Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1504
Hei.

Kan noen hjelpe med dette ?
Egentlig merkelig at Canal Digital kan gjøre dette - og helt uten noen form for forhåndsvarsel.

Inntill nylig hadde jeg ingen problemer med å kopiere opptak fra en Canal Digital dekoder med harddisk av merke Sagem HD PVR over til en Samsung DVD-HR773A (DVD opptaker/brenner med muligheter til å lagre både på harddisk og DVD-plater)

Etter den siste oppdateringen Canal Digital hadde på dekoderen for ca 3 uker siden kommer det bare opp "Du kan ikke spille inn en beskyttet film" når jeg prøver å overføre noe fra dekoderens HD til HDen eller DVDer på Samsung DVD spilleren/opptakeren.

Dette helt uavhengig av hva jeg prøver å kopiere; Dagsrevy-opptak, konsert-opptak, konsertfilmer, dokumentarfilmer osv.

Jeg bruker scart-kabel mellom de to enhetene.

Har fylt HDen på dekoderen til ca. 75 % nå og ønsker mere plass derfor skulle jeg gjerne flyttet noe over på DVD-plater. Er det noen som har en løsning på hvordan jeg kan omgå den kopisperren som Canal Digital har lagt inn.

Alt Godt!
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Prøv å bruk en komposittvideokabel mellom boksene i stedet for fullkoblet scart.
Mulig det er noen kontrollpinner i scartkabelen som overfører informasjon om kopisperre.

Forøvrig bør du heller skaffe deg dreambox eller lignende hvis du ønsker å hente ut opptak.
Takker for respons. Har vel en sånn kabel liggende og prøver det i morge,

Alt Godt!