Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 635
Heisann skal kjøpe meg ny router har lyst å satse litt på servere osv.

Så hadde vert fint om det fantes en router der du slipper å portforwarde og hvor lurt er dette?

Sitat av ciksty Vis innlegg
Heisann skal kjøpe meg ny router har lyst å satse litt på servere osv.

Så hadde vert fint om det fantes en router der du slipper å portforwarde og hvor lurt er dette?
Vis hele sitatet...
Eller en router med et enkelt oppsett
Om du vil slippe port forwarding skaff deg en intenett leverandør som deler ut flere offesielle ip adresser bak et modem i bridge modus. Da trenger du ikke router, bare switch om du skal ha kablet nett eller et accesspunkt om du skal ha trådløst.

Om du ikke har en sånn leverandør, eller ikke vil skaffe deg det kan du sette serveren din i DMZ, sånn at alle porter er åpene mot den.
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Et ord: Pfsense
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Er ikke vits å gjøre det mer tungvint enn nødvendig? Om han ikke vil åpne porter tviler jeg sterkt på at han vil begynne å styre med en egen maskin med Pfsense. Dagens routere har det meste privatpersoner trenger i dag.
Sitat av rolvs Vis innlegg
Hvorfor det? Er ikke vits å gjøre det mer tungvint enn nødvendig? Om han ikke vil åpne porter tviler jeg sterkt på at han vil begynne å styre med en egen maskin med Pfsense. Dagens routere har det meste privatpersoner trenger i dag.
Vis hele sitatet...
Dagens pissroutere er desverre ikke gode nok for alle privatpersoner.
Jeg ville anbefalt Ts og se på alix.
Eller så er det greit og se på denne: http://www.youtube.com/watch?v=Q0JFfpG4BWI&feature=plcp