Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 10567
Lysbakken kommenterer idag fiskeriministerens valg om å fratre som minister. Skal ikke si så mye om fiskeriministeren, men han opptrådte i veldig ryddig i saken. Om han handlet i forsett vet man ikke men det viser kanskje historien? Det er uansett ikke hyggelig når politikere roter det til for seg selv.

Til NRK sier han;

Audun Lysbakken (SV) mener Sivertsen har tatt en «klok og nødvendig avgjørelse».


– For oss handler dette om at folk skal behandles likt i Norge. Mennesker på Nav møtes med knallharde reaksjoner hvis de får utbetalt for mye penger, da kan ikke statsråder slippe unna uten reaksjon.
Vis hele sitatet...


Greit nok at alle har en fortid, men for en som selv var i overkant rundhåndet når støtte ble delt ut "til sine" og som attpåtil ble hedret som partileder etter at han "valgte å fratre" som statsråd. Partileder til tross for både dårlig skjønn når penger ble delt ut, og et nærmest skoleeksempel på hvordan man ikke bør håndtere pr-sensitive episoder en selv er skyld i.

Om jeg var i Auduns sko nå, ville jeg nok valgt å ordlegge meg langt mildere i denne saken. Tross alt.

Hva ville vært en smartere måte å komme med svar på noe slikt når en selv ikke har hatt full ryggdekning i alle saker? Og folk glemmer jo ikke.
Sist endret av _abc_; 28. februar 2020 kl. 19:20.
2x2 Dilemma
[quote=_abc_;3569470


Og folk glemmer jo ikke.[/QUOTE]

Menneskers hukommelse er overvurdert.