Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1816
Hei jeg tenker snart å starte å gro, men jeg må gjøre meg litt smartere på næring til vegetative og flowering state.
Er det noen som helst næring som funker hos f.eks plantasjen eller andre gartnerbutikker?
Og funker ''premium blomster jord'' fra Plantasjen eller må jeg bestille alt på nett?
Som regel helt feil NPK-prosenter i vanlig gartneri-næring.
Sakset en ratio som så korrekt ut for cannabis fra nett:
Seedling 5-3-4
Vegetative 5-2-3
Flowering 5-5-3
Så finner du noe som passer med de tallene på plantasjen så kjør på, men tviler sterkt på det. Eneste er kanskje gjødsel til frukt og grønnsaker, som tomat og lignende i blomstringsfasen.

Jord er jord, men du vil ha en ganske fin pH-balanse på rundt 6 og passe med næringsstoffer. Og bra med drenering, så du må fort blande i perlite og leca uansett.

Anbefaler absolutt å handle dedikerte greier til plantene dine. Det gjør ting veldig mye lettere. Du kan selvfølgelig legge i masse arbeid, tid og penger i å pimpe opp plantasjen-jord og lage egen næring, men why? Koster småpenger å kjøpe greiene og da vet du at det funker.

Anyways så er trikset: Undersøk bittelitte selv før du spør. Det er mye enklere å hjelpe med konkrete problemstillinger enn "kan jeg bruke jorden jeg får kjøpt på lokale gartneriet?", jeg vet da pokker hva om er i den jorda; hvordan skal jeg vite det?
Sist endret av moret; 17. april 2020 kl. 14:26.
Trådstarter
2 0
Jeg var forvirret med NPK rationen, men takk for at du skrev det ned!
Tviler på jeg finner noe på plantasjen, jeg skaffet jord der vertfall og den har pH verdi på 5,8-6,6 NPK'en der står ''1,5 kg NPK 8-2-7''
Jeg kan tro den kan funke?
næring spørs på substrat du dyrker i (jord/hydro, etc), og om jord så spørs det om du vil dyrke økologisk el ikke.

til en nybegynner vil jeg anbefale noe slikt som jord og selvfølgelig spesialnæring til cannabis du får kjøpt lovlig innenlands, anbefaler da ignorere det havet av "boosters" og ditt og datt som for det meste bare er tull, og kun kjøpe en komplett A+B+mikro næring fra GHE, Biobizz eller Advanced Nutrients som passer slik du vil dyrke.