Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 7464
Hva er den beste indica eller sativa strainen
Skal til Amster snart og vuderer å teste
Snakk av efaring . Gidder ikke synsere og tullprat

Bluebeery x white Rhino ?
blueberry x white russian
blueberry x citral

eller andre sorter som f.eks jack herrer
Sist endret av mrmestergreen; 3. september 2009 kl. 10:06.
Det vil jo bli synsing uansett ettersom sånne ting er individuelt.
Alle strainsa har jo forskjellige egenskaper, det er ikke sånn at du finner 1 strain som alle er enig i at er den beste.
Garantert folk som foretrekker G13 framfor Amnesia Haze og the other way around, selv om G13 er mellow og Amnesia er heavy.
Sist endret av Lonnie Mack; 3. september 2009 kl. 10:19.
De sterkeste cannabisopplevelsene jeg har hatt, var med strainen "Mango" og "Blueberry". Det skal sies at jeg har hatt 2-3 opplevelser som var like mindblowing, men da har ikke strain vært spesifisert.
Jeg vil anbefale lemon bud, evt orange bud. Da først å fremst på grunn av den smaken, men også den fine rusen. Lemon bud opplevde jeg som noe bedre både i smak og funk.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg liker ikke sativa strains så godt, holder meg i hvertfall unna skunk typene. Men jeg fikk et kjært forhold til jack herrer de siste gangene i Amsterdam. Og jeg likte veldig godt Willie nelson strainen de har på barneys.
De beste strainene er ikke de kraftigste, men de som har et balansert forhold mellom de forskjellige cannabinoidene, og derfor produserer en avrundet og behagelig ruseffekt. I Nederland er nesten alt du får tak i krysset med skunk en eller annen gang, og avlet frem for å inneholde mest mulig THC. Dette har gjort nederlandsk pot kraftig og kommersielt populær, men det har også ødelagt de fine balansene mellom forskjellige cannabinoider som kjennetegner en god og behagelig ruseffekt.

THC er ansvarlig for det meste av paranoia, hjertebank og generelt ubehag som oppstår under påvirkning av cannabis, og er avhengig av stoffer som CBD og CBN for å kunne produsere avslappende og behagelige effekter. Den beste poten finner du derfor ikke i Nederland, men i land som Canada, hvor seriøse breedere tar utgangspunkt i naturens egne strains fra rundt om i verden, framfor hissige skunkplanter med abnormalt høye og ubalanserte THC-nivåer.
Spør de ansatte bak disken i coffeshop-en. De har som regel veldig god peiling på hva de selger, og siden du skal til turistfellen Amsterdam, så vet de også hva som passer bra for turister.

Mitt lille tips er å heller ta toget i 45 minutter til Rotterdam, som har veeeeldig mange bra coffeshops.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
paranoia, hjertebank og generelt ubehag
Vis hele sitatet...
Where is the fun without all this?
Det finnes ingen fasit her, men går heller på smak og behag. Noen liker faktisk ganske rene sativa typer, mens enkelte liker de balanserte (som mentalmelt prater om) og noen liker og ligge på sofaen med høyt-cbn inn holdig indica. Om man får ubehagelig effekt eller ikke av sativa kan man heller ikke gjette seg fram til. Personlig liker jeg balanserte typer med høyt av både cbd og thc for skikkelig dream-ish effekt

Synes coffeshop Utopia er en koselig liten plass, med hyggelig vert å stort bong utvalg. Forresten så var det to norske jenter som jobbet der i sommer. Utvalget er bra der, å kan spesielt anbefale Cheese! Ice-o-lator på Utopia er vistnok en av de beste har jeg hørt, å den ligger bare på 25£, i forhold til andre coffeshop som selger for 50£.

Anbefaler så absolutt og ta turen innom Barney's, som dodecha snakker om. De er en av få som selger strain G-13 i Amsterdam, og både kvalitet og pris på Barney's er bra.

Jeg synes BABA coffeshop er ganske chill også, men det er litt mer basert på mye liv, mye kunder, mye sitteplasser, litt dyre priser, men du finner hardere priser. Baba er 1-2 gater over der RLD starter, og de har faktisk BABA souvenirs/smartshop. BABA har også Ice-o-lator for 22£.
Sist endret av Quetzalcoatl; 3. september 2009 kl. 17:58.
Tenkte å unngå selve redlighten for røykingen sin del.Må jo innom men eller kjøre litt kvalitets røyking.
Unngå ww denne gangen og heller røyke meg inn i .Hørte mye bra om lavender og hollands hope.
det er Amster vi snakker om...
Andre strains som annbefales? skal være der i ei heile uka uten forbehold.varm i nevene bare på tanken...
G-13, Silver Haze, Orange Kush. Prøv Jack Herrer hvis du vil prøve noe som river langt nedi endetarmen, og Super Bio Skunk #1 hvis du vil prøve en gen-manipulert (?) alt-for-meget-innholdig strain.

Alt potten er dyrket i Nederland, men de har jo også bredt utvalg av import-hasj, noe jeg er glad i. Så vil du ha hasjisj burde du kjøpe Temple Balls, som er en sort type som er ganske ren sativa. Ellers har du jo indica Afghan/Nepal. Å anbefaler også Red Libanon.

Hold deg unna Purple Haze og White Widow - de kommer fra søppelgrow denne season. Er du heldig finner du til og med frø i Purple Haze! ^^


Aldri kjøp noe som helst i Red Light District, ved unntak av jenter da. Hold deg spessielt langt unna coffeshop-kjeden Bulldog, og du forstår vell også godt at det lønner seg ikke og kjøpe cocaine eller cannabis fra dealerne på gata.
Sist endret av Quetzalcoatl; 3. september 2009 kl. 18:15.
off topic

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
THC er ansvarlig for det meste av paranoia, hjertebank og generelt ubehag som oppstår under påvirkning av cannabis, og er avhengig av stoffer som CBD og CBN for å kunne produsere avslappende og behagelige effekter.
Vis hele sitatet...
Så Marinol er en ubrukelig medisin?

Inneholder ikke Marinol kun ren THC?
Marinol (dronabinol) inneholder syntetisk framstilt THC (delta-9-tetrahydrocannabinol), å inneholder ikke noen av de andre cannabinoidene du finner i cannabis. Det er en gelatin kapsel som inneholder THC blandet med sesam olje, og finnes i 2,5mg, 5mg og 10mg.

THC alene i store doseringer kan gi bivirkninger som mentalmelt nevner, men medisinske doseringer rekker ikke så høyt. Små doseringer av ren THC kan fjerne kvalme, gi matlyst, være smertestillende, pluss en rekke andre ting. Men din teori er vell at naturlig cannabis må fungere bedre enn THC alene, siden cannabis inneholder over 60 forskjellige cannabinoider.

Riktig der ja. Man kan jo ta CBD (cannabidol) som ett eksempel, ett ikke-psykoaktivt cannabinoid som har: analgesic, antispasmodic, anxiolytic, antipsychotic, antinausea, and anti-rheumatoid arthritic properties.
I følge http://norml.org/index.cfm?Group_ID=6638#4

Edit: Når jeg leser litt rundt finner jeg fort ut at pasienter som bruker Marinol ofte opplever svimmelhet, angst, forvirring og slikt man ofte hører om på store doseringer høy-innholdig sativa strain. Dette kommer vell av at det ikke er noen CBD med anti-psykotiske effekter som kan dempe ned THC effekten, og dermed gjøre den mer behagelig og rolig.
Sist endret av Quetzalcoatl; 3. september 2009 kl. 18:54.
coffeshop-kjeden Bulldog den husker jeg fra sist gang i Amsterdam noe mer kynisk liksom kule folk finner du ikke.

Bortsett fra de bikerene som har ødelagt Christiania
▼ ... over en uke senere ... ▼
AK-47, NY Diesel, Jack Herrer, G-13, Silver Haze, White Widow, Super Lemon Haze, Utopia Haze, Chocolope, er alle meget fine strains som du finner i Amsterdams Coffeshops. Var der sist i juli '09 i 2uker. Favoritten er Silver Haze
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Her i området vanker det en mix av White Widow og AK-47 for tiden, som kalles White Russian. Selv har jeg ikke prøvd denne, men hører fra nære og kjære at det er den beste rusen de har hatt. Planlegger et innkjøp snarest!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
De beste strainene er ikke de kraftigste, men de som har et balansert forhold mellom de forskjellige cannabinoidene, og derfor produserer en avrundet og behagelig ruseffekt. I Nederland er nesten alt du får tak i krysset med skunk en eller annen gang, og avlet frem for å inneholde mest mulig THC. Dette har gjort nederlandsk pot kraftig og kommersielt populær, men det har også ødelagt de fine balansene mellom forskjellige cannabinoider som kjennetegner en god og behagelig ruseffekt.

THC er ansvarlig for det meste av paranoia, hjertebank og generelt ubehag som oppstår under påvirkning av cannabis, og er avhengig av stoffer som CBD og CBN for å kunne produsere avslappende og behagelige effekter. Den beste poten finner du derfor ikke i Nederland, men i land som Canada, hvor seriøse breedere tar utgangspunkt i naturens egne strains fra rundt om i verden, framfor hissige skunkplanter med abnormalt høye og ubalanserte THC-nivåer.
Vis hele sitatet...

wow... jeg lærte noe her faktisk! nice :P
Sitat av mrmestergreen Vis innlegg
coffeshop-kjeden Bulldog den husker jeg fra sist gang i Amsterdam noe mer kynisk liksom kule folk finner du ikke.

Bortsett fra de bikerene som har ødelagt Christiania
Vis hele sitatet...
Har bikerne ødelagt? Det er de wannebe gangsta pakkisene i BMW'n sine som ødlegger Christiania.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Har bikerne ødelagt? Det er de wannebe gangsta pakkisene i BMW'n sine som ødlegger Christiania.
Vis hele sitatet...
Bikerene var nok tidligere ute. Gruppen du omtaler har dukket opp de siste årene, mens biker-gutta tok over pusher street helt i begynnelsen av 2000-tallet, hvis ikke enda tidligere.
Hvilket strain som er best er smak og behag (som nevnt). Tenk på cannabis som vin: noen liker en tung og rund rus som lett leder til latter slik som rødvin, andre en lett lystig som hvitvin, noen å bli slått ut som sprit, eller noen å kose seg uten å være for borte som noen halvlitere øl.

Personlig syns jeg sativa for meg ble en mer høy-effekt med latter og generelt våkenhet. Passet perfekt for meg dersom jeg ikke villet blitt slått ut og kanskje kunne fått gjort noe selv om jeg har røyket.
Indica er det jeg liker best da jeg liker å bli slått ned i sofaen, få god munhies og generelt sett slappe av før jeg skal sove. En god indica/sativa mix med god smak er etter min mening det beste. Da får man både og.

Jeg ville ikke tenkt så mye på hva som er "best" da alt i amster som regel er mye bedre enn det i norge. Jeg ville heller ikke brydd meg om hva som er "sterkest" da det er helt individuelt hvordan de forskjellige typene fungerer på folk. Tenk heller på hva du ønsker å få ut av dagen. Ønsker du og gå bar til bar (bare med coffeshops), ville det kanskje være lurt å røyke noe som ikke er så sterkt at du ikke tørr bevege deg blandt mennesker i gatene, og ikke en som gir fullstendig couch-lock. Hør på hva ekspeditøren sier og kjenn på magefølelsen så får du nok mange gode smaksopplevelser

BTW: dyrest er ikke nødvendigvis best! Ikke blakk deg på dyr weed når du kanskje ville likt en billig en like godt. Personlig likte jeg bedre white widdow med 100% indica innhold, enn A2 mexican haze med 90+% sativa og masse thc. Ble faktisk fjernere på ww og den var nesten 40% billigere. Så: ikke blakk deg: kjøp populære strains. Folk er ikke så forskjellige og det de fleste liker liker du nok du også.
Sist endret av Kraft; 17. desember 2009 kl. 11:22.
min mening, basert på en del turer til amsterdam : det er ikke en "beste strain". f.eks kan jack herer være utrolig god på en coffeeshop mens på en annen kan den være mindre imponerende. dette pga forskjell på dyrkemetode/oppbevaring/ferskhetsgrad/utstyr brukt/andre faktorer. men det burde nevnes at jeg synes white widow har vært gjennomgående god alle plassene jeg har kjøpt den. uansett, bare spør om å få se på weed'en og bestem ut i fra utseende hva du vil kjøpe.
Røyket en som het "Crystal" i Amsterdam denne sommeren. Den er langt ifra den mest potente typen, men en "rundere" og litt mildere behagelig rus.
Det er en blanding av sativa og indica med en søt, helt herlig, smak. Personlig syntes jeg det er den beste på smaken og rus

Om jeg ikke tar helt feil var den også finner av cannabis-cupen ett år.

Om du er i amster bør du også prøve ut "Nepal Cream", en fyldig, kremete sorting. Gikk helt bananas av all den gode sortingen der nede!
Jeg er usikker på hvilken strain jeg skal dyrke. Det står mellom AK-47 og Kali Mist. Hvilken er å anbefale for en begynner?
Quasar Haze (Amnesia)
Mexican Haze (Dampkring)
Hindu Kush
Red Dreagon (Barney´s)
G13 og Amnesia var det beste jeg røyket under mitt opphold i Amsterdam.

Begge to på ble kjøpt på Barneys forresten.
Sist endret av Pablo_P; 18. desember 2009 kl. 00:56.
jeg vil anbefale super lemon haze. den er dritgod, men det finnes mye annet godt også.
Ikke noe fasit på hva som er best. Smak og behag det.

Hvis du skal til Amsterdam så prøv og finn deg en coffeshop med mest mulig nederlendere og minst mulig turister. Det er mitt råd.

Er så mye godsaker der nede at det er ingen grunn til og bekymre seg for ikke finne noe som ikke fungerer. Når du har vært der et par dager så vedder jeg på at du begyner og leite etter ting som smaker godt og er lett og røyke istedet for og finne det den sterkest mulige typen
Vil på det sterkeste anbefale 420 kush som er årets bidrag til cannabis cup fra 420 cafe, denne blir du helt parkert av ( en ekstra bonus er at den ene ansatte er en norsk dame i 40 åra som er meget hyggelig og behjelpelig ), utenom dette er super silver haze en ganske chill strain som passer godt til spaserturer ute i byen og shopping.
En siste anbefaling er at hvis du først skal til amsterdam så ta turen innom en av dampkring sjappene å kjøp deg en klump med riffman hasj, denne er noe av det sykeste jeg noen gang har opplevd innenfor cannabis og kan på ingen måte sammenlignes med noe hasj du får her i norge.
Vær også obs på at mange coffeshopper selger samme strainsene under flere navn, dette er meget utbredt i redlight området så hold deg heller til de godt kjente respekterte coffeshopsene for en best mulig opplevelse. ( eksempler er 420 cafe, barneys og dampkring )
hasj: Rifmann dunya fra dampkring eller popeys (sykt digg sove hasj). Også kom jeg over en type kalt christmas pollen som også var veldig veldig bra, lurer på om det ikek var popeys det også. ekte juletjall

weed: pink kush (digg og søt smak), hashplant, laughing buddah og big buddah cheese fra de rokerij

skal til amster til sommern, noen som anbefaler noen bra coffeshops i rotterdam? eller er kanskje den haag stedet? vil uansett komme meg 1 times tid fra amstern for og oppleve billigere og bedre røykings.
Sitat av Freiheit Vis innlegg
Røyket en som het "Crystal" i Amsterdam denne sommeren. Den er langt ifra den mest potente typen, men en "rundere" og litt mildere behagelig rus.
Vis hele sitatet...
Røyka sjøl "Crystal Lady" fra coffeshopen "Homegrown", og den satte på plass samtilge av gutta

Men Amster har så jævlig mange coffeshops, at å prøve å finne en som har akkurat den strainen du har bestemt deg for på forhånd, blir nok mer stress enn det er verdt..

Tro meg, å finne noe decent røykings i Amsterdam er nok det minste problemet du kommer til å ha på den ferien
Stikk heller innom en sjappe og spør hva de har på menyen, det står som regel ganske fint forklart hvordan utvalget fenger også..
Og som de fleste her inne, så har nok dem som står bak disken også sin favoritt
Unnskyld meg, men kan noen forklare hva strains er? Forskjellige typer weed? Og hva er Indica og Sativa?
Sitat av martin899 Vis innlegg
Unnskyld meg, men kan noen forklare hva strains er? Forskjellige typer weed? Og hva er Indica og Sativa?
Vis hele sitatet...
Strains er arter, frø, plantesorter, kryssninger mellom planter.

Indica er en type, sativa en annen.. sativa har lange tynne blader, indica store brede. Sativa gror som regel i varme tempererte fordige fuktige områder som sør-amerika og indica f. eks i afghanistan. Indica er den foretrukkene planten å lage hasj av da den som regel egner seg best til å gro i de sonene de lager hasj i (india, afghanistan og nepal)
Cannabis Sativa er en art, og Cannabis Indica er enten en underart av Cannabis Sativa, eller en egen art. Dette er det noe uenighet om i fagmiljøet.

I botanikken henviser ordet strains til undergrupper av arter, mao. grupper som deler spesielle genetiske trekk innenfor samme art. Individer fra samme strain har derfor svært lik genotype, altså genetiske oppskrifter til proteinsyntese. Så vil fenotypen (de dominerende genene som kommer til uttrykk) variere litt fra individ til individ.
okokokokok tusen takk

Men det finnes flere forskjellige typer enn Sative og Indica, men det er de mest brukte/kjente?
Sist endret av martin899; 20. desember 2009 kl. 21:54.
Det er Indica og Sativa som er de mest kjente. Så finnes også én annen art/underart av Cannabis (Sativa) som heter Cannabis Ruderalis, men dette er ikke en spesielt potent eller brukt art/underart til fremtsilling av rusgivende cannabispreparater.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Var i amsterdam i juni i fjor med en kompis. Den første strainen vi røyka var Super silver haze fra nye Dampkring coffee shop. Delte vel en 0.5 joner og begynte å fnise og le halvveis i jonern, alltid et godt tegn. Anbefaler den på dagtid hvis du er ute og trasker i byen da denne er sativa dominert og litt mer oppløftende. Kan legge til at vi ble så fjerne at vi brukte godt over 2 timer på å finne frem til hotellrommet/leiligheta
Anbefaler også Jack Herrer fra Greenhouse coffeeshop (den med grønn markise som ligger ved kanalen). Denne slo også HARDT! Kjøp gjerne med en grammer ice-o-lator hasj fra denne sjappa. Litt dyr, men i helvete hvor den plasserte oss i sofaen på kvelden!
Hei
Har prøvd noen strains. Min beste strain er Dutch Passion Bluberry. Den "euforien" du får med Bluberry er enestående. Mitt tips bare
OG Kush & Sour Diesel
Amnesia Haze
A2 Mexican Haze.


Sterkeste jeg har vært borti! sykt
▼ ... over et år senere ... ▼
Amnesian Haze og Super lemon haze er nok det beste jeg har vært borti
handla det i kristiania