Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 15101
Hei!
Jeg har lett i trådene på forumet her, men finner pent lite om å spise grønt..
Jeg har røyka hasj et par ganger før, men takler røyking ganske dårlig. I tillegg vil jeg heller bli høy enn stein, er grønt bedre da?
Hvis man skal lage brownies med grønt, hvor mange gram trengs det per person??
det spørs vel egentlig på om du vill bli stein/høy, og hva du vanligvis trenger for dette. Kanskje 0,8 i hver brownie, eller mindre, spørs selvfølgelig på hvor mange brownies du spiser, så du ikke blir grise stein. Husk å blande poten din med noe fett (smør), så du blir stein/høy av dette og ikke bare driter ut dyrt gress, uten effekt
Vargas's Avatar
Trådstarter
Jeg vil gjerne bli høy, ja.. Men ikke grise stein så jeg nesten sovner, eller sovner.. røyka 0.75 g brunt forrige gang, men det var for mye :P Grønna som faen!! Så +/- 1 gram marihuana per pers burde holde?
Vargas's Avatar
Trådstarter
Sjekka den, men der stod det bare om hasj... I hasjbrownies ville jeg ha hatt 1-2 gram per person tror jeg. Ville starta med å ete 1 gram, vente en time, og ete resten hvis jeg ikke fikk nok effekt.. Men jeg lurer på GRØNT!!
Les deg opp litt på grønt. Indica og sativa. Du kan bli like stein på grønt som hasj. Er ingen garanti for at du blir høy bare fordi det er grønt, men det er en mye større sjangse for det!
Sitat av Vargas Vis innlegg
Sjekka den, men der stod det bare om hasj... I hasjbrownies ville jeg ha hatt 1-2 gram per person tror jeg. Ville starta med å ete 1 gram, vente en time, og ete resten hvis jeg ikke fikk nok effekt.. Men jeg lurer på GRØNT!!
Vis hele sitatet...
1-2 gram per pers?? Det er altfor mye hvis du bruker bra saker og lager det riktig. Det er iallefall for mye for en som ble dårlig av 0.75 g. Bruk 2 gram, lag mange brownies og start med 1.
Vargas's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jehes Vis innlegg
1-2 gram per pers?? Det er altfor mye hvis du bruker bra saker og lager det riktig. Det er iallefall for mye for en som ble dårlig av 0.75 g. Bruk 2 gram, lag mange brownies og start med 1.
Vis hele sitatet...
Gjelder dette for GRØNT??
Skal være to personer som skal lage brownies med marihuana....
Hvis du ble dårlig av 0.75g så tror jeg ikke å dytte mye mer i brownies er så lurt :P De fleste jeg kjenner som har spist brownies har blitt greit tura av det Som en annen sa over meg, bland 2g ca inn i miksen/smøret og spre det utover flere brownies. Så prøver du deg frem.
www.icmag.com

Registrer deg, og gå inn på underforumet "Cooking With Cannabis". Da har du "bare" 508 tråder å velge mellom
Mitt tips vil være å ikke spise canabis. Du kommer antageligvis til å bli så skakk at du angrer noe sinnsykt. Og rusen varer leeeeenge. Nei, da er det bedre å røyke det.
Sitat av ninjatriks Vis innlegg
Mitt tips vil være å ikke spise canabis. Du kommer antageligvis til å bli så skakk at du angrer noe sinnsykt. Og rusen varer leeeeenge. Nei, da er det bedre å røyke det.
Vis hele sitatet...
Du kan vell si akkurat det samme om overdreven dosering når man røyker. Så lenge man ikke overdoserer når man tar cannabis oralt vil man ikke oppleve annet enn en behagelig tid, som varer ca dobbelt så lenge som når man røyker.
Vargas's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vincenzo Vis innlegg
Hvis du ble dårlig av 0.75g så tror jeg ikke å dytte mye mer i brownies er så lurt :P De fleste jeg kjenner som har spist brownies har blitt greit tura av det Som en annen sa over meg, bland 2g ca inn i miksen/smøret og spre det utover flere brownies. Så prøver du deg frem.
Vis hele sitatet...

2 gram per person eller til begge? :S
Sitat av Vargas Vis innlegg
2 gram per person eller til begge? :S
Vis hele sitatet...
"...bland 2g ca inn i miksen/smøret og spre det utover flere brownies. Så prøver du deg frem."

Det vil si at de 2 grammene er for begge to.
Vargas's Avatar
Trådstarter
Aah, takker :P
Du kan prøve å dele opp pot'en en del, forså å strø det over en god hjemmelaget pizza!
Gjør akuratt likt som du gjør med f.eks oregano.
Kompisen min har lagd et nytt nettverk for kun matlaging med cannabis, der står all info du trenger, filmer og oppskrifter..
Cookingjuana.ning.com.. Kirbys Kitchen, Enjoi..!!
bare bruker denne tråden siden jeg ser ikke poenget i å lage en ny en, men
er det mulig å bruke oljen man får i sånne nuddelpakker for å smelte hasj?
Vil ikke tro det vil smake så veldig godt, bruk smør eller olje du )
Røre ut rundt 1g i te er ikke å forkaste Men som anbefalning burde du heller røyke det og venne deg til røyking. Fordi å spise det har uforutsigbar opptakstid og virketid..
Sitat av Poopur Vis innlegg
Røre ut rundt 1g i te er ikke å forkaste Men som anbefalning burde du heller røyke det og venne deg til røyking. Fordi å spise det har uforutsigbar opptakstid og virketid..
Vis hele sitatet...
Jeg er litt uenig i det, ettersom man tester det ut vil man kunne lage en vis "mal" over hvor mye som skal til. Og hvor lenge man er ute etter hvor mye. Samme som ved fyring. Når man først kan det skikkelig er det ikke smakfult og sunnere.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei igjen!

Er det noen som har en fin oppskrift på te så blir jeg glad om du deler

Mvh
Jeg lurer litt på det med varmen når man baker f.eks. brownies.
Vil den med for høy varme eller for lang tid begynne og fordampe cannabinoler?

Eller la oss si pannekaker er vel det enda lettere å fordampe det man vil ha?
Litt usikker, da jeg ikke har forsøkt det selv, men fikk dette tipset av en kompis:

Dytt småbiter av pot inn i Smash, skulle visst være meget bra sa han.....

Når det gjelder thc og varme inbiller jeg meg at thc fordamper ved et sted mellom 180-200 grader.... Litt usikker, men det er vel bare å slå opp på wiki eller noe....


good luck

Hunter S
Sitat av skolms Vis innlegg
Jeg lurer litt på det med varmen når man baker f.eks. brownies.
Vil den med for høy varme eller for lang tid begynne og fordampe cannabinoler?

Eller la oss si pannekaker er vel det enda lettere å fordampe det man vil ha?
Vis hele sitatet...
Jeg lagde brownies forrige helg for første gang og det fungerte kjempebra. Jeg brukte riktignok en klump på ca 6-7 gram for den posen under på bildet. Det var hasj og ikke pot, men det er ikke så stor forskjell. Løste ut 50% av klumpen i smøret som brukes og tok resten i selve deigen. Dersom man maker med grønt ser jeg for meg at man tar alt i deigen. Browniene skal stekes på 175 grader, men for å si det sånn, så fikk både jeg og alle andre på det nachet et par morsomme timer Så du bør ikke være redd for at det fordamper, det er fortsatt god futt i brownies.
virker som alle higer etter å bli "høy", ser ikke helt grunnen, for meg er det å være skikkelig stein bedre!
Men er vel bare en smakssak....en smal sak for slue rick!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
THC-en "fordamper" ikke ved høy temperatur, men det er likevel bedre å steke cannabisholdige bakevarer på en lavere temperatur over lengre tid, enn på høy temperatur i kort tid. Dette gir THC-en bedre mulighet til å trekke inn i oljen/smøret/fettet, hvilket gjør det hele mer potent. Enda mer potent blir det faktisk dersom det står i romtemperatur i lang tid (f.eks. weed blandet med smør, svært fettholdige oljer, sjokoladepålegg, peanøttsmør e.l.), f.eks. en uke. Det viktigste er at oljen får tid til å trekke ut THC, og oppvarming speeder opp denne prosessen.
Når det gjelder å lage pizza med cannabis og strø det på toppen som oregano, er dette fint mulig, men jeg personlig anbefaler det ikke. THC-en vil fint trekke inn i osten hvis den er fettholdig nok, men da pizza stekes på relativt høy varme i kort tid, trekkes ikke alt ut som kan trekkes ut. Derfor er det f.eks. bedre å lage en olje med weed i noen dager i forveien, som da feks brukes i pizzadeigen. Hvis vi snakker kjøpepizza e.l., kan cannaissmør være saken, fordi det bil smelte inn i pizzaen. Både smøret og oljen kan brukes i det meste, jeg har bla. laget noen ypperlige pastaretter med det.

Det er ikke noe verre å spise bakevarer enn å røyke, men det krever litt peiling på hvor mye du tåler å spise. Det tar lenger tid for effekten å slå til, noe som ofte fører til at man spiser for mye fordi man tror det ikke virker. Andre ganger kan man være for forsiktig, og ikke spise nok, og dermed ha kastet bort en fin liten dose man kunne blitt høy/stein på om man røykte. Selv foretrekker jeg å røyke av pipe, fordi det er lettere å dosere og man ikke bruker så mye om gangen. Baker man med cannabis går det automatisk noen gram med, mens med pipe kan du fint være høy/stein flere timer og ikke engang ha brukt 0,3 gram. Men det er selvsagt opp til hver enkelt. For øyeblikket er jeg bundet til matlaging pga svineinfluensa. Btw, maijuana fremmer immunforsvaret og gjør en mindre mottakelig for svinfluensa - hvilket tydeligvis ikke funket for meg..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
lurte på om noen har testet å legge grønnt i teposer i varm melk?

lagde alltid honningmellk når jeg var liten

lurer på hvordan det hadde virket,melk er jo fett så det burde vell løse seg opp
selges tomme te poser tro?
erfaringer?
Sist endret av Dodecha; 24. oktober 2010 kl. 14:24. Grunn: oversatt til Norsk
Digital nomade
trippy's Avatar
Veit ikke med varm melk, men rett i koppen "kjøttsuppe" funker fjell! Nesten litt for bra, putta oppi ca 0,5g ca 1 time før muttern og fattern la seg, og fattern skulle borre et hull gjennom veggen inn til mitt rom så jeg fikk internet. Og når han kom ned for å hjelpe meg var jeg så sinnsykt stein, og jeg så helt sykt fucka ut. Boldsprengte øyne og det typsike slække trynet, men tror ikke han la merke till det :P Fikk sykt lættis hele tiden når han fortalte vitser og shitt, og når jeg lo føltes det ut som at jeg "lagga" når jeg lo, siden latter er egentlig en jævla rar lyd :P

Have fun
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det noen her som kan bekrefte at de har vært fjerne av å blande grønt i smør og spise det?
åssen var opplevelsen, hvor lang tid tok det fra inntak til effekten kicka inn, og hvor mye spiste dere isåfall?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av paulitious Vis innlegg
THC-en "fordamper" ikke ved høy temperatur, men det er likevel bedre å steke cannabisholdige bakevarer på en lavere temperatur over lengre tid, enn på høy temperatur i kort tid. Dette gir THC-en bedre mulighet til å trekke inn i oljen/smøret/fettet, hvilket gjør det hele mer potent. Enda mer potent blir det faktisk dersom det står i romtemperatur i lang tid (f.eks. weed blandet med smør, svært fettholdige oljer, sjokoladepålegg, peanøttsmør e.l.), f.eks. en uke. Det viktigste er at oljen får tid til å trekke ut THC, og oppvarming speeder opp denne prosessen.
Når det gjelder å lage pizza med cannabis og strø det på toppen som oregano, er dette fint mulig, men jeg personlig anbefaler det ikke. THC-en vil fint trekke inn i osten hvis den er fettholdig nok, men da pizza stekes på relativt høy varme i kort tid, trekkes ikke alt ut som kan trekkes ut. Derfor er det f.eks. bedre å lage en olje med weed i noen dager i forveien, som da feks brukes i pizzadeigen. Hvis vi snakker kjøpepizza e.l., kan cannaissmør være saken, fordi det bil smelte inn i pizzaen. Både smøret og oljen kan brukes i det meste, jeg har bla. laget noen ypperlige pastaretter med det.

Det er ikke noe verre å spise bakevarer enn å røyke, men det krever litt peiling på hvor mye du tåler å spise. Det tar lenger tid for effekten å slå til, noe som ofte fører til at man spiser for mye fordi man tror det ikke virker. Andre ganger kan man være for forsiktig, og ikke spise nok, og dermed ha kastet bort en fin liten dose man kunne blitt høy/stein på om man røykte. Selv foretrekker jeg å røyke av pipe, fordi det er lettere å dosere og man ikke bruker så mye om gangen. Baker man med cannabis går det automatisk noen gram med, mens med pipe kan du fint være høy/stein flere timer og ikke engang ha brukt 0,3 gram. Men det er selvsagt opp til hver enkelt. For øyeblikket er jeg bundet til matlaging pga svineinfluensa. Btw, maijuana fremmer immunforsvaret og gjør en mindre mottakelig for svinfluensa - hvilket tydeligvis ikke funket for meg..
Vis hele sitatet...
du sier det IKKE fordamper ved høy temp? det stemmer ikke. ikke i det hele tatt. glemte smøret på plata mens jeg pissa (var stein) og lagde kakao ved å smelte sjokolade inn og melk, funka ikke i det hele tatt, jeg varmer det så smøret smelter, og lat det stå heeeelt uten at det bobler/koker, ellers mister man veldig veldig mye! det beste er å sette smør/olje i en liten kaffekopp i stekovnen på 100-150 grader, og blande inn finhakket grønt/brunt og la det stå en stund, for så å legge oppi noen sjokolade biter, og la det stå i to min, og ta det ut og røre inn fløte eller melk. sykt deilig! hvis du vil bli høy istedenfor stein, så prøv å få tak i skunk, eller tidlig høstet pot. (det kan du se på fargen på krystallene, helst melkehvite, minst mulig røde.