Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4775
God aften! Jeg og noen kompiser holder på å gjøre public awkward pranks på youtube bare for morro skyld. Men vi har ambisjoner om å bli store i utlandet da norge er såpass lite. Det er f.eks. videoer hvor vi kan gå opp til fremmede å prøve å holde henda dems for å få reaksjoner osv. Foreløbig har vi et shitty kamera og en svært dårlig mikrofon, men har et par videoer som har en del views.

Grunnen til sponsingen er fordi vi vil ha råd til denne mikronen: http://www.bhphotovideo.com/c/produc...icrophone.html


Har aldri blitt sponset av firmaer før så lurer svært på hvordan dette fungerer? Hvis vi vil bli sponset av f.eks. RedBull. Får man en bestemt pengesum FØR man bruker produktplassering osv. i videoen, eller får man det etter? Jeg har ikke snøring!

Hvor mye kan man forvente å bli sponset med? Og hva er sjansen for å bli sponset her i norge? Hvilke firmaer er lettest å bli sponset av? Tips?!
Sist endret av Lunat1c; 4. mars 2013 kl. 20:56.
Problemet er at dere må bli berømte før noen sponsorer i det hele tatt gidder å kikke på dere
Trådstarter
Sitat av Nougatti Vis innlegg
Problemet er at dere må bli berømte før noen sponsorer i det hele tatt gidder å kikke på dere
Vis hele sitatet...
Hvor mange total views må man må ha for å bli klassifisert som "berømt" ?
Dere kan jo bli partner med Youtube, men det krever en del videoer med en del views.
Hva heter youtube channelen deres da?
Sist endret av neiass; 4. mars 2013 kl. 21:03.
Lastebil sjauførr :)
50 6
Yeah. Du må ha en vis gjennomsnitslig view count for og få sponsorer.
I starten kan dere vel spørre lokale bedrifter om de kan sponse med litt utstyr. ellers så må det gå ut at egen lommen til et gjennombrudd treffer dere midt i fleisen

Sitat av neiass Vis innlegg
Dere kan jo bli partner med Youtube, men det krever en del videoer med en del views.
Vis hele sitatet...
Husker jeg rett, hadde ikke Youtube sponsing støtte i norge. noe med skatt å gjøre.
Trådstarter
Sitat av Murkory Vis innlegg
Yeah. Du må ha en vis gjennomsnitslig view count for og få sponsorer.
Vis hele sitatet...
Peiling på hva dette er? 50.000? 100.000?

Nei norske brukere kan vel ikke bli youtube partner så vidt jeg vet.
Sist endret av Lunat1c; 4. mars 2013 kl. 21:05.
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Peiling på hva dette er? 50.000? 100.000?

Nei norske brukere kan vel ikke bli youtube partner så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Jeg har 40000 views på videoene mine og jeg ble partner. En venn av meg har ca 5000 og han er også partner. Det er ikke spesielt vanskelig og bli partner men og tjene penger på det er en annen ting.
Du trenger ikke noe særlig views eller subs for å bli partner. En kompis ble partner med ca. 1k total views, to videoer og 4 subs. Selv har jeg en acc med 22k views, 30 subs og den ble partner akkurat like lett. Så å bli partner er ikke noe problem.

edit: Og joda, norske accs kan bli partner.
Sist endret av Photosopp; 4. mars 2013 kl. 21:09.
Sitat av Ravn111 Vis innlegg
Jeg har 40000 views på videoene mine og jeg ble partner. En venn av meg har ca 5000 og han er også partner. Det er ikke spesielt vanskelig og bli partner men og tjene penger på det er en annen ting.
Vis hele sitatet...
Å ha AdSense betyr ikke at du er youtube partner.
Sitat av Theoneandonly Vis innlegg
Å ha AdSense betyr ikke at du er youtube partner.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/yt/partners/

Såvidt jeg ser betyr det det
Du trenger 1000 subscribers og hvertfall 1000 views på hver video du laster opp i løpet av 30 dager.
Trådstarter
Er ikke det å bli Youtube partner jeg ønsker. Ønsker å bli sponset av firmaer mot at jeg reklamerer for produktet dems i mine videoer

Photosopp: var ikke klar over at norske brukere kunne bli youtube partner.

Men om man blir youtube partner så er det vel småpenger man tjener uansett.. Må vel ha flere mill views for at det skal bli penger utav det.
Dere må bare lage gode videoer så blir dere oppdaget etter hvert om dere skiller dere litt ut. Er veldig mange om "benet" på Youtube nå, og ikke lett å "slå" gjennom.

1 million wies på Youtube betyr røfly 1000 dollar
Det er forskjellige sponsorer på youtube, du har den største som er machinima, og finnes mange andre småe, du tjener en god del på det og, dere trenger mange views

Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Du trenger 1000 subscribers og hvertfall 1000 views på hver video du laster opp i løpet av 30 dager.
Vis hele sitatet...
ehm? nei du trenger nok ikke 1000 subscribers, subscribers har ingenting og si, bare viewsa på videoen, har mange kompiser uten 1000 subs men nok video views til og bli sponsa
Det finnes masse networks der ute, noen kan du melde deg på fra dag en.
Google er din venn..
For og bli enkelt partna med med youtube networks er og komme i kontakt med de som skal jeg deg partner. Jeg er selv partna med TGN som er en av de største nettverkene. Jeg vill anbefale deg og få opp en gjennomsnitt i viewsa dine . Minste views du trenger hver dag er 310 og du kan sjekke viewsa dine gjennom http://socialblade.com/ . http://www.youtube.com/user/awesomenesstv er det beste alnertivet for og få partner med pranks videoer . apply til dem og du vil få svar innen et par dager, og ja det er enkelt og få partner idag en det var før. Har partnership for 4 av mine channels . Du kan få partner med 0 subs og 0 views. Snakk med dem og bli venner så får du partner på hvem som helst channel og ikke minst så må du sørge for at du ikke har noe copyright strikes
Sist endret av Linksom; 8. mars 2013 kl. 13:47.
Sjekk ut Frifond.no
Det kan være de er villig til å sponse dere med noe penger