Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 12962
Blir oppringt 2-3 ganger hver dag av et ukjent nummer. Kan være kl. 9 på morgenen eller 8 på kvelden.

Har pågått i 2 uker og har valgt å ikke ta telefonen.. hvordan får jeg blokkert når det ikke kommer opp noe nr? Må jeg ringe telenor..?
Sist endret av Lunat1c; 1. mars 2013 kl. 20:14.
Lastebil sjauførr :)
50 6
Ring Politiet, og anmeld eller no? evt bytte TLF nummer.
Sist endret av Murkory; 1. mars 2013 kl. 20:15.
Rimelig sikker på at det er mulig å blokkere alle innkommende anrop fra skjulte numre. Ring teleoperatøren din.

Men hvorfor ikke bare ta telefonen og høre hva vedkommende vil?
Kreditorer for eksempel ringer fra skjulte nummre.
Hvorfor ikke ta telefonen?
Min operatør kunne ikke sperre dette. Kan sperres på de fleste telefoner, og det finnes vel en app tenker jeg.
Hvis du tar den kan den ta pengene dine du har på kortet OM det er scam.
Finnes en app på cydia, om du har en jailbreaket iphone, som kan sperre ink. anrop fra div. nr. osv.

Mulig det finnes på app store også, men ikke så vidt jeg vet.


Om du oppgir operatør og type tlf du har vil jeg tro det er lettere å få den hjelpen du trenger.
Sist endret av Baaaamse; 1. mars 2013 kl. 20:52.
Sitat av gaming Vis innlegg
Hvis du tar den kan den ta pengene dine du har på kortet OM det er scam.
Vis hele sitatet...
Nei, det kan de ikke. Jeg regner med at du er i Norge, så da kan du trygt ta telefonen uten at det vil koste deg ei krone.
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Blir oppringt 2-3 ganger hver dag av et ukjent nummer. Kan være kl. 9 på morgenen eller 8 på kvelden.

Har pågått i 2 uker og har valgt å ikke ta telefonen.. hvordan får jeg blokkert når det ikke kommer opp noe nr? Må jeg ringe telenor..?
Vis hele sitatet...
Det har ikke falt deg inn at det kanskje er noen som faktisk prøver å få tak i akkurat deg?

Sikkert mye enklere å ta telefonen 1 gang og sjekke hvem som ringer enn å lage denne tråden, ringe Telenor osv.

For øvrig mener du kanskje skjult og ikke ukjent nummer.
Hvis du har Android kan du laste ned 180.no appen, så kan du se hvilket nummer som ringer
Sitat av ferskvann Vis innlegg
Rimelig sikker på at det er mulig å blokkere alle innkommende anrop fra skjulte numre. Ring teleoperatøren din.

Men hvorfor ikke bare ta telefonen og høre hva vedkommende vil?
Kreditorer for eksempel ringer fra skjulte nummre.
Vis hele sitatet...
Dette gjelder ikke lengre. Det er en lovendring for en stund tilbake som gjorde det slikt at kreditorer, selgerere m.m. ikke har lov til å ringe med skjult nummer.

Jeg tar heller ikke skjulte eller usporingsbare nummere.. Bare la de holde på litt, så slutter de snart.
Sist endret av Fuzzybossen; 1. mars 2013 kl. 22:04.
Hadde samme satans problem på mitt gamle nr, ble ringt opp av skjult nr 24/7.
Tok telefonen men ikke et ord ble sagt, kommer til å drepe h*n som har gjort det hvis jeg finn ut av det, er så mentalt ustabil.
Håper noen her burde vite at skjult ring kødd er noe man ikke skal kødde med
skift nummer, end of story
Trådstarter
Ble nettopp oppringt 2 ganger på 1 time, på en lørdag...!?? Jobber selgere og kreditorer i helger? Og kan noen bekrefte (vise til regler) om at selgere og kreditorer ikke har lov å bruke skjult nr??

Jeg venter ikke på en telefon fra noen, så synes det er merkelig jeg blir oppringt så mye.
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Ble nettopp oppringt 2 ganger på 1 time, på en lørdag...!?? Jobber selgere og kreditorer i helger? Og kan noen bekrefte (vise til regler) om at selgere og kreditorer ikke har lov å bruke skjult nr??

Jeg venter ikke på en telefon fra noen, så synes det er merkelig jeg blir oppringt så mye.
Vis hele sitatet...
Får sikkert forumferie for dette, men kan du ikke se til helvete å komme deg ut av den jævela svette datastolen din, krabbe bort til kjøkkenbenken da det ringer og svare på den jævla telefonen! hva faen er problemet?

god helg a!
Sitat av stukeren Vis innlegg
Får sikkert forumferie for dette, men kan du ikke se til helvete å komme deg ut av den jævela svette datastolen din, krabbe bort til kjøkkenbenken da det ringer og svare på den jævla telefonen! hva faen er problemet?

god helg a!
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vert mer enig!

Skulle alle lagd en tråd hver gang de ikke ville ta telefonen pga ukjent anrop ville nff ikke eksistert.

On topic: røyker du mye siden det er så skummelt å ta telefonen?
Trådstarter
Av prinsipp tar jeg ikke telefonen fra skjulte nr. Og dessuten ER det ingen andre som lager tråder om folk som ringer fra skjulte nr, isåfall et ektremt fåtall de siste årene. Så STFU haters! Bruk fingermusklene deres på noe annet enn å skrive dritt her. ;D
For en dum prinsipp da, jeg hadde ikke klart å la være å svare.
Kanskje du har vunnet et par mill i lotto
Trådstarter
Sitat av Theoneandonly Vis innlegg
Kanskje du har vunnet et par mill i lotto
Vis hele sitatet...
Jeg spiller ikke lotto, og hamar ringer vel ikke med skjult nummer.
Sist endret av Lunat1c; 2. mars 2013 kl. 16:32.
Du må vel kunne si deg enig at det er litt tarvelig å ikke ta telefonen for å så syte over det her.
Du er og litt nysgjerrig, så hvorfor ikke bare ta den å bli ferdig med det?

"Innstillinger / Anrop / Anropsavvisning / -velg 'Autoavvisningsmodus' som du vil ha.

Gå så til anropsloggen din, finn 'Ukjent' der, trykk og hold inne, så kommer det opp en meny. Nest nederst på den står det 'Legg til avvisliste'."