Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 4857
Hva er den beste måten å røyke opium?
Som SWIM(haha) forstår det vil å plassere det i en joint bare ødelegge effekten, da opium ikke skal røykes, men "dampes"?

Noen kilder påstår å varme det opp i en skje eller aliminiumsfolie, og suge opp dampen med et sugerør.
Dette forvirrer meg litt. Vil da hele klumpen forbrennes, eller vil det oppstå rester?
how to smoke opium på google ga meg over en halv mill treff.

http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=215170 står noe fornuftig der.
Takk Har googlet en del, men som vanlig gir det hundre motstridende svar. Håpet på noenn erfarne fjellmenn her
Opium kan røykes på sølvpapir akkurat som heroin. Under oppvarming smelter klumpen/klatten og glir nedover papiret (eller utover, avhengig av type osv) mens det damper, med mindre du bruker for mye varme og substansen "poffer" (tar fyr).
Jeg har lest masse rapporter hvor folk har opium i joint/pipe sammen med marihuana. At det ikke skal fungere å røyke opium på denne måten, var nytt for meg...
Det fungerer i følge flere posts i linken jeg posta, men det skal visst minske effekten
Ja, men tenker siden opium I SEG SELV er mye svakere enn f.eks opiater som heroin, og at selv røyking av opium bare gir 20% av effekten til opium uansett.
Te er jo en mulighet. Vet ikke om du får i deg alt, men funket bra da jeg fikk det i thailand. Vet heller ikke mengde og styrke. Ellers syns jeg aluminiumsfolie er best når jeg røyker.
funka fint å blande ut med hasj å røyke i bong når jeg var i India..
Sitat av dukjærenorge Vis innlegg
Ellers syns jeg aluminiumsfolie er best når jeg røyker.
Vis hele sitatet...
Det er dumt å bruke aluminium, da det er linket til blant annet økt risiko for å utvikle Alzheimers.
Opium ble først røyket av kineserne. De brukte en pipe. Det går helt fint å røyke opium i joint uten at det ødelegger effekten. At det må "dampes" er bare en myte.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er dumt å bruke aluminium, da det er linket til blant annet økt risiko for å utvikle Alzheimers.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg hørt mang en gang, men har enda til gode å se overbevisende dokumentasjon. Kan du opplyse meg?
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Dette har jeg hørt mang en gang, men har enda til gode å se overbevisende dokumentasjon. Kan du opplyse meg?
Vis hele sitatet...
Det er omdiskutert. Les mer om saken her: http://alzheimers.org.uk/factsheet/406

Men "better safe than sorry", ey?
Det er i beste fall høyst kontroversielt. Jeg lurer også på hvor mye aluminium som fordamper ved forsiktig oppvarming. Aluminium har et kokepunkt på 2500 grader, og en vanlig lighterflamme kan ikke generere slik temperatur. Når man "jager dragen" gjøres dette forsiktig, slik at man ikke varmer opp aluminiumen til noe særlig mer enn de par hundre gradene (eller hva det er) som skal til for å få heroin til å fordampe. Aluminium smelter ved 600 grader, og du er aldri i nærheten av det hvis du vet hva du gjør.

Jeg er ikke overbevist.
Jeg ser poenget ditt, xtapo, det er ikke akkurat tungt dokumentert

Imidlertid prøver jeg selv å være oppfinnsom, og bruker andre ting enn aluminiumsfolie.
Jeg er også veldig skeptisk til at aluminium skal være så farlig. Men jeg tror ikke man skal røyke flere ganger daglig ut av en hjemmelaga aluminiumspipe. Du jager vel ikke dragen så ofte...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er omdiskutert. Les mer om saken her: http://alzheimers.org.uk/factsheet/406

Men "better safe than sorry", ey?
Vis hele sitatet...
For å sei det pent trur eg et langt større problem i den sammenhengen er aluminiumspanner. Sur mat kan fort løse en del alu, og langt meir enn dei få atoma som fordamper når du varmer den opp til et par hundre grader...
Er det ikke mulig å forhåndsbrenne foliet? Holde en lighter under en stund og brenne vekk det øverste laget av gift?
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
Er det ikke mulig å forhåndsbrenne foliet? Holde en lighter under en stund og brenne vekk det øverste laget av gift?
Vis hele sitatet...
Visste ikke at det er gift paa aluminiumsfolie, tror det er rein aluminium og at det er det som kan vaere farlig
Jo, dvs. hvis du brenner den matte siden av aluminiumsfolie, vil det en liten stund dampe "noe" av folien. Hva dette er vet jeg ikke, men det er vanlig å dampe det bort for sikkerhets skyld.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Jo, dvs. hvis du brenner den matte siden av aluminiumsfolie, vil det en liten stund dampe "noe" av folien. Hva dette er vet jeg ikke, men det er vanlig å dampe det bort for sikkerhets skyld.
Vis hele sitatet...
Overflatemidler, alt mulig shit som samler seg fra luften rundt, osv osv? Har sett folk anbefale å vaske folien først også varme den en stund til det slutter å dampe, så er den rimelig trygg å bruke etterpå
ArbeidsledigProletar
Vel, jeg har stekt fisk i folie på bål. Jeg får vel alzheimer jeg da? Eller kanskje det bare rett og slett damper vekk fra fisken og ikke kondenserer før det har steget langt vekk fra den kalde fisken?

Beklager men har liten tro på dette med avgasser fra alufolie ved "vanlige flammer".
Røyka opium en gang i mine yngre dager, og da brukte vi en loddebolt!

Vi klemte først sammen en liten klump, slik at den blei så tynn som mulig, aka pannekake, og stakk den så inn på en binders. Så var det bare å stikke biten borti loddebolten, og suge til seg røyken med et sugerør!

Funka det, men vi blei jævla dårlige! Er visst ikke samme doseringa som med hasj, selv om klumpen så ganske lik ut, hehehe....

Hunter
Det er ganske enkelt å greit å bare søke "how to smoke opium" på www.youtube.com å Voila! du ser jo hvordan de gjør det!