Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 32053
Hei!

Jeg har nå flyttet til Sverige og vil veldig gjerne ha tilgang til NRK nett-tv og diverse andre nettsendinger som ikke vil streames til utlandet. Hva er den enkleste måte å få til dette på?

De fleste av behovene mine dekkes av myp2p.eu, men jeg bruker OSX og finner ingen fungerende, god klient for disse streamene (Sopcast har jeg brukt på PC tidligere).

Håper noen tipser om enkle løsninger ift. proxy (?) og klient til streamene på myp2p. Andre forslag tas selvsagt også imot med stor takk!
Sist endret av httpwhat; 3. oktober 2010 kl. 00:03.
Lei en norsk VPN. Dette finner du garantert til en overkommelig pris.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Har du sett denne? http://www.dinside.no/850270/firefox...-for-tv-slaver

Jeg vet ikke om dette funker andre veien, men utifra det som står i artikkelen skulle det kunne by på problem for norske sider å bytte til amerikansk ip på denne måten. Om det er tilfelle for NRK er det ikke utenkelig at det fungerer å følge guiden, bare med en norsk ip.
Sist endret av Mullah; 3. oktober 2010 kl. 00:53.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Hei!

Jeg har nå flyttet til Sverige og vil veldig gjerne ha tilgang til NRK nett-tv og diverse andre nettsendinger som ikke vil streames til utlandet. Hva er den enkleste måte å få til dette på?

De fleste av behovene mine dekkes av myp2p.eu, men jeg bruker OSX og finner ingen fungerende, god klient for disse streamene (Sopcast har jeg brukt på PC tidligere).

Håper noen tipser om enkle løsninger ift. proxy (?) og klient til streamene på myp2p. Andre forslag tas selvsagt også imot med stor takk!
Vis hele sitatet...
Prøv www.world-tvpro.com - fungere bra i Spania og Thailand.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Prøv et program som heter hotspot shield.. Det funker fra irland i allefall
lag en vpn tunnel fra en pc her i norge eller evt og kjøpe en 100 mil lang TP kabel og fra den fra norge over brua til der i sverige du bor :P
Det skal være mulig å bruke vlc med en proxy.

Slik gjør du det i windows og linux: Use VLC with proxy

Og her er proxy i norge: AiS AliveProxy Free Proxy List: Proxies in Norway - domain .NO

Til mac prøvde jeg å bruke en proxy ved å kopiere inn proxy-addresse og port i instillingene, men siden både nrk 1,2 og 3 fungerte uansett hva jeg skrev inn i netverksinstillingene vet jeg desverre ikke om det funker.



En annen metode er å åpne en stream-link i vlc med brukernavn og passord til proxy'n i selve linken:

Kode

http://username:password@www.dradio.de/streaming/dlf_mq_ogg.m3u
Code: VLC can't connect through proxy with authentication

Linker til nrk 1, 2 og 3 som fungerer i vlc:

Sitat av kimme Vis innlegg
mms://mms-icanal-live.online.no/nrk_tv_direkte_nrk1_h

mms://mms-icanal-live.online.no/nrk_tv_direkte_nrk2_h

mms://mms-icanal-live.online.no/nrk_tv_direkte_nrk3_h
Vis hele sitatet...
Kilde:Se nrk nett-tv i VLC?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg sitter nå i Italia og ser på de begrensede programmene på NRK nett-tv. Ved en tilfeldighet fant jeg
ut at hvis jeg prøver å starte programmet mange nok ganger, så får man plutselig tilgang til innholdet likevel.
Bare åpne det i flere faner, så går det fortere.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
ingen av de fungerer her, sitter i spania... og prøver og se litt jule tv :P

har heller ikke penger til vpn atm.... selvom det koster rundt en 100 lapp.... (postett i feil tråd i sted... )
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Exmagician Vis innlegg
Lei en norsk VPN. Dette finner du garantert til en overkommelig pris.
Vis hele sitatet...
For de som ikke er interessert i å betale for en VPN løsning, finnes det også en gratisløsning som fungerer ganske bra:

1. Gå til siden "https://www.torproject.org/dow..." og last ned "Tor Browser Bundle".
2. Kjør det nedlastede programmet og unzip det til en fritt valgt folder.
3. Gå til folderen "Data\Tor" i den unzippede "Tor Browser"-folderen og åpne fila "torrc" i Notepad. Legg til følgende to linjer på slutten av denne fila og lagre den:
StrictNodes 1
ExitNodes {NO}
4. Lag en snarvei på skrivebordet til fila "Start Tor Browser.exe". Denne finner du i rota i den unzippede "Tor Browser"-folderen.
5. Start Tor Browser fra snarveien på skrivebordet. Når Tor Browser-vinduet kommer opp etter en stund (etter at "Connected to the Tor network!" vises i "Vidalia Control Panel"-vinduet), klikker du på "Tor Browser"-knappen øverst i venstre hjørne og så på linken "Add-ons". Klikk så på "Plugins"-linken i venstremargen og så på "Enable"-knappen til høyre for "Shockwave Flash". I "Confirm"-vinduet som da kommer opp, huker du av for "Never ask me again" og klikker så på "Yes"-knappen.
6. Lukk "Add-ons Manager"-fanen i Tor Browser og skriv f.eks. inn adressen "tv.nrk.no/direkte/nrk1" i adresse-feltet for å se direktesendingene fra NRK1.
7. Når meldingen "Click here to activate the Unknown plugin" kommer opp etter en stund, klikker man bare på den lille pila. Direktesendingen vil så komme opp etter en stund. Den samme meldingen vil komme opp hver gang man skifter kanal eller velger et nytt program.
Hvis du kjenner noen som bor i Norge, så sett opp en SSH-tunnel hos dem, slik at trafikken din blir rutet gjennom nettverket deres.
Jeg bruker www.unblock-us.com til å få sett amerikans Netflix her i Norge. Nå ser jeg at man kan vellge og sette landet som Norge. IKke prøvd enda da jeg ikke har vært uten for Norge. Men ganske sikker på at fungerer da funker å late som man er i USA.
▼ ... over et år senere ... ▼
Her er en oppdatering av innlegget ovenfor om hvordan man kan se blokkerte NRK sendinger i utlandet eller blokkerte sendinger fra andre land i Norge eller utlandet helt gratis:

1. Gå til siden "https://www.torproject.org/download/download-easy.html.en" og klikk på knappen "Download Tor Browser".
2. Dobbeltklikk på den nedlastede fila og innstaller Tor Browser til en fritt valgt folder. Fjern avhukingen for "Run Tor Browser Bundle" og klikk "Finish"-knappen for å fullføre installasjonen.
3. Gå til folderen "Data\Tor" i installasjonsfolderen ("Tor Browser") og åpne fila "torrc-defaults" i Notepad. Legg så til følgende to linjer på slutten av denne fila og lagre den:
StrictNodes 1
ExitNodes {no}
Ønsker du å se blokkerte sendinger fra andre land i Norge eller i utlandet, endrer du bare "{no}" på linja ovenfor til koden for landet det gjelder ("{se}" = Sverige, "{dk}" = Danmark, "{gb}" = Storbrittania, "{us}" = USA, o.s.v.).
4. Lag en snarvei på skrivebordet til fila "Start Tor Browser.exe" i rota til "Tor Browser"-folderen.
5. Start Tor Browser fra snarveien på skrivebordet. Når "Tor Network Settings"-vinduet kommer opp, klikk på "Connect"-knappen.
6. Når Tor Browser-vinduet kommer opp, klikk på "Tor Browser" knappen øverst til venstre på tittellinja og så på "Add-ons". Klikk så på "Plugins" i venstremargen og velg deretter "Always Activate" i boksen til høyre for "Shockwave Flash". I "Confirm"-vinduet som da kommer opp, huker du av for "Never ask me again", før du klikker på "Yes"-knappen og lukker "Add-ons Manager"-fanen.
7. Du kan nå skrive inn adressen til den blokkerte kanalen du ønsker å se (f.eks. "tv.nrk.no/direkte/nrk1" for NRK 1) i adresse-feltet. Det kan ta litt tid før kanalen vises, så vær tålmodig.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Her er en enklere måte som kan benyttes for å se blokkerte NRK-program i utlandet helt gratis på PC med nettleseren Google Chrome:

1. Gå til siden https://chrome.google.com/webstore/d...pgkljpfnnfcklj og klikk på + FREE og ADD-knappene for å installere ModHeader tillegget i Chrome.

2. Klikk på den nye Modify Headers-ikonen til høyre for adresse-feltet i Chrome og skriv inn X-Forwarded-For i Name-boksen og 160.68.205.231 i Value-boksen.

Det er alt som skal til for å se alt blokkert innhold på http://tv.nrk.no/ i Chrome uansett hvor i verden du måtte være.
Sist endret av stromme; 7. desember 2014 kl. 15:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heisann stromme!
Jeg har prøvd din metode, og ble ufattelig gla da jeg endeli fant noe som faktisk fungerte. Og jeg får høre musikk på spotifi, men jeg får ikke opp noe skjermbilde på ppå nrk sine sider. vet du som kan være probleme?

Heisann stromme!
Jeg har prøvd din metode, og ble ufattelig gla da jeg endeli fant noe som faktisk fungerte. Og jeg får høre musikk på spotifi, men jeg får ikke opp noe skjermbilde på ppå nrk sine sider. vet du som kan være probleme?
Sist endret av lillemora; 17. desember 2014 kl. 10:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av lillemora Vis innlegg
Heisann stromme!
Jeg har prøvd din metode, og ble ufattelig gla da jeg endeli fant noe som faktisk fungerte. Og jeg får høre musikk på spotifi, men jeg får ikke opp noe skjermbilde på ppå nrk sine sider. vet du som kan være probleme?
Vis hele sitatet...
Hva ser du på skjermen når du går til http://tv.nrk.no/direkte/nrk1? Hvis du ser meldingen "NRK har ikke rettigheter til å vise direktesendinger utenfor Norge", er det noe som ikke er korrekt installert. Sjekk at du har fulgt oppskriften ovenfor i detalj.