Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2949
Hei på dere
Er det mulig å ruse seg på denne planten? I så fall skal den brukes fersk eller tørket, te, spising eller røyking?
På forhånd takk for svar.
Klem fra Betty
Tviler på at den inneholder nok alkaloider som morfin og kodein til at du kan få en effekt med mindre du har i deg enorme mengder. Typen valmue du leter etter er opiumsvalmuen med det vitenskapelige navnet Papaver Somniferum.
Takk for svar.
Jeg dyrket opiumsvalmuer i fjor, men i år har jeg bare noen få.
Klem fra Betty
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Dette har du sikkert lest men jeg siterer likevel: "URTENS EGENSKAPER OG VIRKNING

Kaliforniavalmue er en bitter urt som virker avslappende, beroligende, angstdrivende, antidepressiv, nervestyrkende, søvndyssende, krampeløsende, smertestillende, betennelseshemmende, urindrivende og svettedrivende. "

Hentet fra http://www.rolv.no/urtemedisin/medis...r/esch_cal.htm

Siden det står at den er beroligende,søvndyssende,krampeløsende, og smertestillende.. Så skulle man jo hvertfall tro at det ville være mulig å få en rus fra den slik jeg ser det.

Vet desverre ikke mer enn det jeg har lest etter et kjapt google søk.
Tusen takk, dette var spennende lesning.
Jeg hadde stor suksess med opiumsvalmuete i fjor, og i år blir det kaliforniavalmuete til kveldskosen
Jeg kan jo komme med en liten rapport når jeg har prøvd de, men noen tripprapport blir det neppe.
Klem fra Betty