Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1320
Er på jakt etter den beste mekkesaksa til tobakken!

Eter mye leting fremstår det for meg som at det er svært få mennesker der ute som gidder ta seg bryet til å klippe eventyren 2 ganger og rulle seg en joint med sjel.
Jeg må derfor ty til Freak for å finne svar i min søken på en bedre tilværelse.

Jeg er villig til å bruke rundt 1000-2000kr på denne saksa og er ute etter det BESTE av det BESTE.

På forhånd, takk!
Er ikke kjøkkensaksa bra nok?
Anonym bruker
"Lykkelig Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Neglesaks?
Frisørsaks er fint
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den gangen jeg røyket så brukte jeg alltid en sil, ypperlig for å tørke og rive opp tobakken og man slipper øynene. Funker også fint til å varme bønna, den kan rulle rundt til konsistensen blir perfekt.

https://www.ikea.com/no/no/p/idealis...stal-76113785/
Anonym bruker
"Underernært Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Personlig liker jeg å la tobakken ligge og tørke, gjerne i vinduet slik at det får sollys – da kan du enkelt rive det opp med fingrene.
Anonym bruker
"Underernært Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Personlig liker jeg å la tobakken ligge og tørke, gjerne i vinduet slik at det får sollys – da kan du enkelt rive det opp med fingrene.
Vis hele sitatet...
Sikkert obvious, men da må du selvfølgelig ta tobakken ut av pakken.
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
Jeg er villig til å bruke rundt 1000-2000kr på denne saksa
og er ute etter det BESTE av det BESTE.!
Vis hele sitatet...
Bare tull å bruke sånne summer.
Beste saksene jeg har hatt til formålet er sånne små sakser damer tydeligvis trenger til noe dill dall.
Ofte billige, 30-100kr
I billig kurver på parfymerier eller sånne butikker som har alt for eksempel NILLE
https://takibonsai.no/produkt/bonsai-saks-no-36c/ evt andre bonsai sakser. muligens "kryddersakser" men litt kort blad på de

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Bare tull å bruke sånne summer.
Beste saksene jeg har hatt til formålet er sånne små sakser damer tydeligvis trenger til noe dill dall.
Ofte billige, 30-100kr
I billig kurver på parfymerier eller sånne butikker som har alt for eksempel NILLE
Vis hele sitatet...
Ikke noe man trenger å blaste penger på men vil man så vil man
Sist endret av mrracerhacker; 2. oktober 2023 kl. 19:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Neglesaks fra normal
Anonym bruker
"Enig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mekkesaks? Bare bruk ovnen. Sett ovnen på 100grader og la den tørke i 2min, da blir den fin og knusbar.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke litt av poenget med rullingsen at den er litt fuktig da? Til de som ber han om å tørke tobakken
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare bruk ovnen. Sett ovnen på 100grader og la den tørke i 2min, da blir den fin og knusbar.
Vis hele sitatet...
..og jævlig å inhalere?

Husker vi brukte toaste den så vidt (rullings). Drysset den gjennom lighter flamme noen ganger.
Sist endret av vindaloo; 2. oktober 2023 kl. 21:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Underernært Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke litt av poenget med rullingsen at den er litt fuktig da? Til de som ber han om å tørke tobakken
Vis hele sitatet...
Hvis jeg lager en vanlig rullings-sigarett (uten hasj) er fuktig tobakk best.

Når jeg lager mekk til joints (tobakk pluss hasj) er det lettest med tørr tobakk.
Å bruke penger på en rå saks er noe av det sykeste accessoriene en stoner har i arsenalet
Kjøp deg ny hårklipper/barbermaskin/grooming kit. Da følger det gjerne med et par bra sakser-
Win win
Støtter den som anbefalte å snakke med frisøren
om sakser for all mulige presisjons kutt, om så
kan du då sniffe partiklene på eggen derpå
Men mange verktøy fungerer like bra for børen
om vel forstått og anvendt. Vær sin smak derom ..

Det finnes jo både "grindere" og "fingre" og annet
som enkelt kan omforme/blande det vi snakker om
Sist endret av herognå; 3. oktober 2023 kl. 02:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Helvete
Nodda ut noen timer, våkner opp også er det jo faen meg full fres her jo!

Det har vært mange gode innspill, til tross for at jeg må si jeg er litt motstander av å hive Eventyren min i ovnen.

Som Asbjørn sier:
«Det finnes ikke maken til eventyr i smaken»
Asbjørnsens Eventyr blanding siterer ikke det uten grunn kan jeg fortelle dere

Greit å ikke tørke den ihjel heller, men luft/sol-tørking på et ark eller lignende kan jeg stille meg bak.


Etter å ha gjennomgått alle innspillene virker det som pila peker i retning en Bonsai, håndsmidd i Japan


Jeg håper denne vil hjelpe meg videre i min søken etter en bedre tilværelse

Sitat av herognå Vis innlegg
Støtter den som anbefalte å snakke med frisøren
om sakser for all mulige presisjons kutt, om så
kan du då sniffe partiklene på eggen derpå
Men mange verktøy fungerer like bra for børen
om vel forstått og anvendt. Vær sin smak derom ..

Det finnes jo både "grindere" og "fingre" og annet
som enkelt kan omforme/blande det vi snakker om
Vis hele sitatet...

Når du nevner det så har jeg en god tone med frisøren min som kun tar svart og liker og bytte ting og tang hun ville kanskje kunne bistått også forsåvidt
Sist endret av Salvia10; 3. oktober 2023 kl. 02:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
freak no Vi jobber mens du sover
For å minne deg på utgangspunktet :
Beste mekkesaks til tobakk?
-
Kan jo være at den tilfeldig/sannsynligvis er en god bonsai-saks også
Uansett var Eventyrblanding noe for alle med en pipe eller rev bak øret :- )
http://industrimuseum.no/bedrifter/a...a_tobaksfabrik
-

-
Fint snitt
Sist endret av herognå; 3. oktober 2023 kl. 03:07.
Anonym bruker
"Enig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
..og jævlig å inhalere?

Husker vi brukte toaste den så vidt (rullings). Drysset den gjennom lighter flamme noen ganger.
Vis hele sitatet...
Hmm syns den er lettere å inhalere helt tørr jeg, er den fuktig er det jævligere for meg
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Bruker sånn saks de bruker til bandasjer å sånn. Fikk den av en sykepleierkompis for mange år siden.
Jeg må bare le, vekker gamle minner
Kjøp deg en KAI skreddersaks, du får en bra en til rundt 1500,-

Jeg tuller. Du trenger ikke spesialiserte sakser til tobakk, så og si enhver type vil fungere utmerket etter min erfaring. Selv bruker jeg en dekorativ broderisaks bare fordi den tar seg pent ut.
Husk på at hvis du kjøper deg skikkelig fancy saks, så vil den ha en tynn egg. Da er det veldig lett å ødelegge den på harde ting som tobakk og weed stilker. Gå heller for en litt kraftigere variant.

Det kan lønne seg å kjøpe inn noe slipeutstyr, for å holde den vedlike.
Denne fra Fiskars
https://panduro.com/nb-no/products/p...-cm-eco-512048

Har følgt meg i et par år nå. Utsøkt kvalitet, hendig størrelse.