hendelsen, var det veldig klart hva slags person han var.
You get whats coming to you.
Heier dere på autorkatier også kanskje? Det er helt skremmende å se hvor mange som synes behandlingen av voldsofferet var ok fordi fyren er en sleip pikk.

At politi utfører unødvendig grov vold ved pågripelse er aldri ok. Det var det heller ikke i denne saken. Da volden foregikk var pikkens fortid og navn ukjent for politiet, de viste ikke at han bar våpen og de valgte likevel å nesten slå fyren ihjel.

Den som burde vært bragt inn og satt på celle den natta er den voldelige politimannen. Men nei, alle andre politifolk på stedet delte enten uten kølleslag til vitner, slettet bevis eller var opptatt av å koke sammen falsk forklaring for pågripelsen og hendelsesforløp.

Hadde ikke kameraet fra Esso visst oss hva som egentlig skjedde ville offerets side aldri blitt kjent fordi politiet banket opp, skremte vitner og slettet bevis. Slik oppførsel er det man forventer av politiet i russland eller kina. Ikke på Kongsberg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Heier dere på autorkatier også kanskje? Det er helt skremmende å se hvor mange som synes behandlingen av voldsofferet var ok fordi fyren er en sleip pikk.

At politi utfører unødvendig grov vold ved pågripelse er aldri ok. Det var det heller ikke i denne saken. Da volden foregikk var pikkens fortid og navn ukjent for politiet, de viste ikke at han bar våpen og de valgte likevel å nesten slå fyren ihjel.

Den som burde vært bragt inn og satt på celle den natta er den voldelige politimannen. Men nei, alle andre politifolk på stedet delte enten uten kølleslag til vitner, slettet bevis eller var opptatt av å koke sammen falsk forklaring for pågripelsen og hendelsesforløp.

Hadde ikke kameraet fra Esso visst oss hva som egentlig skjedde ville offerets side aldri blitt kjent fordi politiet banket opp, skremte vitner og slettet bevis. Slik oppførsel er det man forventer av politiet i russland eller kina. Ikke på Kongsberg.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er faktisk blitt mer enig med politiet enn uenig.
Og den siste saken i media er det som har fått meg til å velge politiets side.

Gjerningsmannen er (med dine egne ord) en sleip pikk som har vært innblandet i så mye politisaker at ingenting får han til å endre seg.

Han fremstår som en som gladelig kan ty til vold selv, så at politiet ga han en skikkelig omgang er ganske passende (les; skadefryd).

Det er egt ganske enkelt å unngå klammeri med politiet, det er jo bare å oppføre seg ordentlig og følge loven.
Men jeg skjønner det er vanskelig for enkelte her inne…
Men det spiller da ingen rolle om den sleipe pikken selv er en voldsmann eller hva han har gjort. Politiet skal ikke utøve hverken straff eller vold. Politiet skal pågripe. Domstolen skal utdele straff.

Det som er kjernen i saken er at voldsofferets fortid og navn var ukjent for politiet på stedet. At han bar våpen var også ukjent. Først ble altså voldsofferet judokastet så hardt i bakken at det bare var flaks at ikke hodeskallen sprakk som en melon som møter asfalten. Så ble han slått med knyttnever og politikølle ca 30 ganger i hodet. Mens den grove volden pågår så går en kollega av berserker politimannen rundt og sletter bevis, mens en annen politimann deler ut kølleslag til vitner.

Hele tiden mens dette pågår er fortiden og navnene til både vitner og offer helt ukjent for politiet.

På vei til arresten når adrenalinet er på vei ned så kommer vel en av politiet på at de må samkjøre forklaringen, og det blir også levert inn falsk anmeldelse i tillegg til falske rapporter.

Igjen - politiet skal pågripe ved behov og med minst mulig maktbruk. Straff er opp til domstolen.
En person som blir pågrepet av politiet vil kanskje gjøre en viss motstand. Når denne personen forstår at det er nyttesløst å fortsette kampen (etter et kast og noen slag med batong) og heller stå inne for det hen har gjort, så gir de seg.

Har personen derimot på seg flere gjenstander uten aktverdig grunn som kan gi ytterligere straff så kan det tenkes at denne personen gjør ytterligere motstand for å prøve å unnslippe ekstra straff. Som for eksempel å bære kniv offentlig uten aktverdig grunn eller å bære slagvåpen uten aktverdig grunn. Hadde ikke han her jonnyen hatt med seg disse tingene og gjort ALT han kunne for å ikke bli anholdt og kanskje pågrepet av politiet slik at de kunne avdekke disse ytterlige lovbruddene så hadde nok utfallet vært annerledes.
Sist endret av Jallamedalla; 1. februar 2024 kl. 22:51. Grunn: Skriveleif seff. Jeg må snart lære meg korrekturlesing.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Da er sirkus Simensen i gang igjen, denne gang ankesaken i Lagmannsretten.

Virker å være mye tydeligere forklaringer nå på nøyaktig hva hvordan dette forløp seg. Mindre kjekling og veldig konkret på sakens kjerne da blir det lite som taler til Simensen sin fordel.

Kan ikke se for meg at dette skal ha noe annet utfall enn at dommen fra Tingretten blir stående.

https://www.nrk.no/buskerud/ble-slat...lig-1.16827907

Alt hva angår sletting av videobevis skal vel unge Simensen bare være evig glad og takknemlig for. Det er nok ikke så mye der som hadde talt til hans egen fordel.

– Vi ble kalt jævla horunger. Han ropte at han skulle få oss sparket, i et aggressivt toneleie, fortalte den tiltalte politimannen i retten.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dough; 3 uker siden kl. 12:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Likte også denne:

Forsvarer Heidi Reisvang viste tidligere onsdag fram stillbilder fra den mye omtalte overvåkingsvideoen, som er mye lenger og mer omfattende enn den som er vist i media.

Ifølge politimannen viser bildene at Simensen slo først.
Vis hele sitatet...
Det er ALLITD mer til historien enn det vi får presentert.
Sitat av Dough Vis innlegg
Da er sirkus Simensen i gang igjen, denne gang ankesaken i Lagmannsretten.

Virker å være mye tydeligere forklaringer nå på nøyaktig hva hvordan dette forløp seg. Mindre kjekling og veldig konkret på sakens kjerne da blir det lite som taler til Simensen sin fordel.

Kan ikke se for meg at dette skal ha noe annet utfall enn at dommen fra Tingretten blir stående.

https://www.nrk.no/buskerud/ble-slat...lig-1.16827907

Alt hva angår sletting av videobevis skal vel unge Simensen bare være evig glad og takknemlig for. Det er nok ikke så mye der som hadde talt til hans egen fordel.
Vis hele sitatet...
Uansett hva utfallet er, så er det et veldig stort problem for rettssikkerheten om politiet kan slette videoer ustraffet.
må være jevlig skummelt, om politiet plutselig bare slenger deg i bakken å slår deg 13 ganger i hodet når du er full.. man skal kunne ha respekt og tillit til politiet at de ikke misbruker makten sin selvom du er en "gangster" uansett hva han der Simensen fyren har gjort er dette uakseptabelt, sykt at noen av dere tar side med politiet.. wow
Sist endret av Supperman; 3 uker siden kl. 14:54.
Trådstarter
Uansett hva utfallet er, så er det et veldig stort problem for rettssikkerheten om politiet kan slette videoer ustraffet.
Vis hele sitatet...
Helt ustraffet ble det vel ikke? Tror han fikk 10-12K i bot for slettingen. Det virker nesten som boten politimannen fikk ble satt slik at det ikke skulle bli fokus på sletting av bevis i selve rettssaken. Problemet er jo at videoen ble slettet for å fjerne bevis mot politimannen som gikk amok. Og akkurat den delen av saken har jo ikke fått nok tid i retten.

Jeg tror folk flest lar seg farge av forsvarernes metoder, der de forsøker å vise hva annet offeret har gjort osv. Det ble ikke fokus nok på at all kjennskap til Simonsen, hans historie og hans tidligere konflikter med politi var totalt ukjent på politiet den aktuelle natten utenfor Esso. Ikke viste de at han bar våpen og ikke viste de om hans fortid. Likevel gikk politimannen berserk, og hans kollega slettet viktig bevis.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Helt ustraffet ble det vel ikke? Tror han fikk 10-12K i bot for slettingen. Det virker nesten som boten politimannen fikk ble satt slik at det ikke skulle bli fokus på sletting av bevis i selve rettssaken. Problemet er jo at videoen ble slettet for å fjerne bevis mot politimannen som gikk amok. Og akkurat den delen av saken har jo ikke fått nok tid i retten.

Jeg tror folk flest lar seg farge av forsvarernes metoder, der de forsøker å vise hva annet offeret har gjort osv. Det ble ikke fokus nok på at all kjennskap til Simonsen, hans historie og hans tidligere konflikter med politi var totalt ukjent på politiet den aktuelle natten utenfor Esso. Ikke viste de at han bar våpen og ikke viste de om hans fortid. Likevel gikk politimannen berserk, og hans kollega slettet viktig bevis.
Vis hele sitatet...
Det hadde ikke jeg fått med meg om må beklage det. Jeg synes personlig det er altfor lite i bot og at sletting av bevis for en politimann må straffes hardere, helst med fengsel og tap av yrket. Det er såpass alvorlig at slik forekommer i en rettstat.
Håper den delen av saken kommer opp for retten igjen, men jeg har nå mine tvil om det.

Ellers er jeg også veldig enig i det du skriver, om at svartmalingen av Simonsen er det de prøver hardest på nå i ettertid for å rettferdiggjøre noe jeg anser som overden bruk av vold. Uansett hvor "stygg i trynet" Simonsen har vært tidligere, rettferdiggjør ikke det nødvendigvis behandlingen han fikk gjennomgå.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Og akkurat den delen av saken har jo ikke fått nok tid i retten.
Vis hele sitatet...
Det ville i så fall vært i en annen rettsak. I denne saken er det politimannen som slo som er tiltalt. Han hadde ingenting å gjøre med sletting, det er en annen sak og som du selv sier er han straffet for sletting. Saken din blir ikke noe bedre av å blande dette sammen i en coctailconspiracy mot politiet. .
Helt klart en biased avgjørelse i tingretten synes jeg. Mannegruppa ottar har intervjuet han Simensen på podcast, verdt å sjekke ut. Ser han har en annerkjent advokat også så er jo ikke det det står på
Sitat av Petruz Vis innlegg
Ellers er jeg også veldig enig i det du skriver, om at svartmalingen av Simonsen er det de prøver hardest på nå i ettertid for å rettferdiggjøre noe jeg anser som overden bruk av vold. Uansett hvor "stygg i trynet" Simonsen har vært tidligere, rettferdiggjør ikke det nødvendigvis behandlingen han fikk gjennomgå.
Vis hele sitatet...
Men så har det seg sånn at Spesialenheten selv påpekte at historikk av Simensen burde bli utelatt av bevisføringen og våpenbeslaget da politimannen har sagt flere ganger at han ikke visste om dette i forkant og burde ha null betydning ovenfor om maktbruket er lovlig eller ikke og det er jo også det jeg og flere andre har ment. Det fjerner jo litt av sikkerheten til befolkningen generelt og det beviser jo at dette fort kan skje alle sammen. Det er ikke «skyt først spør spørsmål siden» vi opererer med i Norge
Virker som at politiet har fått lavere terskel for overdreven bruk av vold. Nå skyter de deg ikke lengre en gang i foten, men 14 ganger i brystet og hodet.
New generation
colakork's Avatar
Skummel utvikling. Ingen står for hverandre lengre, er bare mange som vet og ingen som kjenner noen. Hvor er samholdet? Long gone. Er det så rart? Vi er blitt sviktet av de som kom før oss. Hvor er løsningen? Hvem skal ta det harde valgene? Er det i det hele tatt greit å ramse opp løsningene for sånne forhold? Nei, det er ikke det.

De som vet, de vet. De som ikke vet, kommer aldri til å forstå...
Ekspert på påstander
Det blir mer politivold mot fremtiden, noe det skaper lavere terskel å bruke vold mot politiet i Norge.
Politiet er tydeligvis langt kjappere til å gå etter ubevæpnede fulle folk, enn terrorister som skyter med pil og bue da.
Sitat av Fishface Vis innlegg
Politiet er tydeligvis langt kjappere til å gå etter ubevæpnede fulle folk, enn terrorister som skyter med pil og bue da.
Vis hele sitatet...
Eller så setter de seg i en overfylt plastikk båt og putrer frem og tilbake til en øy som de ikke klarer å ta seg til, hvor en terrorist dreper og fanger han forsiktig ved at han overgir seg ved å se politiet og duller med han og passer på han de neste 50 åra.

Men når de er de tøffeste i byn ja da er det på med antiterror utstyr for å slå inn døra til skattebetalere eller gi de rundjuling etter litt mye rus på både politi og befolkningen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da ser det ut som mr voldelig politimann må ta seg en liten ferie.

Tror dere han mister jobben sin på grunn av dette? Kan dette bli anket igjen nå?
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Da ser det ut som mr voldelig politimann må ta seg en liten ferie.

Tror dere han mister jobben sin på grunn av dette? Kan dette bli anket igjen nå?
Vis hele sitatet...
Selvsagt mister han jobben. Uten plettfri vandel kommer man ikke inn på phs, og jeg tar det derfor for gitt at lederne i politiet sier opp ansatte som pådrar seg voldsdommer.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Kan dette bli anket igjen nå?
Vis hele sitatet...
"Politimannen anker dommen til Høyesterett."

Er vel ikke alltid Høyesterett tar alle saker, men ser for meg de tar denne.

Fra VG:
"Lagmannsretten kom i dag med sin dom. Denne dommen kan kun ankes videre til Høyesterett, landets øverste domstol, dersom ankeutvalget i Høyesterett godkjenner anken. Høyesterett velger kun å behandle saker som er av prinsipiell betydning. "
Sist endret av Yochi; 4 dager siden kl. 11:38.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Han får sikkert jobb som dørvakt et eller annet sted.
Det er lov å drite seg ut og lære av sine feil.
Hvis denne politimannen følte seg truet og hadde indikasjon på at situasjonen kom til å eskalere og han reagerte impulsivt og for fort, så kan det sikkert være forståelig.

Det jeg reagerer mest på er det som skjer i etterkant, nemlig at de fjerner bevisene for det som skjer.
Det er så langt utenfor hva som er aksepterbart i mine øyne at jeg mener alle involverte skulle mistet jobben og aldri fått lov til å jobbe i politiet igjen.
Dette var planlagt. Og av flere politibetjenter.
Hvis dette er en kultur innad i politiet, så er det ikke rart tillitten til politiet er lav.
Ja for hvis de er villig til å fjerne bevis og forsøke å endre narrativet til egen vinning fordi de vet at det ikke ser bra ut så blir det også rimelig å spørre seg hva annet de tillater seg i den posisjonen
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Det er lov å drite seg ut og lære av sine feil. ....
Vis hele sitatet...
Hvis det å drite seg ut innebærer å bryte loven, så er det jo åpenbart ikke lov.

Hvis du banker opp en fyr i fylla så nytter det jo ikke å si "det jo må jo være lov å drite seg ut" og slippe unna med det.

Politimannen skal jo ikke henges, han må jo bare ta konsekvensene for handlingen sin, slik som alle andre.
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Selvsagt mister han jobben. Uten plettfri vandel kommer man ikke inn på phs, og jeg tar det derfor for gitt at lederne i politiet sier opp ansatte som pådrar seg voldsdommer.
Vis hele sitatet...
Jeg er usikker. Kjenner til et par tilfeller der et par politimenn ble tatt for underslag - og dømt. Ikke store summene men likevel. I tjeneste hadde de fylt egne lommer.

Såvidt jeg vet er begge i full jobb som politi den dag i dag.

Utifra hva jeg kan erindre fra de to sakene så var det slik at det kreves plettfri vandel for å søke seg inn på politihøyskolen. Men derfra og ut vil det være opp til politidistriktet å vurdere om en politimann er skikket til videre politijobb etter soning av dom.

I praksis kan vi kanskje se at mannen får sparken fra sin stilling idag, pga uforstand i tjenesten. Sone dommen også søker seg feks til et politidistrikt som har kronisk mangel på søkere. Få som vil være bygdesheriff? Og kanskje vil politidistriktet da velge å se bort fra dommen.

Med fare for at jeg husker feil rundt saksgangen i disse sakene så tror jeg ikke helt vi kan utelukke at voldsmannen i fremtiden igjen kan gå i uniform.

Selv om en naturlig konsekvens av en domfelling burde være å for alltid miste retten til å jobbe som politi.

Han fremstår som en som gladelig kan ty til vold selv, så at politiet ga han en skikkelig omgang er ganske passende (les; skadefryd).

Det er egt ganske enkelt å unngå klammeri med politiet, det er jo bare å oppføre seg ordentlig og følge loven.
Men jeg skjønner det er vanskelig for enkelte her inne…
Vis hele sitatet...
Vel nå har lagmannsretten slått fast at voldsmannen er skyldig og han er dømt. Jeg håper dommen kan få både deg og alle andre som nesten har heiet på denne voldelige politimannen til å ta en runde med egne tanker og meninger. Vil vi leve i en politistat?

Ser ut til at lagmannsretten har gjort et et godt stykke arbeid og såvidt jeg skjønner så er nå skyldsspørsmålet endelig avklart og det kan ikke ankes til høyesterett. Som i praksis vil si at politimannens voldsbruk var overdrevent og at hele saken burde vært løst på en helt annen måte. Vi må ikke glemme av offerets fortid, navn, og hva han hadde i lommene var helt ukjent for politiet da volden fant sted.

Alt i tingretten sa voldsmannens kolleger at situasjonen eskalerte for raskt og de skjønte ikke hvorfor. Spesielt alvorlig når en tenker på at viktige bevis gikk tapt fordi voldsmannens kollega med makt tok seg inn på et vitnes mobil for å slette et videobevis av en politimann som går berserk. Politimannen som slettet bevis forstod ikke hvorfor ting eskalerte så raskt, men han forstod tydeligvis at viktige bevis var på et vitnes mobil - og med makt tok han seg inn på mobil - uten lovhjemmel og slettet beviset mot sin kollega.

Så rundet politiet av skiftet med falsk anmeldelse, og samkjørte og uriktige rapporter av hva som hadde skjedd.

Uten video fra overvåkningskamera på Esso ville politimannen aldri blitt dømt og voldsbruken ville aldri blitt kjent. Nå foreligger det en dom, la oss håpe og tro at dette blir en rettesnor for etaten fremover. Og at alle i uniform blir mer bevist på hva som er akseptabel måte å løse situasjoner på.

En ting som er viktig å huske på er at voldsbruken til tross så overlevde offeret. Det var faktisk ikke gitt når en ser hvor mange slag med politikølle han fikk i hodet. Og vi vet jo heller ikke hvordan offeret takler dette på over tid. Det er jo ikke utenkelig at det oppstår senskader som i verste fall gjør at offeret aldri kommer seg i arbeid eller kan leve et normalt liv. Folk reagerer forskjellig på vold, og selv tøffe drittsekker kan knekke sammen og bli mentale vrak etter skambank.
Sist endret av _abc_; 3 dager siden kl. 18:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Selvsagt mister han jobben. Uten plettfri vandel kommer man ikke inn på phs, og jeg tar det derfor for gitt at lederne i politiet sier opp ansatte som pådrar seg voldsdommer.
Vis hele sitatet...
Når ble det en selvfølge at en politimann mister jobben for noe sånt som dette?
Sitat av Candiru Vis innlegg
Når ble det en selvfølge at en politimann mister jobben for noe sånt som dette?
Vis hele sitatet...
Når man mest sannsynlig ikke ville fått jobben med vold på rulleblad, hvorfor skal man få beholde jobben når du blir dømt i etterkant? Det fins flere som har mistet jobben før han som har fått ting på rulleblad som bedriften eksplisitt nevnte på forhånd ikke vil tolereres. Hvorfor skal han få beholde jobben?

Jeg også har ikke sterk tiltro til at han mister jobben selvom jeg også syns han bør se en karriere i bakspeilet på det punktet vi nå har kommet til.