Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2874
Rent hypotetisk selvsagt.

Om man får tilgang til en annens Paypal-konto, der det ligger et kredittkort inne.

Vil det da være mulig å overføre fra denne kontoen, til en annen konto, uten å kunne bli tatt eller straffes for det?

Hvilke muligheter er det eventuelt?


Og nei, jeg har faktisk ikke planer om dette, men vi satt en vennegjeng og snakket litt om det, da han ene kunne alt om moren sin Paypal, og kunne tenke seg litt mer lommepenger






Har vært medlem her en stund, men alt av innlogging og slik info forsvant, så jeg ble nødt til å lage ny konto
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Altså, det er vel muligheter for å skjule hvem som har tatt ut penger, men tror ikke du får overført noen kr uten at det blir loggført at penger har gått ut.
Tanken var vel om det var mulig å skjule at det var gått ut penger?
At ikke det kan spores til mottaker ved hjelp av Ip el.?

Si jeg har tilgang til en paypal-konto, og oppretter en egen med mitt eget kort.

Kan jeg da sende penger fra den kontoen jeg har tilgang til, til min egen konto, uten at opprinnelig eier kan spore dette ved hjelp av politi, ip, etc?
Det er sporbart, ja.

Jeg tviler på et kontoeier kan se det om du skjuler hvem du sender penger til. PayPal, derimot, har nok ikke noe problem med å spore ned hvem som har tatt ut pengene.
Om man da oppretter f.eks. en Bitcoin wallet.

Kjøper bitcoins med den paypalen jeg har tilgang til, overfører så bitcoinsa til en annen bitcoinkonto, og selger de igjen for penger?
Sitat av Realthing Vis innlegg
Om man da oppretter f.eks. en Bitcoin wallet.

Kjøper bitcoins med den paypalen jeg har tilgang til, overfører så bitcoinsa til en annen bitcoinkonto, og selger de igjen for penger?
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ikke mye peiling på BitCoin meeeeen..
Gylden regel: ALT som er elektronisk kan spores.
Sist endret av Claryn; 23. september 2014 kl. 14:48.
Leste for en stund siden at å overføre penger til konto X for så å overføre de til konto Y ville la sistnevnte beholde pengene mens X endte opp i minus. Mulig hullet er tettet men utenom å kjøpe bitcoins så tror jeg det er den eneste muligheten.
Jeg vet hvertfall at jeg ikke hadde lagt merke til om noen rappet et par hundre kroner i måneden fra min PayPal.
En overføring kunne vært et hvilket som helst kjøp jeg selv har gjort.

Jeg ville jo ha funnet ut av det om jeg gikk inn for det, men tror det hadde tatt lang tid å oppdage for meg.
ikke direkte svar på sp.målet ditt, men det var en i distriktet her som drev å svindlet på fakturaer, med kun 50 øres trekk av gangen. Dette pågikk i mange år før han visstnok ble oppdaget av en eldre mann som var nøye på økonomien. Svindler man dog yngre som bruker en del småkroner her og der vil dette nok være vanskeligere å følge med på, jeg hadde ikke giddet iallefall siden "det bare er 50 øre." Mange tenker også det, og ville nok derfor ikke ha oppdaget det i god tid.
Sålenge du overfører småbeløp tror jeg det ville vært lettere og unngå å bli oppdaget.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg ville kjøpt bitcoins for det, for så å kjøpe penger for bitcoinsa til din konto