Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2023
Kokain for 2,7 milliarder opp i flammer

Justisminister Emilie Enger Mehl (Sp) deler Kripos-sjefens uro:
Vi må gå til knallhard kamp mot organisert kriminalitet og narkotikaimport.
Vis hele sitatet...
Utenlandske nettverk og norske nettverk som opererer fra utlandet, er en av de største truslene mot Norge når det gjelder kriminalitet, sier Kristin Kvigne.
Vis hele sitatet...
Hun mener Kripos og Økokrim må styrkes, samtidig som tollvesenet bør få mer ressurser og kompetansen i politidistriktene styrkes.
Vis hele sitatet...
Det vil styrke de organiserte miljøene betraktelig, hvis de har inntjening fra å være transittland for narkotika. Da må vi møte den kriminaliteten med mer kraft fra politiets side, sier Kristin Kvigne.
Vis hele sitatet...
Det som bekymrer meg, er det store illegale markedet, den svarte økonomien og voldskriminalitet som følger med narkotika og organisert kriminalitet, sier Mehl.
Vis hele sitatet...
Hun er også betenkt over at flere unge oppgir å ha prøvd kokain.
Vis hele sitatet...
Narkotika kan gjøre enorm skade på folk sine liv. Det kan føre til at ungdom som blir rusavhengige, faller utenfor og får hele livet ødelagt, sier statsråden.
Vis hele sitatet...
Hun forteller at hun i enkelte ungdomsmiljøet hører det sprer seg en oppfatning om at Norge er på vei mot en liberalisering i narkotikapolitikken.
Vis hele sitatet...
Det er det ikke grunnlag for. En regjering med Ap og Sp kommer ikke til å gjøre narkotika lovlig i Norge på noen som helst måte, sier Emilie Enger Mehl.
Vis hele sitatet...

da er det bare å slutte å holde motet oppe kjære freakere, for det kommer ikke til å skje :’(
Artikkelen du viser til omhandler jo kokain – det har aldri vært håp/snakk om legalisering av kokain i Norge.

Når det gjelder avkriminalisering derimot, så har vi støtte fra Rødt, SV, MDG, Venstre og Høyre, som utgjorde 44 % av Stortinget når det ble stemt over rusreformen.

Jeg kan forøvrig nevne at både MDG og Venstre støtter legalisering av cannabis.
Husk å bruk stemmeretten deres, folkens!
Det er stortingsvalg om to år, og alt tyder på at Høyre, (som frontet rusreformen, ble stemt ned av AP) kommer til å vinne. Ikke at jeg troa på noen legalisering likevel. Vi får se, om fem eller ti år, om statistikk fra f. Eks. Tyskland som vel akkurat legaliserte, peker riktig vei så kan det vel skje ting. Det er merkelig hvordan politikere som har vært i debatter siden ungdommen ikke klarer å se selv at de ikke sitter på et eneste godt argument for politikken de fører.
Sitat av engangsbruk420 Vis innlegg
Når det gjelder avkriminalisering derimot, så har vi støtte fra Rødt, SV, MDG, Venstre og Høyre, som utgjorde 44 % av Stortinget når det ble stemt over rusreformen.
Vis hele sitatet...
Med tanke på at det kun kreves 50 % for en lovendring, så er 44 % en god del. Arbeiderpartiet (største partiet som stemte imot) har mistet mye popularitet siden forrige stortingsvalg og gjør dårlig i meningsmålingene. Det er derfor ikke usannsynlig at det vil bli flertall for avkriminalisering etter Stortingsvalget 2025. Hold håpet oppe!
Bolivia, Peru eller Colombia er alle land i Sør Amerika som ville vært blant verdens rikeste mtp alle ressursersene de produserer og mennesker i alle land i hele verden klør seg i fingra for å få snusen av. Legaliser alt! Da blir det makt skifte eller. Når STATEN er kartellet.
Jeg liker de avatarene du bruker om dagen, TS.

Senterpartiet hadde jo denne muligheten til å vise hva de hva god for. Tror veldig mange som stemte SP ved forrige stortingsvalg angrer bittert idag og vil ikke gjøre den samme feilen igjen (uavhengig av ruspolitikken deres).

Ellers har jeg egentlig ikke merket noe særlig til hvilket parti(er) som har regjert de siste 15 årene i mitt voksenliv. Tviler på det blir noe særlig merkbart de neste 15 årene heller, foruten veldige små forandringer som knapt er merkbart.
Det er ikke håp for legalisering pga EØS-avtalen heller. EU krever at salg er forbudt.
Dette har medført at Tyskland kun legaliserer bruk og besittelse og produksjons/slagsleddet slik som også var planen
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Det er ikke håp for legalisering pga EØS-avtalen heller. EU krever at salg er forbudt.
Dette har medført at Tyskland kun legaliserer bruk og besittelse og produksjons/slagsleddet slik som også var planen
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke noe om politikk, men at Tyskland legaliserer, det kan vel ha innvirkninger på EU?

Hvordan opererer coffeshops i Amsterdam egentlig da? Nederland er jo i EU
Sist endret av Spaceman; 26. august 2023 kl. 20:31.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
De som vil ha rusreform kan svekke AP for de er problemet i Norge
GLEDESSPREDER
Trådstarter
Sitat av engangsbruk420 Vis innlegg
Hold håpet oppe!
Vis hele sitatet...
Folk har holdt håpet oppe i flere tiår med lite til gjengjeld. Det trengs drøyere tiltak til verks...
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Jeg kan ikke noe om politikk, men at Tyskland legaliserer, det kan vel ha innvirkninger på EU?

Hvordan opererer coffeshops i Amsterdam egentlig da? Nederland er jo i EU
Vis hele sitatet...
Altså dette er litt mer nyansert enn som så og vi må skille med mellom de jure og de facto her.

Men ja, EU krever at salg for profitt skal være forbudt ved lov.
Coffeeshop systemet i Nederland eksisterer fordi man ikke velger å håndheve lovene så slavisk som det står på boka.

Det vil komme et praktisk løsning etterhvert i Tyskland, men dette har vist seg å ikke være så rett frem som man først hadde håpet på.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Det er stortingsvalg om to år, og alt tyder på at Høyre, (som frontet rusreformen, ble stemt ned av AP) kommer til å vinne. Ikke at jeg troa på noen legalisering likevel. Vi får se, om fem eller ti år, om statistikk fra f. Eks. Tyskland som vel akkurat legaliserte, peker riktig vei så kan det vel skje ting. Det er merkelig hvordan politikere som har vært i debatter siden ungdommen ikke klarer å se selv at de ikke sitter på et eneste godt argument for politikken de fører.
Vis hele sitatet...
Og Sp, og KrF, og Frp. Ap er definitivt horribelt bakstreverske, men de andre har akkurat samme holdningen på denne fronten. Etter imponerende mageplask har både Ap og Sp greid å gjøre seg selv irrelevante, så det kan jo håpes ting skjer fortere enn det, også.
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Kokain for 2,7 milliarder opp i flammer












da er det bare å slutte å holde motet oppe kjære freakere, for det kommer ikke til å skje :’(
Vis hele sitatet...
Håper dem snart legaliserer heroin
Sist endret av heiogenhå; 27. august 2023 kl. 16:42.
Sitat av heiogenhå Vis innlegg
Håper dem snart legaliserer heroin
Vis hele sitatet...
Håper de snart implementerer denne heroin utdelingen inn i ordinært LAR slik at enda flere kan få lovlig heroin, gratis.

Artikkel fra tidligere denne måneden:
Fornøyde pasienter i heroinassistert behandling
-Økt livskvalitet i hverdagen, tillitt til de ansatte og mer bruk av psykososiale tilleggstjenester, er hva vi fant i den første studien om heroinassistert behandling (HAB) i Norge.

https://oslo-universitetssykehus.no/...ert-behandling
Omtrent halvparten av partiene i Oslo støtter en lokal rusreform, hvor høyre er den største pådriveren. MDG som er det tredje største partiet i Oslo ønsker legalisering av cannabis. Å kjempe for denne saken har blitt stuerent, vi har kommet LANGT!

På ingen måte noe å miste håpet av.
HØR! HØR! Dette er ikke tiden for å gi opp.
Håper ingen stemmer et parti kun på grunn av ruspolitikken dems.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Håper ingen stemmer et parti kun på grunn av ruspolitikken dems.
Vis hele sitatet...
Når rus er alt for enkelte så fortstår jeg at folk kan stemme etter det.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Håper ingen stemmer et parti kun på grunn av ruspolitikken dems.
Vis hele sitatet...
Rusforebygging og rusomsorg er en utrolig viktig og undervurdert del av folkehelsa. Rusproblematikk i alle former koster samfunnet utrolig mye i form av tapt arbeidskraft, utenforskap, psykiatri, politi/kriminalomsorg og ikke minst personlig lidelse.

Jeg velger ikke parti bare på grunn av ruspolitikk men det kan fort vippe vekten hvis jeg er i tvil.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Håper ingen stemmer et parti kun på grunn av ruspolitikken dems.
Vis hele sitatet...
Tja, når folk lager et parti basert kunn på bomrpisen så synes jeg legalisering er helt legitim grunn å stemme for
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Tja, når folk lager et parti basert kunn på bomrpisen så synes jeg legalisering er helt legitim grunn å stemme for
Vis hele sitatet...
Joda, men så er ingen politikere helt gode heller da. Oss vanlige mennesker derimot.

Sitat av Cheese Vis innlegg
Rusforebygging og rusomsorg er en utrolig viktig og undervurdert del av folkehelsa. Rusproblematikk i alle former koster samfunnet utrolig mye i form av tapt arbeidskraft, utenforskap, psykiatri, politi/kriminalomsorg og ikke minst personlig lidelse.

Jeg velger ikke parti bare på grunn av ruspolitikk men det kan fort vippe vekten hvis jeg er i tvil.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig der. Men i et tidligere liv så opplevde jeg at de som stemte partier med legalisering som et programpunkt ofte til stor grad var helt på bærtur og ga faen i all annen politikk.
Sist endret av IW2022; 27. august 2023 kl. 20:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Håper ingen stemmer et parti kun på grunn av ruspolitikken dems.
Vis hele sitatet...
Da er du litt naiv.