Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 12414
Heisann!

Har lenge lekt med tanken på en ny nettside for norske fps spillere.
Har god erfaring når det kommer til moderering av forum, og kommer til å dekke alle utgifter, som domene, web-hotell og eventuelle utvikler verktøy.

Spørsmålet mitt er da - er det noen her som har bygget nettsider før som kunne tenkt seg å vært med på dette prosjektet? For min del er det samme hvilken måte siden blir bygget opp på, bare det er oversiktlig og greit å moderere.

Interessert? Send en pm
1. Host1. Bruk koden "nff"
2. Installer phpBB via Fantastico (som å installere et PC-program).
3. Finn et theme du vil bruke.
4. ????
5. PROFIT!
Ville gått for Host1 eller Proisp, liker ikke at Host1 gir så lite lagring/båndbredde. Deretter ville jeg skaffet meg en lisens for IP.Board, som bl.a Battlefield.no og mange andre forum bruker.

Men regner med du ikke vil legge ut så mye, så ville sett nærmere på MyBB som bare blir mer og mer populært, det er også gratis. Om du har veldig trua så kjøp deg en XenForo lisens eller IP.Board lisens, du vil ikke angre og du kan gjør utrolig mye mer enn bare forum
Hadde jo selvfølgelig vært artig og lært meg dette selv, men er i førsteomgang ute etter noen som vil være med meg på dette prosjektet.

Men ang. IP.Board, så er nok dette noe jeg må se litt på, ser spennende ut!
Da har jeg så å si bestemt meg for å bruke Proisp, hørt flere har god erfaring med disse, og prisen var jo også overkommelig. Har sånn nogenlunde bestemt meg for adresse også, blir nok noe så enkelt som fps-norge, eller lignende, om ikke noen har noe annet forslag som høres bra ut, og er enkelt å huske.

Leter fortsatt etter en/to stk som har lyst til å sammarbeide på oppbygging av siden også, så ikke nøl med å ta kontakt.
En grafisk designer hadde også vært artig å fått med på dette!
Skal vi se.. Ende opp med å bruke Host1 grunnet betalingsmuligheter (hvert kvartal).
Kjører nå Joomla! 1.5.23 som hovedside, og MyBB som forum. Er dette et bra valg eller bør jeg bytte til noe annet før jeg setter igang med sidene?
gleder meg til og se resultatet av siden
Hvis du trenger deddi server hjelp; im your man. Hadde vert drit kult om dette blir det nye battle.no
Hvis dette tar av så skaff voip (ts3 er best :-) )
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av MrZone Vis innlegg
Hvis du trenger deddi server hjelp; im your man. Hadde vert drit kult om dette blir det nye battle.no
Hvis dette tar av så skaff voip (ts3 er best :-) )
Vis hele sitatet...
Om jeg ikke tar feil så sitter han på en ts3 server som vi har brukt til blant annet dayz før
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
gleder meg til og se resultatet av siden
Vis hele sitatet...
Ja, kan bli spennende å se hvordan dette blir!

Sitat av MrZone Vis innlegg
Hvis du trenger deddi server hjelp; im your man. Hadde vert drit kult om dette blir det nye battle.no
Hvis dette tar av så skaff voip (ts3 er best :-) )
Vis hele sitatet...
Sitat av 8bit Vis innlegg
Om jeg ikke tar feil så sitter han på en ts3 server som vi har brukt til blant annet dayz før
Vis hele sitatet...
Riktig, har allerede en Ts3 server, så det er ikke noe problem.

Har fått et par PM'er med folk som vil hjelpe, og det er flott! Vi trenger noen som kan lage et rent, profft design for Joomla hjemmesiden og MyBB forumet, så om noen vil hjelpe oss med dette så hadde det vært flott! Betaler selfølgelig litt for det, og du vil få en rank, og litt mer rettigheter på siden etterhvert som tiden kommer PM is the shit here!
Da kan jeg meddele at det ble IP.Board
Ble mye frem og tilbake på hva jeg skulle bruke, var borti joomla, wordpress, mybb. Såå får vi da se om jeg får til dette her, får sjekke et par tutorials
Det går veldig fort fremover nå! Forum delen er så å si klar, mangler bare å legge inn et par underforumer for spill.
Nyhetssiden (hovedsiden) er på plass, men mangler et par blokker, så håpet er å få gitt ut siden til folket til helgen!

Btw, når det kommer til spill med egne undeforumer, så har jeg tatt med dem selvsagte:
Counter Strike serien
Call of Duty serien
Battlefield serien
Medag of Honor serien
Arma serien
Halo serien
Half Life serien
Team Fortress
Bioshock

Noen andre spill som dere mener bør ha et eget undeforum?
Sist endret av JVMyhre; 9. juli 2013 kl. 13:05.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Det går veldig fort fremover nå! Forum delen er så å si klar, mangler bare å legge inn et par underforumer for spill.
Nyhetssiden (hovedsiden) er på plass, men mangler et par blokker, så håpet er å få gitt ut siden til folket til helgen!

Btw, når det kommer til spill med egne undeforumer, så har jeg tatt med dem selvsagte:
Counter Strike serien
Call of Duty serien
Battlefield serien
Medag of Honor serien
Arma serien
Halo serien
Half Life serien
Team Fortress
Bioshock

Noen andre spill som dere mener bør ha et eget undeforum?
Vis hele sitatet...

Jeg mener DayZ bør få et underforum, selv om det er en mod nå så blir det jo et eget spill om ikke så alt for lenge.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Det går veldig fort fremover nå! Forum delen er så å si klar, mangler bare å legge inn et par underforumer for spill.
Nyhetssiden (hovedsiden) er på plass, men mangler et par blokker, så håpet er å få gitt ut siden til folket til helgen!

Btw, når det kommer til spill med egne undeforumer, så har jeg tatt med dem selvsagte:
Counter Strike serien
Call of Duty serien
Battlefield serien
Medag of Honor serien
Arma serien
Halo serien
Half Life serien
Team Fortress
Bioshock

Noen andre spill som dere mener bør ha et eget undeforum?
Vis hele sitatet...
Minecraft
Sitat av Snipart Vis innlegg
Jeg mener DayZ bør få et underforum, selv om det er en mod nå så blir det jo et eget spill om ikke så alt for lenge.
Vis hele sitatet...
Du sier noe der, skal legge det til!

Sitat av redkite Vis innlegg
Minecraft
Vis hele sitatet...
Nå ble Minecraft et FPS spill?
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Du sier noe der, skal legge det til!



Nå ble Minecraft et FPS spill?
Vis hele sitatet...
Ahh, sorry, såg ikke at det handlet om FPS før nå
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Det går veldig fort fremover nå! Forum delen er så å si klar, mangler bare å legge inn et par underforumer for spill.
Nyhetssiden (hovedsiden) er på plass, men mangler et par blokker, så håpet er å få gitt ut siden til folket til helgen!

Btw, når det kommer til spill med egne undeforumer, så har jeg tatt med dem selvsagte:
Counter Strike serien
Call of Duty serien
Battlefield serien
Medag of Honor serien
Arma serien
Halo serien
Half Life serien
Team Fortress
Bioshock

Noen andre spill som dere mener bør ha et eget undeforum?
Vis hele sitatet...
En ærefull middag?

Fra spøk til revolver, ser ut som om du har fått de fleste FPS spillene som er essensielle å ha med, men kan jo dog legge til som sakt tidligere DayZ da det kommer som standalone om (for håpentlig vis) ikke så alt for lenge.
Shootmania kan du sikkert ha med Ikke veldig populært, men et ganske undervurdert FPS.
For å være helt ærlig så tror jeg du kan treffe et større publikum om du bestemmer deg for å flytte fokuset litt bort fra fps, og til gaming generelt. Underforumene som dekker Bioshock, Arma, Medal of Honor, Halo og Half-Life vil nok få svært lite aktivitet. Og når folk besøker siden og ser at 8 av 12 underforum har 0-2 tråder, vil det nok være få som vil registere seg for å bli med på denne artigheten.

Ved å fokusere på de spillene som har større brukermasser; dota2, LoL, sc2, DayZ og andre spill som har større turneringer osv vil det føre til et par ting:
1. Flere saker å skrive om på forsiden - fler treff
2. Større publikum - lettere å rekruttere nye medlemmer

Nå vet jeg ikke med LoL, sc2 og DayZ, men DotA og dota2 mangler det skikkelige nettstedet med et ordentlig forum osv.

Planen med dette må jo være å bli det nye catchgamer.no(?).
Sitat av poehzler Vis innlegg
For å være helt ærlig så tror jeg du kan treffe et større publikum om du bestemmer deg for å flytte fokuset litt bort fra fps, og til gaming generelt. Underforumene som dekker Bioshock, Arma, Medal of Honor, Halo og Half-Life vil nok få svært lite aktivitet. Og når folk besøker siden og ser at 8 av 12 underforum har 0-2 tråder, vil det nok være få som vil registere seg for å bli med på denne artigheten.

Ved å fokusere på de spillene som har større brukermasser; dota2, LoL, sc2, DayZ og andre spill som har større turneringer osv vil det føre til et par ting:
1. Flere saker å skrive om på forsiden - fler treff
2. Større publikum - lettere å rekruttere nye medlemmer

Nå vet jeg ikke med LoL, sc2 og DayZ, men DotA og dota2 mangler det skikkelige nettstedet med et ordentlig forum osv.

Planen med dette må jo være å bli det nye catchgamer.no(?).
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener her, og du har nok helt rett. Planen var dog noe annet.. Men dette skal vurderes, har vært inne på tanken tidligere..

Må tenke litt på det, da vil jeg også trenge nytt navn + domene.
The Mad Doctor
Du burde ha med ting som dlc, anmeldelser , indie spill, intervjuer , klassiske spill osv. Jeg tror du kan få et enda større publikum en hvis du bare driver med Fps spill.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Synes du burde følge ideen din om å utelukkende fokusere på FPS-spill.
Sider som skal dekke litt av alt, ender gjerne opp med å være dårlige på alt.
Ikke glem Quake og Unreal Tournament
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Hold deg til FPS, bedre å ha en kvalitets side om litt en en ok side om alt. Å gape over for mye kan være fatalt i oppstarten.
The Mad Doctor
Sitat av 8bit Vis innlegg
Hold deg til FPS, bedre å ha en kvalitets side om litt en en ok side om alt. Å gape over for mye kan være fatalt i oppstarten.
Vis hele sitatet...
Du har kansje rett.
Sitat av 8bit Vis innlegg
Hold deg til FPS, bedre å ha en kvalitets side om litt en en ok side om alt. Å gape over for mye kan være fatalt i oppstarten.
Vis hele sitatet...
Helt enig i det at å gape over for mye kan føre til at alt bare blir verre. Spørsmålet er om man skal bruke tid, kapasitet og krefter på titler innenfor fps som er lite attraktive ift. publikum, konkurranser og som er lite synlig i dagens gaming-community.

Ved å f.eks. fokusere på CS:GO, Dota2, LoL (og evt sc2), så vil man få titler som er aktuelle med store turneringer verden over, større publikum og muligheter for å skrive aktuelle nyheter oftere.

Om man fokuserer på en "FPS"-side, så vil det fort ende opp med å bli et nettsted for de som er interesserte i CS:GO. Grunnen til dette er at det ikke vil finnes noe å skrive om Medal of Honor-serien som er nyheter, dette gjelder også unreal tournament 99 osv. Underforumene vil være der, men når forsiden eller nyhetssiden er dominert av CS:GO vil det være negativt for brukere som ikke liker/ikke spiller/ikke interesserer seg for CS:GO.
- Dette gjelder selvfølgelig bare om man fokuserer på å skrive nyheter kontinuerlig, noe jeg mener er alfa omega for å drive en slik nettside.

Bare se på Catch-Gamer - De ble en side for CS-spillere fordi de hadde CS-nyheter, selv om de hadde underforum av stort sett alle spill.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av poehzler Vis innlegg
Helt enig i det at å gape over for mye kan føre til at alt bare blir verre. Spørsmålet er om man skal bruke tid, kapasitet og krefter på titler innenfor fps som er lite attraktive ift. publikum, konkurranser og som er lite synlig i dagens gaming-community.

Ved å f.eks. fokusere på CS:GO, Dota2, LoL (og evt sc2), så vil man få titler som er aktuelle med store turneringer verden over, større publikum og muligheter for å skrive aktuelle nyheter oftere.

Om man fokuserer på en "FPS"-side, så vil det fort ende opp med å bli et nettsted for de som er interesserte i CS:GO. Grunnen til dette er at det ikke vil finnes noe å skrive om Medal of Honor-serien som er nyheter, dette gjelder også unreal tournament 99 osv. Underforumene vil være der, men når forsiden eller nyhetssiden er dominert av CS:GO vil det være negativt for brukere som ikke liker/ikke spiller/ikke interesserer seg for CS:GO.
- Dette gjelder selvfølgelig bare om man fokuserer på å skrive nyheter kontinuerlig, noe jeg mener er alfa omega for å drive en slik nettside.

Bare se på Catch-Gamer - De ble en side for CS-spillere fordi de hadde CS-nyheter, selv om de hadde underforum av stort sett alle spill.
Vis hele sitatet...
Vel, vi får se. Jeg er da ikke så fan av disse spillene du mener som er typiske "compo" spill, og tror faktisk at en side som ikke fokuserer på det kan få suksess om man bare legger ned arbeid i den og får aktive medlemmer som gamer og diskuterer f.eks rush strategier på BF3 og slikt (dog strategier i BF3 er ødelagt hvis man gamer med randoms.)
Hva er domenet eller direct ip?
Sitat av MrZone Vis innlegg
Hva er domenet eller direct ip?
Vis hele sitatet...
Det kommer når jeg føler siden er klar Siden er på rett vei, men har noen problemer her og der, siden jeg så og si setter opp siden helt selv.. Ikke så lett for en som aldri har gjort dette før :P

Kan jo også si, om noen her har brukt IP Board før, ta gjerne kontakt! Jeg kunne trengt litt hjelp utenfor supportforumene,
Skjønner ikke helt hva ipboard etc har med dette å gjøre? Ønkser du å drive et forum eller en faktisk community-side med events, etc?

Skjønner at man kan ha en thread per event i en egen underkategori f.eks, men dette kan igjen virke ganske useriøst.
Sitat av hayer Vis innlegg
Skjønner ikke helt hva ipboard etc har med dette å gjøre? Ønkser du å drive et forum eller en faktisk community-side med events, etc?

Skjønner at man kan ha en thread per event i en egen underkategori f.eks, men dette kan igjen virke ganske useriøst.
Vis hele sitatet...
Bruker IP Board til forum, ja. Men så bruker jeg IP Content til selve siden, kanskje det var dette du missforsto?

Bruker samme opplegget som battlefield.no gjør, med mine egne vri på ting, selvfølgelig.
Ok, ga litt mer mening ja Lykke til.
Sitat av hayer Vis innlegg
Ok, ga litt mer mening ja Lykke til.
Vis hele sitatet...
Takk!

Har ikke skjedd så mye i dem siste dagene, har vært noe fraværende.
Men har fått forumet klart, gikk for en litt annen løsning for spill-avdelingen enn det som var planen, ble heller noe ala det gamer.no kjører, og er rimelig fornøyd med det! Har også fått designet meg en enkel logo, men den minner meg om noe jeg har sett før, noe som syns det samme, og kanskje vet hva den ligner på? Isåfall så må jeg få ordnet meg en annen. Kanskje noen her vil hjelpe med dette?



Ellers er det eneste som gjenstår med siden nå å få klart fremsiden, eller Portalen, som jeg har valgt å kalle den. Noe problemer med theme og utforming av nyheter, når det er fikset blir siden lansert!
The Mad Doctor
Den logoen ser ganske kjent ut men jeg klare ikke å komme på hvor jeg har sett det eller hva det var logo for.
Sitat av Rocker-T42 Vis innlegg
Den logoen ser ganske kjent ut men jeg klare ikke å komme på hvor jeg har sett det eller hva det var logo for.
Vis hele sitatet...
Nei ikke sant, usikker selv.
Jeg får prøve å kontakte en designer om å få laget en skikkelig logo, greit å få gjort det skikkelig

Har fått meg ENDA et domene nå, men denne gangen fikk eg rivd tak i et .no domene! Så nå blir det saker her
All honør til deg om du får dette til å gå rundt, dette er hva vi trenger.
Kjøpte pc for 2 dager siden, men finner ikke et forum. Er hovedsaklig cs 1.6 jeg spiller, men man finner jo ingen aktivitet om det lengre.
Stå på.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg

Har også fått designet meg en enkel logo, men den minner meg om noe jeg har sett før, noe som syns det samme, og kanskje vet hva den ligner på? Isåfall så må jeg få ordnet meg en annen. Kanskje noen her vil hjelpe med dette?
Vis hele sitatet...
Den minner deg om Adobes logo. Kan sikkert hjelpe til med logo, send pm så skal vi se hva vi får til.
Sitat av doffiz Vis innlegg
Den minner deg om Adobes logo. Kan sikkert hjelpe til med logo, send pm så skal vi se hva vi får til.
Vis hele sitatet...
Hm, ja, det gjorde kanskje det! Skal sende deg en PM jeg
Vil si det er bra du prøver. Men du er heller ikke den eneste som har prøvd, og jeg vil tro dette går i samme bane som alt annet.

Du har CatchGamer som var norges største siden når det kom til spill og community. Den gikk ned i 2008 pga manglende interesse fra ledelsen, og administratorene gikk lei å flyktet. Det gikk forsatt noen år til før siden nesten ble helt inaktiv.

I 2010 kom ArticNova. Der var det en ledelse som i følge seg selv beskrev seg som veldig kompetente, godt utdannede folk. De hadde så store tanker og mål, og planen var at dem skulle tjene gode penger på denne siden. Gikk ikke lange stunden før det kom to kjappe alvorlige saker, og siden fikk et tilbakeslag. Tiden gikk, og de skjønte at de ikke tjente penger på dette, skribenter klagde fordi ingen brukere var interessert i å kommentere og takke for nyhetene(dette var aldri et problem å CG). Dette gjorde igjen at 2-3 STORE skribenter mistet motivasjonen og trakk seg ut av siden. Det ballet på seg, og den dag i dag er siden stengt.

Så det jeg vil si er at du skal ha ganske god styring, villig til å legge mye tid og penger i dette, og ikke minst få tak i veldig flinke FRIVILLIGE ildsjeler for at dette skal komme opp.Om dette er noe vi trenger i Norge per dags dato tror jeg ikke! CSGO som da er det eneste aktive spillet i Counter-Strike serien her i Norge bruker som regel utenlandske kanaler for å finne frem informasjonen, og per dags dato er det INGEN som kan måle seg med disse. De er fryktelige store, og har ganske mange år bak seg.

Vil igjen si at det tøft at du prøver, og jeg tror desverre det ikke blir noen suksess. I norsk gaming ligger det ikke noe penger, og det ender fort opp med å bli store kostnader på enkelt personer. Har du for mye penger og tid så er det greit, men det skal ganske mange personer til for at noe slik som dette skal bli suksessfylt. Men lykke til!
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Vil si det er bra du prøver. Men du er heller ikke den eneste som har prøvd, og jeg vil tro dette går i samme bane som alt annet.

Du har CatchGamer som var norges største siden når det kom til spill og community. Den gikk ned i 2008 pga manglende interesse fra ledelsen, og administratorene gikk lei å flyktet. Det gikk forsatt noen år til før siden nesten ble helt inaktiv.

I 2010 kom ArticNova. Der var det en ledelse som i følge seg selv beskrev seg som veldig kompetente, godt utdannede folk. De hadde så store tanker og mål, og planen var at dem skulle tjene gode penger på denne siden. Gikk ikke lange stunden før det kom to kjappe alvorlige saker, og siden fikk et tilbakeslag. Tiden gikk, og de skjønte at de ikke tjente penger på dette, skribenter klagde fordi ingen brukere var interessert i å kommentere og takke for nyhetene(dette var aldri et problem å CG). Dette gjorde igjen at 2-3 STORE skribenter mistet motivasjonen og trakk seg ut av siden. Det ballet på seg, og den dag i dag er siden stengt.

Så det jeg vil si er at du skal ha ganske god styring, villig til å legge mye tid og penger i dette, og ikke minst få tak i veldig flinke FRIVILLIGE ildsjeler for at dette skal komme opp.Om dette er noe vi trenger i Norge per dags dato tror jeg ikke! CSGO som da er det eneste aktive spillet i Counter-Strike serien her i Norge bruker som regel utenlandske kanaler for å finne frem informasjonen, og per dags dato er det INGEN som kan måle seg med disse. De er fryktelige store, og har ganske mange år bak seg.

Vil igjen si at det tøft at du prøver, og jeg tror desverre det ikke blir noen suksess. I norsk gaming ligger det ikke noe penger, og det ender fort opp med å bli store kostnader på enkelt personer. Har du for mye penger og tid så er det greit, men det skal ganske mange personer til for at noe slik som dette skal bli suksessfylt. Men lykke til!
Vis hele sitatet...
Er fullt klar over dette, og har aldri trodd at dette kom til å bli noen enkel oppgave. Men penger? Jeg har aldri hatt planer om å tjene noe på denne siden, den skal til og med være uten reklame, ihvertfall i første omgang. Jeg har selv mye fritid som går til dette, samt at jeg allerede nå, før siden er oppe, 4 (5 med meg) skribenter, en systemadministrator med papirer på koding, en super moderator og meg, som er admin.. Så jeg tror vi skal klare oss greit i starten ihvertfall, så får vi se hvordan det går etterhvert.

Har også kommet i kontakt med flere kjente innenfor ESL nettverket og et par nordmenn fra Machinima, der er det mye reklame å få

Men for all del, tror ikke dette her blir noe walk in the park, vet hvordan det gikk med ArticNova, og ikke minst Flerspiller.no som MrBlastFM satt opp, den gikk jo ned etter halvannen mnd. Men tar dette her som et prosjekt, koster ikke allverden å leie IPB, som jeg nå gjør i førsteomgang.. Så får vi heller ta det som det kommer, blir det en vellykket side, så er jo det flott, da kommer jeg til å sette mye mer penger i dette, egen IPB lisens, og noen spillservere er noe jeg har i bakhodet.

Har klar en konkurranse når siden åpner også, med premie som blir sendt til vinneren i posten ^^
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Er fullt klar over dette, og har aldri trodd at dette kom til å bli noen enkel oppgave. Men penger? Jeg har aldri hatt planer om å tjene noe på denne siden, den skal til og med være uten reklame, ihvertfall i første omgang. Jeg har selv mye fritid som går til dette, samt at jeg allerede nå, før siden er oppe, 4 (5 med meg) skribenter, en systemadministrator med papirer på koding, en super moderator og meg, som er admin.. Så jeg tror vi skal klare oss greit i starten ihvertfall, så får vi se hvordan det går etterhvert.

Har også kommet i kontakt med flere kjente innenfor ESL nettverket og et par nordmenn fra Machinima, der er det mye reklame å få

Men for all del, tror ikke dette her blir noe walk in the park, vet hvordan det gikk med ArticNova, og ikke minst Flerspiller.no som MrBlastFM satt opp, den gikk jo ned etter halvannen mnd. Men tar dette her som et prosjekt, koster ikke allverden å leie IPB, som jeg nå gjør i førsteomgang.. Så får vi heller ta det som det kommer, blir det en vellykket side, så er jo det flott, da kommer jeg til å sette mye mer penger i dette, egen IPB lisens, og noen spillservere er noe jeg har i bakhodet.

Har klar en konkurranse når siden åpner også, med premie som blir sendt til vinneren i posten ^^
Vis hele sitatet...
Det er en flott innstilling. Det er knallhardt å tjene penger på spillsider, da annonsørene stort sett betaler lite for reklameplass på slike sider i forhold til veldig mye annet.

Jeg håper du får prosjektet til, men jeg er egentlig skeptisk til om en slik side noen gang kan få greie besøkstall ettersom det er en veldig liten nisje. Når man ikke skal tjene penger er det klart at besøkstall ikke spiller allverdens rolle, men det er jo en fin motivasjonsfaktor da.

Om jeg skal kritisere noe av det du har skrevet om prosjektet så langt så ville det vært forumet. Jeg tror et dødt forum vil trekke ned helhetsinntrykket i forhold til om man ikke har det i det hele tatt, så jeg ville anbefale deg å droppe egne underforum for spill som Bioshock eller lignende, da det sikkert bare dukker opp 3 poster der. Then again så har jeg sikkert ikke så mye større innsikt enn alle andre, men bare en magefølelse på det

Angående logo så sjekk forresten ut fiverr.com. Er masse drittarbeid der, men jeg har fått halvgreie logoer til $5 flere ganger, som fort fungerer helt greit under oppstarter av slike nettsider.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Det er en flott innstilling. Det er knallhardt å tjene penger på spillsider, da annonsørene stort sett betaler lite for reklameplass på slike sider i forhold til veldig mye annet.

Jeg håper du får prosjektet til, men jeg er egentlig skeptisk til om en slik side noen gang kan få greie besøkstall ettersom det er en veldig liten nisje. Når man ikke skal tjene penger er det klart at besøkstall ikke spiller allverdens rolle, men det er jo en fin motivasjonsfaktor da.

Om jeg skal kritisere noe av det du har skrevet om prosjektet så langt så ville det vært forumet. Jeg tror et dødt forum vil trekke ned helhetsinntrykket i forhold til om man ikke har det i det hele tatt, så jeg ville anbefale deg å droppe egne underforum for spill som Bioshock eller lignende, da det sikkert bare dukker opp 3 poster der. Then again så har jeg sikkert ikke så mye større innsikt enn alle andre, men bare en magefølelse på det

Angående logo så sjekk forresten ut fiverr.com. Er masse drittarbeid der, men jeg har fått halvgreie logoer til $5 flere ganger, som fort fungerer helt greit under oppstarter av slike nettsider.
Vis hele sitatet...
Forumet er allerede endret, blir et underforum for dem mest diskuterte, også blir resten under pc spill og konsoll spill.

Har fått tak i en dude nå som skal lage en ny logo for meg, så vi får se.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Forumet er allerede endret, blir et underforum for dem mest diskuterte, også blir resten under pc spill og konsoll spill.

Har fått tak i en dude nå som skal lage en ny logo for meg, så vi får se.
Vis hele sitatet...
Høres bra ut!
Lykke til!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vært ganske stille her nå, men har fått gjort mye på nettsiden! Driver å gjør den mer personlig, ettersom IPB er veldig lett gjennkjennelig, blandt annet med den notification baren helt øverst. Så har fjærnet denne, laget min egen nav-bar, og litt andre ting.

Slik ser toppen av nettsiden ut nå, dette sett fra hovedsiden, og ikke forumet.



Hva tror dere om dette? Noe jeg burde legge til / fjærne? Prøver å få til en clean nettside, derfor er det ikke mye effekter og tull å se her.

Holder på med custum profiler nå, når det er ferdig så er siden nesten klar for lansering
Sist endret av JVMyhre; 31. juli 2013 kl. 19:34.
veldig fin logo og header, clean og litt minimalistisk. liker at logoen ikke "buler ut", sånn som var populært for 10 år siden.

bare en liten ting, headeren er litt "rustikk", mens markøren for hvilken side man er på er helt clean, ser litt rart ut. jeg ville beholdt rustikk-stilen på begge, og heller markere at man er på profil-siden litt annerledes. kanskje en blå strek under navnet, hvor blåfargen er lik den som brukes i logoen? http://i.imgur.com/qMAikW7.png
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
veldig fin logo og header, clean og litt minimalistisk. liker at logoen ikke "buler ut", sånn som var populært for 10 år siden.

bare en liten ting, headeren er litt "rustikk", mens markøren for hvilken side man er på er helt clean, ser litt rart ut. jeg ville beholdt rustikk-stilen på begge, og heller markere at man er på profil-siden litt annerledes. kanskje en blå strek under navnet, hvor blåfargen er lik den som brukes i logoen? http://i.imgur.com/qMAikW7.png
Vis hele sitatet...
Takk for det!
Ja, har sett litt på det, må bare finne ut hvordan jeg endrer på dette. Er som sagt min aller første hjemmeside, så ting tar litt tid.

Ang. det med blå strek under, så var det en god idê, dette skal testes!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da tør jeg å si at nettsiden min er "ferdig". Ihvertfall klar til bruk av andre om det skulle være interesse for det.
Det er fortsatt et par småting som jeg vil gjøre, feks. sette opp en serverliste med spillservere. Muligens også gjøre brukerprofilene noe annerledes, så det ikke blir så standard IPB.

Men, dette er da min aller første hjemmeside, hva tror dere? Noe dere ville endret?
www.fpsnorge.no
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Da tør jeg å si at nettsiden min er "ferdig". Ihvertfall klar til bruk av andre om det skulle være interesse for det.
Det er fortsatt et par småting som jeg vil gjøre, feks. sette opp en serverliste med spillservere. Muligens også gjøre brukerprofilene noe annerledes, så det ikke blir så standard IPB.

Men, dette er da min aller første hjemmeside, hva tror dere? Noe dere ville endret?
www.fpsnorge.no
Vis hele sitatet...
Fatal error: Call to a member function primary_navigation() on a non-object in /home/fpsnorge/public_html/admin/applications_addon/ips/ccs/sources/hooks.php on line 93
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
Fatal error: Call to a member function primary_navigation() on a non-object in /home/fpsnorge/public_html/admin/applications_addon/ips/ccs/sources/hooks.php on line 93
Vis hele sitatet...
Hm. Er dette på iOS?
Fikk denne jeg også nå, må ha skjedd noe med css templaten når jeg testet noe tidligere idag, skal se på det
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Hm. Er dette på iOS?
Fikk denne jeg også nå, må ha skjedd noe med css templaten når jeg testet noe tidligere idag, skal se på det
Vis hele sitatet...
android prøvd med opera .chrome og standard nettlesern..