Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3337
Noen som har sneket seg inn i bygninger for å sovet før?

Tenkte på f.eks om man trenger et sted å sove en natt, hadde det funket å lagt seg inne på (dusj)garderoben i en eller annen skole (eller universitetet i Oslo?)? Så lenge man blir der inne hele natta så utløser man jo ikke noen alarm.. noen som har prøvd?

Og en annen ting, dersom det tilfeldigvia skulle komme en vekter inn (uten at man har utløst noen alarm) kan man bli straffet da? Man kan jo bare si at man sovnet av og egentlig går på skolen til vanlig?

Det meste slår vel å sove utendørs på denne tiden av året. Om du er i beit så er det vel bare å forsøke? Du blir sikkert bare kasta ut av vekterne. I verste fall om de ringer snuten så får du kanskje annet egnet oppholdsrom for natten? Vinn-vinn der egentlig.
Vil tro at vaktmester sjekker alle rom før dem stenger.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
I verste fall om de ringer snuten så får du kanskje annet egnet oppholdsrom for natten? Vinn-vinn der egentlig.
Vis hele sitatet...
Dette er ganske bra tips. Jeg pleier å slå til politimenn når det blir sent på byen, blir alltid kjørt hjem, anbefales.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Har ikke så mye å legge til bortsett fra at; Er du frekk nok så går det lett nok!
pluss at jeg tror skoler og universiteter er noe lurt da dine intensjoner kan bli tolket feil.
Sitat av Entrappopp Vis innlegg
Noen som har sneket seg inn i bygninger for å sovet før?

Tenkte på f.eks om man trenger et sted å sove en natt, hadde det funket å lagt seg inne på (dusj)garderoben i en eller annen skole (eller universitetet i Oslo?)? Så lenge man blir der inne hele natta så utløser man jo ikke noen alarm.. noen som har prøvd?
Vis hele sitatet...
Her jeg bor hadde det gått helt fint, men jeg tipper de fleste skoler har alarm med bevegelsessensor.

Jeg har overnattet på en skole før, det var null stress å gjemme seg mens det ble låst. Det var ikke alarm hverken på døra eller inne der, men det er noen år siden.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Vil tro at vaktmester sjekker alle rom før dem stenger.
Vis hele sitatet...
Veldig mange bygg stenger ikkje på det viset. Dei stenger ved at ytterdørene låser seg. Dei som har adgangskort (tilsette, studenter også viare) treng ikkje bry seg om det.

I tillegg er det typisk inneligd vekterselskap som sjekker alle rom ein gong eller tre iløpet av natta. Kor grundige dei er vil variere med avtale og motivasjon.
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Dette er ganske bra tips. Jeg pleier å slå til politimenn når det blir sent på byen, blir alltid kjørt hjem, anbefales.
Vis hele sitatet...
Mulig du tøyser nå, men en natt på glattcelle er nå langt bedre enn fryse seg blå. Blitt tauet et par ganger i ungdommen og det er helt ok. De fjerner skolisser og belter og ligger på en myk madrass i et relativt godt og varmt rom og slipper ut når du nyktrer opp eller de blir lei av å ha deg der. Bonusen er sålenge du bare er overstadig og ikke har slått til en politimann eller laget faenskap så er du egentlig ikke i arrest i ordets rette betydning men det er vel forvaring det kalles "når er ikke er istand til å ivareta seg selv". Det betyr at bortsett fra skammen så er en natt på cella gratis. Og det vises ikke på politiattester eller stopper deg fra å få visum etc.

Så en failsafe kan med andre ord være å ta seg en real skjenk før en sovner. Da er man vel ingen innbruddstyv bare en forfyllet student, og kommer nå politiet så så får du gratis losji hos dem.
Sist endret av _abc_; 29. februar 2020 kl. 01:25.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Mulig du tøyser nå, men en natt på glattcelle er nå langt bedre enn fryse seg blå. Blitt tauet et par ganger i ungdommen og det er helt ok. De fjerner skolisser og belter og ligger på en myk madrass i et relativt godt og varmt rom og slipper ut når du nyktrer opp eller de blir lei av å ha deg der. Bonusen er sålenge du bare er overstadig og ikke har slått til en politimann eller laget faenskap så er du egentlig ikke i arrest i ordets rette betydning men det er vel forvaring det kalles "når er ikke er istand til å ivareta seg selv". Det betyr at bortsett fra skammen så er en natt på cella gratis. Og det vises ikke på politiattester eller stopper deg fra å få visum etc.

Så en failsafe kan med andre ord være å ta seg en real skjenk før en sovner. Da er man vel ingen innbruddstyv bare en forfyllet student, og kommer nå politiet så så får du gratis losji hos dem.
Vis hele sitatet...
mulig du kjente cella som varm og god pga alkohol?
bare vært på cella på 2 stasjoner, men husker jeg småfrøys hver gang, selv med klæra på under ullteppet de gir :/
dette er lena når det var stasjon der, og gjøvik.. litt for mange ganger..
Høres du som du var i et deluxe rom. Egne ulltepper.

Kan ikke huske at det var noe slikt der jeg sov. Eneste jeg kan huske er at jeg lå på en knallgul madrass med plast eller gummi overflate og det temmelig varmt og klamt å sove slik. Men dette var jo i ungdommen når en ikke skjønte egne begrensninger og trodde at shotting med sprit var en manndomssport og kraftøvelse. Etter andre runden med gratis losji lærte jeg å begrense meg. Så var nok noe tungnem selv også dengang da.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Høres du som du var i et deluxe rom. Egne ulltepper.

Kan ikke huske at det var noe slikt der jeg sov. Eneste jeg kan huske er at jeg lå på en knallgul madrass med plast eller gummi overflate og det temmelig varmt og klamt å sove slik.
Vis hele sitatet...
De gule madrassene der er ikke spesielt behagelige, det lille tynne teppet man får som ikke dekker halve kroppen engang er ikke så mye bedre, men etter en del alkohol så bryr man seg vel ikke særlig mye lenger
Har en kompis som på 90-tallet gikk friluftslinjen på Høgskolen i Telemark (Bø). I et helt studieår sov han i det skjulte på biblioteket og dusjet/vasket i garderobene for å spare penger til et år i villmarken i Canada.
Må huske at dette var på 90-tallet og teknologien er ikke som i dag hvor studenter har adgangskort og dørene har automatiske låser etc. Mener å huske at konseptet hans var å alltid sitte på biblioteket å lese på kvelden og sørge for at spesielt vindu var låst men lukket slik at ingen la merke til det når de stengte bibliotektet. Så krøp han inn, låste vinduet slik at ingen oppdaget det neste dag, og sov på en sofa.
Han gjorde dette et helt år uten å bli oppdaget.
Sitat av Augustus Vis innlegg
Har en kompis som på 90-tallet gikk friluftslinjen på Høgskolen i Telemark (Bø). I et helt studieår sov han i det skjulte på biblioteket og dusjet/vasket i garderobene for å spare penger til et år i villmarken i Canada.
Må huske at dette var på 90-tallet og teknologien er ikke som i dag hvor studenter har adgangskort og dørene har automatiske låser etc. Mener å huske at konseptet hans var å alltid sitte på biblioteket å lese på kvelden og sørge for at spesielt vindu var låst men lukket slik at ingen la merke til det når de stengte bibliotektet. Så krøp han inn, låste vinduet slik at ingen oppdaget det neste dag, og sov på en sofa.
Han gjorde dette et helt år uten å bli oppdaget.
Vis hele sitatet...
Hvem er det som kan være sint for det? Det er jo faen meg imponerende.
Sitat av Augustus Vis innlegg
Har en kompis som på 90-tallet gikk friluftslinjen på Høgskolen i Telemark (Bø). I et helt studieår sov han i det skjulte på biblioteket og dusjet/vasket i garderobene for å spare penger til et år i villmarken i Canada.
Må huske at dette var på 90-tallet og teknologien er ikke som i dag hvor studenter har adgangskort og dørene har automatiske låser etc. Mener å huske at konseptet hans var å alltid sitte på biblioteket å lese på kvelden og sørge for at spesielt vindu var låst men lukket slik at ingen la merke til det når de stengte bibliotektet. Så krøp han inn, låste vinduet slik at ingen oppdaget det neste dag, og sov på en sofa.
Han gjorde dette et helt år uten å bli oppdaget.
Vis hele sitatet...

Imponerende dedikert den fyren. Han fortjente virkelig året i villmarken i Canada. Og for noen morsommehistorier han har med seg for livet både fra Canada og fra Bø
Hva med kirker? Fine lange benker å sove på?
Sitat av BGh0stN0w Vis innlegg
Hva med kirker? Fine lange benker å sove på?
Vis hele sitatet...
Men det er vel kun på lørdager at Oslo domkirke er døgnåpent? Eller fins det andre kirker eller bygninger som er døgnåpne?

Må jo også helst være et sted det går ann å endre littegrann stilling uten å risikere å utløse noen alarm.. (men på den annen side hvis man utløser alarm så er det vel bare å løpe mot døren å låse opp å stikke, vekterne gjør vel ikke noe større deal ut av en utløst alarm og en åpen dør vel?)
Sitat av Entrappopp Vis innlegg
Men det er vel kun på lørdager at Oslo domkirke er døgnåpent? Eller fins det andre kirker eller bygninger som er døgnåpne?

Må jo også helst være et sted det går ann å endre littegrann stilling uten å risikere å utløse noen alarm.. (men på den annen side hvis man utløser alarm så er det vel bare å løpe mot døren å låse opp å stikke, vekterne gjør vel ikke noe større deal ut av en utløst alarm og en åpen dør vel?)
Vis hele sitatet...
Mange muligheter. Du kan vente til folk låser seg inn i boligblokker, gå ned i kjelleretasjen og legge deg f.eks. under trappa.

På visse hostell så er det vektere som går rundt, men du kan være heldig å få sove i fred i et oppholdsrom. Tror jeg sov 10-14 netter på en sofa i baren/oppholdsrommet på et hostell København. Betalte like mange netter da.

Noen utetoaletter har alarm som automatisk låser opp døra og fyrer på en alarm, andre har ikke.

Det finnes hytter og restplasser i skauen rundt Oslo.

Hva med å bo gratis mot å jobbe? Vet det finnes en fyr på airbnb.

Du kan også sjekke ut WOOFING.
Sist endret av tadada; 1. mars 2020 kl. 02:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg hadde heller frøset ihjel en politi, som skal være en grei måte å dø på, da kroppen til slutt gjør at du ikke fryser for å beskytte deg, da er det virkelig fare på ferd, det er tegnet på å komme seg innendørs. Men hos politiet har jeg blit nærmest voldtatt med to fingre, så neitakk jeg fryser heller. Er også nok av vanlige folk som ville tatt inn en blåfrossen person så lenge vedkomende er presantabel og ikke tydelig narkoman. Jeg har tatt folk inn her på den måten en gutt som var blå rundt øynene og helthvit av kulde, uten annet en takk og takk og tusen milioner takk liksom... Bare å lage varm suppe og kaffe med en gang. Skjnner ikkehvorfor ikkefolk hjelper hverandre.

s
BRAND ∞ STRONG
Har hørt flere gjøre det på IKEA. Tror det skjedde såpass mange ganger att de begynte å sjekke bedre.

Da kan du først spise (billig!) i restauranten før du rusler rundt på leting etter en møbel stil du føler deg hjemme i.
Kombinasjonen av kjempestore lokaler samt VELDIG mange gjemmesteder = VINN!

Gratis buss ifra Oslo sentrum.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har hørt flere gjøre det på IKEA.
Vis hele sitatet...
Har du snakket med noen som har gjort det, eller bare hørt at det skjer? Å gjemme seg på IKEA mens det låses tror jeg er lett, men jeg har null tro på at det ikke er bevegelsessensor koblet til alarm der.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av *pi Vis innlegg
Har du snakket med noen som har gjort det, eller bare hørt at det skjer? Å gjemme seg på IKEA mens det låses tror jeg er lett, men jeg har null tro på at det ikke er bevegelsessensor koblet til alarm der.
Vis hele sitatet...
Hvis du har 8000kvm med, i IKEA sitt tilfelle, VELDIG mange kriker og kroker så er det smartest å sikre inngangen. Er det ikke?

Det er jo heller ikke snakk en Gullsmed eller Urmaker. Sjeldent noen stikker ut om natta å bøffer sofa.
Hehe ja det hadde nesten vært litt kult å oppdaget at det var blitt slitasje og bruksmerker på senger sengetøy på ikea, og ennå kulere men en liten hilsen this bed was worn by .....
BRAND ∞ STRONG
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har hørt flere gjøre det på IKEA. Tror det skjedde såpass mange ganger att de begynte å sjekke bedre
Vis hele sitatet...
https://www.theguardian.com/business...rns-pranksters
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvis du har 8000kvm med, i IKEA sitt tilfelle, VELDIG mange kriker og kroker så er det smartest å sikre inngangen. Er det ikke?

Det er jo heller ikke snakk en Gullsmed eller Urmaker. Sjeldent noen stikker ut om natta å bøffer sofa.
Vis hele sitatet...
Nettopp pga alle krikene og krokene som gjør det umulig å sjekke lokalet, så hadde jeg trodd de hadde noen andre tiltak. Jeg har aldri jobbet et sted uten sånn alarm, og ingen av de stedene har vært gullsmeder eller andre steder med lett omsettelige verdier.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av *pi Vis innlegg
Nettopp pga alle krikene og krokene som gjør det umulig å sjekke lokalet, så hadde jeg trodd de hadde noen andre tiltak.
Vis hele sitatet...
..det er nettopp "krikene og krokene" som gjør det tungvindt med bevegelses sensor.

IKEA er laget omtrent sånn her:
Ett gigantisk lokale er delt opp i 5-6 mindre, stue, kjøkken osv.
Disse er igjen delt opp i veldig mange små Leilighets modeller.

Det er lite hensiktsmessig å sette opp sensorer i hver av disse.
I tillegg er de laget med tanke på fleksibilitet, slik at de lett kan lage andre utstillinger.
Og så er det, tenker jeg, noe med typen produkt og verdiene som ikke skulle tilsi et så altfor høyt sikrings nivå.
Ja, holder du deg inne i en sånn leilighet så burde du være safe. Ta med nattpotte
Sitat av Entrappopp Vis innlegg
Men det er vel kun på lørdager at Oslo domkirke er døgnåpent? Eller fins det andre kirker eller bygninger som er døgnåpne?
Vis hele sitatet...
Paulus kirke på Grünerløkka er nattåpen frem til påske. Jeg kan ikke forstå annet enn at det må være mye bedre enn å gjemme seg et sted eller overnatte i politiets varetekt.
As seen on CCTV
Dirt Chamber's Avatar
Har tidligere sovet i gamle tilfluktsrom om jeg ikke har kommet meg hjem av forskjellige grunner. Spesielt ett som er tilknyttet t-banen. I dag er de fleste av disse stengt av, men det er fremdeles mange kriker og kroker å gjøre av seg.
Sist endret av Dirt Chamber; 1. mars 2020 kl. 13:24.