Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1995
Satt og kikket på forumet til www.win-xp.no da jeg kom over denne artikkelen http://www.win-xp.no/postlite2357-parabol.html
Jeg hadde faktisk digital parabol helt til canal + sendte 3 purringen på en allerede betalt regning, da sa jeg opp. Har hittil ikke orket å ta ned "tallerkenen" som henger på veggen. Siden jeg i tilegg bor i en skyggedal uten adsl e.l. så jo dette veldig gunstig ut.

Er det noen som har prøvd dette kortet (Skystar2) og/eller har erfaringer med det? Vert litt kjipt å kaste penger ut igjennom ruta!
du må jo vel ha en dedikert utlinje for å kjøre internett gjennom parabolen?

ping-tidene du ville ha fått i online spill skal være jævlig høye

men du skal få ok download hastighet med mindre en skal si "ja takk" til alle packets som kommer inn
For oss vanlig døende er det kun enveis kommunikasjon på internett via satellitt, men er du stinn i gryn tilbyr tiscali toveis kommunikasjon til 1490,- i mnd og 14990 for utstyr osv. mer info finner du på tiscali.no
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Husk at toveiskommunikasjon over satelitt skaper store forsinkelser. Du får alltid ett sekund forsinkelse uansett hva du gjør. Er du en gamer kan du bare gi opp. En gamer kan forøvrig gi opp på enveis også, ettersom downstreamen blir forsinket med et halvt sekund.

La oss si du skal sende en HTTP-request. Det tar det deg ett sekund før du får svar tilbake:

0,25 sekund fra deg opp til satelitten.
0,25 sekund fra satelitten til serveren.
0,25 sekund fra serveren til satelitten.
0,25 sekund fra satelitten til deg.

Men hvis dette er det eneste alternativet man har for å få en kvikkere linje enn 64kbit kan det overleves. Men tenk deg godt om.

PS. 512/512kbit er standard hos disse leverandørene.
Smågud
Hyllekjeks's Avatar
Trådstarter
Tenkte evt å bruke den til download. Skjønner at det lagger når man skal spille ikke at det er derfor jeg vil ha bredbånd i første omgang. Noen som vet om noen firma som leverer slik "dedikert linje" uten at det koster blod? Han på forumet til win-xp hadde tydeligvis klart det..
Sitter jo allerede med modem da.

Tror jeg ska ta sjansen uansett jeg..
Et annet problem med parabol "linje" er at man må betale teleskritt!
very impotent freak
Delusional's Avatar
dersom alternativet er 56/64k er jo det ikke noe problem med tellerskritt.
Smågud
Hyllekjeks's Avatar
Trådstarter
What ever..
Bare jeg slipper å se en download på 4kb/s max så er det helt greit for meg! Noen firma?
www.europeonline.com (Se der)
Du bruker modem/ISDN for å koble opp på nettet og får da 768 kbps.
Koster 1000,- i året + det du bruker på modem/ISDN..
Smågud
Hyllekjeks's Avatar
Trådstarter
hvis disse tjenestene styres fra sattelitten. Hvordan kan de da kontrolere om jeg er en av deres kunder eller ikke..? Tenker jeg kjøper kortet jeg. Får se om jeg slenger meg på internett-delen. uansett mange kanaler gratis

Edit: Har bestilt kortet i dag. Håper jeg får det før jul. Skal poste evt. resultat.
Sist endret av Hyllekjeks; 21. desember 2003 kl. 00:07.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Smågud
Hyllekjeks's Avatar
Trådstarter
http://home.no/hyllekjeks/Satelitt/Skystar.JPG

Netopp fått meg skystar 2 kort. Dette skal kunne ta inn digitale kanaler. Men jeg finner ingen satelitt. Hva kan det være? Noen instillinger her som er feil? Parabolen er instilt på canal + sin satelitt (i allefall var den det for 2år siden..)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tror du bør sette LNB frequency til 9750 som er standard LOF frekvens.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Si i fra om de skystar kortene funker, for dette er meget fristene.
Smågud
Hyllekjeks's Avatar
Trådstarter
Kortet fungerer! Men jeg har ikke de rette instillingene +at parabolantennen min antageligvis er skjev!
▼ ... over en uke senere ... ▼
står jo i en av de første postene på win xp forumet at du må være innstilt på sirius satelitten, mens du tar inn thor!
Bare lurer på en ting, hvis du klarer å få til internett, er denne da gratis? og hva er sjansene for å bli oppdaget i så fall?
Smågud
Hyllekjeks's Avatar
Trådstarter
Har funnet løsningen på instillingsproblemet. Nå trenger jeg bare en parabolantenne som fungerer!