Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 15804
Nå har jeg endelig funnet ut at jeg bør slutte å snuse, etter snart to år.

Jeg stod opp igår og fant ut at jeg faktisk ikke gadd dette her lenger.. Og nå i skrivende øyeblikk så har jeg ikke hatt snus på over et døgn.

Men nå er jeg enormt ødelagt. Jeg kaldsvetter, kvalm er jeg, og har småvondt i kropp og lem.

Kan det ha noen forbindelse med snusen?

Sitter her på jobb og sliiiiter med formen.. Da mener jeg seriøst slit.
Håhå, moro da! Drikk masse vann og spis istedet for å snuse, om ca. 2 dager er det over vettu ^^ Har ikke klart å slutte selv enda, prøver men feiler alltid. Lykke til!
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Ville vurdert å trappe ned istedet for å slutte slik, om jeg hadde planer om å kutte ut snusen.. Lettere slik..

Men vil tro i ditt tilfelle at dette er noe som går over etter en stund (vet ikke hvor lang tid det tar.. Dager, uker..?), kroppen må bare venne seg til å være nikotinfri.
3-4 dager så er nikotinet ute av kroppen har jeg lest da. Men å venne seg til å være nikotinfri er mer psykisk.
Snusing blir en vane/uvane. Har hørt om mange som har puttet andre ting under leppa. Du kan f.eks. begynne å tygge tyggis e.l.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Det er helt klart veldig psykisk..
Gjelder bare å være sterk nok, enkelt og greit.
Tviler vel egentlig på at jeg hadde greid å kutte snusen hvertfall..

Men lykke til
slutta i 6 uker forrige år, bare å bite seg i det..og kjøpe masse ifa
starta igjen da jeg kom på hvor digg det var.
Jeg har sikkert oppretta en topic som har vært oppe tusen ganger før.. Men helvette så dårlige jeg er!

Hadde jeg visst det, så hadde jeg aldri gått fra General-boksen min..

Ingen som har vært borte i det samme?
Sitat av dain
Ville vurdert å trappe ned istedet for å slutte slik, om jeg hadde planer om å kutte ut snusen.. Lettere slik..
Vis hele sitatet...
Lettere å falle tilbake også har jeg forstått. Cold turkey er hardt, men mest effektivt. Det gjelder bare å være motivert.
Jeg prøvde å slutte forje sommer. Det gikk så og si rett til helvette. Jeg la på meg 6-8 kg på grunn av at appetitten gikk til himmels. Kommer nok aldri til å slutte med snus.
Sitat av handy.
Jeg har sikkert oppretta en topic som har vært oppe tusen ganger før.. Men helvette så dårlige jeg er!

Hadde jeg visst det, så hadde jeg aldri gått fra General-boksen min..

Ingen som har vært borte i det samme?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har kutta snusen flere ganger. Pleier å ha perioder hvor jeg ikke snuser, som godt kan gå over flere måneder. Så begynner jeg igjen, fordi jeg har lyst til det, ikke for at jeg "faller tilbake". Men jeg har aldri opplevd noe slikt du opplever nå.

Hvilken type jobb har du? Prøv å sysselsett deg hele tiden. Holder tankene borte fra snusen. Om du har mulighet, ta deg en tur ut. Jogg en runde eller to. Sett deg ned. Ta noen dype pust inn og ut. Og kanskje det hjelper med noen positive kommentarer fra oss osgå? "Come on, you can do it!"
Jeg sitter i en Telekiosk, og sliter med å holde pusten i gang.. Jogging er out of the question.
Spør en kunde om han orker kjøpe en general til deg

Men forstår deg veldig godt. Stillesitting er ikke den ideelle posisjonen om du prøver å slutte med snus. Men så lenge du klarer å komme deg gjennom dagen i dag, kommer ikke morradagen til å være så ille.
Du får jo nikotinfrie alternativer, som du kanskje kan bruke i en overgangsfase.

Om du vil miste kroppsvekt uten å trene noe særlig er det såre enkelt bare man greier å følge det, få i deg mindre kalorier enn du forbrenner, da vil kroppen forbrenne det som allerede ligger i kroppen.
En vanlig menneskekropp forbrenner ca 2-3000 kCal på en dag.

Mvh

EDIT:
Mente seff 2-3 TUSEN, ikke hundre, hehe.
Sist endret av Olemann; 6. oktober 2006 kl. 13:12.
Uff. Jobben tar motet fra deg

Du burde bare slutte å tenke på det, tenk på f.eks iskrem? Så kjøper du en is og tenker hvor digg det egentlig er. Funker sikkert fett. Du burde også bryte rutinene ved snusingen, f.eks ikke snuse med en gang du står opp hvis du gjør det osv. blabla
Her er mitt tips: Det som funket for meg har vært å overdrive snusingen heftig over en periode. Gjorde det i sommer, snuste så godt som konstant i en måned. Jeg hadde bestemt meg for å slutte da studiene begynte. Etter den perioden var jeg drit lei snus, og de rituelle greiene som etter middag, etter lunsj osv.. var ikke så viktige lenger. Etter dette har jeg nesten ikke savnet snusen

*edit* Jeg vil påstå at nedtrapping er bullshit. Da blir snusen bare viktigere og diggere etter hvert som man trapper ned.. gjør det hardt og enkelt
Sist endret av Damnyou; 6. oktober 2006 kl. 13:19.
Nå sitter jeg hjemme og har det passe jævlig. Hehe, håper dere ikke er så teite og prøver å slutte

Boksen ligger 20cm framfor meg, men ikke tale om jeg skal røre noe. Jeg holdt på å kollapse idag, en kunde kom bort og alt bleknet for meg. Alt hun sa var et annet språk i mine øyne, så var det på nippet før kroppen ble til dødvekt og fallt i sammen. Det var så nære på kollaps, at jeg måtte be kunden komme tilbake fordi jeg holdt på å dette om.

Syk dag.. Snus er som kjerringa, du vil vekk men hun drar deg tilbake. Enig?
word up!
Må si du er sterk
Kjøp tyggis, det er bra å dempe røykeabstinensene mine
Sitat av handy.
Nå sitter jeg hjemme og har det passe jævlig. Hehe, håper dere ikke er så teite og prøver å slutte

Boksen ligger 20cm framfor meg, men ikke tale om jeg skal røre noe. Jeg holdt på å kollapse idag, en kunde kom bort og alt bleknet for meg. Alt hun sa var et annet språk i mine øyne, så var det på nippet før kroppen ble til dødvekt og fallt i sammen. Det var så nære på kollaps, at jeg måtte be kunden komme tilbake fordi jeg holdt på å dette om.

Syk dag.. Snus er som kjerringa, du vil vekk men hun drar deg tilbake. Enig?
Vis hele sitatet...
Kast den i søpla (:
Du har min dypeste medfølelse. Jeg har snust i ti år, og kjenner godt til hvordan du har det! Var borte fra snusen i 4 uker i sommer, og jeg må si at jeg følte meg helt jævlig. Hadde vondt i ledd, fikk ikke sove, og hadde konstant mageknipe. Maten var ikke god, og jeg savnet snusen hele tiden.

Det verste gikk over etter 1 uke, men ikke helt. Sitter nå med to deilige porsjonssnus i overleppen. mmmmmh

Mitt råd til deg er å kaste alle fristelser!

Lykke til, håper du klarer det
Sist endret av Kanoner; 6. oktober 2006 kl. 15:44. Grunn: det heter "savnet" ikke "sevnet".
Nettopp ferdig med middag, tok meg deeeeen prisen etterpå. Godt var det
Sju grunnregler

Poul Tværmose og hans kampanjekolleger har formulert Røykestopperens sju grunnregler på denne måten:
Sett en fast stoppdato to-tre uker inn i fremtiden.
Forbered deg grundig.
Gjør røykestopp til ditt viktigste prosjekt noen uker fremover.
Hent støtte og råd hos dine nærmeste.
Bruk eventuelt et nikotinpreparat, slik at du lettere kan holde ut med å holde opp.
Belønn deg selv for å stoppe. Hver dag!
Husk at en sigarett er nok til å sprekke.
Vis hele sitatet...
http://www.helsenytt.no/artikler/roeyk.htm

Slutte å røyke er vel ca. det samme som å slutte å snuse?
Etter å ha lest alt dette, syntes jeg det smakte forbanna godt med en diger prell.
Mmmmm Nick (and Johnny) <3
Er det virkelig så vanskelig å slutte å snuse? Har røyka i 5-6år og prøvde å slutte for en tid tilbake og merka ikke no til det folka snakker om her. Bare et sug etter mat, når jeg sto opp og sånn....Holder foresten på å slutte nå også, men nå snuser jeg istede! Har ikke røyka siden søndag, men blir skummelt nå som det er helg & alkohol tid :S
Sitat av MagneTjau
Er det virkelig så vanskelig å slutte å snuse? Har røyka i 5-6år og prøvde å slutte for en tid tilbake og merka ikke no til det folka snakker om her. Bare et sug etter mat, når jeg sto opp og sånn....Holder foresten på å slutte nå også, men nå snuser jeg istede! Har ikke røyka siden søndag, men blir skummelt nå som det er helg & alkohol tid :S
Vis hele sitatet...
Blæ, det var jeg som svarte på det der..Stebroren min har vist logga seg inn på min pc....Han kommer nokk alldri til å slutte å røyke, hehe.
Hei hopp. Å slutte å snuse er PAIN! og sånn er det bare. Har selv "sluttet" der jeg har hatt perioder uten snus på flere mnd, opp mot et halvt år. De første to tre dagene gikk alltid lett for meg, så kommer de siste dagene i uka der all nikotinen er ute av kroppen. Da tenkte jeg på snus 100% av tiden, fikk ikke sove, konsentrert meg eller noe. Etter en god ukes tid blir det lettere igjen, da er det bare å være sterk.

Men tro ikke at du greier å slippe det helt... Det kommer til å ligge latent oppi huet ditt, og sende ned små sug hver gang du kjenner lukta av snus. Det blir ekstra ille når jeg drikker, så jeg har gitt opp å motstå det da, tar meg heller en pris eller to i helga, og prøver å minimere det til vanlig. Dette funker forbausende godt for min del, snuser ca null ellers. Men å la det helt være er bare å glemme For godt til å ALDRI gjøre det igjen
Takk for medfølelse alle sammen. Det er sant som de sier, man trenger støtte og motivasjon fra andre som har det samme "problemet".

Nå våkna jeg etter et par timer på senga.. Det nærmer seg kveld og jeg har slått meg til ro. Dette skal gå fint tror jeg.

Men idag - damn, for en påkjenning.

Det må være verdens største nedtur.

Let me add:

Sitat av Lundern
Mmmmm Nick (and Johnny) <3
Vis hele sitatet...
Dette er en ekkel type.

Det er General som er tingen.. Nummer 1.
Av en eller annen grunn så har jeg brukt mye white portions de siste månedene. Det er digg.
Lucky Strike er fin den også.
Sist endret av handy.; 6. oktober 2006 kl. 18:29.
Handy, du har jævli bra smak utenom når det gjelder den white portion. Den er jo vassen, ikke i nærheten av styrken / smaken på general løs. For svarte.
har prøvd å slutte, men snusen er et must. Er ikke det samme uten snusen under overleppa ;P det kan vel mange si seg enig i, er noe som mangler liksom..
Har brukt snus en god stund nå, og har vært et par ganger hvor jeg har vært noen dager uten snus. Den ene gangen ble jeg trøtt, slapp og lignende, tenkte bare på snus hele dagen. Endte med at jeg kjøpte meg 2-3 bokser sånn at jeg ikke skulle bli fri på en stund.

Men tirsdag denne uka var jeg hos tannlegen. Hun fortalte at tennene mine var blitt misfarget pga snus, og at tannkjøttet mitt hadde trukket seg oppover. Da bestemte jeg meg for at jeg skulle slutte, og har ikke hatt snus siden tirsdag. Det har faktisk gått overraskende bra! Bortsett fra at det har gått en del tyggis å sånn, må liksom ha noe i munnen, noe å tygge på. Snus er helt klart en vanesak, vil tro at det handler mest om vilje når det gjelder å slutte.

Sjefen ville ha meg med på et veddemål: Hvis jeg klarte å slutte, skulle jeg få 10 bokser snus...


Du får ha lykke til handy!
Ingen som sverger til röda lacket?
De gangene jeg har tatt opphold i snusingen, som gjerne har vart ett par måneder, har jeg alltid forberedt meg litt først. Hvis jeg f.eks har snust Skruf Sterk i en god periode, slutter jeg med det, og går over til ikke fult så sterke snustyper. Så finner jeg ut en dag jeg skal stoppe, (gjerne i samråd med kjæreste/venn) og når den dagen da kommer, har jeg faktisk aldri hatt noe problem med å slutte.

Eneste grunnen til at jeg begynner igjen, er at når jeg har klart meg uten snus ett par måneder, uten noe særlig smerte, føler jeg at jeg ikke er avhengi, og kan fortsette å nyte snusen
Jeg for min del liker best Mocca. Lakris og appelsin eller den orange.
Vet det er jentesnus , men bytter bare plass med en General boks.

Snuser ikke fast, bare mest når jeg er innom Sverige for da kjøper jeg med meg en del.
Har fortsatt 5-6 bokser igjen med LD(billigsnus som jeg skulle selge).

Ble sugen på snus nå så tar meg en snus. Skal heller prøve og slutte og røyke.
Har ikke spesielt nikotin sug, bare lyst på bønnetrekk, så overlever uten røyk, holder med piper.
Jeg prøvde Viking snus av en, ''viking snus white green'' sto det på pakken, men det var poser Noen som vet om denne finnes som løs?
Tenk positivt på at du har sluttet. Tenk at du kanskje forlenger livet ditt ved å ikke gjøre det. Tenk også at du får ekkel buleleppe ved å snuse, noe damer ikke syns er så sexy.. Det sitter i hodet ditt mest sansynlig og du har sikkert hørt om folk som får abstinenser når de skal slutte med nikotin og de andre avhengihetsskapende stoffene som blir mixet inn i tobakken. Prøv også og se på problemet ditt på en humoristisk måte ved at du f.eks. tenker "Haha hvor latterlig er det ikke at jeg faktisk lengter så jævlig etter en snus at jeg føler meg dårlig.." Tenk på heroinister som klarer å legge nåla på hylla.. Du klarer det _lett_, bare bestem deg totalt og ignorer at du føler deg dårlig.. Det er mest sansynlig ikke værre en en heftig hangover anyways..
Sitat av nilsern
Tenk at du kanskje forlenger livet ditt ved å ikke gjøre det. Tenk også at du får ekkel buleleppe ved å snuse, noe damer ikke syns er så sexy..
Vis hele sitatet...
lurer bare på hvorfor du er så sikker på at handy liker damer? hehe

han er kamerat av meg, og faktisk lykkelig homofil

rimelig off topic men
Jeg sluttet for et par måneder siden etter 1 års bruk. Begynte å trappe ned og etterhvert gikk "snusrutinene" mine bort (som å snuse etter hvert måltid etc). Til slutt ble snusen bare overflødig og jeg hadde ikke lenger suget. Og da var det egentlig gjort. Enkelt og greit. Godt mulig jeg bare var "heldig", men for min del virker det som om det er mest psykiske ting man må kjempe seg gjennom.
Sitat av frekkmann
lurer bare på hvorfor du er så sikker på at handy liker damer? hehe

han er kamerat av meg, og faktisk lykkelig homofil

rimelig off topic men
Vis hele sitatet...
Alstså.. Hadde jeg vært homofil hadde ikke en buleleppe påvirket meg motsatt enn det det gjør nå. Kanskje han syntes det er veldig maskulint, ikke vet jeg. Fordi flesteparten av medlemmene her på forumet mest sansynlig er heterofile anntok jeg at han var det og. Uansett, tror ikke det at man er homo gjør at man syntes en feit, bulende overleppe er veldig sexy, men jeg kan jo selvfølgelig ta feil...
Nå har jeg snusa i ca 10 år.. Å det er faen ikke bare å slutte Angrer meg for at jeg starta
jeg sluttet nettopp å røyke, jeg fant trøst i mr oliver twist:P det er sikkert sunnere enn snus, så prøv en slik en i ny og ne
Sitat av frekkmann
lurer bare på hvorfor du er så sikker på at handy liker damer? hehe

han er kamerat av meg, og faktisk lykkelig homofil

rimelig off topic men
Vis hele sitatet...
hhahahahhahaha, beste hittil

jeg har kun et problem med snusen, det er at den er dyr og at tennene fucker seg..

bra jeg har dame som digger når jeg har prisen på plass..

dette er nå den fjerde dagen min uten.. og jeg er faen ikke langt unna å nappe til meg en pris..
Be Strong! (2o0o0o0o0o0o0o Tegn)
Jeg gikk 4 døgn uten snus..det som hjalp var vel alltid ha noe i kjeften
som f.eks tyggis osv..men så var det ein kompis som hadde litt skruf så bare måtte eg ha!
Og det er sikkert en av de beste snusene eg har hatt
Etter over en uke uten snus så bestemte jeg meg for å kjøpe meg en boks General pose. Syns liksom ikke det var det samme, merket at jeg klarte fint å la vær enda boksen lå rett framfor meg hele dagen. Ser ut til at boksen kommer til å vare hvertfall en uke, tviler på at jeg kommer til å kjøpe meg en ny boks på en stund.

Har du først klart deg uten snus en uke ellerno, så skal det nok gå fint etter det. Er de første dagene som er verst... Blir nok bare litt fest-snusing på meg nå.
Faren min snusa i 32 år, han slutta for en del år siden. Han tygget ihvertfall tyggis en god stund etterpå Men viljestyrke tror jeg er det viktigste. Kan være lurt å få vekk tanken på en pris. Selv røyker jeg så jeg vet hvor vanskelig det er å slutte.
Du kan jo kjøpe svake nicotintyggis, eller rett og slett vanlig tyggis
Mange som slutter slik
Så istede for snus tar du en tyggis
Skal ta et tappert forsøk på å slutte idag, har to snus igjen og skal kjøpe en 10-pack med tyggis, wish me good luck!
hehe lykketil Lundern
Handy: Jobber du i telekiosken på kvadrat? Bare lurer:P

Jeg "slutta" å snuse for 3-4 uker sia. Kjøpte en snusboks her om da'n, som jeg har i baklomma. Tar bare 1-2 preller om dagen. Etter middag og når suget er på sitt verste.
De første dagene er klart værst, men når du har komt over den første uka kan du "kosesnuse" uten å føle det aller værste suget etter snus.