Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 10650
Hei!

Lurte på hva slaks jobb kan man få som 16 åring untatt i matvare butikker.
Telefonselger og sånt?
Vet noen om telefon selger kampanjer der man kan jobbe?

Takker for svar.
Du kan jo jobbe på søppeldynga? Her jeg bor tjente jeg iallefall godt på det.
Jeg ville kjørt på som boblesaft sier; der kan du jo bygge deg en karriere for resten av livet også.
Ok takk for tipset, men google nå men fant ingen søppel dynge rundt i Asker og Bærum. Kanskje jeg leita for dårlig.
Yggeset Avfallspark ligger i Asker.
Kan søke jobb der gjennom kommunen.
malejobber, avisbud, vasker.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Fjøs.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Fjøs.
Vis hele sitatet...
Fins desverre ikke så mange fjøs her i Asker og bærum at man kan jobbe der
Noe sånt kanskje?
http://www.changeforge.com/wp-content/uploads/2008/08/lemonade_stand.jpg
Sist endret av Dr.Feelgood; 22. juni 2009 kl. 18:59.
Jordbærselger kan jo være aktuelt, er sikkert mange sånne "boder" rundt om kring. Er iallefall det her jeg bor.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Personlig jobbet jeg som avisbud fra jeg var 9-16, så begynte jeg i matvarebutikk som 17åring, jobb er aldri noe å problem å få dersom man vil.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Personlig jobbet jeg som avisbud fra jeg var 9-16, så begynte jeg i matvarebutikk som 17åring, jobb er aldri noe å problem å få dersom man vil.
Vis hele sitatet...
Hva var ca lønn på matvarebutikk?
Du kan begynne å jobbe på kafeer eller lignende som servitør, i denne jobben får du i tillegg tips fra gjestene
Ellers er det mange matbutikker som trenger hjelp til å pakke ut varer og lignende, gå litt rundt ög spør på steder du synes vil være aktuelle for deg.
jeg har jobbet/jobber litt i bokanhdel (tronsmo). Det er veldig behagelig. Tjener 100 kr/timen +270 (eller noe) som jeg tjener uavhengig hvor mye jeg jobber hver dag.
Der står jeg i kassa, åpner esker med bøker og tegneserier og, selvfølgelig, leser tegneserier
Jeg jobbet én dag i 7 timer og tjente 1000 kroner.
Vet ikke hvordan det er med industriområder rundt der du bor, men her på Stord vet jeg om en 16 åring som jobber i klesutlageret. Altså han registrerer og gir oss arbeidere arbeidsklær når vi trenger det. Tror han tjener veldig godt av å stå der, og ikke er det noen slitsom jobb heller. Man blir også kjent med mange nye mennesker om man vil det.
Personlig jobbet jeg som jordbærselger i den alderen.
Satt utenfor en butikk i fire til fem timer hver dag.

Det ga ikke mange tusen i lomma, men som 16-åring var det nok til at det var verdt det.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Geitebolle Vis innlegg
Hva var ca lønn på matvarebutikk?
Vis hele sitatet...
I den tiden fikk jeg vel 120,- per time tror jeg, i 2002.
Sitat av Geitebolle Vis innlegg
Ok takk for tipset, men google nå men fant ingen søppel dynge rundt i Asker og Bærum. Kanskje jeg leita for dårlig.
Vis hele sitatet...
ISI? Hvordan klarer du egentlig IKKE å finne ISI? :P
Er jo bare til og høre litt rundt i butikker/kiosker om det er mulighet for noe arbeid. Sjekk aviser o.s.v for arbeid. Vis litt interesse, gå og spørr, lag en søknad som du kan legge igjen. Spør store kjeder som Obs, Elkjøp o.s.v om det f.eks. er lager arbeid. Ikke sitt og spør oss på nFF
Sitat av Egobanken Vis innlegg
Er jo bare til og høre litt rundt i butikker/kiosker om det er mulighet for noe arbeid. Sjekk aviser o.s.v for arbeid. Vis litt interesse, gå og spørr, lag en søknad som du kan legge igjen. Spør store kjeder som Obs, Elkjøp o.s.v om det f.eks. er lager arbeid. Ikke sitt og spør oss på nFF
Vis hele sitatet...
Har skrevet søknad, villle bare ha info om hva slaks andre steder en matvarebutikk man kan jobbe.
Hva med BigBite, Burger King og McDonalds?
Når jeg var 16 år jobbet jeg på Posten, fryktelig kjedelig.
Nå jobber jeg for andre år på rad som sommervikar på gjenvinningstasjon, og trives ganske greit der.

Det er bare til å lete gjennom www.finn.no o.l så finner du alltid noe intressant som du kan søke på, og det er ikke verre enn å bare sende inn en søknad, og det verste svaret man kan få er et "Nei"
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Du kan nesten jobbe hvor som helst, men med restreksjoner på arbeidstider og hva du får lov til å drive med.

Hadde du vert litt tidligere ute hadde det nok vert lettere om du skal ha det nå, pga. nå begynner alle sommervikarene og de som tidligere har søkt sommerjobb.

Men du kan høre med en matvarebutikk i nærområdet som fast ansatt som setter ut varer 1 gang i uka feks.

Så, bare søk over alt, si du vil ha en jobb og ønsker egentlig alt av arbeid.
Verste som skjer er at du ikke får svar eller at de svarer nei.

Men kanskje lettere om du søker i Mars, April neste år om du bare leter etter sommerjobb!
Sjekk med YIT eiendomsdrift.. Det er mulig de har noen ledige jobber for sommervikarer for drift (forefallende vaktmester arbeid)..
Jeg jobbet som tlfselger da jeg var 16. Send søknad til et lokalt callsenter, de trenger alltid nye selgere.

Er en ganske slitsom jobb da, og personen i andre enden vil som regel ikke sette pris på at du ringer... spesielt ikke under middagen eller fotballVM... men det er timesbetalt og kan bli ganske lukrativt hvis du er flink og effektiv.
Sitat av Geitebolle Vis innlegg
Ok takk for tipset, men google nå men fant ingen søppel dynge rundt i Asker og Bærum. Kanskje jeg leita for dårlig.
Vis hele sitatet...
Du har som sagt tidligere i tråden Isi søppelfylling som ligger ved skui i bærum, har selv flere kompiser som har jobbet der tidligere da de var på din alder, de tjente faktisk ganske bra med penger der også!

Her er hjemmesiden til Isi.
Telefon: 67 17 43 30
Sist endret av Baeocystin; 24. juni 2009 kl. 08:33.
Den beste jobben du kan få som seksten er assistent på isbil. Jeg jobbet som dette i et område med veldig spredte butikker og kan ikke si annet enn at det var chill. Det man gjør er å sitte på lastebilen, vente til man kommer til en butikk, hjelpe med å lasse ut isen (evt andre varer), så hopper man i bilen og venter til man kommer til neste butikk. Det som er bra er at du har masse pause og får masse is

For å få denne jobben kan du enten ta kontakt med en Tine-fabrikk, hvis det er det i nærheten, eller diverse grossister. Du kan selvføgelig også jobbe på lageret eller som assistent på andre lastebiler enn akkurat isbilen.
Sist endret av Hauks; 24. juni 2009 kl. 10:22. Grunn: Leif
Jeg er 17 og jobber i en Sony Center-butikk, tjener litt over 100 i timen (er ikke helt sikker enda, har kun jobbbet to uker). Ganske behagelig jobb, er sjelden det er mange kunder på ukedager, så jeg har mye tid til å sitte på kasselaptopen med facebook/msn/freakforum, samt. vi har en 52" utstillingstv som jeg sitter og ser discovery på

Mitt beste tips til deg ville være å bruke tid på å lage en skikkelig god CV/Søknad, gi den til foreldre etc. og be dem lese igjennom og gi forslag til forbedring, og deretter levere rundt omkring der du bor Lykke til!
Elkjøp, lefdal, expert osv. er ganske greit etter det jeg har hørt.
Ikke mye jobb, og du har 60" flatskjermer med PS3 osv. til å kose deg med i pausene, og massasjestoler pleier de også å ha!

Har jobbet på intersport selv, og det var egentlig helt greit. Eneste er at du få stort sett alt som heter drittjobber i starten. Hvis du er flink til å skru sykkel er sommerjobb på sportsbutikk ganske greit.
Sist endret av drittunge; 24. juni 2009 kl. 11:57.
Jeg jobbet på Baker brun på den alderen. Fikk rundt hundre lappen i timen.
Så jobbet jeg også som gartner/atlmulig gutt hos en større firma. Er bare å printe opp litt sommerjobb CV'er. Men da bør du heller skrive litt mer om arbeidslyst enn erfaring (som du sikkert ikke har så mye av som seksten åring).

Plenty av jobber alle veier.. dømt til å snuble over noe snart.
fikk jobb på takstol fabrikk som 17 åring.. jobber der fortsatt 3 år etterpå.. slitsomt men holder deg i form
Jeg jobber som vaktmester på en skole, og på statoil! Vaktmesterjobben er sommerjobb, mens statoil er fast. Det blir mye jobbing, nå på fredag ble det 15 timers arbeidsdag, med begge jobbene, men det er verdt det i slutten av mnd!

Det å jobbe på en bensinstasjon er veldig fint! Det er sosialt, og man har myye moro der!

En bensinstasjon anbefaler jeg for deg!

Du får jo bare deltidsjobb, f.eks annenhver helg, med mulighet for å sette seg opp på ledige vakter, eller at sjefene ringer å snakker med deg, men det blir en del timer. Man får pengene man sårt trenger.

Denne sommeren kommer jeg nok til å tjene rundt 22 000 i mnd... Med begge jobbene. Lykke til, fikk meg nettop jobbene jeg også Fikk svar 4 timer etter jobbintervjuet på bensinstasjonen. Jeg var første de intervjuet.
Hvis du er keen på en jobb som er litt utenom butikkbransjen så vil jeg anbefale å spørre om jobb på en restaurant, bar, e.l. For jeg jobba i både bar og restaurant som 16/17 åring, i baren får jeg ikke servere, men jeg rydder glass, fyller is, styrer musikk og prater med drita folk. Jeg synes dette var en chill jobb, men da må man jo ta høyde for at man må jobbe seint i helger (når man egentlig vil være på fylla sjæl). Men da sparer du jo samtidig dobbelt så mye spenn. Vet at det er endel unge folk som jobber på min lokale peppes pizza, så det er lurt å spørre sånne type restauranter også.
Dagligvarebutikkm, som Meny og slikt.. Grei lønn og fine arbeidstider. Har jobba på Meny i 2 år nå
Kom på noe etter en diskusjon.... Aner ikke om det går. Kjøp en slik stemme forvergenger som gjør at du får dame stemme, begynn med telefon sex.
Her f.eks kan man regsitere seg som "vertine" www.niteflirt.com

Ha ha ha ha
Takk for mange tips, men jeg lurte om hva syns dere om søknaden min?
Her er søknaden; http://bildr.no/view/440808
Anime Freak
kjøp ikke hjøp, var bare det første jeg så :P
Gjør tjenester hos eldre folk, som eks: klippe plen, stable ved, male, rake, sykle til butikken ect...
Smil pent, vær høflig og ikke slurv. Da tjener du 100kr i timen eller mer. En venn av meg tjener 600kr timen, sykt...
Har gjort det siden jeg var 14 år, mest plenklipping.

Jobber også på en planteskole, hovedsaklig plukke ugress. 100,- timen... Men det er kjedelig..

Spør uansett hvor du er etter jobb.
Restauranter, hestesenter, hotell, folk generelt.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Geitebolle Vis innlegg
Takk for mange tips, men jeg lurte om hva syns dere om søknaden min?
Her er søknaden; http://bildr.no/view/440808
Vis hele sitatet...
Du hadde noen stavefeil, "hjøp og salg"

Jeg liker å lese CVer, sniker meg ofte inn på kontoret til sjefen min. Hun tok meg en gang men satte bare pris på at jeg gjorde meg kjent med mappene :P
Uansett, det er mye kjekkere om du skriver at du veldig gjerne vil jobbe der enn at du "herved søker jobb hos XXX"

Videre syntes jeg også du burde smøre på litt om fritidsinteresser, men jeg har en mistanke om at det var min CV som var overkill og ikke alle andre sin (min ble fort 4sider) og jeg søkte egentlig aldri.

Sjanghaiet er det det heter?

Lykke til med jobbsøk
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
"Grunnen til at jeg søker jobb hos dere er at blablabla"

"Jeg søker jobb hos dere fordi at blablabla"?

Bare et forslag. BTW: http://www.kiwi.no/page.html?catid=1&subcat=24
Jobber på kafé jeg, lager kaffe og mat+servering. Kosearbeid og greit lønnet.
Vasket butikk når jeg var 15-16. Var greit betalt det.

Ellers kan du jo stikke innom personalhuset eller lignende. De har kanskje noe ledig.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Jobbet for Manpower da jeg var 16-17 år. Det jeg likte best var at jeg hadde mellom 3-14 dager på hver jobb så ble aldri lei pluss at det alltid var jobber for meg. Hadde vel 22-25k utbetalt i måneden.
matbutikk er greie penger, du får vel rundt 100spenn i timen som 16åring..
Har sikkert blitt nevnt: Har selv jobbet som ryddegutt på utested fra jeg var 17år frem til jeg ble 20år. jævlig bra jobb om jeg må være erlig. er du av typen som liker og feste osv er detta en top jobb for deg. kan bli litt sliten med tanke på at dette er en jobb som regel går fra 20:00 og ut kan holde på til 04-05:00. men er bra betalt + tips.
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Jobbet for Manpower da jeg var 16-17 år. Det jeg likte best var at jeg hadde mellom 3-14 dager på hver jobb så ble aldri lei pluss at det alltid var jobber for meg. Hadde vel 22-25k utbetalt i måneden.
Vis hele sitatet...
Det er jo 18 års grense? Husker jeg prøvde en gang og fikk tilbake dette her :

Vi har en nedre aldersgrense på 18 år for å kunne jobbe i Manpower og kan derfor ikke tilby deg noen jobb nå. Du er velkommen tilbake.

Med vennlig hilsen
Stein Eriksen
Manpower AS
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Du kan jo jobbe på søppeldynga? Her jeg bor tjente jeg iallefall godt på det.
Vis hele sitatet...
Klarer ikke å se for meg deg som jobber på en søppledynge,

BTW trur det er enklest å få jobb i en matvare butikk eller jobbe i kassa på andre butikker, spør om jobb rundt omkring.
▼ ... noen uker senere ... ▼
VG-/Dagbladet-selger på søndagene er undervurdert. Jeg jobbet ca 2timer hver søndag og tjente ca 500kr hver gang. Selve lønna pr avis er ikke spesielt bra (ca 5kr), men du får veldig mye tips! Da jeg gikk for VG for noen år siden var det 3kr pr solgte avis, jeg solgte ca 80stk hver gang og da fikk jeg omtrent like mye i tips som i lønn.
Pleieassistent f.eks.