Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1183
Har lenge tenkt på det med hvor grensen starter. Er det opiater, psykedelia, hasj?

I min tilfelle så startert alt uka jeg fylte 16, prøvde hasj, alkohol og lsd. Ble fort hekta på hasj og har ikke slutta siden da. Samme året så prøvde jeg mdma og sopp.

Jeg ble også hekta på psykedelia, det var syre 1 gang i måneden til August, så siden sopp sesongen startert så plukket jeg nokk til å holde ut vinteren.

Året jeg fylte 17 er da jeg gikk for langt, trur jeg. Prøvde dmt, ketamin, kokain, amfetamin, 2cb, tokk mdma og syre ilag. Kjøpte "lsd", men endte opp å være n-bomb, jeg mixet syre og alkohol, jeg mixet mdma og alkohol. Jeg mixet hasj, alkohol og sopp. Utallige rusmixer. Var rusa på noe annet en hasj minst en gang i uka.
Tokk doser som enkelt kunne ha forvandlet meg til en grønnsak, 30g flein på en gang, 2500ug syre på en gang.

Men helt siden jeg fylte 18 så har jeg ikke gjort så mye annet enn å bare røyke en nattings kver dag og ut på byen max 2 gang i måneden. Sonn har det vert i snart 2 år, plukker fortsatt sopp når den er i sesong, er mer som en hobby enn å sikkre meg rus. Har trippet 4 gang siden jeg fylte 18

Jeg lærer av konsekvenser, men problemet var at jeg aldri hadde noe konsekvenser av rus, endte aldri på sykehuset, hadde aldri dårlige dager etter mdma. Har ikke vert involvert med politiet osv.

Jeg føler ikke at den tiden har levnet igjen noen permanente skader, hjernen min fungerer fortsatt raskt og kroppen min er i form.

Gikk jeg for langt?

Har også gjerne lyst til å høre din rus historie, og om den har levnet igjen noen permanente merker.
Sist endret av olaba; 2. mai 2023 kl. 01:28. Grunn: Gikk jeg for langt?
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg begynte å drikke som 12-13 åring, røyke hasj som 13-14 åring og innen jeg hadde fylt 15 hadde jeg prøvd det meste. Amfetamin, kokain, mdma, benzo osv. Det hadde vel gått for langt allerede da, men jeg begynte ikke å bruke andre stoffer en hasj regelmessig før jeg var rundt 18. Jeg er 22 år nå og røyker ikke hasj lenger, men det skal mye til for at jeg greier å dra på byen eller drikke generelt uten at jeg kjøper meg en grammer med cola. Jeg tar også forskjellige benzoer regelmessig dessverre. Ønsker å kutte ut alt av rus egentlig og greie å ta meg et par enheter med alkohol uten at jeg ender opp med halvveis grøftefyll og sår nese dagen etter. Skakke være lett!

Men bare du kan vel vite om det gikk for langt? Om du enda føler deg pigg i toppen og helsa er på plass kunne det jo gått mye værre så klart. Men for min del er det denne skammen som er værst, skammen jeg føler hver gang jeg kjøper det grammet med cola, det brettet med xanax osv. Tanken på det å ruse seg er jo ofte nesten bedre enn selve rusen.
ت
olaba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg begynte å drikke som 12-13 åring, røyke hasj som 13-14 åring og innen jeg hadde fylt 15 hadde jeg prøvd det meste. Amfetamin, kokain, mdma, benzo osv. Det hadde vel gått for langt allerede da, men jeg begynte ikke å bruke andre stoffer en hasj regelmessig før jeg var rundt 18. Jeg er 22 år nå og røyker ikke hasj lenger, men det skal mye til for at jeg greier å dra på byen eller drikke generelt uten at jeg kjøper meg en grammer med cola. Jeg tar også forskjellige benzoer regelmessig dessverre. Ønsker å kutte ut alt av rus egentlig og greie å ta meg et par enheter med alkohol uten at jeg ender opp med halvveis grøftefyll og sår nese dagen etter. Skakke være lett!

Men bare du kan vel vite om det gikk for langt? Om du enda føler deg pigg i toppen og helsa er på plass kunne det jo gått mye værre så klart. Men for min del er det denne skammen som er værst, skammen jeg føler hver gang jeg kjøper det grammet med cola, det brettet med xanax osv. Tanken på det å ruse seg er jo ofte nesten bedre enn selve rusen.
Vis hele sitatet...
Det å slutte rus er jækla vanskelig, har selv lyst til å slutte å røyke hasj. Men det som fikk meg til å slutte å ta rus som kan ha konsekvenser på liv og død var moren min. Bare tanken av å levne ho aleina var forferdelig nokk til å ta litt mer vare på meg selv.

Vet ikke om det kunne ha hjulpet, men prøv å sette deg selv i skoan til noen som virkelig bryr seg om deg neste gang du handler. Hva hadde dem tenkt om det var en dag der du hadde for mye cola og endte opp i grava? Vi gjør jo det mot oss selv uten å tenke på de som virkelig er der for oss, de som bryr seg om oss.
Sist endret av olaba; 2. mai 2023 kl. 02:49.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å gå for langt etter min mening er når man begynner med en av disse tingene:
  • Sprøyter
  • Amfetamin / Metamfetamin
  • A eller B preparater

Utenom dette, så synes jeg også det er å gå for langt å regelmessig ta noe som helst i en alder av 16.
Er man 18 og oppover så burde det gå fint å røyke weed i helgene, det ser jeg ingenting galt med. Det er ihvertfall mye bedre en å drikke seg blackout dritings. Når det kommer til MDMA, så er det forsåvidt greit å gjøre en gang i blandt. Men de fleste ungdommer har jo ikke evne til å google seg frem til hvordan dette gjøres ansvarlig..
Anonym bruker
"Tjukk Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du snakker sant når du skriver at du tok 30 gram flein og 2500 ug ved en annen anledning, tror jeg flere enn meg er nysgjerrig på å høre hvordan det var. For det høres ut som et helt idiotisk valg, nekter å tro på at det var 2 hyggelige turer.
Anonym bruker
"Rik Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Saken er som oftest at man ikke skjønner at det har gått for langt før man er ute av det.
Hvor går grensa? Umulig med ett standard svar. Jeg trodde grensa gikk ved heroin, jeg røyka hasj hver dag og så ikke problemet med det.
Spol fremover mange år og diverse omstendigheter tvang meg til å slutte, og når hodet klarna opp og jeg begynte å føle meg levende og få igang livet skikkelig da skjønte jeg at det jeg trodde var helt harmløs hasjrøyking og kveldskos hadde gått altfor langt.
Jeg følte ikke mens jeg røyka at det holdt meg igjen på noen måte eller påvirka negativt, jeg trodde bare det var verden som var kjip og vanskelig men jeg tok feil. Det var hasjen som gjorde at jeg hadde det kjipt og vanskelig og jeg vokste mere personlig og fikk mer fremgang i livet ila de to første åra som nykter enn på 15-20 år som stoner.
Anonym bruker
"Rik Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og ja du gikk for langt med de dosene syre og sopp og er heldig du ikke er grønnsak. Eller kanskje du er men ikke skjønner det sjøl

Hjernen får man bare en av så ta bedre vare på den
Min grense er heroin, amfetamin, ghb og piller. Men grensene man setter for seg selv er lett å dytte foran seg selv..
Jeg hadde ikke de samme grensene når jeg var i tidlig tenårene og var mer åpen for opplevelser. Men etter å ha sett og opplevd mer har jeg gjort meg opp en mening i voksen alder.

Når jeg var 17 år ble jeg lurt av en "venn" og en eldre kar. Jeg satt i stua til denne eldre karen og spilte FIFA mens de gikk i et annet rom. Jeg hørte de sniffa, jeg hadde aldri gjort det og satt nervøs i stua og spilte. Etter 15min kom de tilbake og lurte på om jeg ville være med på en joint. Sier ikke nei til det. Etter å ha røyket ferdig og gått tilbake til bilen som ventet på oss sier "vennen", "vil du vite hva du har røyka?". Hasj, svarer jeg. Han gjentar spørsmålet, "vil du viiirkelig vite hva du har røyka?" Jeg ser på han dumt og skjønner ikke hva han mener. Heroin, svarte han. Jeg ble oppskaket av å høre det men jeg følte meg normal, jointen ble også delt på tre og tok ikke såå mange trekk. "Vennen" min forsvant og jeg fortalte det som hadde skjedd til de jeg var med resten av kvelden. Ingen av de trodde på meg, jeg virket normal sa de. Jeg følte aldri at jeg lå på noen rosa sky, men jeg røyket mange jointer den kvelden og følte aldri at jeg ikke ble stein. Har aldri oppsøke heroin frivillig. Det fins rusrapporter på heroin, hvis man syns slikt er interessant. Man trenger ikke ha sprøya i armen for å virkelig testet det udyret der, tenker jeg.

I russetiden satt vi i russebilen og hadde nettopp kommet fram til Tryvann. Jeg hadde vært med på å spleise på ett gram amfetamin. Jeg tok fire striper også gikk vi inn og festet. Jeg har aldri oppsøkt det igjen og jeg vet at det er et stoff som man kan bli narkoman av. Har stor respekt for det, selv om det er relativt billig. Personlig så følte jeg at jeg ble rolig av det. Adhd much?

Jeg var på en fest når jeg var tjuetre hvor plutselig alle tok ghb. Jeg sa først nei i starten for å se hvordan de andre ble. To av festdeltagerne korket over og var non-responsive. De sov veldig tungt. Kvelden fortsatte og han ene våknet litt, det var tidlig på morningen og jeg tok en halv kork to ganger eller noe sånt. Når jeg gikk og la meg noen timer seinere husker jeg at jeg tenkte hvis jeg ikke våkner når jeg legger meg nå så er det over. Det var litt skummelt, men sovnet fort og glad for at jeg våknet. Aldri tatt ghb igjen. Jeg har vært på to fester hvor folk korker over og det ødelegger hele festen for å si det mildt. Det er et skummelt syn også.

Når jeg var tjue fem år hadde jeg drukket 3-4 øl og tapt penger i kortspill ringte jeg min dealer, han hadde litt utplukket utvalg, men han sa han hadde oxycontin og xanax. Endte med å plukke med meg det og gikk på en bar. Oxycontinen mistet jeg, men xanaxen tok jeg. Har aldri tatt xanax igjen. Lest maange rusrapporter om folk som har hull i hukommelsen over en hel uke og er helt jævelige mot familie, venner og de gjør så mange ting de aldri ville gjort edru. Har også sett dette på venner og det er på ingen måte sånn jeg har lyst til å være. Det er så langt fra morsomt det går å være. Rusmessig så følte jeg meg fin, men jeg var varsom på øllen og tok vell en halv øl før jeg tuslet hjem. Jeg har lest at xanax og alkohol kan være dødelig. Jeg liker ikke komboer som er dødelig.

Når jeg var tjue seks plukket jeg opp en kompis som hadde utviklet en crack avhengighet. Jeg ble med inn i leiligheten til han og kompisen hans. Jeg var litt skeptisk, men tenkte at hvis det er en gang jeg skal prøve å røyke crack så er det her. De prøvde å vise meg hvordan jeg skulle røyke det og jeg vet at de syns det var kjempe gøy å få meg til å prøve det for første gang. Jeg fikk fylt opp den lille cola flaska med steiner to ganger - for trekket mitt den første gangen var ikke noe bra. Jeg var i leiligheten i et lite kvarter før jeg unnskyldte meg selv og dro hjemover. Det var en sterk rus og jeg prøvde å skjule at jeg var rusa når jeg kom hjem. Litt for intenst for min smak og jeg har aldri gjort det igjen.

Prøvde Tramadol for første gang når jeg var tredve år fått på resept av legen. For å prøve å få rus tok jeg 3 stk 20mg og da følte jeg at jeg ble litt tung i kroppen og duppa litt. Prøvde det på nytt året etter da jeg kjøpte det over disk i Asia å jeg kan ærlig si at den rusen ikke er noe for meg. Når jeg var tredve testet jeg også Lyrica for første gang. Syns ikke det heller var noe særlig for meg. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Han jeg tok det med fortalte at det amplifier rusen hvis du har røyka weed. Noe jeg hadde gjort. Kommer ikke til å oppsøke det igjen.
ت
olaba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du snakker sant når du skriver at du tok 30 gram flein og 2500 ug ved en annen anledning, tror jeg flere enn meg er nysgjerrig på å høre hvordan det var. For det høres ut som et helt idiotisk valg, nekter å tro på at det var 2 hyggelige turer.
Vis hele sitatet...
Idiotisk valg var det, men også ikke så insane som man skulle trudd. Hadde jo trippa på syre mange gang før jeg tokk den dosen. 2500ug er kansje mye, men det er langt ifra en breakthrough på dmt.

Det mest spektakulære jeg husker fra den turen var 4D figurer som kom ut av bakken.

Der det begynte å gå dårlig var når jeg begynte å gå ut og inn av mitt eget sinn, viste ikke hva som var ekte og hva som bare var inni hjernen min. Min eneste dårlige experience var på denne dosen. Fikk benzo og roet meg heldigvis litt ned.

Har altid vert med venner som var klare med benzo når jeg tokk store doser. Om ting hadde gått skeis så hadde jeg ihvertfall noen som kunne få meg tilbake.

Men med soppen så var det noe annet, sopp har altid vert en favoritt. Var ute i skogen med en gruppe kompisa som også tokk sopp. Alt rundt meg smeltet, visualsan var for sterke for at jeg kunne se hvor jeg gikk. Jeg satt meg ned og det føltes ut som om jeg smelta ned i gresset. Jeg kunne høre trærne rundt meg kommunisere til meg med lyder jeg aldri hadde hørt før, men fortsatt så forsto jeg hva de sa til meg.
Den dagen så ble jeg en med jorda.

Kan selfølgelig fortelle begge turan i flere tusen ord til, men det er ikke det jet laget denne tråden for