Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 5354
Fuck Mr. Plod!
Hasjen ødelagte mere enn fentanylen, alt med måte.

Men når jeg endelig kunne akseptere at jeg var stoner så ble alt enklere igjen. Evig loop av selvhat og håpløshet over at man sitter med en doob i munn.
Ut for å rulle og røyke også inn å Munche/sove

Det første året var wild. Tråkka rundt ute i sludd på natta og sov på bensinstasjonen fordi jeg var så gira på å røyke.
Å rusen var faktisk så sterk at det var greit å bare jangle rundt.

Når jeg ble tatt og begynte å unngå familien for å røyke mere med venner, da ballet det seg på.
Hold fast i familien, lov meg det?
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det er i hvert fall ikke prestasjonsfremmende.
Vis hele sitatet...
Jeg er nesten ferdig med elkraft på teknisk fagskole grunnet hasjrøyking. Uten hadde jeg ALDRI klart det.
Jeg vil si at Cannabis er som alt annet. Noen tåler ikke alkohol. Noen tåler ikke nøtter. Noen liker det ikke, andre elsker det.

Det er ikke farlig eller ufarlig.

Men det er som ER farlig det er forbudet mot det, og konsekvensene samfunnet og individet ender opp med på grunn av det.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Zahremar Vis innlegg
Håper du er klar over at du gjør lungene dine en stor bjørnetjeneste, og at du risikerer kronisk(e) lungesykdom(mer) om du fortsetter med det samme bruksmønsteret. Til syvende og sist så er det ditt liv og dine valg, men tenk litt på konsekvensene av å røyke flere ganger daglig.
Vis hele sitatet...


Ja jeg er klar over at det går utover lunger. Grunnen til at jeg skrev det innlegget er nok min frustrasjon over forbudet, ryktet, stereotypiene folk ser for seg og hvor ødeleggende det er for omdømme.

Er det forresten noen som har peiling på om det går ann å ha greit friske lunger selcom man er stoner? Røyker jo som sagt hver dag, men jeg er også i veldig god form. Trener ofte på treningssenter og går på langrenn når jeg har mulighet (er på hytta, ofte to turer om dagen) tid per km er alltid rundt 4:30, krav til meg selv er aldri over 5 min per km

kan løpe 4km på godt under 20min, vil tippe 16-17, har ikke løpt den distansen på en stund

Prøver ikke å skrice et skryteinnlegg, skriver jo anonymt så dere aner ikke hvem jeg er, men prøver å beskrive til den personen med peiling som tar seg tid til å svare

Er det sånn at mine lunger uansett hva er veldig usunne og i dårlig stand, selcom jeg trener ofte og føler meg i veldig god form?
Min gjennomsnittlige joint er 0.1 pluss en tredjedel av en sigg
Jeg har flere års erfaring som helsepersonell på lungemedisinsk avdeling, så jeg drister meg til å si at jeg har litt peiling selv om det begynner å bli en stund siden jeg jobbet på sykehus.

Mange lungesykdommer utvikler seg over tid. Et eksempel er emfysem, som kort forklart er en sykdom hvor veggene i alveolene ødelegges. Alveolene er små blærer hvor gassutvekslingen mellom blodet og luften vi puster inn finner sted. Ved emfysem vil den samlede overflaten for gassutveksling reduseres, noe som kan medføre lavt oksygeninnhold i blodet og i mer alvorlige tilfeller, forhøyet karbondioksid. Som en aktiv person så kan du sikkert resonnere deg frem til hvordan det er å utøve sport, løpe eller løfte vekter med dårlig O2-opptak.

Du har sikkert hørt om KOLS (kronisk obstruktiv lungesykdom), en samlebetegnelse for visse beslektede sykdommer med irreversibel nedsettelse av lungefunksjonen. Emfysem er inkludert i denne betegnelsen sammen med andre tilstander, som for eksempel kronisk bronkitt (betennelse i lungebronkiene). Som nevnt er KOLS irreversibelt; det finnes ingen kur, kun symptomlindrende behandling, som for eksempel inhalasjonsmedisiner eller oksygentilskudd. Noen av de gamle traverne på lungeavdelingen jeg jobbet på måtte få oksygentilførsel døgnet rundt med en bærbar konsentrator.

Det er viktig for meg å påpeke at disse utvikler seg over tid. Det er supert at du er fysisk aktiv og i god form, men fortsatt bruk av sigaretter eller joints - med eller uten tobakk - øker risikoen for kronisk sykdom senere i livet. Merk: risiko. Det eneste som strengt talt hører hjemme i lungene dine er oksygen og eventuelle medisiner.

Som jeg skrev tidligere, så er det ditt valg å røyke, og selv om jeg har lite til overs for moralpreken så tillater jeg meg å skrive at du, som tenåring og ung voksen, allerede i dag legger grunnlaget for helsa di i fremtiden.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tusen takk for megabra svar!!
Hasj og weed er stoffer som avslapper, men siden det ikke er regulert er det ingen som forteller deg hvordan man skal bruke det. Hadde jeg vært ung igjen ville jeg forsøkt å holdt cannabis til et minimum. Cannabis er en tidstyv uten sidestykke
Kunne jeg valgt igjen, hadde jeg aldri begynt den sommerdagen for snart 20 år siden.

Hovedsaklig pga politikk, miljø, sosial stigma osv. Du er på papiret narkoman om du innrømmer bruk av cannabis.

Angrer likevel ikke, da alle har sine avhengigheter.
Det kunne vært langt verre enn dette. Jeg kunne slitt med spilleavhengighet vet jeg, men cannabis fjerner den trangen.
morkakespisende
Er det ikke litt kjipt at du virkelig sier du aldri hadde gjort noe du liker å gjøre, på grunn av hva andre tenker @SkammeligNykter? Det er sikkert mange tusen av dere skap-røykere.
Såklart. Sosial stigma basert på skremselspropaganda er noe av det kjipeste som er.

Og såklart miljøet man etterhvert sklir inn i, om man er interessert i andre droger.

Legaliser, nå.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det forresten noen som har peiling på om det går ann å ha greit friske lunger selcom man er stoner?
Vis hele sitatet...
Fordamp grønt eller lag edibles. Ligg unna mistenkelig hasj. Kjøp en god vape (Flowermate eller Mighty) og du skåner lungene og lommeboka på sikt.