Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1620
Anonym bruker
"Takknemlig Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurer på hvordan oddsen er når man har vært avhengig storforbruker/misbruker i 5-10 år?

Hva trengs for å klare det?

Har familie og kjæreste som snakker for mye om misbruket mitt og det jeg gjør når jeg er rusa, er det noe som trengs for å holde meg bevisst på hvor skadelig misbruket er, eller er det rimelig å be om at de slutter å snakke til meg som en behandler? Dama mener at det ikke er nedlatende, men det kan føles sånn for meg. Samtidig så skjønner jeg at det ikke kan være lett å være glad og late som ikke no når jeg stadig er rusa foran øynene hennes og svikter på nytt igjen. Misbruket har ødelagt mitt liv men også mye av hennes og familien min sitt.

Motivasjonen er der, men suget blir for sterkt til å holde meg unna. Har PTSD som sikkert er en medvirkende faktor men har dårlig erfaring med psykolog som ikke tar meg seriøst så jeg følte meg bare dum av å snakke med henne, og en annen psykiater som det virka som ga meg opp fra første stund og mente at siden jeg hadde PTSD så var det bare sånn livet mitt måtte være. Han gravde en del i hvor PTSDen kom fra men det forværra bare PTSDen og misbruket mitt i tida etter så terapi er ikke noe jeg gidder å forsøke igjen.

Tenker at å flytte ut til ingenmannsland uten noen dårlige assosiasjoner, uten kompisser som frister med å teste noe ny coke eller kommer med øl på døra, langt vekk fra folk å drikke med er løsningen for meg. Men kan det være så "enkelt"?
R.i.p 23.04.2021
Har hvert blandingsmisbruker siden jeg var13år. Nå er jeg strax 33.. det som hjalp for meg var og flytte vekk fra kommunen og miljøet jeg vokste opp i ,sånn at tilgangen skulle kuttes asap.basicly dumpet hele vennekretsen.men når jeg gjorde det fikk jeg en veldig stor smak for alkohol og endte opp som alkoholiker..Nå så går det mye bedre,Så lenge man har noe og holde På med. Sitter man bare hjemme og kjeder seg vil man ty til rus,også vis man henger med folk som aktivt ruser seg vil fristelsene bli store.. Så flytt,ditch alle de du kjenner som ruser seg og start på scratch.du må bort fra møkka før du har en kjangs på og ende livstil..
Sist endret av Tarm; 21. juli 2019 kl. 03:05.
Anonym bruker
"Takknemlig Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tarm Vis innlegg
Har hvert blandingsmisbruker siden jeg var13år. Nå er jeg strax 33.. det som hjalp for meg var og flytte vekk fra kommunen og miljøet jeg vokste opp i ,sånn at tilgangen skulle kuttes asap.basicly dumpet hele vennekretsen.men når jeg gjorde det fikk jeg en veldig stor smak for alkohol og endte opp som alkoholiker..Nå så går det mye bedre,Så lenge man har noe og holde På med. Sitter man bare hjemme og kjeder seg vil man ty til rus,også vis man henger med folk som aktivt ruser seg vil fristelsene bli store.. Så flytt,ditch alle de du kjenner som ruser seg og start på scratch.du må bort fra møkka før du har en kjangs på og ende livstil..
Vis hele sitatet...
Grattis kult å høre at du har klart det! Tenker at å flytte er det som trengs ja men dama sier hun er redd for å flytte langt unna alle vi kjenner tilfelle det ender med at jeg bare stikker å kjøper øl på butikken så fort hun ikke er hjemme, beklageligvis har jeg vært voldelig og truende på coke i fylla så jeg ser den at hun vil ha et trygt nettverk rundt seg inntil jeg har klart å slutte.. Den sjansen for å bare stikke på nærbutikken samme hvor vi bor er jo der, og med nok pils innabords kan jeg finne på så idiotiske ting som å ta taxi to timer bare for å fikse no kola. Og sjansen for det er der nettopp fordi jeg er redd for det du sier om å bli sittende hjemme å kjede meg om jeg ikke får meg jobb i ny kommune osv. Har ingen utdannelse eller CV, har langt rulleblad osv så det eneste som gir meg spenn til å overleve er å henge med folk som ruser seg. Jeg går helt i kjellern når jeg er blakk og gjør hva som helst for rus og spenn igjen da så å flytte vekk for å gå på skole og være fattig veit jeg at heller ikke kommer til å funke. Er det noen måte å få seg jobb ganske greit på i min situasjon? Eller noen måte å tjene lovlige penger hjemmefra på tjenester som snekring, maling, dropshipping eller noe? Hvordan evn få kunder i helt ny by om jeg feks tilbyr meg å male, og bare er 1 person ikke et team? Tips til andre ting å tjene penger på?

Ønsker virkelig å slutte, sliter bare med å se hvordan det skal gå for det har ikke holdt lenge de mange gangene jeg har prøvd. Påstod til alle rundt at jeg hadde slutta en lengre periode men gjorde som deg, røyka det i stedet, og lufta det ut i kjøkkenvifta mens jeg lagde mat som cover mens dama satt i stua å ante fred og ingen fare. Har klart meg to uker på det lengste, utenom når jeg har sona, men suget kommer og jeg greier ikke stå i mot. Driter i alt når jeg får suget, ingenting annet enn å få tak i coke og alkohol betyr noe da, selvom jeg veit hvor mye det skader. Angrer hver gang når jeg får nedturen og ser konsekvensen av hva jeg har gjort (x antall brudd med dama, vold mot dama og familiemedlemmer, blind vold på gata, bruke 15k på en helg, fengselsstraff++)
R.i.p 23.04.2021
Jupp det der er det vanskelige,at ja du kan flytte og komme deg vekk fra miljøet og starte på Ny. Men den lokale butikken vil alltid selge alkohol,og ja da kan fristelsen bli utrolig stor.til og med kjøpe øl bare på impuls selv om man ikke egentlig vil ha. Håper du kommer deg igjennom dette og får kjangs på en ny start!

For og komme meg unna alkohol problemet jeg pådro meg da jeg flytter til et sted der jeg kjente 0 var at etter et par år,inså jeg hvor ille det var blit og gikk til de 2 nærmeste butikkene og ba dem stoppe og selge meg alkohol is jeg skulle prøve og kjøpe endag.fordi jeg hadde store problemer med alkohol og at jeg basicly kunne dukke opp på impuls og kjøpe.nå har jeg laget så mye stress for meg selv at jeg må reise flere timer for og få taki noe.så da dropper man hele greia..
Sist endret av Tarm; 21. juli 2019 kl. 04:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vurdert behandling da? Der kan man få masse verktøy for og stå i mot presset og suget når det kommer.
For det går aldri vekk desverre. Men det og lære seg hvordan man skal stoppe tankene når de kommer og få de over på noe annet er mulig.

Evt så må du bare være hard mot deg selv da. Håndjern til senga så du er stuck der i 4mnd mens du har noen som mater og snakker med deg?

Alkohol er gateway drug nr 1 desverre. Og det fins overalt.
Men kanskje vurdere og flytte? På landet? Er ikke noe galt i og drikke en fredag men problemet er at kommer coke suget. Men bor du langt nok vekk så slapp du få tak i noe

Men du må ønske det selv da ofc.

Mtp jobb send en pm så kan jeg gi deg noe tips

Jeg var hekta på begge deler. Eller lettere sagt jeg kunne ikke drikke uten coke. Flytta vekk fra alle og langt langt på landet. (Fins ikke drosje service her)
Drikker mye mindre men når jeg drikker kommer brus suget asap. Fordelen da er at før jeg rekker og komme meg noe sted er jeg for full og har sovnet.

Alt sitter i hodet. Syns du skulle snakka med legen din også kanskje? Pynte litt på det kanskje men evt få noen medisiner som roer deg ned
Sist endret av stangut; 21. juli 2019 kl. 04:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.