Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3225
Hei
Håper fleinfolket er våkne da jeg trenger litt gode råd.
Endelig er jeg alene med hus og hage helt for meg selv, det er nå jeg har anledning til å virkelig teste ut soppen jeg plukket i fjor. Tidligere har jeg tatt en liten dose med effekt, men det var ikke noen tripp akkurat.
Er det et stort problem å være alene når en prøver seg på litt større doser? Hvor mye bør jeg ta? Hvilke forhåndsregler bør jeg ta?
Jeg setter stor pris på råd og tips.
Klem fra Betty
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Har flere fleintripper alene bak meg

Den største forutsetningen for meg er hvordan jeg føler meg, og generell nåværende livssituasjon.

Om alt er bra og livet leker pleier trippen å matche

Kanskje fint å ha noen du kan ringe i tilfelle? Evt en eller annen form for benzo liggende.

Hvor mye vil du spise?
Sist endret av Carmex; 1. juli 2018 kl. 09:41.
Takk for svar Carmex. Jeg hadde tenkt å spise ca 1,5 eller 2 gram. Livet blir ikke bedre en dette så i dag må være en god dag for en ny opplevelse.
Jeg har en jeg kan ringe, men blir jeg så tullete i hodet at jeg ikke klarer det?
Klem fra Betty
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Takk for svar Carmex. Jeg hadde tenkt å spise ca 1,5 eller 2 gram. Livet blir ikke bedre en dette så i dag må være en god dag for en ny opplevelse.
Jeg har en jeg kan ringe, men blir jeg så tullete i hodet at jeg ikke klarer det?
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Når du sier livet blir ikke bedre enn dette. Betyr det at alt er tipp topp? Eller at det du sliter med noe som aldri kan gjøre livet helt bra? For er det noe du sliter med i livet, så er det veldig greit å ha en sitter som har gjort det flere ganger før. I det minste en du kan ringe hvis det blir heavy, noe jeg synes det blir hver gang. Greit å ha noen der hvis du skulle oppleve ego-død tenker jeg, men det er opp til deg.

Kjenner flere folk som har vært på i en veldig tøff periode i livet og spist sopp med en sitter. Da er det lettere å prate om det og floke opp ting som kan skje under trippen. De aller fleste gangene har det endt i livsstilsendring og ego-død. Noe som kan være tøft, men samtidig lede til noe godt

Uansett hva du gjør, lykke til med turen
Tusen takk for fint svar. Jeg har ikke bestemt meg helt, skal skal ikke.....
Kanskje jeg venter til senere i dag, eller til i morgen. Helt klart så skulle jeg hatt en edru venn ved min side, men her hvor jeg bor er det ikke så vanlig å spørre vennene sine om å være trippsitter
I dag tror jeg det blir en god bok i solen, et par pils og litt grilling. Vi får se til kvelden, litt mindre risiko for uventet besøk og sånt.
Ønsker dere alle en fin søndag.
Klem fra Betty
Jeg ville faktisk ikke anbefalt trippstitter med mindre du kjenner en svært avslappet person med god energi som tilfeldigvis har massevis av psykedelisk erfaring. En random person uten psykedelisk erfaring kan fort bare bli rot.

1,5-2g kan gi tripp nok til at du får indre visuelle opplevelser når du lukker øynene. Sannsynligvis går det helt fint så lenge du hiver deg med og lar soppen styre showet.
Jeg ville ikke blandet med alkohol.

God tur! Og skriv en triprapport i ettertid.
Takk til deg Bearass.
Jeg skal definitivt skrive noe, om det blir en tripp da.
Alkohol og sopp er vel ingen god combo, ser for meg at det skal være " rent"
Dagen er ennå ny, så vi får se.
Klem fra Betty
Alkohol og sopp kan bli en god combo, det kan også bli en dårlig combo.
Men slik er det med det meste.
Tror ikke jeg har tatt sopp noen gang uten å ha drukket alkohol ved siden av og det har som regel alltid gått bra.
Sopptripp alene funker bra det, gjort det mye. Har også drukket alkohol til noen ganger, bra det, men jeg foretrekker å røyke hasj. Undet alenetrippene mine har jeg alltid vært i skogen. Foretrekker uansett å trippe ute i naturen. Uansett, hvis man har litt erfaring med å trippe er det null problem å gjøre det alene
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Samme her, synest det er veldig behagelig med noen øl på vei ned.
Opp eller ned, jeg vet ikke. Tror jeg spiste litt mye, vekten fungerte ikke i det hele tatt
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Opp eller ned, jeg vet ikke. Tror jeg spiste litt mye, vekten fungerte ikke i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Du må bare huske at det er ikke farlig, dersom det skulle bli litt ubehagelig God tur videre!
Jeg foretrekker alene, da man slipper tenke på andre og kan fokusere på seg selv og det man eventuellt vill ha ut av trippen.

Set & setting er A & O - mentalt er det viktig att ikke være i en dårlig periode med angst og stress.
Se till att ha god musikk ferdig, digg frukt (underbart på sopp med vannmelon og ananas IMO), steng av sosiale medier sånn att du ikke får noe melding som kan sende deg in i en tankeloop/mindfuck.

Hvis det skjer, bytt musikk, rom, endre lys - slike enkle ting kan snu en bad trip.
Tenk på pusten.

For meg virker det fjell att bara sette på en go & glad sang og synge for å komme ur heavy tanker.

En annen ting som kan være lurt, er att ha en Valium/Xanor/Rivo i lomma. Selv om du ikke bruker det, så er det en psykologisk støtte att vite att du kan roe ned trippen hvis det blir intenst.

Undvik cannabis hvis du ikke er erfaren med psykadelika.

Er du kreativt lagd, prøve deg på hobbyen din under ruset. Tegne, skrive, spille instrument.

Kan være lurt att la en venn med erfaring av disse tingene vite att du tripper, slik att du kam ringe hvis du trenger en familiær stemme att roe deg ned.

Anbefaller ikke tripsitter, med mindre su skal ta en stor dose (4g+).
Selv om man er bra venner kommer deres mindset være så forskjellige att det sjappt blir rart/ubekvemt.
Og definitivt ikke en sitter uten erfaring med disse tingene.

Lykke til og kos deg!
En psykadeliska opplevelse minns man for livet.

Og, husk att du kommer lande. Gå med vågene, ikke la tanker skremmene deg.

Husker en gang da jeg trudde jeg skulle bli gal permanent. I det øyeblikket jeg kapitulere og tenkte "greit, da blir jeg gal da", så kom en enorm våg av eufori.

Akseptere tankene, det er kun det det er; abstrakta koncepter.

Nå ble det en novelle her, hehe, men to ting til som jeg synes gjør gott for trippen;
1. Sett deg ett mål. Hva vil du ha ut av det? Vil du filosofere kring konceptet tid; tenke over hvor du er på vei i livet; vil du bara se kule ting; skal du onanere i 6 timmer?

Uansett hvor trivialt eller heavy målsettingen er, syns jeg det hjelper med en.

2. Pleier og legge meg flat på rygg på gulvet så snart jeg har fått i meg lappen/soppen/whatever it is. Tenker siden over min livssituation og eventuellt ting som kan dyke opp bland fraktalene. Ting som kan være ubekveme og inducere angst. Og når jeg har kontemplerat disse, aksepterer jeg att de er der, og att hva som skjedd er bortom min kontroll. Selvmanipulering på høy nivå, men er ikke det hva livet grunder seg på?

Disse tingene virker bra for meg og kanskje kan noe være til nytta for deg.

Kos deg masse!
Sist endret av travaxa; 1. juli 2018 kl. 18:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det ble virkelig en opplevelse, kanskje litt mye, men fullt mulig å håndtere. Nå tror jeg faktisk at det ikke er så mye å være redd for. Da soppen var på det mest intense følte jeg meg som en del av noe større, universet kanskje ?
Dette blir litt svada og rør, men opplevelsen var veldig fin.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Det ble virkelig en opplevelse, kanskje litt mye, men fullt mulig å håndtere. Nå tror jeg faktisk at det ikke er så mye å være redd for. Da soppen var på det mest intense følte jeg meg som en del av noe større, universet kanskje ?
Dette blir litt svada og rør, men opplevelsen var veldig fin.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Så bra! Glad på dine vegne. Hadde vært interessant å lese en tripprapport når du har fått fordøyet inntrykkene litt kanskje?
Flein går helt fint alene. Liker det best alene faktisk. Slipper interferens/bad vibes fra andre som har spist bortimot det samme, men ikke takler det og vi havner på ulik bølgelengde. Kjipt...

Psylocibine virker på meg som en miks av en meget lugn og beroligende effekt. Spiste 50-60 stk en gang. Tura som en gris, men du får ikke den redselen lsd ol. gjerne gjør. Går fint å omgås folk ihvertfall.

Alt til sin tid og setting dog. Spis 20-30"stk rett fra bakken. De smaker stort sett jord så å begynne å tulle med TE øl er meningsløst og smaker dessuten alldeles jævlig.

Alle reagerer forskjellige, men etter 20-30, kanskje tilogmed 40 stk får jeg energi til å rote litt rundt i skauen, snakke med en gamling på tur (gåtur) ol. September og Sopptober er jo vakre måneder I tillegg.

PS: Spiste 20-30 flein på jobb en gang. Jobba med å klippe gress så det hendte seg jeg måtte sjekke noe med hjulet på klipperen hvis jeg fant en bukett. Risky nå når jeg ser det i ettertid, ikke selve turen, men ser litt rart ut når man roter rundt i gresset på jobb��