Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2037
Skal til Polen i høstferien og tenker å ta med en del sprit og sigg hjem i bagasjen på flyet, lurer på hva straffen for å bli tatt er (og om det blir verre siden jeg er under 18), og hvor mye jeg kan ta med før det blir mer alvorlig osv. Har også lyst til å få med absint, men lurer på om det er verdt sjangsen iom. at det regnes som narkotika (pga over 60% alkohol).

Lurer også på hva sjangsen for å faktisk bli tatt er og hvordan du eventuelt blir oppdaget? (Jeg ser veldig lite mistenkelig ut og legger sakene vanelig i kofferten)

Noen tips/erfaringer?

P.S. Kjøper alt i Polen, men flyr videre til Tyskland, før jeg senere flyr hjem til Norge. Tenkte det kanskje var relevant
Er vell en liter som er grensen vist en er 20. En en mindreårig blir det vell bare beslaglagt.
Tar en med seg noen liter ekstra blir det vell noen lapper i forelegg eller liggnende, har ikke oversikt over dette,
Ekte absinth blir vell regnet som narkotika, ellers så ville jeg ikke sett noe lyst på alkohol med over 60% heller.

Om en skulle legge noen flasker i kofferten vil jeg ikke tro sjansen for å bli oppdaget er noe serlig stor.
Uansett så er jo det ganske bortkastet penger om en skulle bli tatt,
mitt tips ville vært å bare få noen til å lange til deg i Norge.
Det verste som kan skje er jo at du får en såkalt "pubsperre"
Dvs at de kan nekte deg inngang på byen opptil 2 år etter du er 18.

Og det er lett å oppdage 16 åringer på skoletur. På svinesund har de hvertfall 1 hund som er trent opp til å lukte stoffet mennesker skiller ut når de er nervøse. Skal litt til for å slippe unna.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Det verste som kan skje er jo at du får en såkalt "pubsperre"
Dvs at de kan nekte deg inngang på byen opptil 2 år etter du er 18.
Vis hele sitatet...
"Pubsperre"? Hadde vært fint om du kunne dokumentere at dette er rettspraksis da det høres svært tungvindt ut å skulle nekte noen inngang på byen i flere år selv om de var gamle nok...

Min erfaring når jeg ble stoppa når jeg var under 18 er at man ikke har noe kvote, og en blir straffet på vanlig måte for det man har med. Altså etter disse satsene.
http://no.wikipedia.org/wiki/Aldersg...holkonsumering

Du bryter ingen lov så lenge du holder deg innenfor kvota...
Sitat av olustvere Vis innlegg
Du bryter ingen lov så lenge du holder deg innenfor kvota...
Vis hele sitatet...
Og noen kvote har du ikke så lenge du er under 18...