Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2422
Nå sitter jeg her i godstolen og hører på Pink Floyd og er hvirkelig glad for at jeg lever, det er langt fra hva jeg kunne ærkjenne bare seks timer tidligere i livet mitt:

En dag, med småregn, jeg, dama og to venner. Ut på trip. VI hadde planlagt det til i dag, så ingen vei utenom. Regn, jah, samma det tenkte vi. Vi må bare få det i oss nå før fosterfaren min kommer hjem. Dama og kamerat A tok 70 flein hver, jeg og bestekammeraten min, B, tok 150 hver.

På forhånd vil jeg si at jeg har utelukket både tid og setting i og med at settingen var dårlig tilrettelagt, og at tiden har jeg enda ikke fått begrep om enda.

Vel, så satt vi nede på rommet mitt og delte soppen vi hadde høstet de siste dagene. Stemningen var fin, alle satt på gulvet rundt syltetøyglasset og avisen og iaktok hendene mine der jeg talte opp sopp og slang det i forskjellige hauger. Etter denne inndelingen gikk alt rett ned sammen med ett glass eple nektar. Etter vel bare ett kvarter så merka alle noe, og vi bestemmte oss derfor for å dra ut så ikke vi ble tatt. Fosterfar møtte vi rett uti gata, men det gikk bra. Klarte å beherske meg. Men SÅ, så fannt dama + kamerat A ut at de hgadde glemt mobilene sine hos meg. Vi måtte dra tilbake før det var for seint, noe det begynnte å bli. Jeg husker bare jeg løp ned trappa og småbabla mens jeg såvidt fatta hva jeg sa, og at jeg tilslutt prøvde å knytte skoene mine mens flisene i yttergangen smelta. Vel, alt ble veldig visuelt, og kult. Ble jo noe stressa over situasjonen med de gjenglemmte telefonene, men kom over det på kort tid.

Den neste store hendelsen var vel at Kamerat B forsvant, og sånn blei det resten av kvelden også. Så vi tre andre stakk opp til en barnehage. Der satt vi lenge og kjennte at det virka. Men så skjedde det altså, med alle tre. Tror nesten vi glemmte at vi hadde spist sopp der en stund. Alt ble hvertfall veldig visuelt, og jeg følte meg vrengt inni meg selv, og at jeg måtte spy opp en rap. Rart tenkte jeg. Hvorfor vil jeg det her? Jeg kjennte a dette var mest skummelt og lite koselig. Det var regn og det var kaldt. Og jeg tura hardt. Men jeg prøvde å forholde meg rolig. Så kom det. Jeg husker ikke hvem av oss som brøyt stillheten, men det kom hvertfall "det her er nesten på kanten til å ikke være godt" eller no sånnt. Derfira gikk samtale emnet; "det her er definitivt ikke godt"

Alle fikk en syk desperasjon til å hvite hva som skjedde? Hva skjedde? Vi glemmte om noen hadde sett oss, om noen hadde mistenkt noe, om vi hadde noen planer, alt ble ekkelt, jeg gikk litt rundt, jeg sto med telefonen i hånda, prøvde å ringe noen, men skjermen var dekka av små hoder som skreik, og jeg ble mer og mer desperat. Plutselig ringer moren til dama, på MIN telefon! Jeg tok den, ga den videre, men følte meg helt forjævlig. På dette tidspunktet skjønnte jeg at noe var galt, jeg så for meg psykriatrisk og barnever og alt, og det føltes bra. Betryggende. Jeg følte at nå var alt jeg vill var å bli tatt vare på, elska, for nå var jeg det motsatte. Alt hata meg, skreik til meg, jeg reiste meg opp, bare for å føle hele bakken suge seg opp i hodet mitt der den bare boblet ut og dansa en agressiv krigsdans. Fraktal mønstre dekket hele synet mitt nå, men det var langt fra kult. Heftig var det deffinitivt, men jeg kalrte ikke å tenke klart, jeg hadde lyst til å grine, men jeg visste ikke hvordan, og hvorfor. Som om noen drepte meg, men at jeg skjønnte at jeg ville leve alikevel, at noen kledde meg naken forann verden, tok meg i munnen og begynnte å tygge på meg for å ta en pause og skrike inn i øret mitt hvilke deler av meg som var lemlestet, bare for å fortsette. Alt av lidelse vil fra per dags dato regnes opp mot denne hendelsen.

Men utrolig nok, så gikk det over, og situasjonene fikk roet seg. Fikk til og med 4 fulle timer ca., med koslige halliser og med skikkelig fin turestemning. Har lært mye på denne trippen, og noe av det er vel at jeg har ett behov om nærhet, og at jeg har fornektet for lenge til at jeg kunne slippe unna med det på trip. Var en skrudd konfrontasjon, men jeg fortjente det, og det føltes bra etterpå, som en byrde som var lagt av ryggen min. Jeg lærte også at jeg skal være mindre trippekåt det er snakk om flein, jeg vil ikke ta mindre, tar gjerne mer neste gang, men neste gang må nok heller settingen være at jeg har ett glass flein i skapet og skjønner at: "wow, aleinehjemme kveld.. Ringe kompisen og dama" hvis dere skjønner.

Skriver sikkert litt rotete og rart, men er ennå ganske fønky. Gonatt.
Jeg likte rapporten din.

Om den er rotete eller ikke spiller egentlig ingen rolle. Det som er interessant er at du hadde en virkelig betydningsfull opplevelse, som du lærte noe av. Det er slike tripper man ofte får noe verdifullt igjen for. Gjennom litt frykt og avsky rett og slett..

Så har man prestert noe også. Å ha kjempet seg gjennom noe sånt, og kommet helskinnet og beriket ut på andre siden er jo en utrolig god følelse.

Gratulerer
Meget fin rapport, Potrick. Godt at du kom deg ut av det med dypere innsikt i deg selv. Har selv hatt en slik opplevelse i den forstand at du sitter igjen med noe i ettertid, dog ikke like fryktinngytende som din. Det var nok en badtrip for deg der og da, men i ettertid vil jeg tørre å si at det var en ganske positiv opplevelse, som virkelig ga deg noe. Det er bare å gjøre det beste ut av situasjonen, og tvinge seg gjennom. Det er trossalt over etter noen timer

Det er ofte slik at de værste, mest intense og fæle trippene er de man virkelig får noe igjen for. De som virkelig bringer deg dypt inn i sjela, på en hard men effektiv måte. Jeg sier ikke at behagelige opplevelser ikke kan være utrolig givende, tvert imot, men de fæle er ofte de beste i ettertid. Bare ikke nødvendigvis der og da. Så da kan man spørre seg: Finnes det egentlig en badtrip? Både og. Det kommer helt anpå psyken til personen, og hva en sitter igjen med etterpå. Akkuratt hva du klarer å dra lærdom av, akkuratt hvordan du ser på det, akkuratt hva du finner positivt ved den, og kan bringe fram. Men som regel er også badtrips givende, om ikke mer givende enn de positive. Så ikke forkast alt som negativt, vær optimist og tenk over hva du har opplevd. Dette gjelder generelt også. Alt du opplever er ikke alltid negativt, obeserver og analyser det som har skjedd. Prøv å dra fram noe positivt ved det. Og tro meg, du vil klare det. Kanskje ikke med alt, men noe.

Tilbake til OT: Psykedelia er utrolig givende under rette omstendigheter, og brukt med respekt av riktig personer. Men det er dessverre ikke for alle, og det er garantert ikke noe du gjør simpelt fordi det er gøy. Da er det brukt feil.
Sist endret av Sky; 30. september 2007 kl. 04:07.
Bra rapport, potrick, vi lærer alle så lenge vi lever...og videre. Det er først etter en så tung opplevelse med det nådeløse potensialet i soppen man begynner å bygge opp respekt for den. Og det er etter et så ærlig og åpent møte med seg selv man begynner å respektere seg selv og derfor oss alle.
Som du sier, sky. Det er fra de tyngste opplevelsene man kan høste de beste fruktene. Og når man har fått kjenne på det ytterste mørket pleier soppen å slippe taket litt og gi deg noe å le eller smile av.

"Its well and good to know the truth. But here, you have to FACE the truth"
-Terence McKenna-


Gratulerer fra meg og
Sist endret av Vasall; 30. september 2007 kl. 04:30.
God rapport, kp fra meg Synes jeg har lest at flein bare gir visuals som at ting smelter sammen osv og ikke hoder og ting som ikke er der, vel der tok jeg feil^^
Som folk allerede har nevnt så er det bra du har hatt en lære- og innholdsrik tur. Kjenner med veldig igjen på "det her er nesten på kanten til å ikke være godt". Har vært der selv flere ganger, dog ikke så langt ute som deg. Man føler at man har blitt et par hakk bedre kjent med seg selv etter å ha kommet helskinnet ut av noe sånt. Jeg får alltid en fantastisk følelse av å ha uttrettet noe stort etter noe sånt, selv om det jeg har utrettet bare er i mitt eget hode. Man lærer litt om hva man faktisk er istand til og hvor langt man kan strekke psyken.

Bra rapport!
Takk for gode tilbakemeldinger folkens! Nå har jeg våknet opp og er opplagt og gjenfødt, bokstavelig talt. Vel, jeg må også understreke at denne trippen var svært visuelt, og idag har jeg tenkt litt på hvorfor det gikk som det gikk. Jeg har allerede nevt at timinga ikke var den beste, og at jeg kanskje var for trippekåt til at det skulle være sunt. Men bortsett fra dette, tror jeg at peaken traff meg fort. Jeg glemmte faktisk at jeg hadde spist sopp, jeg trodde jeg var blitt gal.

Men det som for gjennom hodet mitt har var veldig interresannt, mine oppvekst vilkår har gjort slik at jeg måtte modnes fort og være farsfigur for alle mine yngres søksen, uten å ha noen ansvarlige foresatte som har tatt seg av meg. Det jeg følte under bad-trippen, eller den jævlige delen av trippen min, var at jeg ville bare hjem, til en myk, varm seng. jeg ville bli holdt rundt som ett lite barn. Jeg har i flere år sagt at jeg slett ikke er avhengig av omsorgspersoner, på den måten har jeg alltid klart meg bra, intill nå. Jeg har aldri sett på meg selv som en bedre person en andre, men det har vært min måte å takle situasjonene på, nærmest lyge til meg selv om at jeg er ikke er avhengig av noen. Men der tok jeg feil. Har aldri følt meg så levende som idag, og føler jeg er nærmest forelsket i alle som jeg veit er gla i meg og som jeg selv er glad i.

Peace <3
Bra rapport! Hørtes sterkt og lærerikt ut. Var dette første gangen du trippet? Som jeg alltid sier til folk som får badtrip så er det som regel settingen som gjør det. Har du en behagelig og gjennomtenkt setting skal det litt å "bæde".
Velg en bedre setting og tidspnkt neste gang og alt blir en herlig opplevelse! KP
Nei, ikke første gangen jeg har trippa. Men første gangen jeg har trippa når jeg viste at jeg var trippekåt ;D

EDIT: Forresten.. Etter å ha telt opp restene som ligger i syltetøy glasset mitt nå, så fant jeg ut at jeg og kompisen min som tok 150 hver, faktsik tok 170. Liten detalj jeg kom på når jeg leste raporten nå om igjen
Sist endret av Potrick; 1. oktober 2007 kl. 23:54.
En liten kunngjøring. Har lagt ut bilde med tittelen: BadTrip på galleriet, en tegning jeg har tegnet i ettertid av hendelsen for i enn hviss grad klare å formidle mine følelser i øyeblikket.
wow. 170 flein hver? ikkje rart dere turet så hardt da. ta litt mindre neste gang og velg ein betre setting hehe.
Sist endret av itZsaiN; 8. oktober 2007 kl. 16:16.
hehe fet rapport, samma som skjedde med oss mister dredlock.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Fin rapport. Kan tildels kjenne meg igjen i det du skriver =)

Sitat av itZsaiN
wow. 170 flein hver? ikkje rart dere turet så hardt da. ta litt mindre neste gang og velg ein betre setting hehe.
Vis hele sitatet...
Ta litt mindre neste gang? Har du lest rapporten?

Det var ikke noe 'juvel tips' du kom med der. Jeg mener ærligtalt at hvis man først skal spise flein, så bør det gjøres skikkelig. Men så er det også min mening.
I stedet for å tenke på hva som _kan_ gå galt, har jeg alltid Diazepam der jeg turer.
Jeg får som oftest ikke, eller aldri bruk for dette. Men det er en utrolig grei og betryggende tanke å ha med på turen.
Dette fordi at jeg vet med 100% sikkert at det hjelper mot panikkangst som evt. måtte oppstå på en tur.

Benzodiazepiner generel hjelper mot paranoide tanker og angst på 'drønn'. Men jeg vil ikke oppfordre noen til å kontakte et miljø hvor dette selges, bare fordi man skal spise sopp eller LSD.
Men har man tilgang til angst dempende preparater, så er det absolutt et trygghets moment når man turer.

For de fleste er kanskje ikke dette aktuelt, men poenget er vel at da kan soppen konsumeres i større mengder for å kunne få mye mer ut av trippen, enn hva man får på 30 sopp.
Når jeg 'turer' spiser jeg lett 150-200++ sopp. Ikke for at jeg synest det er 'kuult', men fordi jeg setter pris på den effekten flein soppen gir meg da, i forhold til 40 sopp.
Det at soppen virker lenger er jo et av poengene med å spise større mengder. I tilegg erfarer jeg en mye mer givende trip ved større mengder, enn med mindre.
Personlig føler jeg det blir waste med 40-50 sopp. Men det er meg..

Edit:

Jeg vil bare få understreket at jeg ikke anbefaller noen til å spise noe som helst slag av Benzodiazepiner ved bruk av psykadelia.
Om teksten skulle bli misforstått, betyr det i klar tekst at ingen behøver Benzodiazepiner under eller etter en trip. Men det kan være greit å ha som et betryggende moment, hvis noe skulle bli skikkelig hæslig.

Når man opplever en 'bad trip', hjelper det å tenke at det går over, det går over.
Men jeg, orker ikke disse timene lenger. Så om noe skulle gå galt, er bare tanken på at det ligger Diazepam i skuffen betryggende. Det vil ikke si det samme som at jeg spiser dem.
Sist endret av spQ; 10. oktober 2007 kl. 19:25.
Nei neste gang jeg turer må jeg nok konsumere 200. Starter med 150 og trekker ut trippen med 50.

Er enig med Speq, skal det tures skal det tures hardt. Men neste gang så skal jeg jobbe litt mer med setting. En venninne av meg har netopp fått ny leilighet, og her blir det trip så snart jeg er hjemme fra ferie

Speq; tror ingen tok det som noen oppfordring, heller som ett lite tips Men jeg for min del trenger ikke benzo i lomma for å føle meg trygg. Trenger bare ett lunt og fredelig rede å trekke tilbake til. Eller, strengt tatt trenger jeg jo det ikke, lever jo den dag i dag, eneste jeg syns var synd med bad trippen var at tiden gikk så fort...

Derfor, min plan om 150 først for en litt mildere opptur, deretter prøve å trekke det ut litt etterhvert. Men sitter igjen med mange posetive tanker etter denne trippen, så vellykket var det så absolutt
Fin rapport, Potrick.

Fortellinger fra folk som får oppleve uforventet lærdom liker jeg alltid, og er en fin kontrast til den vanlige "det var masse halliser og så kult ut"-oppskriften. Lykke til på din neste tur, og husk å være forsiktig