Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3815
En underlig følelse av noe kjent.

Jeg, mentalmelt og kompisen til mentalmelt bestemte oss for å prøve oss på det relativt ukjente stoffet 4-AcO-MiPT, med den kjemiske formelen 4-acetoxy-N-methyl-N-isopropyltryptamine. Rapporten er skrevet for å prøve å gi et mer generelt inntrykk av stoffet slik vi opplevde det, ikke for å beskrive hva som foregikk på trippen i detalj. Dette er en ganske viktig distinksjon, og jeg følte det ble mest riktig å ha det slik siden dette er et relativt lite kjent stoff.

ADVARSEL: Dette stoffet er svært lite utbredt og det finnes ingen god dokumentasjon på verken dosering, varighet eller skadevirkninger. Dette er ikke et stoff man bør leke for mye med uten særlig erfaring.

Dosering
Det finnes ingen gode informasjonskilder om 4-AcO-MiPT, men etter å ha trålet The Big and Dandy 4-AcO-MiPT thread på bluelight.ru kom vi frem til doseringene vi ville prøve. Jeg og mentalmelt følte at vi hadde behov for en sterk dosering av dette stoffet, så vi gjettet oss til at ca. 40 mg med 4-AcO-MiPT ville bli passelig heftig. Kompisen til mentalmelt gikk for 10 mg. Det stoffet vi har er fumarate salt, ikke hcl-salt. Forskjellen er at hcl er lettere, sånn at man trenger mindre dosering av hcl-saltet.

Dette er ca. det jeg kom frem til at må være doseringene, basert på mine egne observasjoner:

1-4mg = Treshold
5-14 mg = Lett
15-39 mg = Middels
40-60 mg = Heavy
60+ mg = Galskap

Merk: Folk har forskjellig følsomhet. Jeg vet at jeg er mindre følsom enn mange på de tryptaminene og fenetylaminene jeg har prøvd. For mer følsomme kan f.eks 20 mg regnes som en heavy dose.

Rapport
Vi inntok hver vår kapsel ca. klokken 21.45, og i løpet av en halvtime var alle på kraftig opptur. Det kom ganske brått på, først med kribling i kroppen. Etter hvert kom det visuelle, som ble kraftigere og kraftigere. På dette stadiet var det ikke direkte ubehagelig, men det var mye energi jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av og en følelse av at mageinnholdet kunne komme opp når som helst. Det var ikke snakk om kvalme i den forstand, men en slags usikker følelse i magen. Det visuelle utviklet seg til et ganske heftig sirkus, men vi hadde problemer med å sette fingeren på hva som evt. kunne være særegent med dem. Jeg synes de kunne minne om en blanding av de man får på 5-MeO-DiPT og 2C-E. Jeg kunne glane i speilet og se meg selv forvandles til mange ulike versjoner av Nicho, slik som på 5-MeO-DiPT, og alt begynte på sett og vis å leve mer. Vinkler vugget i skjeve bevegelser og fargene i stua mi ble mer dramatiske. Vi tok oss noen gode trekk cannabis fra bong, noe som gjorde det enda mer intenst. Et par timer etter inntaket hadde det stabilisert seg, og vi trodde det kom til å holde det nivået en stund før det gikk nedover igjen.

Etter at vi hadde pratet i sirkler med ord som formet meningsløse setninger i en god stund innså vi at det psykologiske hadde sneket seg inn på oss. Det var en god stemning mens vi prøvde å forklare hverandre opp og ned på ulike konsepter og planeter, og ikke minst hva vi syntes om selve stoffet 4-AcO-MiPT. Mye av praten vår gikk ut på hva vi følte, men det var lite matnyttig som kom ut i denne perioden, rett og slett på grunn av romatmosfæren. Det ble såpass spaced en periode at vi burde ha hatt med oss norsk flagg og romdrakt. Det var hele tiden noen som hadde noe på hjertet, men straks noen startet å prate begynte samtalen å dreie seg i det meningsløse helt til vi nådde det absurde og kom på hva vi egentlig hadde startet å prate om. Vi klarte hvertfall å bli enige om at stoffet manglet sjel, og at det stort sett kunne beskrives som en blanding av mange andre stoffer vi har prøvd. For min egen del føltes stoffet veldig soppaktig på kroppen, mens det psykiske dreide seg mer i retning 5-MeO-DiPT uten den samme intensiteten.

Her er et fiktivt sitat, men det var ca. slik vi endte opp med å prate da vi skulle forklare det visuelle for hverandre:
Det beveger seg i kolonner som dreier seg om virkeligheten i rekker på fem av gangen. Så forandrer substansen seg til komiske elementer i bane rundt oppfattelsen.

Det roet seg litt etter rundt fire-fem timer. Praten fortsatte, men med mer vettugt innhold. Jeg og mentalmelt hadde lange samtaler som var preget av dyp ærlighet og gjensidig forståelse. Det kan ha vært tilfeldig, men det skal sies at vi kun har møttes ved én tidligere anledning og har pratet minimalt over nett sammen. Hvilken del som var oss og hvilken del som var takket være 4-AcO-MiPT får vi sikkert svar på ved seinere eksperimentering. Vi satt oss aldri ned bare for å tenke, det føltes naturlig å holde praten gående. For min del hadde jeg det greit i kroppen, med unntak av kjeven. Den strammet seg og tenna var tørre og ekle.

Herfra gikk det jevnt nedover, men vi fikk romatmosfæren tilbake etter noen nye trekk med cannabis. For min del hadde jeg ikke sjanse til å sove da jeg skulle legge meg etter rundt tolv timer, og ble liggende og halvslumre i en ukomfortabel tilstand uten å få sove ordentlig. Jeg snortet rundt 150mg ketamin i håp om at det skulle roe seg, men endte med å miste egoet helt og stå og spy over vasken i en time før jeg kom nok til meg selv til å legge meg igjen. Fremdeles umulig å sove, og jeg lå i denne halvvåkne tilstanden til 14.00-tiden. Fremdeles hadde ikke effektene helt gitt seg, og resten av dagen var det vanskelig å gjøre noe kreativt. Jeg følte meg ikke frya, bare fysisk sliten, litt som etter en sopptur, i litt over en dag etterpå. Noen sier at stoffet skal vare i rundt seks timer, men jeg vil tørre å påstå at det var en tripp i tolv timer for min del, selv om effektene var ganske svake mot slutten.

Etterord om effekten
Skulle jeg beskrevet 4-AcO-MiPT på en enkel måte ville jeg sagt at det er en slags blanding av kroppsfølelsen fra soppen Copelandia Cyanescens og det visuelle og mye av det psykiske fra 5-MeO-DiPT. Psykiske elementer fra sopp kom også inn til tider. Det var en følelse av at vi turet på noe kjent som gikk igjen under store deler av trippen, selv om 4-AcO-MiPT definitivt har en egen karakter. I en annen rapport har jeg lest det beskrevet som "mushrooms from the future", og jeg skjønner beskrivelsen selv om jeg ikke er helt enig. Skulle jeg dratt en soppsammenlikning ville jeg kanskje brukt ordet verdensrom istedenfor fremtid.

Vi var fremdeles ganske fungerende i hodet selv på peaken, men det var en ganske intens følelse allikevel som gjør at vi er relativt sikre på at vi traff de høye doseringene. Dessverre finnes det ingen god dokumentasjon på dette, i tillegg til at noen folk får mye heftigere tripper enn oss av mye lavere doseringer. Det virket hvertfall som om kompisen til mentalmelt fikk kraftigere effekt i forhold til doseringen enn oss. Stoffet vil bli prøvd ut igjen ved seinere anledning, mest fordi vi konkluderte med at det må være noe mer med dette stoffet enn det vi fant ut denne gangen. Det var hvertfall en spennende opplevelse, selv om man kunne bli litt lei når man bare satt igjen med ettereffekter og ikke fikk sove.

Disclaimer: Ingen dyr ble skadet under trippen eller produksjon av denne tripprapporten. Jeg tar på ingen måte ansvar for de som måtte finne på å alvorlig skade seg selv eller drepe seg selv som følge av uvettig bruk av 4-AcO-MiPT. Ikke kombiner 4-AcO-MiPT og barnebursdager.
Sist endret av Nichotin; 8. august 2007 kl. 20:07.
Bra tripprapport som alltid Nichotin Men har et spørsmål, er 4-AcO-MiPT narkotisk?
Hva mener du med narkotisk? Det står ikke direkte oppført på narkotikalisten, men man vil mest sannsynlig kunne straffes etter lovparagrafene som forbyr derivater, salter, estere etc. av stoffene på narkotikalisten.

Har forresten oppdatert rapporten litt, blant annet med eksempler på hvordan pratinga vår kunne bli.
Skal man definere det politisk så er det jo narkotika.
Men fra et vitenskapelig perspektiv så nei, det er ikke et narkotisk stoff.

http://en.wikipedia.org/wiki/Narcotics
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Fet rapport! Kult å lese om erfaringene dere har hatt etter å ha tatt et stoff som svært få mennesker noensinne har prøvd.

Jeg så mentalmelts tegning i galleriet og må si jeg savner å få høre mer om hva det hele dreide seg om enn bare det lille som står i galleriet.
Mullah:
Det hele koker ned til å endre eller forbedre måten mennesker ser på tid og objekter på..
Men det er et bredt filosofisk tema som ikke passer seg i denne tråden.

Klarte forresten å forklare det for noen jenter på byen i går.
Ganske tilfredsstillende må jeg si..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hehe, fin rapport Nicho, syns du får beskrevet opplevelsen og stoffet på en nøktern og god måte. Kudos. Også creds for at du tripper sammen med to "fremmede", godt gjort.
Ja, det skal han faen meg ha..
Tok oss imot med alle den gjestfrihet og åpenhet som finnes..
Takk for turen Nicho
Regner med at vi har mange rare opplevelser å se fram til med tiden..
Sitat av mentalmelt
Skal man definere det politisk så er det jo narkotika.
Men fra et vitenskapelig perspektiv så nei, det er ikke et narkotisk stoff.

http://en.wikipedia.org/wiki/Narcotics
Vis hele sitatet...
Men så bor ikke vi i england. Les i NORSK Wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Narkotika
Sist endret av dexter; 8. august 2007 kl. 22:46.
Ja dexter, Her står det jo praktisk talt det samme som det jeg skrev.. Men du må for all del få understreke det om du vil...
Greia er bare at definisjonen på narkotika er helt forskjellig i Norge fra engelsktalende land. Derfor er det vel litt feil å bruke engelsk Wiki?
Jeg oppretter en ny tråd, så kan vi geeke sammen der uten å forpurre rapporten til Nicho.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kudos for flott rapport.
Flott raport!

KP!
Takk for litt underholning før eg svimimer av.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
beklager bumpen! hehe, men flott rapport!
jeg prøvde dette i går med noen kamerater. tok da 20mg blandet med vann og drakk det.
etter ca 15 minutter merka vi det allerede. og litt senere begynte ting å bevege på seg og vi valgte å gå en tur ut i skogen. hehe, det var helt sykt. Når vi snakket sammen fant vi ut at det var umulig å forklare ting til hverandre, uansett hvor mye vi prøvde endte det opp med at det bare ble mumling og surring. hehe, veldig morsomt. Plutselig kunne jeg ikke føle hendene mine og sånn, og når jeg skulle ta opp mp3spilleren fra lomma fikk jeg ledningene rundt fingrene, noe som føltes helt sykt ut. hehe. etter det klatra vi opp et stort fjell og nøt utsikten over byen. så begynte det hele å roe seg litt nedover og vi klarte å snakke vanlig til hverandre igjen.

yeea. alt i alt var dette en veldig bra tur