Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 676
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Hei,

Jeg tenker å montere 3 leds i front av kabinett som skal lyse når maskinen er avskrudd. Jeg er meget usikker på hvor høye verdier som kan brukes av standbykretsen før problemer oppstår. Noen andre som har testet dette?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
oftopic: hvorfor vil du ha ledsa til og lyse når maskinen er av?

Ontopic: hvis du har et multimeter kan du måle om det er noen av utgangene som gir spenning ved avskrudd tilstand, selv om jeg betviler dette sterkt
Lilla skal være 5V standby i standard ATX, det burde være null problem å gi strøm til tre leds fra denne.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Trådstarter
Hei,

Det var den lilla VSB kabelen jeg tenkte på ja. Planen er å bruke 3 vippebrytere som etter tur skrur på ledlysene før jeg trykker på startknappen.

Jeg er bare litt usikker på hvordan hovedkort og slikt vil oppføre seg hvis jeg kobler på 3 leds..
+5VSB er anbefalt å kunne levere inntil 2A, ifølge ATX developers guide.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Trådstarter
Aaah.. Da håper vi på det beste. Kommer en worklog på dette når jeg får solgt bilen og får inn litt cash
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Frufsa Vis innlegg
oftopic: hvorfor vil du ha ledsa til og lyse når maskinen er av?

Ontopic: hvis du har et multimeter kan du måle om det er noen av utgangene som gir spenning ved avskrudd tilstand, selv om jeg betviler dette sterkt
Vis hele sitatet...
Så og si alle psuer har denne ledningen, har kun sett 1 uten, litt spesiell psu, kompakt liten til et matx kabinett.

Har selv et standby lys på min pc, du kobler bare på en motstand så funker det fint. 1 led trekker ca 15-30 mah, så at de trekker for mye på railen trenger du ikke Være redd for.