Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2384
Da skal det kjøpes inn TV til hytta og jeg trenger hjelp av dere freaks til å finne ut hvilken.
Krav: 1080p, maks 3k, kunne henges opp på veggen og støtte for CI modul (har en av merket Strong og skal brukes mot Canal Digital parabol).

Har kommet fram til denne, finnes det bedre valg? Stor bonus å ha den innen fredag.
www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745651

Edit: Ser ut som at man får en grei dekoder til 1kr ved kjøp av parabol abbo. Så CI kodul kravet strykes.
Sist endret av Mkvarner; 1. oktober 2012 kl. 00:06.
De fleste tv`er har ikke 12 V inngang, og det er jo noe en må tenke på når en skal ha det på hytta. Tror ikke du får så store tv`er som 32" for 12 V annlegg. De bruker rett og slett for mye strøm. Dersom du har en stor batteribank kan du vurdere en inverter, men de er ikke effektive så mye av strømmen blir borte i den.
Hvorfor blander du inn 12V? Det hadde TS opplyst om hvis det var nødvendig...
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Hvorfor blander du inn 12V? Det hadde TS opplyst om hvis det var nødvendig...
Vis hele sitatet...
Han skrev jo at det er på hytta, og der er det jo stort sett 12 V med solcelle..
Sitat av rolvs Vis innlegg
Han skrev jo at det er på hytta, og der er det jo stort sett 12 V med solcelle..
Vis hele sitatet...
hvet ikke med deg men jeg tror det er ganske vanelig med innlagt strøm i hytter nå som vi er i 2012
Sitat av rolvs Vis innlegg
Han skrev jo at det er på hytta, og der er det jo stort sett 12 V med solcelle..
Vis hele sitatet...
Har jeg aldri sett på noen av mine 50+ hyttebesøk...
12V er ikke et problem. Har aggregat og blir innlagt strøm før vinteren kommer.
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
hvet ikke med deg men jeg tror det er ganske vanelig med innlagt strøm i hytter nå som vi er i 2012
Vis hele sitatet...
Det er for pinglete søringer. Det beste med en hytte er nettop det å komme seg litt vekk fra hverdagen.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Det er for pinglete søringer. Det beste med en hytte er nettop det å komme seg litt vekk fra hverdagen.
Vis hele sitatet...
Akkurat ja, nå vet jeg ikke med deg men de største hyttefeltene i vest Finnmark for områdene rundt Hammerfest, alta, på seiland, sørøya, rundt lakselv, honningsvåg og havøysund er nå både super-3g enablet, fast-strøm tilkoblet og utstyrt med lokale dagligvarehandler og bensinstasjon..

Såh, det var dagens lille forsvar av "pinglete søringer" ..
Jaja, dropp den diskusjonen nå. Hva tror dere andre om TV-en alexanderev linka til? Hvordan er leveringstiden til NetOnNet(til Trondheim)?
Bumper i håp på flere svar.
Ikke Værst På PC
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Da skal det kjøpes inn TV til hytta og jeg trenger hjelp av dere freaks til å finne ut hvilken.
Krav: 1080p, maks 3k, kunne henges opp på veggen og støtte for CI modul (har en av merket Strong og skal brukes mot Canal Digital parabol).

Har kommet fram til denne, finnes det bedre valg? Stor bonus å ha den innen fredag.
www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745651

Edit: Ser ut som at man får en grei dekoder til 1kr ved kjøp av parabol abbo. Så CI kodul kravet strykes.
Vis hele sitatet...
Problemet med den TV'n der er hat den har en bildefrekvens på 50Hz, noe som gjør at du kan få vondt i øynene hvis du blir sittende å se lenge på TV.
3-5 arbeidsdager kan du forvente da de sender fra Sverige....
Sitat av ztaale Vis innlegg
Akkurat ja, nå vet jeg ikke med deg men de største hyttefeltene i vest Finnmark for områdene rundt Hammerfest, alta, på seiland, sørøya, rundt lakselv, honningsvåg og havøysund er nå både super-3g enablet, fast-strøm tilkoblet og utstyrt med lokale dagligvarehandler og bensinstasjon..

Såh, det var dagens lille forsvar av "pinglete søringer" ..
Vis hele sitatet...
Du beskrev jo nettopp helvete for en søring. Man har jo såklart innlagt fiber på hytta.
Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
Problemet med den TV'n der er hat den har en bildefrekvens på 50Hz, noe som gjør at du kan få vondt i øynene hvis du blir sittende å se lenge på TV.
Vis hele sitatet...
La oss si at jeg øker budsjettet til rundt 3500kr for å ikke bli ødelagt etter en stund (overdriver). Kan handle fra butikker i Trondheim eller Komplett/MPX. Hva er det lurt å gå for?
Sist endret av Mkvarner; 3. oktober 2012 kl. 00:08.
Fremdeles: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745651

Hva med en 40-tommer? http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...-tv-ue40eh5005 ?

Blir litt juks, da Elkjøp ligger i Trondheim, men du kan ikke hente den selv, må sendes...
Holder meg unna 50hz om det ikke er godt å se på.
40" TV blir for stort, gidder ikke å forklare.
100hz, 32": http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku...E-9D52E5984D4D

Dog vil jeg si at jeg ikke ser noe merkbar forskjell på 50hz og 60hz.
Sist endret av Intet_Inside; 3. oktober 2012 kl. 00:43.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Du beskrev jo nettopp helvete for en søring. Man har jo såklart innlagt fiber på hytta.
Vis hele sitatet...
Morroklumpen!
Støtter valget ovenfor.
Denne da? 5kr mere og har flere tilkoblinger.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744571#extra
Gå for den du fant, jeg er så trøtt at jeg overså den
Sitat av mo3 Vis innlegg
Det er for pinglete søringer. Det beste med en hytte er nettop det å komme seg litt vekk fra hverdagen.
Vis hele sitatet...
Er nordlending selv og har strøm innlagt på begge hyttene våre.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Du beskrev jo nettopp helvete for en søring. Man har jo såklart innlagt fiber på hytta.
Vis hele sitatet...
Plz, slutt å drite ut "søringer" bare fordi du selv syns det er kult at du er nordfra (crap, ja jeg vet, er det selv, og ja, jeg er kul som faen..) i en debatt om strøm på hytta eller ikke.. c'mon, ikke synk så lavt, vent heller til den første snøen begynner å falle sørpå..
Ikke Værst På PC
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
100hz, 32": http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku...E-9D52E5984D4D

Dog vil jeg si at jeg ikke ser noe merkbar forskjell på 50hz og 60hz.
Vis hele sitatet...
Er enig i TV valget ditt Men er uenig i din påstand om 50 og 60 Hz :P jeg hadde en 50 Hz TV før og jeg ble sliten i øynene av å se på den. uten at jeg visste at det var derfor, kjøpte jeg meg en ny TV 50Hz, og fikk samme problem. Etter dette tok jeg synstest, i tilfelle det hadde noe md øynene mine å gjøre. det var det ikke. Til slutt skaffet jeg meg en 100Hz TV, fordi jeg hadde snakket med noen venner som kan endel om sånt. Nå har jeg ingen problemer.

Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Denne da? 5kr mere og har flere tilkoblinger.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744571#extra
Vis hele sitatet...
Men ville gått for denne
Sist endret av Skrivebordet; 3. oktober 2012 kl. 12:51.
Tror det blir denne. Kan få den for 2500kr.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760891