Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2136
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan er reglene for dette? Tenker i hovedsak på pillepresser av den mindre avanserte typen da det vil være til eget bruk i all hovedsak. Gidder ikke å betale x antall tusen når man kan få en med manuell sveiv mye billigere. MEN om det er no go å importere gidder jeg ikke. Erfaringer?
Jeg VET ingenting, men hvis det er snakk om en rent mekanisk sak kan jeg vanskelig forestille meg at det er ulovlig. Du kan tross alt fullt lovlig eie HB-apparater, komplett utstyr for dyrking av cannabis, vannbonger og det meste annet som nesten utelukkende har ulovlige bruksområder, så lenge du ikke bruker det (til det det er beregnet på). Det er dog i så fall viktig at pressa aldri har vært brukt til å fremstille piller med innhold som er reseptbelagt i Norge, slik at evt nysgjerrige tollere ikke finner spor etter ulovligheter hvis de undersøker den nøye.

Skulle du få noen spørsmål har du din fulle rett til å si (i noe høfligere termer) at det er noe de bare skal drite langt i. Du får tross alt også kjøpt tomme gelatinkapsler over disk i Norge...
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Avventer å ser. Kunne nesten like så greit laget en selv
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er jo en mild sagt oppsiktsvekkende ting for en privatperson som ikke jobber med noe sånt, på noe nivå, å ha

Tror du gjør klokt i å ditche en sånn bestilling nå for tiden, hvis det kun er til eget bruk og smått uansett
Sist endret av meaculpaUIO; 23. mai 2020 kl. 14:35.
Sitat av TrashMazta Vis innlegg
Jeg VET ingenting, men hvis det er snakk om en rent mekanisk sak kan jeg vanskelig forestille meg at det er ulovlig. Du kan tross alt fullt lovlig eie HB-apparater, komplett utstyr for dyrking av cannabis, vannbonger og det meste annet som nesten utelukkende har ulovlige bruksområder, så lenge du ikke bruker det (til det det er beregnet på). Det er dog i så fall viktig at pressa aldri har vært brukt til å fremstille piller med innhold som er reseptbelagt i Norge, slik at evt nysgjerrige tollere ikke finner spor etter ulovligheter hvis de undersøker den nøye.

Skulle du få noen spørsmål har du din fulle rett til å si (i noe høfligere termer) at det er noe de bare skal drite langt i. Du får tross alt også kjøpt tomme gelatinkapsler over disk i Norge...
Vis hele sitatet...

Pillepresser er ulovlig å eie. Samme med hb apparat.
Sitat av TrashMazta Vis innlegg
Jeg VET ingenting, men hvis det er snakk om en rent mekanisk sak kan jeg vanskelig forestille meg at det er ulovlig. Du kan tross alt fullt lovlig eie HB-apparater, komplett utstyr for dyrking av cannabis, vannbonger og det meste annet som nesten utelukkende har ulovlige bruksområder, så lenge du ikke bruker det (til det det er beregnet på). Det er dog i så fall viktig at pressa aldri har vært brukt til å fremstille piller med innhold som er reseptbelagt i Norge, slik at evt nysgjerrige tollere ikke finner spor etter ulovligheter hvis de undersøker den nøye.

Skulle du få noen spørsmål har du din fulle rett til å si (i noe høfligere termer) at det er noe de bare skal drite langt i. Du får tross alt også kjøpt tomme gelatinkapsler over disk i Norge...
Vis hele sitatet...

Er du sikker på det? Vet om folk som har fått beslaglagt HB apparat og det endte i forelegg. Folk som har kjøpt dyrketelt har fått razzia. Akkurat i den saken gikk det greit fordi de ikke fant noe unde razzia og dyrketeltet ble ikke beslaglagt da det var kjøpt inn til "tomater og krydderurter" i småskala.

Om noen får sjekket en pillepresse i tollen da tenker jeg det banker på døren temmelig kjapt. Sikkert mulig å vri seg unna men da bør en nok ha helt ren bolig der ingenting ulovlig avdekkes.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dette var preget mye av nysgjerrighet, men det ble med tanken
Ble veldig nysgjerrig på hva du skal bruke en pillepresse til?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Blaanisse Vis innlegg
Ble veldig nysgjerrig på hva du skal bruke en pillepresse til?
Vis hele sitatet...
Lage vafler vel
Jeg skulle tro at det gikk an å si at pille-pressen skal brukes til egenprodusert kosttilskudd. Eller at myndighetene forstår at det er det som vil bli sagt, og følgelig beslaglegger de ikke. Uten at jeg vet.
For meg virker en pille-presse som ikke dop-spesifikt nok.
Men, som nevnt vil det nok føre til interesse fra politiet, ja.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Lage vafler vel
Vis hele sitatet...
Enkelte sider som selger logo-pillepresser, kaller det suger candy-press. Hvorfor i all verden skal noe man bruker til å lage snop/drops med være ulovlig?
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet ikke om dette hjelper og om noen andre har skrevet det før meg, men jeg skriver det uansett.

Er det ikke bedre å gå til din lokale kosttilskudds butikk å kjøpe kapsler der? Evt om de ikke har tomme kan du børe tømme de selv og så videre erstatte innholdet med ditt eget.