Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1198
http://www.mil.no/felles/fms/utdanni...e/foringior/#4

Noen som har gått der som kan fortelle litt om hvordan det er?
Har nemlig søkt dette selv
vært borti et par som har gådd der og jobbet med de.
Du får en "normal" utdanning som driftsingenør. for så å bygge på med enten Tele(radio) eller data.
De 2 siste retningene er rent forsvars driftsteknisk etter hva jeg forsto. Driftet windows servere + div forsvars systemer. Tele linja spesialiserte seg i retning radiolinje og kommunikasjon over radio.

tror det er greie linjer og mange får vist jobbtilbud i kongsberg eller thales (tror de eier kongsberggruppen, er ivertfall verdens ledende på militært com utstyr) Minuset blir jo som alt annet at du får befals utdanningen "samtidig" som du utdanner deg. dvs du får mye stress og oppgaver samtidig utover vanlig studie tid,ikke alle takler det. hadde en i troppen min som trakk seg siden han mente det ble for mye for han....

I tillegg er det pliktårene etterpå. Men ibunn og grunn en grei utdannelse og vist du liker forsvaret og teknisketing så er det etter min mening ideelt
dassmongo's Avatar
Trådstarter
Er systemoperatør du snakker om nå, eller Forsvarets Ingeniørhøyskole? Er kanskje litt forvirrende på siden der, men det er to forskjellige utdanninger. Systemoperatør er bare på ett år
ah. da står jeg blank
men jobbet som tech når jeg var inne. du drifter og har support ute i felt
Vet ialfall at du lett kan få stilling på som operatør på (de militære) radarene rundt i Norge etter systemoperatør.