Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3004
Lurer bare på hvordan man tar ut egenmelding? Har vært ansatt i nærmere 2 år uten å ha brukt det en eneste gang.

Så har ingen anelse. Ringer/sender melding til sjefen om at jeg fortsatt er syk men vil ta ut egenmelding?

Håper på svar

Edit: det er vel lønn da? Full lønn eller?
Sist endret av Pillefreak; 27. mars 2020 kl. 09:07. Grunn: Glemte noe
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Snakk med arbeidsgjevar, eller les i personalhandboka. Prosedyre varierer frå stad til stad, men stortsett er det snakk om å gi melding til næraste leiar, og eventuelt HR.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Snakk med arbeidsgjevar, eller les i personalhandboka. Prosedyre varierer frå stad til stad, men stortsett er det snakk om å gi melding til næraste leiar, og eventuelt HR.
Vis hele sitatet...
"Meldeplikten første dag gjelder alt sykefravær, enten fraværet dokumenteres med legeerklæring eller egenmelding"

Fra håndboka. Men dette tilsier jo at det er noe fysisk. Ikke bare å si "hei jeg er syk og ønsker egenmelding"
På min arbeidsplass kontaktes nærmeste leder før arbeidsdagen starter, eller så snart som mulig. Du ringer og sier du er syk. De spør gjerne om det er mulig å estimere hvor lenge du blir borte. Når du kommer på jobb igjen fyller du som regel ut et kjempeenkelt skjema der du skriftlig bekrefter au du har vært syk de aktuelle datoene.
Du får full lønn.
Antall dager du kan være borte med full lønn uten legeerklæring avhenger av om dere er IA-bedrift eller ikke, blant annet.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
"Meldeplikten første dag gjelder alt sykefravær, enten fraværet dokumenteres med legeerklæring eller egenmelding"

Fra håndboka. Men dette tilsier jo at det er noe fysisk. Ikke bare å si "hei jeg er syk og ønsker egenmelding"
Vis hele sitatet...
Godt å ha det skriftlig, praksisen på min arbeidsplass er å sende epost til nærmeste leder.

Evt ta opp telefonen og ring den nærmeste leder og spør, det er det de er der for.
Kudos for å ha vært på jobb 2 år uten fravær!

Alle steder jeg har jobbet så gir du beskjed til nærmeste leder. Noen steder har det vært et krav at det gjøres pr telefon. Når du kommer tilbake på jobb så fyller du ut et egenmeldingsskjema, det får du av de på personal eller sjefen din.

Sitat av Pillefreak Vis innlegg
" Men dette tilsier jo at det er noe fysisk. Ikke bare å si "hei jeg er syk og ønsker egenmelding"
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Du skal jo være syk for å bruke det, selvsagt (fysisk eller psykisk), men jo, det er bare å si at du er syk og ikke kan komme på jobb.
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Men dette tilsier jo at det er noe fysisk. Ikke bare å si "hei jeg er syk og ønsker egenmelding"
Vis hele sitatet...
Du sier først ifra om at du er syk, så møter du opp på kontor eller hos sjefen og får ett skjema fysisk som du fyller ut fysisk, i værtfall veldig vanlig sånn i byggbransjen!
Hos oss ringer vi inn de dagene vi er syke, også fylder vi ut et egenmeldingsskjema den dagen vi er tilbake på jobb og gir det til nærmeste leder/sjef/HR.
Sist endret av Superspurv; 27. mars 2020 kl. 12:15.