Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 3948
Hei, var i en situasjon i går som gjorde at jeg fikk lyst til å flytte fortest mulig. La så inn bud på ei leilighet, og etter en natts søvn har jeg innsett at jeg forhastet meg og at det ikke er riktig leilighet for meg. Ble oppringt av megler i dag som sa at selger ville godta budet mitt og deretter ble jeg ringt opp av bank for finansiering. Virker nesten som det vil gå igjennom, men angrer. Hvilke rettigheter har jeg?
Gratulerer med ny leilighet!
Legg den ut for salg fort som faen. Eventuelt ha en innflytningsfest først. Ikke be Mozzie bare! Lmao
Bud er bindene og så lenge ingen byr over deg/selger aksepterer annet bud så er du forpliktet til å kjøpe leiligheten eller betale de ekstra utgiftene ny visning og evn salg til lavere pris til noen andre koster.
Kan jeg skylde på at jeg er psykisk syk og har Autisme? Jeg tenkte ikke klart
Det er da kjempe spennende med et nytt sted å bo og det må da ha vært mange ting som gjorde at du likte den.

For å få lov til å by på en leilighet så må du signere med bank id og du må ha vært i kontakt med en megler. Hvor rusa har du vært egentlig?
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Det er da kjempe spennende med et nytt sted å bo og det må da ha vært mange ting som gjorde at du likte den.

For å få lov til å by på en leilighet så må du signere med bank id og du må ha vært i kontakt med en megler. Hvor rusa har du vært egentlig?
Vis hele sitatet...
Ja, er jo spennende og jeg likte hovedsakelig beliggenheten. Men selve leiligheten ser jeg nå har sine mangler. Bl.a ikke soverom som gjør at jeg må ha dobbeltsenga i stua og dermed ikke har plass til andre ting som seksjonen min og kanskje tv benken. Grunnen til at jeg vil flytte er fordi jeg har hatt det dårlig mens jeg bor her jeg bor og har dårlige minner + en venn jeg har kommet på kant med som er nabo, bare orker ikke det stresset mer.

Var faktisk ikke rusa i det hele tatt, eneste jeg tar er medisinen min og paralgin forte av og til. Trodde man kunne trekke seg, men ser nå ut til at jeg har en dårlig sak
Lag deg en sovehems
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Lag deg en sovehems
Vis hele sitatet...
Det går ikke, er leilighet ovenfor
Prøv å snakke med banken din og kanskje de vil hjelpe deg med å løse det med megler om du forklarer situasjonen din. Du har ko nylig flere tråder som handler om antipsykotika, så den situasjonen kan jo kanskje brukes som et slags forsvar for å få banken på laget?
Sitat av i_et_nøtteskall Vis innlegg
Prøv å snakke med banken din og kanskje de vil hjelpe deg med å løse det med megler om du forklarer situasjonen din. Du har ko nylig flere tråder som handler om antipsykotika, så den situasjonen kan jo kanskje brukes som et slags forsvar for å få banken på laget?
Vis hele sitatet...
Snakket med pappa tidligere i dag, han skal ringe megler i morgen. Men blir vel vanskelig å få selger med på laget så må kanskje snakke med han og. Det stemmer, er syk så håper de kan ha forståelse for at da har man ikke kontroll. Står fast på Antipsykotika og har autisme diagnose
Sist endret av AllHourCymbals; 20. juli 2023 kl. 18:03.
Uvaksinert 👍
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Kan jeg skylde på at jeg er psykisk syk og har Autisme? Jeg tenkte ikke klart
Vis hele sitatet...
Ja, du kan faktisk det. Men skal litt til.

En avtale inngått i psykose er f.eks ikke gyldig.
Sist endret av daffe; 20. juli 2023 kl. 18:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av daffe Vis innlegg
Ja, du kan faktisk det. Men skal litt til.

En avtale inngått i psykose er f.eks ikke gyldig.
Vis hele sitatet...
Okei, hvordan beviser jeg dette og legger det fram?
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Det går ikke, er leilighet ovenfor
Vis hele sitatet...
Det skjønte jeg jo, men hvis det er normal takhøyde så bør det jo være mulig å heve senga opp mot taket så slipper du at senga tar opp all plassen i stua.
Hvis ikke du er 2m høy da
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Det skjønte jeg jo, men hvis det er normal takhøyde så bør det jo være mulig å heve senga opp mot taket så slipper du at senga tar opp all plassen i stua.
Hvis ikke du er 2m høy da
Vis hele sitatet...
Mulig det går ja, kan vurdere det
Uvaksinert 👍
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Okei, hvordan beviser jeg dette og legger det fram?
Vis hele sitatet...
Legge frem det du har av papirer/diagnose? Kontakte advokat eller høre om psykologen din kan hjelpe deg?
Sitat av daffe Vis innlegg
Legge frem det du har av papirer/diagnose? Kontakte advokat eller høre om psykologen din kan hjelpe deg?
Vis hele sitatet...
Okei takk
Sku ønske jeg hadde en diagnose som fraskrev meg ansvar for dårlige beslutninger
Sist endret av iiconanii; 20. juli 2023 kl. 19:38.
Håpere du slipper å betale erstatning fordi salget gikk i fisk da.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Okei, hvordan beviser jeg dette og legger det fram?
Vis hele sitatet...
Hvis du skal bevise det må det nesten ha skjedd. Det gjorde ikke det, du forhastet og ombestemte deg.

I utgangspunktet er du ansvarlig, hva med å være ærlig og si det samme som her?
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvis du skal bevise det må det nesten ha skjedd. Det gjorde ikke det, du forhastet og ombestemte deg.

I utgangspunktet er du ansvarlig, hva med å være ærlig og si det samme som her?
Vis hele sitatet...
At hva har skjedd? Er jo psykisk syk og har autisme lurte bare på hvordan jeg skal gå frem med det. Er jo pga sykdommen at jeg gjør slike ting. Jeg er ærlig
Vær litt grei a folkens.

Bare fortell det du sier her til megler eller få faren din til å hjelpe deg hvis du syns det er vanskelig. Enten er det er smutthull eller så kanskje de ser situasjonen din og er grei. Jeg hadde ikke tvunget deg til å kjøpe når du sier det du sier her. Uansett så ruller ballen og det er bare håpe på en løsning. Hvis ikke så har du ny leilighet som du kan selge eller bo i. Everything happens for a reason.
Husk det er ikke å lett å si til melger du har har dine sykdommer, dette må bevises og må bevises av psykiatere og div. lang runde man må igjennom fra innleggelse må også mulig til. Ellers ville alle sagt de var syke når de ikke ville inngå avtale man har inngått.

Husk også om fører denne balle videre med at du var psykostisk når du la inn bud at du mulig mister formyndere over egen økonmi om dette ville vært tilfelle at du var psykostisk, dvs mister retten til egen økonimi etc
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Husk det er ikke å lett å si til melger du har har dine sykdommer, dette må bevises og må bevises av psykiatere og div. lang runde man må igjennom fra innleggelse må også mulig til. Ellers ville alle sagt de var syke når de ikke ville inngå avtale man har inngått.
Vis hele sitatet...
TS har helt sikkert en epikrise med diagnoser på som lett kan hentes ut på helsenorge appen. Slapp av
Sitat av Astro Man Vis innlegg
TS har helt sikkert en epikrise med diagnoser på som lett kan hentes ut på helsenorge appen. Slapp av
Vis hele sitatet...
ikke vondt ment det jeg skrev, kun fortelle at dette ikke er så lett å si en er syk. slik tar tid for bevise en syk
Han har autisme diagnose sier han. Dvs at han har brukt tid på å "bevise" det fra før. Nå kan han bare printe ut epikrisen. Trenger ikke ta en ny utredning hver gang du skal si du har en diagnose.
Takk for gode innspill Astro Man, og RapTouR. Jeg kan be om utskrift av diagnosen hos Dps. Håper pappa får ordnet det, han er regnskapsfører for det borettslaget jeg har lagt inn bud hos så han skal si til styret at jeg ikke skal godkjennes som kjøper
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Han har autisme diagnose sier han. Dvs at han har brukt tid på å "bevise" det fra før. Nå kan han bare printe ut epikrisen. Trenger ikke ta en ny utredning hver gang du skal si du har en diagnose.
Vis hele sitatet...

ikke for være slem, men austime gir ikke at man er psykotisk i kjøpsøyeblikk alene. Det skal mye til for man kommer unna kjøpet, men først må han ta kontakt med megler og forklare, mulig man er heldig å slipper billig unna, men stor fare man må stå for ny runde med boligsalg som fort koster 200 løk om ikke mer. Beste han forklarer alt om helsen og håper på det beste utfallet
Det du skriver i første setning har jeg heller ikke sagt. Resten av det du skriver er basically det samme jeg skrev.

Tror vi er ganske enige her.

Lykke til TS
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det du skriver i første setning har jeg heller ikke sagt. Resten av det du skriver er basically det samme jeg skrev.

Tror vi er ganske enige her.

Lykke til TS
Vis hele sitatet...
Takk Astro Man

Hvor mye er 200 løk?
Sist endret av AllHourCymbals; 20. juli 2023 kl. 21:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
200.000.

Men ikke tenk på det nå. Først må vi satse på at det løser seg.
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Takk Astro Man

Hvor mye er 200 løk?
Vis hele sitatet...
løk er gammelt utrykk for 1000kr ikke for være slem med deg, men snakk med megler å legg frem sakem som den er og ta den derfra. lykke til
Huff ja

Sitat av RapTouR Vis innlegg
løk er gammelt utrykk for 1000kr ikke for være slem med deg, men snakk med megler å legg frem sakem som den er og ta den derfra. lykke til
Vis hele sitatet...
Takk
Sist endret av AllHourCymbals; 20. juli 2023 kl. 21:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Kan jeg skylde på at jeg er psykisk syk og har Autisme? Jeg tenkte ikke klart
Vis hele sitatet...
Ved «alvorlig sinnslidelse» kan du trekke budet. Dersom det er årsakssammenheng mellom lidelsen og at du la inn et bud.

Fra Høyesterett:
«Den grunnleggende forutsetning for å fastslå ugyldighet er således at vedkommende hadde en alvorlig sinnslidelse på tidspunktet for transaksjonen. Det må dessuten foreligge en årsakssammenheng mellom lidelsen og disposisjonen.»
Sist endret av iColdman; 21. juli 2023 kl. 09:30.
Autisme er ikke en alvorlig sinnslidelse i denne sammenheng.
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Takk for gode innspill Astro Man, og RapTouR. Jeg kan be om utskrift av diagnosen hos Dps. Håper pappa får ordnet det, han er regnskapsfører for det borettslaget jeg har lagt inn bud hos så han skal si til styret at jeg ikke skal godkjennes som kjøper
Vis hele sitatet...
At borettslaget ikke godkjenner deg som ny andelseier er ikke det samme som å få kjøpet hevet. Du vil fortsatt ha ansvar for resalg av boligen. Så å gå den veien vil antagelig bare gjør vondt værre, da du vil ha ansvar for en bolig du ikke kan bo i.
Lag deg en sovehems
Vis hele sitatet...
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Det går ikke, er leilighet ovenfor
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Joda, det går helt fint. Du kan lage deg enten en murphy seng, som er en seng som slåes ut fra veggen - ser ut som et skap bare. Den bygger ut bare litt mer enn madrass og sengebunn. Kan være horisontal eller vertikal.

Eller du kan lage en heve seng. Når du ikke bruker sengen så hever du sengen opp under taket. Kan gjøres mekanisk eller automatisk ved å bare trykke på en knapp. Fordelen er at du frigjør plass og kan ha feks sofe eller spisebord under. Ikke trenger du re opp sengen heller. Bare heis opp når du våkner. Søk opp feks Euroloft også vet jeg at jeg har sett DIY versjoner av euroloft så du finner sikkert tegninger til noe slikt. Eller du kan bare lage den helt som du vil.

Sitat av iiconanii Vis innlegg
Sku ønske jeg hadde en diagnose som fraskrev meg ansvar for dårlige beslutninger
Vis hele sitatet...
Javel? Folk flest lærer av dårlig valg, en med diagnose tar gjerne dårlige valg på løpende bånd. Og diagnosene medfører gjerne en hel del utover det å ta dårlige valg.

I sum, du tenkte deg neppe godt om før du postet.

Ei jeg kjenner blåste hele arven på et dårlig bilkjøp fordi hun var manisk. Kjipeste var jo at hun ikke engang har lappen og har angst for å kjøre bil. Hun fikk fikset bilen og solgt den med tap men arven var vekk i prosessen.

Selv om hun ikke kjøper luksus suv hver eneste dag, så har jo diagnosen og all dritten den fører med seg, som hun må slite med hver dag. Hadde hun hatt ressurspersoner rundt seg så hadde hun kunnet kommet unna handelen fordi hun var manisk, men hun viste ikke om det. Fordi hun er kronisk psyk. Hver dag. Fra morgen til kveld.
Sist endret av _abc_; 21. juli 2023 kl. 12:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Joda, det går helt fint. Du kan lage deg enten en murphy seng, som er en seng som slåes ut fra veggen - ser ut som et skap bare. Den bygger ut bare litt mer enn madrass og sengebunn. Kan være horisontal eller vertikal.

Eller du kan lage en heve seng. Når du ikke bruker sengen så hever du sengen opp under taket. Kan gjøres mekanisk eller automatisk ved å bare trykke på en knapp. Fordelen er at du frigjør plass og kan ha feks sofe eller spisebord under. Ikke trenger du re opp sengen heller. Bare heis opp når du våkner. Søk opp feks Euroloft også vet jeg at jeg har sett DIY versjoner av euroloft så du finner sikkert tegninger til noe slikt. Eller du kan bare lage den helt som du vil.



Javel? Folk flest lærer av dårlig valg, en med diagnose tar gjerne dårlige valg på løpende bånd. Og diagnosene medfører gjerne en hel del utover det å ta dårlige valg.

I sum, du tenkte deg neppe godt om før du postet.

Ei jeg kjenner blåste hele arven på et dårlig bilkjøp fordi hun var manisk. Kjipeste var jo at hun ikke engang har lappen og har angst for å kjøre bil. Hun fikk fikset bilen og solgt den med tap men arven var vekk i prosessen.

Selv om hun ikke kjøper luksus suv hver eneste dag, så har jo diagnosen og all dritten den fører med seg, som hun må slite med hver dag. Hadde hun hatt ressurspersoner rundt seg så hadde hun kunnet kommet unna handelen fordi hun var manisk, men hun viste ikke om det. Fordi hun er kronisk psyk. Hver dag. Fra morgen til kveld.
Vis hele sitatet...
. Det finnes et alternativ og det heter verge.
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Kan jeg skylde på at jeg er psykisk syk og har Autisme? Jeg tenkte ikke klart
Vis hele sitatet...
Vet ikke, men da må du regne med det blir vanskeligere å få kjøpt senere kanskje. Skal du bruke autisme som en unnskyldning kan jeg lett se for meg at det også kan bli brukt mot deg.
Som mozzie sa, gratulerer med leilighet! Det er deilig å eie

Til neste gang og til andre som gir inn bud man ikke tenker over. Du KAN sende forbehold på bud

For eks

Med forbehold om finansiering
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Hei, var i en situasjon i går som gjorde at jeg fikk lyst til å flytte fortest mulig. La så inn bud på ei leilighet, og etter en natts søvn har jeg innsett at jeg forhastet meg og at det ikke er riktig leilighet for meg. Ble oppringt av megler i dag som sa at selger ville godta budet mitt og deretter ble jeg ringt opp av bank for finansiering. Virker nesten som det vil gå igjennom, men angrer. Hvilke rettigheter har jeg?
Vis hele sitatet...
Hva var egentlig den situasjonen?
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hva var egentlig den situasjonen?
Vis hele sitatet...
På kant med en venn og nabo pluss at jeg ikke har har hatt det bra mens jeg har bodd her jeg bor, så ville prøve noe nytt. Men nå kan jeg informere om at det nesten helt sikkert løser seg, da pappa snakket med megleren som sa at det skal gå i orden. I tillegg har banken avslått finansieringen i følge megler så da stopper det der uansett. Må si jeg er lettet! Tusen takk til alle for gode råd det hjalp veldig på. Nå har jeg lært til neste gang. Tror uansett jeg blir boende her en stund, da det også blir vanskelig for meg å få finansiering til å kjøpe ny bolig, må vel isåfall selge først
Sitat av Dough Vis innlegg
. Det finnes et alternativ og det heter verge.
Vis hele sitatet...
Det er lett for deg å si - hun følte jo ikke hun trengte verge. Hun var jo manisk.

Utover verge er det også slik at at maniske kan få hevet kjøp gjort i manisk tilstand fordi de ikke er tilregnelige i kontraktsøyblikk eller noe slikt. Men hun viste jo ikke om det heller.

Idag har hun verge og klarer seg brukbart. Men livet hennes vil jo for alltid være oppturer og nedturer bokstavelig talt. Og den arven hun sølte bort som kunne gjort hverdagen hennes enklere er jo vekk. Så hun er blitt en av de i statistikken. En av de fattige.
Da fikk jeg melding av megleren om at budet er avslått
Har verge selv, når det er frivillig er det ganske chill ass. Klarer ikke å betale regninger selv, så er deilig å ha en på teamet som hjelper meg med sånne ting
Når det er frivillig så kan man si det opp når man vil og man er i stor grad i kontroll selv. Men han hjelper til å holde igjen når jeg har en episode og har lyst til å bruke opp alle pengene jeg har.

Virker som at det er noe du kanskje skulle vurdert? Da er det begrenset med tull man klarer å sette i gang selv, og man har noen til å hjelpe til med å rydde opp hvis det skulle skjære seg.
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Da fikk jeg melding av megleren om at budet er avslått
Vis hele sitatet...
Grattis!
For nysgjerrigheten skyld: var budet ditt mye over takst
Sitat av folablakken Vis innlegg
Grattis!
For nysgjerrigheten skyld: var budet ditt mye over takst
Vis hele sitatet...
Det var på takst
Kan dette gi deg vansker med å få finansiering når du endelig finner ut at du faktisk vil flytte?
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Kan dette gi deg vansker med å få finansiering når du endelig finner ut at du faktisk vil flytte?
Vis hele sitatet...
Her er det megleren som har et problem. Hvis du ikke har finansieringsbevis så er megleren pliktig å sjekke finansiering før budet kan aksepteres. Så her var nok TS på trygg grunn sånn jeg ser det.